Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Se ovalizeaza de la diferente mari de temperatura. Le incalzesti bine, apoi dai printr-o groapa cu apa, sare apa pe discul incins si gata.

Ai verificat si etrierul de la discul care se ovalizeaza? sa nu cumva sa ramana agatat si sa incinga mai rau discul ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_mdln1

exclud treaba cu groapa cu apa, chiar sunt foarte atent la treaba asta. ce trebuie verificat la etrier pt ca nu stiu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu ai o problema la etrierul stanga,sa revina pistonasul mai tarziu..iti incinge discul destul de mult incat sa se ovalizeze.CURATA ETRIERUL SI LOCASUL PORTETRIERULUI PE CARE CULISEAZA PLACUTELE DE FRANA,CURATA GHIDAJELE ETRIERULUI,da o fuga la un mecanic sa iti dea etrierul jos si sa vada cum actioneaza pistonasul..si daca merge greu trebuie uns cu un spray degripant bun.Proasta combinatie brembo cu mintex...pacat de discurile brembo...mare tempit a fost ala care ti-a recomandat brembo combinat cu mintex :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_mdln1

e curatat etrierul, la dat jos, la frecat cu peria de sarma, a degripat pistonasul, a pus nush ce dracu pasta a zis el.. etc. acum am discurile ATE si placutele tot ATE dar tot sa ovalizat discul stanga fata. se simte la orice viteza, parca face din ce in ce mai rau. poate sa fie ceva din fuzeta sau rulment? sau sa fie butucul stramb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Am un Golf 4 TDI Variant, ALH 90CP. Ma tot uit si m-am lamurit cu niste aspecte, cu altele nu. Vreau sa schimb discurile / placutele spate / fata. M-am lamurit cu marca, o sa fie ATE. Operatia va costa in jur de 1.050 de lei. Problema mea este urmatoarea: as putea face eu aceasta schimbare fara sa risc ceva din siguranta masinii (mentionez ca n-am doua maini stangi, am rabdare, scule si loc). Am gasit si aici un DIY cu schimbarea, m-am mai uitat si pe VWVortex. Repet, nivelul meu este de amator si atat. Risc sa stric mai multe decat as repara? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Pentru maxim 1 milion manopera fata=spate pe care il dai la service eu zic ca nu are rost sa te complici! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

salut..cat de amator poti fi?trebuie doar sa fii atent..pe fata este simplu...doar ca pe spate cand impingi pistonasul trebuie sa si rotesti de el

in rest nimik mai special...

asa inveti...trebuie doar sa ai curaj..si mecanicii sunt si ei tot oameni...marea majoritate au invatat pe masinile noastre:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_mdln1 nu are legatura butucul cu rulmentul cu ovalizatul discului,basca peste asta ate sunt produse premium pe sisteme de franare.Ciudat ca o patesti numai pe stanga.Simti vibratia numai cand pui frana sau si in mers la o viteza anume?Sa nu cumva sa ai o janta patrata pe stanga fata. :(

mai e o varianta dar e foarte improbabil sa patesti tu asta;racordele de frana se uzeaza pe interior cand apesi frana lichidul actioneaza etrierul dar nu mai revine inapoi pt ca s-au format galme pe interiorul furtunului si nu-i mai permit accest lucru.Consecinta este ca placutele sa stea mai lipite de discul de frana si sa-l incinga foarte bine si o groapa cu apa o balta avand in vedere vremea din perioada asta,si sa ovalizat discul.Asta e o chestie destul de rara si se intampla dupa multi ani de uzura a masinii.Am avut cazuri similare dar la masini mai vechi de 15 ani,si chiar luna trecuta la un boxer peugeot pana nu i-am explicat chestia asta si i-am adus 2 racoarde de frana nu a scapat de problema,dar la el era mai nasol ramaneau rotile fata destul de infranate si nu stia de ce miroase a incins pe fata.A curatat etrierii gresat pistonase..etc si nimic..pana la urma ajunsese sa vrea pompa de frana ca mecanicul ajunsese la concluzia ca asta era cauza,i-am dat sugestia asta cu racoardele de frana si spre norocul meu a scapat omul cu bine si mi-a multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_mdln1

la mine se simte vibratia doar cand pun frana, in mers, indiferent de viteza, nu se simte nimic. nu stiu ce sa mai fac ca mi-a mancat noptile, nu pot sa dorm din cauza masinii. posibil sa fie ce zici si u. cam ce ar trebui inlocuit in cazul de fata? da-mi cateva detalii te rog ca sa stiu ce sa zic la service.

app. ms de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce faci o cursa cu masina,dar nu 2 km...sa mergi in jur de 20..30 min,cu franari etc,incearca sa pui mana pe roata din stanga fata si apoi pe roata din dreapta.Vezi daca exista diferenta de temperatura intre cele 2 roti.Daca roata din stanga fata iti pare ca e mai calda decat ccea din dreapta cu care tu nu ai probleme inseamna ca la roata din stanga ai o problema,si daca tu spui k toate sunt la locul lor si ok ultimul reper de schimbat ramane furtunul de frana.Hai ca prima oara ai avut brembo cu placute mintex..care sunt foarte proaste si din cauza asta ti-a ovalizat discul,dar acum ai ate si discuri si placute si tu ai avut mereu pe partea stanga probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_mdln1

ms frumos pt raspunsuri si pt ajutor, am sa fac ce zici u si apoi am sa postez concluzia trasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu Adrian

Salutare!

Intentionez sa imi schimb discurile pe spate si toate placutele de frana (fata+spate)! Ce imi recomandati (discuri, placute) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si TEXTAR ;)

si discuri BREMBO,sunt cele mai bune raport calitate pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golf nu le-am schimbat si cred ca nici in urmatorii 2 ani nu le voi schimba, fiind ATE puse de neamt

dar la T5 am pus numai TRW, si tin cam 50.000-60.000km, si acolo e greutate nu gluma, are 2.2 tone goala + sarcina + remorca + viteze si demaraje a motorului ce scoate 400Nm

sincer sunt super multumit de TRW la cat abuz primeste sistemul de franare la acea masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa fac ce zici u si apoi am sa postez concluzia trasa.

inainte de asta, fa rost si de 2 roti rotunde, poate ai probleme cu anvelopele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o mica problema...de azi a inceput sa imi scartaie parca pe fata ceva si cand pun frana nu mai scartaie.....am placute trw si discuri de frana trw si le am de vreo 70000 de km.becul pe bord nu mi s-a aprins sa imi semnalizeze ca ar fi nevoie sa le schimb,voi ce credeti?ar fi de la faptul ca trebuie inlocuite placute si discurile?tin minte ca ultima oara cand le-am schimbat placutele,mi-a zis mecanicul ca data viitoare sa schimb si discurile....ma puteti lamuri va rog?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba iti dam cu presupusul cam ce ar fi, cel mai bine, daca te pricepi un pic la mecanica, sa ridici pe cric roata care crezi ca scartaie (sau toate pe rand pana gasesti locul de unde se aude).

Este un lucru bun daca sti faptul ca nu scartaie cand apesi frana, dai roata jos si incepi sa rotesti discul urmarind fiecare component care se atinge/freaca de disc incercand sa-ti dai seama care este problema, o alta persoana sa-ti apase frana incet, in timp ce tu rotesti sa observi ce se modifica apasand frana si nu mai scartaie.

O data ce dai jos rotile poti sa vezi si daca sunt uzate placutele sau daca ai ceva arc sarit etc.

Este cel mai economic mod si simplu sa-ti dai seama ce scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mc mult.azi dimineata surpriza nu mai scartaia.acum am venit de la lucru si din nou scartaie.o sa incerc sa fac ce ai zis,daca nu ma duc la service....desi pe la noi prin tm sunt 100000000 de service-uri si 2-3 mecanici buni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e greu sa dai o roata jos si sa te uiti la discuri si placute...

discurile au acea margine ramasa de la uzura si ajunge pe fierul de la placute, de aceea scartaie mai ales cand se aproprie schimbul placutelor.

eu in martie am dat fiecare roata jos, placutele, discurile...

- am curatat locasul placutelor pe etrier,

- pistonasele au fost unse iar cu vaselina grafitata,

- am dat si discurile jos si am luat la polizor acea margine care ramane pe exterior, le-am facut concave pe margine, de acum va trebuie sa se uzeze foarte mult discul pana ajunge la maginea placutei

- am vopsit iar etrierii in rosu passion :D dar si tablele de protectie pe fata le-am dat jos si le-am vopsit constiincios

ca si nivel de munca iti ia cateva ore bune daca faci treaba cu migaleala

de scule ai nevoie de niste chei tubulare (sau fixe) de un inbus pentru fata, iar discul se da jos dintr-un surubel.

dupa parerea mea, odata la 2 ani oricum trebuie sa verifici sistemul de franare, chiar daca faci ca mine 6000km pe an :)

sa te duci la un mecanic, iti ia ceva bani, iti face si treaba de mantuiala, ca nu e masina lui :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mc mult de sfaturi,peste cateva ore vine un amic si ma ajuta.speram sa nu fie vreun rulment ceva,am masina de 80 mii de km si nu am schimbat decat filtre ulei,placute o singura data acum 60 de mii sau 70 de mii.discuri de frana nu,rulmenti nu.peste cateva ore vine un prieten si ma ajuta si dupa iti raspund ce si cum e.sper sa fie totusi placute si discuri,ca de sunt alea ma duc maine si le si schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tm14cln ai destul de mult 70.000 cu placutele,doar pe o singura placuta ai senzor,pe celelalte 3 nu ai.Posibil sa se fi uzat una din placute pe interior.

Sunt cazuri cand nu se aprinde senzorul,si placutele de interior sunt fier pe fier..se uzeaza neuniform.Daca ai jante de aliaj pe masina poti vedea cu ochiul liber starea placutelor exterioare nu e musai da dai roata jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat jos roata si pacat ca nu am avut telefonul la mine sa iti arat.....mi se pare cam subtire discul si placuta,pe amandoua roti din fata.si parca putina rugina pe exteriorul discului.acum sper sa nu gresesc.dupa am pus roata si am facut niste ture prin oras,nu se mai auzea scartaitul.desi se aude ceva in miscare,ceva parca........sper sa nu vorbesc tampenii,se aude gen fier pe fier,dar fara scartait sau mai stiu eu ce.la franare,cand se opreste,e un....mic balans si un sunet ciudat....sper sa nu vorbesc tampenii.am fost la un magazin de specialitate si senior de acolo mi-a zis ca nu e de la placute si sa ma duc sa fac un control si dupa sa le cumpar daca chiar sunt ele.acum nu stiu ce sa spun,eu ma gandeam sa nu fie vreun rulment,dar ala stiu ca huruie si face mai urat,nu scartaie.oricum maine ma duc la mecanic sa vad ce mi se spune si sincer chiar as vrea sa le si schimb placutele si discurile de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata baietii,am fost la ciclop si am luat discuri + placute fata TRW achitat 400 ron tot.partea cu schimbatul 100 ron,deci 500 total.acum ma plimb sa uzez cei 200 de km,asa mi s-a zis sa fac,ca cica sa se aseze etc.multumesc pt toate informatiile.nu mi se mai aude scartait nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_mdln1

am sa fac ce zici u si apoi am sa postez concluzia trasa.

inainte de asta, fa rost si de 2 roti rotunde, poate ai probleme cu anvelopele :)

rotile sunt rotunde, stiu sigur ca nu asta este problema. mi-a zis un prieten un pont sa schimb rulmentul si fuzeta pe stanga fata(aia e roata unde se ovalizeaza discul). am fost la service si mi-a zis ala ca e 10 mil fuzeta:( + 2 mil rulmentul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!