Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Dupa cate vad la presa ta trebuie sa rotesti separat pentru impingere si separat pentru rotire pistonas,eu l-am facut pe strung si freza deci difera un pic,dar capul care roteste pistonasul a ramas cu filet (in cazul tau piuluta),si in acest fel folosesc doar o cheie,cu care se strange si se si roteste pistonasul in acelasi timp.

Am folosit acesta solutie pentru ca nu am stiut ce pas trebuie sa aiba surubul de presare, si riscam sa presez prea tare si sa-l rotesc prea putin, si astfel sa stric pistonul.

Pentru ca imi permite sa strang separat, pot aprecia forta cu care sa presez pistonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara...mai multe persoane mi-au spus cum ca discurile mele ar fi cam duse....am hotarat sa le shimb iar cei de la magazin mi-au spus ca ar fi indicat sa se schimbe si placutele...cum ca s-ar fi format pe forma discului vechi si ar fi probleme cand pun discul nou...placutele nu cred k au un an de cand le-am schimbat...mai putin de 10k km...

sa fie asa?sau au vrut doar sa-si vanda marfa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa iti dau un exemplu edificator, eu am m-am dus in service sa schimb placutele si atunci am vazut ca trebuie clar sa schimb si discurile. Cu toate astea am montat placutele noi pe discurile vechi, iar dupa o saptamana (deci nici 1000 km) m-am intors in service si am schimbat discurile, dar am pastrat placutele pe care abia le schimbasem. Nici dupa 5000 km (e vorba de discuri si placute spate) placutele nu au luat forma discurilor noi. Deci cu siguranta e bine sa schimbi si placutele o data cu schimbarea discurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers cu ea 300km cu frana de mana pe una din roti putin piscata pt ca burduful de la cablu e crapat si -cred- ca a ruginit cablul de otel in interior si nu mai permite sa se retracteze la max. ei na, la mine s-a asezat, asta pot sa te asigur :blink: :rolleyes: ,intapmlator am pus mana pe discuri dupa vreo 2km de mers, si acel disc m-a ars pur si simplu, probabil s-a si dus dracului.

urmeaza un cablu nou, si pana atunci nu mia folosesc frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine este vorba de fata...nu vad de ce nu ar prinde forma discului nou...oricum discul este mai dur decat placuta...cred ca mai aman operatiunea...si cand o fi sa tipe senzorul le schimb pe amandoua...

o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regula este ca sa schimbi si placutele !

Placutele folosite au fost deja uzate dupa forma discului vechi care poate prezenta urme de santuri sau inclinari(de la foarte mici care abia se vad pana la mari),si daca le vei monta pe discuri noi acestea vor lua forma placutelor.

In consecinta va dura mai mult pana sa se aseze placutele pe discuri (la fiecare schimb),si vei scurta viata discurilor.

Dar...toata lumea investeste dupa cat le permite bugetul,sau de cat de mult isi iubesc masinile (cum sunt si eu :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat la bora mea discurile de frana atat pe fata cat si pe spate si am pus si placute noi(placutele vechi erau gata si oricum e recomandat cand schimbi discurile sa pui placute noi),am pus ferodo atat discurile cat si placutele cost 6mil toate plus montajul 1mil,oricum ce`i nou ii nou,alta viata acuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu am vazut discutandu-se pe aici . . . Am batai puternice in volan la franare, care acum 1 an erau foarte slabe, abia perceptibile, dar acum s-au accentuat. Stiind problema clasica cu diferentele de temperatura si ovalizarea discurilor, am dat fuguta la magazin si am luat un set de placute + un set de discuri. Mentionez ca doar pe fata este problema, testant franarea in mers cu frana de mana, dar acea leganare brutala precum pe rotile fata nu se simte.

Nu apuc sa montez noile acareturi ca ma sperie cineva spunandu-mi : "e o prostie faza cu ovalizarea discurilor - de fapt butucul s-a strambat in urma loviturilor de ciocan aplicate la schimbarea unui rulment, ca asa se face mecanica la noi." Coincidenta face ca intr-adevar sa fi schimbat un rulment acum ceva vreme.

Are cineva, o parere avizata sau o patanie asemanatoare? Adica sa fi schimbat discuri+placute si bataia sa fie inca prezenta, sau sa nu fie eliminata complet? Sau la scurt timp dupa schimbarea unui set de discuri sa apara din nou efectul de discuri ovalizate?

De asemenea, mai am o intrebare : un set de placute de calitate slaba, pot duce la ovalizarea discurilor?

Modificat de liviuxp2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat dupa discuri ovalizate, putin , iar acum nu am probleme, e adevarat ca nu am avut frane tari, dar in 2000 de km am folosit de cateva ori si nu am simtit nimic in volan.

Am avut si eu rulment bulit dreapta fata, putin, dar se manifesta altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a venit timpul sa le schimb si eu ! ce recomandati ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus si pe fata si pe spate Zimmermann perforate de vreo 10k km si pot sa-ti spun ca sunt mult superioare celor stock. Chiar si cu placute stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fata completa de la EBC, inclusiv lichid de frana cu punct de fierbere la 307 grade. Placutele sunt GreenStuff iar discurile TurboGroove. Am detaliat in aria Tuning si upgrade. Intr-adevar discurile erau ovalizate. Nu se pune problema de butuc stramb, sub nicio forma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu niste probleme:...in mers sau cand dau cu spatele, imi fluiera rotile din spate...ca si cum am freca placuta in disc. Daca, calc frana dispare fluieratul si apare un huruit ca si cum ar fi fier pe fier...precizez ca m-am uitat in toamna la placute si aratau destuul de bine in viziunea mea.

Am fost la un mecanic si mi-a recomandat sa schimb placutele...si sa rectifice discurile pe spate deoarece prezinta niste santuri...

Trebuie schimbate ?masina e luata sh si la revizia mare din germania cred ca au fost schimbate si de atunci are cam 23mii km!

Ce parere aveti despre placutele de frana TRW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca placutele trw sunt fff bune.este acelasi lucru cu ate.eu pe masina am trw si nu scartiae cum am mai auzit si franeaza f bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit de la vanzator ca aceste placute (TRW) sunt mai moi...si intr-un fel e mai bine pt disc!

acum eu le-am cumparat ... urmeaza sa le montez saptamana asta si o sa revin cu noi pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O dilema. Nefiind din Bucuresti, si nestiind un service "k-lumea", am fost la mai multe. Fiecare mi-au zis, tot altceva. Unii imi spuneau de diferite componente ca sunt praf, altii ca sunt Ok, si tot asa. O intreaga varza. Dar o sa ma rezum la "placute". De la un timp, aud ca-mi huruie un pic la franare, in spatele masinii. Merg la un service, acum o luna, ii spun despre problema mea (ca aud huruit), si-mi spune ca placutele si discurile sunt OK, e doar "materialul" din care sunt facute placutele, si de aia se aude asa. Ok, am ingitit-o. In schimb, mi-au bagat altele pe gat, care culmea, le schimbasem cu 2 saptamani inainte sa ajung in service. (Bucse, Amortizoare, etc.).

Ok, n-am zis nimic, urmeaza o alta vizita la un interval de o luna, in acelasi service. De data asta, alta constatare: placutele sunt praf, si trebuie schimbate neaparat, mai ales cele de pe fata. (desi huruitul il auzeam in spate). Zic, OK, hai sa o facem. Imi spune un pret de aprox 500RON. Mi s-a parut exagerat, insa am zis sa nu zic nimic pana nu ma documentez. Ajuns acasa, constat ca placutele fata + spate + lichid al producatorului spus de respectivii, nu costau mai mult de 200RON. Asa ca a-2-a zi, pun mana pe telefon, si-mi exprim nemultumirea, iar pe un ton mai inalt, persoana respectiva imi spune ca nu mai am ce calca in service-ul ala. (De ce, pentru ca n-am acceptat sa fiu fraierit?)

Asa ca m-am decis, ca de azi inainte, cand vad eu ca "NU MAI MERGE", indiferent de componenta masinii, DOAR atunci o schimb.

Si acum vine dilema mea. Eu am senzori de uzura pe placutele din fata, care nu s-a aprins. Deci, are rost sa le schimb? Ma gandesc sa le schimb doar pe cele din spate, pentru ca doar ele fac urat.

(PS: Cer unui moderator mutarea postului in acest topic, din greseala am postat in sectiunea Fabia iar eu detin un Golf 4 :beerchug: )

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare intervin si eu in aceasi problema de schimbat discurile si placutele fata spate.

Placute am avut ATE fata spate problema ca trebuie sa schimb discurile si nu stiu de care sa-mi iau nu le-am schimbat decand am masina aprox 45000 km facuti in romania spuneti-mi va rog cateva marci bune nu zic ieftine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ferodo cum vi se par, eu am luat si palcutele si discurile aceiasi marca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

likudio, ca sa iti raspund la intrebare, desi s-a mai spus in acest topic, poti merge fara probleme pana iti apare avertizarea in bord, insa in momentul in care a aparut ar trebui sa le schimbi in cel mai scurt timp posibil, deorece daca mergi in continuare cu ele asa, placuta ajunge la partea metalica si pe langa faptul ca nu o sa mai franeze cum trebuie, o sa iti "manance" si din disc.

Poti arunca si o privire la placute, ca sa iti dai seama cam cat sunt de uzate.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa stiu ca din momentul in care apare avertizarea in bord se mai poate circula inca 5000 km, dar in orice caz, se schimba toate placutele (fata+spate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca trebuie schimbate cat mai repede dupa ce ti se aprinde martorul in bord, pentru a proteja discul. Placutele se uzeaza inegal, chiar si la aceeasi roata. Eu am patit ca aia de pe interiorul discului sa fie mult mai uzata decat cea de pe exterior, si pe aia din interior nu ai cum sa o vezi "ochiometric", decat daca o dai jos.

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa stiu ca din momentul in care apare avertizarea in bord se mai poate circula inca 5000 km, dar in orice caz, se schimba toate placutele (fata+spate)

nu e neaparat asa cum spui tu.depinde de stilul de conus al fiecarui sofer

Salutare intervin si eu in aceasi problema de schimbat discurile si placutele fata spate.

Placute am avut ATE fata spate problema ca trebuie sa schimb discurile si nu stiu de care sa-mi iau nu le-am schimbat decand am masina aprox 45000 km facuti in romania spuneti-mi va rog cateva marci bune nu zic ieftine :icon_thumright:

parerea mea e ca trw sunt f bune si la pret si la calitate.oricum mi se pare ca ai facut putini km cu discurile astea sa le schimbi numai dupa 45000km...acum depinde si de stilul de condus si de marca dar chiar si-asa cam putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil Cristopher a vrut sa spuna ca in cei 45.000 KM de cand are masina n-a schimbat niciodata discurile.

E adevarat ca dupa ce se aprinde avertizarea in bord se mai poate merge cu placutele respective dar 5000 km mi se pare exagerat. Eu nu m-as juca cu viata mea sau a altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un final, eram in trecere pe la un magazin de piese, si mi-am cumparat placute pentru spate. Le-am schimbat. Cele de pe fata erau inca Ok, si discul la fel. Surpriza a fost sa vad ca placutele vechi inca erau bune (chiar nu erau mult mancate), insa, probabil erau atat de dure... incat au "papat" un pic din disc (nu mult, dar se observa). Le-am schimbat cu Febi, (cele care le-am avut nu stiu ce producator erau, scria pe ele AC), si huruitul nu a disparut in totalitate, dar nu se mai aude decat daca am muzica/ventilator oprit si stai sa asculti expres acel sunet. (deci se aude foarte foarte incet si la viteze foarte mici). Ma gandesc ca asta pana se "aseaza" k-lumea pe discuri... dar ma intreb, daca am acelasi producator si pe fata? (desi pe fata nu se aude nimic, iar franele masinii sunt inca bune). Cred ca urmeaza peste cateva luni un schimb de discuri/placute total cu acelasi producator...

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu 2 saptamani mi-am schimbat si eu discurile si placutele de frana fata-spate. Discurile le-am cumparat pe original (500 lei set fata si 320 set spate) iar placutele (340 lei fata+spate) Textar. Placutele de dinainte tot Textar au fost si m-au tinut 50000km la un condus sportiv. Am fost foarte multumit de ele(au scartait putin la inceput si putin spre 50000 km). Confirm spusele lui #MariusAP ca placuta de pe interior este mult mai tocita decat cea din fata care poate fi vazuta fara a da roata jos (diferente de 2-5mm) asa ca atentie. Si ca un sfat nu mergeti cu disc uzat la maxim si placuta uzata la maxim cel putin pe spate. La un prieten din aceste cauze s-a blocat cilindru la o roata din spate si cu mare greutate dupa mult spray WD si batai in butuc cu ciocanul de cauciuc si cu presa speciala(impins+infiletat) a reusit sa bage cilindru inapoi. Multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!