Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

dupa montajul discurilor rectificate , sperantele de reusita nu prea par favorabile, nu mai trepideaza volanul la franare, dar in pedala se simt valuri in momentul franarii.

Acum trebuie sa mai astept cateva sute de km pana se aseaza dar nu vad cu ochi buni operatiunea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele sunt noi? Ca daca nu,  ele s-au format cu denivelari dupa disc  inainte de rectificare, si acum desi discul e drept, ele nu sunt. si in acelasi timp ai curatat si gresat acele  sine pe care culiseaza etrierul? acolo se aduna murdarie si daca nu sunt curatate, poat sa apara blocari ale etrierului, sau mersul in trepte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca asta e problema. Daca strungarul i-a zis ca sunt asa de proaste nu stiu de ce le-a mai pus. Trebuiau altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu te asigur ca daca discurile sunt drepte si placutele cu valuri frana nu o sa prinda bine deoarece vor freca de disc doar acele parti mai iesite in afara ale placutelor si bine inteles vor distruge din nou discul, si la fel  daca ai placutele cu valuri + acele sine pe care culiseaza etrierul pline de mizerie dezastrul se dubleaza... daca chiar vrea sa pastreze placutele astea din diverse motive ca de ex ca mai au mult material, ar trebui sa le polizeze pana la o suprafata constanta pentru a fi drepte ca si discurile

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred asta. Daca discurile nu au probleme si se franeaza incet in timp placutele se aseaza corespunzator pe discuri. Exemplu: eu am schimbat doar discurile si am lasat placutele vechi; la inceput atingeau doar 3 mm si multi imi ziceau sa schimb placutele, dar m-am incapatanat si in 500 de km atingeau pe toata suprafata si fara discuri distruse.

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placutele sut ATE, le-am schimbat odata cu discurile, insa inainde de montaj pe discurile rectificate am facut si rectificarea lor cu o bucata de smirghel asezat pe geam ( le-am frecat un pic ptr pasuire corecta ).

Exclud variantele cu placutele ( la discurile vechi , sa-u comportat excelent )

Mai am o promisiune sa ma duc iarasi cu ele la un prieten care are masina de rectificat , incercam si o rectificare ( cateva zecimi )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce concluzie sa mai trag daca cu discurile vechi am mers 90000 km, si nu am avut probleme, le-am pus pe cele noi, au inceput problemele, am pus iarasi vechiturile si se comporta bine , ce sa mai vb , discurile noi desi firma sunt de caca !!

Ai spus ca odata cu schimbarea discurilor ai schimbat si rulmentii iar dupa 1500 de km sau ovalizat,  apoi ai pus discurile vechi. Eu m am referi ca daca nu sunt rulmentii bagati corect o sa ti se ovalizeze si discurile vechi care le ai acum pe masina dupa un numar de km, de aia am zis sa astepti.

Modificat de nyky85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceasul comparator e sfant . pus pe marginea discului si vei vedea abaterea si daca exista pus direct pe suport (fuzeta?)

de asemenea trebuie sa verifici planeitatea fuzetei la fanta de lumina/joc cu ajutorul unui dreptar de calitate.

Stima,

Florin

Modificat de joflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin explica mai pe larg ce vrei sa spui tu acolo cu ceasul comparator si dreptarul...

Si eu aveam vibratii la franari de la viteze mari mai ales si tremuraturi in volan.

Am dat jos discurile ATE si am pus altele noi FERODO dar placutele au ramas cele ATE.

Acum dupa 5000 de km iarasi am vibratii. E clar ca nu discurile sunt de vina ci altceva, suportul pe care sunt prinse discurile sa aiba o abatere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de parere ca trebuiau schimbate si placutele odata cu discurilre, datorita uzurii neuniforme a placutelor vechi se poate ovaliza discul deoarece calca doar pe o portiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se pare credibil, discurile si placutele au mers foarte bine impreuna mult timp. De la un moment dat am inceput sa am niste probleme deci suspectez ca de fapt altceva s-a intamplat o defectiune care duce la acesta ovalizare. As putea sa mai schimb un rand de placute sau de placute si discuri, dar daca si dup-aia si la alea incepe sa tremure ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai schimbati aiurea discuri si placute, verificati in service-uri bune si mai ales dotate

cu scule verificate metrologic (reprezentante) rulmenti si butuci.

Sper din toata inima sa fie decizia corecta, piesele costa enorm (cel putin din punctul meu de vedere).

Va salut! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este prosta calitate a discurilor, nu sunt calite corespunzator , iar la o serie de franari succesive si mai de lunga durata,( gen coborare in pante ), cumulate si cu o umezela jos ,se fac franjuri  .

Astazi am avut parte de inca o demontratie facuta la un strung de un meserias cu doua discuri , unul original si altul noname .

La strunjire cel original lasa ca material strujit ( span) , ceva de genul marimii taratelor de grau, iar celalalt spanul era continuu ca rezistenta de la reseu .

Va dati seama ce diferenta de materiale intre unul si celalalt !

I-mi spunea nenea respectiv ca la discuri dupa stunjire se facea un tratament gen imbatranire , iar dupa tratament se prelucrau intr-un strat final pe masina de rectificat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e asa mare diferenta, cred ca este alt defect care duce la ovalizarea discurilor in timp indiferent de calitatea lor.

Eu am avut ATE originale si s-au ovalizat.

Acum FERODO originale din Germania si iarasi tremura volanul la franare.

Nu se poate sa fie 2 seturi de discuri la rand proaste, ceva duce la acesta ovalizare, ori are bataie butucul de la o roata, ori ceva e stramb pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam cat costa un set de discuri de frana fata (de 256mm) la reprezentanta VW (Sandra)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De data acesta am reusit cu rectificarea discurilor .

Operatiunea a evoluat in mai multe etape !

Mai intai discurile au fost duse ptr a le cali, nu va ganditi ca au fost la cine stie ce firma, firma se numea ,,,,potcovarul satului,,,, era locul unde oamenii mergeau cu caii la potcovit  , 

Omul era f laudat in lucrarile sale cu fierul .

In fine , omul le-a calit cum a stiut el mai bine, apoi au fost puse pe masina de rectificat si lustruite !

Puse pe masina si nu mai au nici un fel de trepidatii la franare !

Si fierarul spunea ca materialul din care sunt facute este f proasta calitate si nu au tratamentul facut corect !

Am deja facuti cam 200 de km facuti cu ele pe masina si vad ca se comporta norrmal 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciao,

Eu am avut prospectul la discurile ATE si  detalia procedura de schimbare a discurilor. Printre cele mai importante puncte retin:

1. Aducerea fuzetelor la luciu metalic - eliminare rugina si alte impuritati pe fata de montaj

2. Verificarea lipsei bataii fuzetei cu ceasul comparator - vezi un post de al meu cu poza cu ceasul comparator. Pui ceasul la extremitatea fuzetei si invarti de roata - nu ai voie sa ai abateri < 0,1 microni parca - e scris in prospectul discurilor toleranta

3. Verificarea planeitatii fuzetei cu dreptar si sursa de lumina , adica pui dreptarul pe fuzeta in 4-5 pozitii roata roata pe fuzeta , bati cu lanterna pe o parte si verifici sa nu se vada lumina pe partea cealalta a dreptarului (adica suprafata testata e plana).

 

Aceste 3 puncte erau cerinte la instalarea noului disc.

Nu stiu daca se cheama fuzeta dar in acest post fuzeta = partea plana circulara pe care se monteaza discul de frana.

Nu stiu daca e posibil ca fuzeta sa fie ne-paralela cu etrierul si cum se poate verifica asta (ar trebui sa dea o uzura neuniforma placutelor de frana) dar nu exista nicio mentiune despre acest aspect in prospect...

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fuzeta era in regula, nu avea cum sa fie fuzeta stramba daca cu discurile originale mergea brici iar cand le puneam pe cele noi sarea piciorul de pe frana !

Acum daca ele eu fost rectificate de ce merg !

Am inteles de la meserias ca la planare pe o parte a discului era la cota 0 iar pe partea opusa +0,3 mm, si invers pe partea opusa ( interiorul discului )

Daca nu reusea sa faca acel tratament discului, spunea ca este inutil sa-l rectifice ptr ca in max 1000 de km ajungeam de unde am aplecat ( se ovaliza )

Oricum mi-a explicat ca a mai intalnit si cazuri cu fuzeta stramba ( datorita accdentelor sau altor evenimente ), iar acolo ca metoda traditionala romanesca , baga intre disc si fuzeta straturi de foite de aluminiu ( folie ptr alimente ), pana compensa dezechilibrul discului, asta cu conditia ca discul sa nu mai fie miscat de pe pozitia montata ( surubul de ghidaj al discului sa fie ok )

Cu discul montat pe fuzeta se toteste usor in ce pozitie doriti , pe suportul etrierului se aseaza o bucata de creta ( scolara ), impinsa pana atinge suprafata discului, se prinde creta cu ajutorul unui soricel sau banda izolatoate apoi se roteste usor discul acolo unde creta lasa urme , invers cu 180 gr se adauga foite de aluminiu ( aceste nu se pun pe toata suprafata fuzetei , ci numai in arce de cerc invers momentului pe care l-am descris )

Omul mi-a sps ca in aproape toate cazurile i-a iesit !

Cel mai simplu si corect ar fi sa schimbi fuzeta , omul mi-a relatat o situatie rapida si fara costuri prea mari .............Nu incurajez asemenea lucruri dar ptr cine vrea este o situatie de stiut :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Măi, mecanicul ăsta citeşte pe ascuns vwforum :10[1]:

http://vwforum.ro/topic/16757-discuri-frana-si-placute-inlocuire/?p=1865045

Mie cel puţin mi-a reuşit pe deplin, nu aveam nici cea mai mică vibraţie. A fost provizorie soluţia ca să ajung înapoi în Braşov unde am schimbat fuzeta. Faza este că acum mai vibrează puţin la frânare bruscă la viteze mai mari, nu mă deranjează prea tare şi nici nu face tot timpul, dar cu improvizaţia aia absolut deloc.

Iar faza cu fierarul este mortală :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer , la inceput nu am avut incredere in el , oricum erau deja stricate si  ma gandeam sa le schimb, cand mi-a mai spus ca trebuie si calite si unde face acesta operatiune , am ras un pic pe sub mustati dar iata ca i-a reusit !

Folia aceaa de aluminiu probabil ca permite reglarea abaterilor f mici , daca este vb de abateri mai mari cred ca avea in gand si alte materiale !

Omul acesta este genul de mecanic moda veche care lucra in service si era oligat sa faca din caca bici si sa mai trosnesca , pisele ajungeau la sefi .

Este un om f migalos si trbuie sa ai mare rabdare cu el ! In ziua de azi nu prea mai gasesti genul asta de oameni in service sa incerce sa-ti repare lucrul tau !

Chiar azi a venit cineva la el cu un VW touran si ne spunea ca a fost la service sa-i schimbe un rulment pe fata , iar cei deacolo l-au pus sa cumpere toata fuzeta ca nu-l pot scoate , iar el a reusit, bine cu ceva munca dar a reusit .Clienul acela a fost asa de multumit de munca lui incat la final i-a oferit dublu ca suma de manopera pe cat i-i ceruse el !

I-l apucase ameteala pe saracu om cand i-au spus de la service cat i-l costa fuzeta , si nu acceptau pise sh !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am aflat o gramada de lucruri interesante.

As avea nevoie de niste intrebari tehnice:

-cum se rectifica discurile, la strung sau la alta masina, si cam care ar fi costul pentru o pereche de discuri fata ?

-unde gasesc un ceas comparator si cat costa ?

-daca are bataie butucul singura solutia este schimbarea acestuia?

 

Cred ca dupa ce ajung in tara o sa caut si eu un mecanic sau un ceas comparator si ma apuc sa masor bataia la discurile pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt vechi si trebuie strunjite doar crestele care se formeaza in urma uzurii normale masina potrivita este strungul.

Daca discurile sunt noi si discurile sau ovalizat in urma prostei calitati a materialului cel mai indicat este masina de rectificat, merge si pe strung dar calitatea si precizia este alta ( inca o data amintesc daca discul este ovalizat din pricina materialului prost, degeaba se rectifica , este munca in zadar, duma un nr de km ele se vor ovaliza din nou )

Eu am avut un mare noroc, daca nu ma ajuta omul acesta , solutia erau altele noi !

Daca ai fuzeta stramba ( butucul cum zici tu ), solutia este alta ( la dezmembrari , gasesti cate vrei, vad ca ai acelasi model ca la mine ) 

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am o situatie si as vrea sa aflu ce o genereaza dar nu stiu cum pot verifica, la service habar nu au, mi-au zis.

Am pus un set de discuri noi LPR fata spate, fata s-a ovalizat dupa 3000 km, acum am pus doar pe fata Ferodo

si dupa alti 2 - 3 mii deja incep sa trepideze, mai timid dar clar trepideaza la franare. Montajul efectuat in service,

au spus ca este in regula masina, discurile LPR proaste punem Ferodo si acelasi rezultat. Discurile vechi nu aveau

nici-o problema doar ca erau uzate. Unde sa merg, ce sa verific, cine a mai patit la fel?

Multumesc!

Ai schimbat cumva de curand si rulmentii pe fata? Daca da verifica sa fie bagati corect pana la capat, eu din aceasta cauza am ovalizat 2 discuri pe fata dreapta.

 

Da am schimbat rulmentul dar pe cealalta parte, nu unde am problema. Scuze de intarziere!

Am descoperit: pe dreapta unde am problema cu ovalizarea este rulmentul stricat, montat gresit,

dar poate de vechiul proprietar, de cand o am eu nu s-a umblat acolo. Acuma sunt in dilema, 

nu stiu de unde sa incep, la reprezentata costa o caruta de bani si cu 20% reducere ca-i masina

veche, sa schimb si fuzeta si rulmentul?

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indicat ar fi toata fuzeta cu rulment cu tot pt ca nu stii daca a fost afectatasi aia(daca zici ca e montat gresit) plus ca manopera de schimbare cu totul e mult mai usoara dar si in acelsi timp cu mai putin risc. Unii nu au scule si ti-l strica din minutul 0. Asa cu totul, daca ai cateva scule o poti face chiar si tu. vezi cat iti cer la dezmembrari pe una cu tot cu rulment, fara accident desigur, daca ar fi si cu km putini(si de alta tara decat ro) ar fi ideal.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!