Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Revin dupa un drum de 2000 de km din care 1600 pe autostrada.

Discurile FERODO montate in octombrie in Germania se pare ca deja s-au ovalizat.

 

Ca si comportament cand merg pe autostrada la 130-140 se simte si se vede cum volanul vibreaza stg-dpt.

La franare puternica volanul se zgaltaie serios ceea ce inseamna franare inegala sau discuri ovalizate.

 

Sunt aproape sigur ca nu discurile sunt proaste, ci altceva din ansamblul roata etrier care duce la ovalizarea lor .

Astept orice sfat despre cum as putea sa masor bataia la butuc, daca etrierul este stramb etc,

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca s-ar putea sa nu fie de la discuri.eu am patit asa de la cauciucuri all-season de la janta stramba sau de la roti neechilibrate.Eu stiu ca discurile ovalizate bat doar cand apesi frana .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă abaterea este mare bat şi fără să apeşi frâna, dar deja această abatere se poate vedea cu ochiul liber şi se simte şi la mână. Se suspendă roata şi se învârte cu mâna, dacă se simte că merge când mai uşor când mai greu şi dacă se şi vede cum se depărtează plăcuţa de disc atunci ai cel puţin o abatere de 0,3 mm la marginea butucului. Cauza poate fi butuc strâmb sau probleme la rulment (sau carcasa rulmentului deformată). În mod normal un service serios nu ar trebui să monteze discurile fără a măsura abaterea (cred că chestia asta scrie în toate instrucţiunile de montare a discului din cutia acestuia, la ATE sigur scrie, dar cine să le citească?). Părerea mea este că oricât de prost ar fi un disc nu are voie să se ovalizeze în 2000 km (în condiţii de exploatare normală)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa suspend o roata si sa dezactivez ESP si sa dau usor cu viteza 1 dar nu merge nu ma lasa parca mi-ar frana roata. Cum sa fac sa suspend masina in ambele parti sau pe elevator si in ce viteza sa dau ca sa vad care e bataia ?

La viteze sub 120-130 nu e sesizabil mai ales daca nu esti pe autostrada sa poti merge intins.

Am inteles ca la Auto Mitric SV se rectifica discuri cu 100 ron, cred ca o sa le duc cele ATE.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai înţeles. Se suspendă o singură roată şi cu motorul oprit şi scoasă din viteză se învârte roata cu mâna. Cel mai bine dai roata jos şi învârţi discul cu mâna ca să observi mai uşor eventuala depărtare a plăcuţei de disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Aha. Am incercat si asa dar la mine discul nu are surub de fixare asa ca mare lucru n-am observat. Poate trebuia sa pun prezoanele ca sa fixez discul.

Dar daca suspend ambele roti pe fata oare o sa ma lase sau tot ma franeaza ?

Se simte o mica agatare cand invart roata cu mana dar cam atat nimic clar.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am uitat să zic că trebuie fixat discul cu prezoanele pt că şi dacă este şurubul ăla nu te poţi baza pe el, ăla este pus doar să-ţi uşureze munca la montarea roţii.

NU cred că mai frânează dar este cam riscant cu roţile din faţă suspendate să simulezi 120 kmh, mai bine pe un elevator.

Dacă simţi o agăţare când învîrţi roata cu mâna atinci când o să învârţi discul o să o simţi mai bine şi atunci să observi dacă plăcuţa are vreo mişcare. În principiu nu are voie să agaţe şi nici plăcuţa să se deplaseze vizibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Nu prea merge fixat discul doar cu prezoanele...trebuie niste distantiere ceva...

Cel mai ok test il faci cu ceasul comparator...restul...nu prea sunt relevante...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus nişte piuliţe mai mari. Da cel mai relevant este ceasul comparator pus direct pe butuc şi apoi la marginea discului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Merci de sfaturi. Prin Romania la mers prin localitati nu se simte nimic, vitezele sunt prea mici . O sa caut pe undeva pe cineva cu ceas comparator, si sa vad cum il fixez ca sa pot masura bataia.

Ma mai gandeam la o varianta sa invart roata de la surubul de la planetara cu o tubulara bagata in bormasina. Ideea este insa cum imi dau seama ce ar trebuit reparat ca sa scap de problema.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceasul comparator se fixeaza de o parte fixa si se pune pe disc. se invarte usor cu mana si se observa variatiile.

la rectificat...stici cum se face. dar daca materialul e prost, banii dati pe rectificare sunt degeaba.

 

merita verificat sa ai idee de unde e problema. e discul stramb, e rulment, butuc, etc

o deviatie f mica provoaca vibratii la viteza mare.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Revin dupa un drum de 2000 de km din care 1600 pe autostrada.

Discurile FERODO montate in octombrie in Germania se pare ca deja s-au ovalizat.

 

Ca si comportament cand merg pe autostrada la 130-140 se simte si se vede cum volanul vibreaza stg-dpt.

La franare puternica volanul se zgaltaie serios ceea ce inseamna franare inegala sau discuri ovalizate.

 

Sunt aproape sigur ca nu discurile sunt proaste, ci altceva din ansamblul roata etrier care duce la ovalizarea lor .

Astept orice sfat despre cum as putea sa masor bataia la butuc, daca etrierul este stramb etc,

Multumesc!

 

Foarte ciudat...daca-s luate de acolo inseamna ca-s falsuri. ( dau si ei tepe in utlima vreme am auzit ) Suspect e faptul ca in doar 2000 de km s-au stricat, asta daca la inceput au fost ok...

Cine a montat recent TRW, Textar, ATE, e rugat sa vina cu feedback.

Caut saboti spate si chiar nu mai stiu ce pot cumpara de calitate.....

Placutele luate acum 2 ani ( ATE ) sunt de cea mai buna calitate, dar se pare ca producatorii dau rasol masiv la calitate din 2013 incoace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza sa fac si eu o investitie in discuri si placute, dar am o dilema.

In momentul de fata, la franare de la viteze peste 80-90 km/h masina trepideaza destul de puternic. Fenomenul a disparut in proportie de 70% pentru o perioada de 1-2000 km, dupa ce am montat si demontat jantele (schimbul de cauciucuri). In prezent s-au inversat rotile fata cu cele din spate si iar e bine. Jantele au fost echilibrate si cei de la vulcanizari nu mi-au spus ca ar fi ceva in neregula cu ele.

Intrebarea mea: ce legatura este intre montatul jantelor si pozitia discurilor si de ce o perioada dupa montaj nu trepideaza decat foarte putin, apoi fenomenul se accentueaza?

Ma gandesc sa nu fac inca schimbarea, pana nu sunt sigur ca imi va rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salutare.

Revin dupa un drum de 2000 de km din care 1600 pe autostrada.

Discurile FERODO montate in octombrie in Germania se pare ca deja s-au ovalizat.

 

Ca si comportament cand merg pe autostrada la 130-140 se simte si se vede cum volanul vibreaza stg-dpt.

La franare puternica volanul se zgaltaie serios ceea ce inseamna franare inegala sau discuri ovalizate.

 

Sunt aproape sigur ca nu discurile sunt proaste, ci altceva din ansamblul roata etrier care duce la ovalizarea lor .

Astept orice sfat despre cum as putea sa masor bataia la butuc, daca etrierul este stramb etc,

Multumesc!

 

Foarte ciudat...daca-s luate de acolo inseamna ca-s falsuri. ( dau si ei tepe in utlima vreme am auzit ) Suspect e faptul ca in doar 2000 de km s-au stricat, asta daca la inceput au fost ok...

Cine a montat recent TRW, Textar, ATE, e rugat sa vina cu feedback.

Caut saboti spate si chiar nu mai stiu ce pot cumpara de calitate.....

Placutele luate acum 2 ani ( ATE ) sunt de cea mai buna calitate, dar se pare ca producatorii dau rasol masiv la calitate din 2013 incoace.

 

 

Am montat eu acuma vreo 2k-3k km discuri trw cu placute textar pe fata, si deja se simte cum trepideaza. In weekend le schimb si o sa si masor cu ceasul comparator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine am discurile ovalizate pe fata si la franare zici ca se rupe masina in doua dar azi am intrebat un mecanic si l-am intrebat daca butucul ar putea fi ovalizat si mi-a raspuns ca butucul la golf 4 nu se poate ovaliza sau sa aiba vreo abatere mica.Ideea este ca saptamna asta o sa schimb discurile cu unele Brembo si vreau sa intreb daca este necesar sa pun ceasul comparator pe butuc sa vad daca am vreo abatere?

Atat de rau face la franare pana si switchul de la pedala de frana il aud cum lucreaza la franare.

Ceva ideii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand ca schimbul sa se faca la un service autorizat pentru a beneficia de garantie daca este nevoie. Eu am schimbat doua perechi de discuri acasa, ambele a-au ovalizat si nu pot merge la garantie cu ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu,   ATE ( DISC + PLACUTE) DISC 177lei bucata   OVALIZATE IN  400 KM!!, le am rectificat sau ovalizat iar, dar mai putin de data asta, momentan inca merg de vreo 1600km cu ele asa :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca se poate face ceva cu garantia in cazul ovalizarii... poti ovaliza usor orice brand daca le incingi si dai cu apa pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zici ca imediat o sa vina cu scuza ca nu le-am exploatat corect? In cazul asta suntem într-o situatie destul de trista...Tot cumparam pe discuri pana nimerim unul nun?

Modificat de gabyy20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa ceva... desi nu au instructiuni de utilizare si baltile apar inevitabil in drum.

Singura chestie, chitanta si montaj in service autorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Baltile ca baltile...dar mai multe au devenit zonele unde aspersoarele care ar trebui sa ude verdeata de pe marginea drumului uda soseaua...sau cei cu masinile de uda strada...

Ieri abia am parcat masina...si cand vad ca venea spre mine unu dasta cu mare jet de apa...nu ai ce sa mai eviti in situatiile astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa decalesti discurile ele trebuie sa fie super incinse, gen sa cobori dealul negru in mare viteza. Prin oras nu vad cum le-ai putea incinge asa de tare incat sa se decaleasca de la stropii aspersoarelor.

Si eu trebuie sa schimb discurile si din ce am citit pe aici, se pare ca discurile OEM raman cam singura varianta daca nu vrei sa ti se ovalizeze dupa 500-1000 km.

 

Ati montat vreunul din voi discuri OEM? Cum se comporta in timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu stie nimeni ce legatura este intre montatul jantelor si pozitia discurilor si de ce o perioada dupa montaj nu trepideaza decat foarte putin, apoi fenomenul se accentueaza?

Postul mai detaliat e pe pagina anterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai mizerie/rugina intre disc / butuc/ janta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raman uimit de proasta calitate a tuturor brandurilor care se stia ca-s bune !

Discuri de calitate si tratate ca atare nu au voie sa se ovalizeze nici la coborare TF apoi racit cu apa roata.

Prin 2004 coborat cu vechea Skodita 120L TF-ul de la Balea Lac la Balea cascada si am facut oprire acolo, ocazie cu care am gasit f incinse rotile fata, spate.

Racit cu apa ( desi nu e recomandat ) si discurile nu au avut absolut nimic.

Materialul de calitate face toti banii. Asta ca sa va demonstrez ca nu e de vina apa de pe sosea, etc...ele trebuie sa reziste frate si la treceri bruste din superincins la rece. Ce dreq mai oameni buni, cobori primul munte pe soare, jos intrii in ploaie torentiala, se uda si gata discurile ?

 

E clar, proaste calitativ, material prost ( otel de calitate slaba ), tratament inexistent pentru a cali materialele, asta e.

La fel si cu materialele de frictiune. Ori sunt prea tari de uzeaza tamburul si discul pana-l belesc, ori sunt prea moi si se duc in 20-30k...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!