Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

cristi_eftimie
post-56207-0-40989600-1337629480_thumb.jpost-56207-0-07465600-1337629470_thumb.j uite cum arata si la mine dupa aprox 6000 km,tot discuri si placute Ate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce placute au fost montate.Multi producatori fac placute tesite si pana sa rodeaza putin asa iti calca.Avand in vedere ca durata media de exploatare a unui set de placute de spate este de 100.000km(2 randuri de placute fata si 1 de spate),un nr de 5000 de km imi pare putin.Asa ca aveti putina rabdare pana se rodeaza si pasuiesc.

Asa este uzura si la mine, am schimbat discurile si placutele pe spate , am parcursi pana acum 15000 km de cand sunt schimbate si in esteriorul discului pe aproximatim 5mm parca nici nu a atins niciodata placuta, sincer si eu sunt un pic ingrijorat , initial am mers si eu pe faza cu asezatul placutelor dar cat sa se aseze( mentionez ca placutele si discurile sunt ferodo ), i-mi pare rau sa o spun dar daca ar mai fi sa schimb inca o data placutele si discurile , nu as mai alege acesta marca, dupa 5000 de km am facut standul de franare si exista diferente cam de 10% intre stanga si dreapta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce te referi,la banda de juma de centimetru care ramane la extremitatea discului si pe care placuta nu calca niciodata?Vezi poza colegului Electrick's ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da la acea banda ma refeream !

La discurile vechi aveam doar 1,2 mm max (sistem de franare Ate ) , si cu discurile si placutele uzate aproape de maxim aveam frane mai eficiente pe spate fara nici un fel de dezechilibru la franare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi monteaza si tablitele antitroncanit(dar nu toti producatorii le livreaza in setul de placute) si mai castiga 1 milimetru..pt ca placuta se impinge putin spre extremitatea discului.Eu am folosit numai placute premium TRW,TEXTAR(puntea spate)si indiferent de ce am montat banda ruginita ramane si o sa ramana mereu indiferent de producatorul placutelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu cred ca ramane de aprox 5mm, ptr ca ;a placutele vechi aveam 1-2 mm max

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristianionut

De 500 de km am montat pe fata placute ferodo termoquit fata de ferodo premier avute anterior.Masina franeaza mai bine, mai scartaie dar foarte rar.Pe vremuri am avut ATE din germanica si aceste ultimele placute (ferodo termoquiet) sunt comparabile cu ATE.Sunt la fel ca ATE la pret, dar la ATE am inpresia ca sunt contrafacute (ultima pereche au fost de slaba calitate). :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare. Am un joc in volan stanga, dreapta la franare cam 1cm. Concluzia discuri ovalizate. Acest joc pot sa-l dea si discurile de spate sau numai cele de fata daca sunt ovalizate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai curatat jantele pe interior de eventualul praf/pamant depus ?

Ai facut o echilibare a rotilor ?

Ai incercat sa schimbi cauciucurile fata cu cele spate ?

Si eu am zis ca sigur am discurile ovalizate pentru ca aveam joc/trepidatii in volan doar la franare si pana la urma problema era de la o anvelopa de pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut aproximativ 700km cu discuri ATE POWER DISC si placute ATE ceramice puse pe fata si inca nu am pedala asa cum trebuie, pedala e moale si nu se opreste asa cum trebuie, urmeaza sa schimb si pe spate discurile si placutele sa vedem daca se va simti vreo diferenta.

Am schimbat si lichidu de frana odata cu discurile si placutele fata, s-a facut si testu de frane care a iesit bine dupa spusele mecanicului, mai putin frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Daca e pedala moale sigur ai aer pe instalatie...sau alte probleme, nu are cum sa fie pedala moale dupa schimbare lichid si aerisire klumea...

Am gasit un link interesant in legatura cu scoaterea buzei de la discuri pe loc... se risca careva sa incerce :) ?

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=51628

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cativa viteji si pe forumul nostru care le place sa se joace cu siguranta lor si a pasagerilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ma rog la ce este nevoie in a poliza buza respectiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca buza trebuie sa isi faca loc prin placuta si dureaza pana isi face loc,si nu o sa mai fie asa eficienta frana si face si zgomote de frecare la franare(mie cel putin imi face)daca gresesc s-a ma contrazica cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine era o buza destul de mare, discurile erau sub limita de uzura si nu freca de nimic. Iar daca ai o buza asa de mare incat sa atinga doar acolo placutele noi cu siguranta e timpul sa se schimbe discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Hai sa va spun si eu parerea mea legata de placute si discuri de frana. De cand am achizionat masina din 2006 folosesc placute Textar si pot sa spun ca franeaza foarte bine si tin destul de mult, dar dupa parerea mea iti ataca si discurile mai repede. Prin februarie 2007 am pus pentru prima data placute Textar (masina avea inca discurile originale si nu erau ovalizate) si m-au tinut pana la mijlocul lui 2010, aprox 45mii km facuti, cand nu am mai putut merge ca erau prea ovalizate discurile. Bun, am zis ca poate din cauza vechimii, discurile s-au ovalizat asa repede. Fiind foarte riguros in privinta sigurantei am ales sa cumpar discuri originale fata-spate, si bine inteles placute noi textar. Acum dupa 2 ani si vreo 35 mii km efectuati dicuri ovalizate din nou. Recunosc ca am un condus mai agresiv, dar am fost atent sa nu franez brusc dupa ce s-au incins franele, atent la balti -cat se poate). Acum mi-am facut comanda de Ate Power Disc si placute Ate normale. Acum voi ce ziceti, calitate slaba a discului sau a soferului? ;)) Eu cres totusi ca Textar sunt niste placute foarte bune dar cam prea dure si duc la o deterioare mai rapida a discului.

Si acum o intrebare cand trebuie sa schimb ce ar trebui sa am grija ca sa iasa totul bine, ca acum nu sunt in tara si daca inainte ma ajuta un prieten prin parcare acum ar trebui sa fac eu aceasta operatie. A si altceva ce am observat, de fiecare data cand am facut schimbul de placute a trebuit sa le schimb si pe cele de pe spate care erau uzate la fel ca cele de pe fata sau chiar mai mult. Normal nu ar trebui sa tina de 2 ori mai mult decat cele de pe fata? Rotile din spate franeaza totdeauna concomitent cu cele de pe fata sau doar cand este sarcina pe spate? Nu am obsevat sa se incinga rotile de pe spate ca sa zic ca raman blocate. Voi ce ziceti?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la buza aceea ea are rol preventiv si nu deranjeaza de loc. De ce spun asta ?! - am doua motive :

1- cu buza la locul ei vezi tot timpul cit s-a uzat din disc si asa ai in fata ochilor tot timpul un dracusor care te indeamna sa nu uiti de schimbarea discurilor, cind le vine rindul..

2- cind se uzeaza prea mult placutele, inainte sa frece armatura ( tabla pe care e lipit ferodoul ) de fata discului, va freca buza de armatura... deci te atentioneaza ca ai depasit durata de utilizare si trebuie sa schimbi imediat placutele ( si asta fara sa se zgiriie fata activa a discului).

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja se discuta despre avioane aici, cati dintre voi au dus sau vor sa-si duca discurile la rectificat sai sa-si scoata acea buza? eu zic ca odata ovalizate discurile trebuie schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian: discurile au martor pentru limita de uzura: una sau doua adincituri in zona in care calca placuta sau pe cantul discului

(revin cu poze daca este cazul)

Dox, eu am doua seturi rectificate la saltea dintr-un singur motiv: cost minim pentru aducere in parametri atita timp cit limita maxima de uzura nu e atinsa.

Evident vor mai sta acolo pentru ca am prins o "castana" si dupa atita timp o sa am pe masina disc+placuta de la acelasi producator.

Actualele sint putin ovalizate dar si uzate neuniform, ceva de forma ( I (curb la exterior si drept la interior)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde in mare masura de ''rectificator'' cum iese lucrarea.Stiu pe cineva care a rectificat discurile de pe un astra g de le-a facut patrate si placa de gramofon cu maria ciobanu :lol:.I-am adus discuri noi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti la mine scartaie ca dracu` ceva pe spate park sunt cu caruta,mi`e rusine sa merg prin oras iar daca trec peste o denivelare mai rau scartaie si astea la viteza mica,placutele le`am schimbat si nu am mai mult de 2000km parcursi cu ele.tot de la ele sa fie ,,buba``?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ceva pe la articulatie sau sa nu se fi rupt sistemul de prindere a tobei,la g4 spre exemplu te pacaleste repede ...daca se desprinde cupa care tine toba de mijloc de tampoane..freaca in zona de spui ca ai soricei sub masina de chitaie non-stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, citi stau sa se uite la acele semne, care odata discul murdar de praf-apa-rugina, abia le mai vezi, sau citi stiu de ele ?!...

asa auzi ca freaca si te-a pus in garda sa verifici ce s-a intimplat... la asta ma refeream ...

Curatatul buzei nu e acelasi lucru cu rectificatul suprafetelor active ale discului, care se fac atunci cind este cazul ( ovalizare sau deteriorare ( zgiriieturi adinci)) si care trebuie facuta numai pe masini unelte si de meseriasi nu de cirpaci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Saptamana trecuta i-am schimbat discurile si placutele pe fata si pana acum toate bune si frumoase doar ca la montarea discurilor noi de curiozitate i-am dat acel capacel de la aerisitor jos si am gasit urme de lichid de frana pe acel capacel si in interiorul aerisitorului.

Am desfacut aerisitorul,i-am facut aerisire,am strans inapoi aerisitorul si astazi m-am uitat sa vad daca mai e lichid si spre surprinderea mea in continuare am urme de lichid de frana la aerisitor.

Ce se poate face ca Doamne fereste nu am chef sa raman fara frane

Si naspa ca exact acolo mi-a umblat un destept de mecanic si uite ca am probleme

Trebuie sa schimb aerisitorul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!