Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Salutari. Nu stiu de unde sa fac rost de un surub care tine discul de frana din partea dreapta fata. Am schimbat niste bucse pe la masina si a trebuit sa invarta mecanicul meu de discul de frana si s-a rupt. L-am scos afara cu o bormasina si uneltele speciale, pastrand filetul, dar am pus altul putin mai lung si ramane scos cam 1 mm si ceva in afara si discul de frana are putin joc. Bine, cand vine si roata prinsa in prezoane nu mai e nici un joc, dar daca o dau jos, discul joaca...

Aveti idee cam unde as putea gasi, si ce lungime are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca unele masini nu au deloc surubul ala care tine discul, asa ca nu ai de ce sa-ti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact - Passat B5, nu are acel surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am golf V si la mine s-a pierdut acel surub. Pot sa zic ca poti merge fara probleme fara el.

Dificultatile apar atunci cand pui roata la loc si s-a miscat discul, trebuie sa fii atent sa fie pe gauri discul.

Eu am inlocuit acel surub cu un altul care nu era special dar s-a potrivit, l-am gasit prin fiarele tatalui meu :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa? Nu am stiut. Oricum discul are un joc dar nu are cum sa pice, fiind prins intre placutele de frana :)

Atunci o sa stau linistit. Multumesc pentru postari. Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic,surubul ala are rol de ghidaj,discul oricum se strange cu prezoanele de la roata,asa ca don't worry!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

De curand mi-am schimbat si eu discurile de frana. Am renuntat si eu la acele suruburi de Ghidaj pentru ca s-au rupt amandoua. Surpriza era ca la viteze peste 100 km/h la ora cand franam se simtea o vibratie in volan ca si cum discurile ar fi ovale...vibratie ce a disparut dupa ce am inlocuit suruburile care s-au rupt. Asa ca daca va apar si voua mai bine faceti un efort si le puneti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare..

Trebuie sa schimb discurile si placutele fata si spate, dar am o mica intrebare. Pe magazinul de piese auto online "autokarma.ro" , pentru modelul meu de masina (G4 Variant ALH) gasesc 2 tipuri de placute, unele cu sistem TRW si altele cu sistem ATE. Stie cineva de care am eu? Cam care ar fi diferenta?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand mi-am schimbat si eu discurile de frana. Am renuntat si eu la acele suruburi de Ghidaj pentru ca s-au rupt amandoua. Surpriza era ca la viteze peste 100 km/h la ora cand franam se simtea o vibratie in volan ca si cum discurile ar fi ovale...vibratie ce a disparut dupa ce am inlocuit suruburile care s-au rupt. Asa ca daca va apar si voua mai bine faceti un efort si le puneti.

PAssatul de ce nu are acele suruburi de fixare si totusi nu trepideaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate si la mine un surub de ala nu este iar celalalt e rupt. Aveti idee care sunt cotele acelor suruburi ca sa-mi fac 2 bucati la strung eventual si cu pin de ghidaj pentru janta de tabla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand mi-am schimbat si eu discurile de frana. Am renuntat si eu la acele suruburi de Ghidaj pentru ca s-au rupt amandoua. Surpriza era ca la viteze peste 100 km/h la ora cand franam se simtea o vibratie in volan ca si cum discurile ar fi ovale...vibratie ce a disparut dupa ce am inlocuit suruburile care s-au rupt. Asa ca daca va apar si voua mai bine faceti un efort si le puneti.

Daca s-a rupt de exemplu numai capul surubului si a mai ramas ceva din corpul lui proeminent pe suprafata butucului, atunci discul o sa stea pe proeminenta aia a surubului si nu o sa se aseze bine pe butuc. De aia aveai tu vibratii care au disparut dupa ce s-a taiat de tot surubul ala si a fost inlocuit. O gramada de masini sunt fara suruburi astea si nu au niciun fel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Tot ce e posibil sa ma fi inselat in privinta asta. Era un surub ramas mai inafara. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat astazi discuri fata, spate si placute, dar am o mica problema....pedala de frana este extrem de moale, iar eficienta deplorabila. Ma asteptam sa nu franeze bine la inceput, dar totusi nici chiar asa. Este normal sa fie asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu frana brusc vreo 3-4 sute de km.asa am patit si eu cand le-am schimbat.Calcam frana si pedala era moale rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut.la masina din semnatura ieri cand ma intorceam de la munca a inceput sa imi scartie ceva destul de urat si constant ca si cum ar freca fier pe fier.De la ce poate fi acel zgomot.A si pe fata a dat jos rotile si am verificat vizual placutele si discurile si nu am vazut ceva care ar putea sa scartie in halul ala.Pe spate,acolo cred ca e problema ca discurile sunt ruginite rau si nici placuta nu calca perfect pe disc dar sa fie oare de acolo,sa faca asa de urat in mers.Va multumesc si astept un raspuns.BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dat jos si etrierul sa vezi cum arata placutele din spatele discului ? Eu zic ca acolo e problema. De obicei alea nu calca bine atunci cand nu sunt curatati etrierii si fuzeta. Incearca si spune-ne daca nu cumva de acolo e problema. Eu cred ca s-au tocit alea excesiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am schimbat si eu placutele de frana (fata/spate) la g4 meu si cei de la service mi-au spus ca o sa-mi scartzie cand pun frana o perioada pana se duce stratul protector de pe placuta si am zis ca in 1000km nu o sa mai am probleme dar vad ca la fel se aude..se poate ca placutele sa nu fi fost bune sau cei la service nu leau pus bine?? sau trebuie sa mai am rabdare cu ele ca ma enerveaza sunetul...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hackersoul

si eu cand am schimbat placutele am avut la inceput un scartait (nu era ridicat ca intensitate...dar se auzea). insa, a disparut in timp scurt (pana s-au asezat placutele pe disc - discurile nefiind schimbate). daca acel scartait nu-ti dispare...se pare ca placutele nu sunt chiar asa de bune calitativ. eu nu mai stiu exact ce placute mi-am pus...ori TRW ori ATE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am mai scris despre problema asta pe un alt topic, dar nu mi-a propus nimeni vreo soluţie. Un lucru bun e că, totuşi, citind pe forum, am aflat motivele... atunci c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da jos roata si inspecteaza placutele sa cezi cat sunt de uzate. Posibil sa aiba altceva joc si sa auzi scartaitul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roţile au fost date jos... am cumpărat maşina de curând şi, fiind la mâna a doua, am fost de câteva ori la service să-i fac o inspecţie amănunţită şi să-i schimb câte ceva, când a fost cazul. O să mă refer aici numai la partea din spate, de unde provine scârţâitul: am înlocuit bucşele punte spate (care scârţâiau şi ele), apoi amortizoarele, care au ieşit prost la test, arcurile mi s-a spus că sunt ok şi nu trebuie schimbate, flanşele amortizoarelor şi ale arcurilor la fel, cablul frânei de mână nu are cum să fie de vină pentru că zgomotul se aude şi la frâna de picior, după cum am mai zis, la sfârşitul frânării, în momentul în care maşina se balansează şi încă am piciorul pe pedală... evident, se aude şi când staţionez, pedala e apăsată şi cineva zgâlţâie maşina. Deci, prin eliminare, ăsta ar fi singurul motiv, cel pe care l-am spus în postul de sus. Mai ales că, dacă nu am frâna de mână trasă sau nu am piciorul pe pedală, zgâlţâind maşina, nu se aude absolut nimic, iar în mers, la denivelări, s-a făcut linişte după ce am schimbat bucşele. Cu toate astea, cei de la service mi-au spus că discurile şi plăcuţele sunt şi ele ok şi nu are rost să dau bani degeaba... cât despre scârţâit, au zis că, într-adevăr, e de la plăcuţe şi discuri, că "nu avem ce să-i facem" şi să merg liniştit că nu e nimic grav. Deci, înainte să dau nişte bani, mi-am zis să scriu aici, poate s-a mai întâmplat cuiva să aibă aceeaşi problemă şi să o rezolve schimbând piesele astea. Sau poate se rezolvă altfel, cheltuind mai puţini bani.

Modificat de the cube
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru impiedicarea aparitiei scirtiitului la frinare, in diferite stadii ale frinarii, asa cum se descrie si in postul precedent, la montarea placutelor de frina, se foloseste o vaselina cu cupru, care este destul de scumpa.

Atentie, cu acesta vaselina, se unge spatele placutei opuse pistonului si in niciun caz sa nu se unga suprafetele de frictiune !

Dupa cum descrii tu ca s-ar petrece lucrurile, scirtiitul apare la frecarea placutei (placutelor) cu etrierul si nu cu discul de frina !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@the cube Exista un spray special impotriva scartaitului la franare, fabricat de Liqui Moly, care se aplica si pe discuri/ placute. Daca esti interesat, da-mi un PM!

post-55592-0-76251700-1290024051_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remus66 & x-tremist, mulţumesc mult. :)

later edit: x-tremist, am încercat să-ţi dau PM... ia uite ce-mi zice:

"The member x-tremist cannot receive any new messages"

Şi încă o întrebare: am observat că dacă staţionez şi am piciorul pe pedală sau e frâna de mână trasă, se aude acelaşi tip de scâţâit la roţile din spate când învârt de volan stanga/dreapta. Altfel, nu se aude niciun zgomot, nici în mers, nici stând pe loc, să zici că ar fi ceva de la direcţie... Care e fenomenul?

Modificat de the cube
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se aude de la o vreme cind merg inapoi si pun frina usor un "zdrang" ce vine de la rotile fata; sa fie vb de placutele ce nu sint tocmai stralucite?

daca mai frinez inca o data, nu se mai aude deci se aseaza pe o alta pozitie :huh:

evident ca toata lumea stie ca apar dupa sunet ca scirtie ca naiba (la scurt timp dupa ce dau cu spray dedicat... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!