Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

atentie la poza mica,ai acolo principiul de functionare..presa mare iti prinde pistonasul si cu cheia fixa se roteste pistonasul etrierului.Mai sunt prese mai destepte dar scumpe :( in care toata treaba o face presa,se blocheaza pe etrier si dai la manivela :lol: .Ideea de baza este ca pistonasul sa intre perfect in locasul lui,si nu de-a curmezisul.Merge si cu cheia de flex,dar nu garantez..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi - ai inteles gresit, pe fata se schimba usor placutele, neavand nevoie de nicio scula speciala, problema este pe spate...

@rodiesel - pistonul se invarte in functie de cat de mult trebuie comprimat, nu cred ca a dat nimeni atentie cate ture face. Ideea este ca pt. a inainta trebuie obligatoriu invartit, altfel presezi mult si bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi - ai inteles gresit, pe fata se schimba usor placutele, neavand nevoie de nicio scula speciala, problema este pe spate...

Nu eram nici acasa , eram plecat din localitate si indiferent daca aveam viteza cand trageam frana de mana doar scartaia fara sa prinda deloc...deci pe spate nu aveam frana...m-am chinuit cum ziceam dar in zadar...inca si mecanicul s-a chinuit sa bage presa ca greu a intrat asa de tare a iesit pistonul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impingerea pistonasului am realizat-o folosind o placuta uzata de pe spate, pe care am gaurit-o pe mijloc si am introdus un surub mai gros (17 la cheie) piulita si saiba si gata presa :D

Sport!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata cu doua chei cu cot ai rezolvat. Pe spate cu o cheie de flex si cu ajutorul unui coleg se gaseste o solutie...Haideti ca nu e tehnologie spatiala desi nici aia nu e mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal, cu putina indemanare se poate improviza si fara SDV-uri VAG...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La schimbarea discurilor este obligatoriu sa schimb si placutele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ar fi normal

acuma depinde si de uzura placutelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca schimbi discurile insemana ca erau uzate, asa ca te uiti sub ce forma erau uzate si daca sunt foarte usor sa se plieze pe noile discuri nu le schimbi. Daca au insa uzura aiurea pot sa-ti uzeze mai repede si discurile pana iau forma...

Deci depinde de cum sunt placutele uzate dar elegant este sa schimbi totul cu a zis si Ionut.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La schimbarea discurilor este obligatoriu sa schimb si placutele?

Nu neaparat depinde cum se prezinta placutele pentru ca de exemplu disurile mele pe fata sunt ovalizate si trebuie ori sa le rectific ori sa le schimb dar placutele mai au inca carne pe jumatate...dar daca sunt uzate trebuie si ele...

... dar elegant este sa schimbi totul cu a zis si Ionut.

Pai daca sunt uzate pe jumatate are asa mare rost sa le schimbi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de informatie.Discurile sunt ovalizate dar placutele nu are rost sa le schimb sunt cam la jumatate,oricum o sa verific si placutele mai atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi in primul rand calitatea placutelor,o mare parte din vina pt discurile ovalizate se datoreaza placutelor care au in compozitie mult fier.Placutele bune nu incing discul ca niste placute a unei firme de nisa care are in commpozitia lor mult fier.Uite exemplu concludent;sus ai TRW,mijloc ai FERODO,si jos ai MASTERSPORT.

post-64586-0-82924200-1311858319_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de informatie.Discurile sunt ovalizate dar placutele nu are rost sa le schimb sunt cam la jumatate,oricum o sa verific si placutele mai atent.

Are perfecta dreptate Gabi , dar Gabi cum putem verifica daca contin mult fier ?

Mihai ce ai de gand sa rectifici discurile s-au sa le schimbi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GABIVVX - _Pai daca nu se incing discurile si placutele, atunci cum se produce franarea? Ca proces fizic (conform legii conservarii energiei), franarea reprezinta transformarea energiei cinetice in caldura, deci oprirea masinii nu se poate face decat prin degajarea unei cantitati corespunzatoare de caldura prin intermediul discurilor.

Diferenta calitativa intre placutele de frana e clar data de natura materialului din care sunt confectionate, insa acea calitate influenteaza procesul de franare invers fata de cum ai formulat tu: niste placute care franeaza mai eficient, vor incinge discurile mai tare !

@CRISTI - Nu prea ai cum sa verifici continutul materialului din care sunt confectionate placutele. Ideea e sa nu cumperi no name-uri. Iei marca TRW sau Textar care echipeaza din fabrica masinile VAG si nu o sa ai probleme.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a zis nimeni ca nu trebuie sa se incinga,ci sa nu se incinga peste masura sau foarte repede iar caldura este efectul ruperii la nivel atomic a particulelor care interactioneaza si se distrug.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de informatie.Discurile sunt ovalizate dar placutele nu are rost sa le schimb sunt cam la jumatate,oricum o sa verific si placutele mai atent.

Are perfecta dreptate Gabi , dar Gabi cum putem verifica daca contin mult fier ?

Mihai ce ai de gand sa rectifici discurile s-au sa le schimbi ?

O sa le schimb pentru ca sunt uzate si ovalizarea probabil s-a produs la o frana mai puternica.

Un coleg mi-a recomandat Textar(a folosit pe masina),dar am si condus masina respectiva si diferenta la franare este evidenta.

Modificat de mihai.1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caldura este efectul fortei de frecare care ia nastere intre placuta si disc, iar aceasta forta de frecare este influentata de coeficientul de frecare al suprafetelor (disc si placuta) si de forta aplicata de pistonasul etrierului. Dar cred ca o dam prea tare in teorie... :offtopic:

Parerea mea este ca soferul are un rol hotarator in supraincalzirea franelor (asta in conditiile unui mers normal, nu la raliu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu soferul...mereu piesa cea mai slaba dintr'o masina se afla intre volan si tetiera :)) .

Ca sa le ovalizezi nici nu trebuie sa te chinui prea tare.Spre exemplu daca speli masina de 3 ori pe saptamana si cum intri in hala,vine baiatul si baga jetul direct pe roti,ALELUIA.Usor,usor se decalesc si uite asa se inmoaie.Dupa ce se inmoaie,e suficienta o frana mai scurta si "adanca",numai "buna" sa deterioreze discul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu soferul...mereu piesa cea mai slaba dintr'o masina se afla intre volan si tetiera :)) .

Ca sa le ovalizezi nici nu trebuie sa te chinui prea tare.Spre exemplu daca speli masina de 3 ori pe saptamana si cum intri in hala,vine baiatul si baga jetul direct pe roti,ALELUIA.Usor,usor se decalesc si uite asa se inmoaie.Dupa ce se inmoaie,e suficienta o frana mai scurta si "adanca",numai "buna" sa deterioreze discul.

Dar eu cred ca odata pe luna o spal si si aia e rar daca o fac :lol: . Si nu prea fac asa franari...dar totusi eu cred ca or fi placutele slabe si de accea am avut probleme... :blah_:

Modificat de C_R_I_S_T_I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

choppermaster

Baieti... merg discurile de pe TDI de un benzinar? am inteles ca au diametrul mai mare motiv pt care vreau sa le pun sa franez mai bine.Sau trebuie si alte etiere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzinarul are 236mm din cate tin minte,iar un tdi are 280+.Deci mai mult ca sigur ai nevoie in primul rand de alt port-etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ x-tremist.Probelma de baza in toata povestea este calitatea placutelor de frana.Care crezi ca e cauza principala cand un set de placute no name scartie la franare si ai senzatia ca frana e ineficienta,si un set de placute ATE.TEXTAR.TRW.ZIMERMAN nu scartie si franarea e ficienta?Toata treaba provine de la materialul de frictiune,respectiv ferodoul placutelor de frana.Nu neg poti avea si discuri super daca mergi ca nebunul si faci franari bebunesti si apoi intri cu masina in garla,e normal ca discurile sa se faca patrate.Alt fenomen,sunt multi care uita de placute si merg cu ele pana sunt fier pe fier si spun;domne nu am frane,scartie placutele si miroase a incins.Ai avut ocazia sa vezi un astfel de disc care a suportat un astfel de tratament?Am vazut multe,si poate o sa postez poze cu placute scoase de pe masina sa va minunati..Problema la urma urmei este;vrei sa ai frane bune cu durata da viate buna fara scartieli si horcaneli,alegi un producator premium,vrei sa faci economie..sunt variante cu zecile.Referitor la ce ai postat tu;niste placute care franeaza mai eficient, vor incinge discurile mai tare !nu vorbim de masini de f1,nascar,wrc,sa nu mai spunem ca supercar-urile au frane ceramice,superventilate,din aliaje speciale care au rolul sa mentina temperatura sub control(bineanteles pe langa faptul ca franarea sa fie super).Mergi pe autostrada in Germania 200km iarna fara oprire,trebuie sa franezi de urgenta..ce se intampla?Nu iti functioneazafranele pt ca nu sunt calde? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu am fost suficient de explicit: ce am vrut sa corectez eu a fost ca niste placute de calitate slabe in niciun caz nu vor incinge discurile mai tare, ci vor genera o franare de proasta calitate si vor uza discurile mai repede (datorita uzurii pronuntate care o produc acestora). Am vazut destule discuri terminate la viata mea ca lucrez in domeniu, unele chiar cu crapaturi radiale!!!

Dar hai sa punem capat acestei polemici inutile!

Concluzia este ca daca vrei sa ai frane OK, nu trebuie sa faci rabat de calitate cand cumperi un set de placute sau de discuri. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi , deci de exemplu acestea ATE.TEXTAR.TRW.ZIMERMAN , sunt marci de renume pentru placute ? Ceva cu TEXTAR imi amintesc ca scria pe cutia de la placute dar numai stiu exact... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!