Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Pagid. Echipare OEM pentru Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi az zice sa Zimmerman sunt peste astea, dar si costa.. cele ventilate ,perforate. Nu merita decat daca esti cu herghelia sub capota sau n-ai ce face cu banii.

Deci overall sunt bune ,dar nu merita puse pe 80 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pe 90 de cai?

Ma bucur ca am prins discutia asta. Am de gand ca in viitorul nu foarte indepartat sa schimb toate discurile si placutele, uzura fiind de vina. Chiar am observat ca multi colegi aleg Zimmerman sau EBC si unii spun ca franarea s-a imbunatatit sau ca perforatiile ofera o mai buna racire.

Citeam insa aici ca de fapt discurile perforate au ca avantaj doar greutatea mai mica in rest se afirma ca consuma placutele de frana mai repede si produc mai mult praf ba chiar au o durata de viata mai scurta si tind sa produca fisuri/crapaturi.

Eu unul sunt putin nedumerit. Pentru Golful meu de 90 de cai imi recomandati sa merg pe componente OEM (ATE daca am inteles bine) sau sa-mi iau discuri perforate Zimmerman si placute EBC de exemplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BoogieMan,

Nu stiu daca o sa observi vreo diferenta cu cele perforate. Eu am incercat pe masina din semnatura si nu e nici o mare afacere, in opinia mea. Am revenit la Zimmermann normale (ventilate si atat) isi fac treaba cu brio si au un pret uman (am dat 80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc ce sa zic nu stiu daca merita la 90 cai ca dizain da dar ca franare eu zic ca ate sunt perfecte dar daca vrei sa ti faci damblaua merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zimmerman ,dupa cum ziceam sunt pt competitie, acolo li se vede valoarea adevarata, unde nu conteaza altceva decat sa franezi cat mai tarziu fata de adversar si in rest.... sa nu conteze nimic ;), nici praf ,nici uzura mai rapida la placute, doar cand se flutura steagul sau se opreste cronometrul sa fii in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ,multumesc tuturor .... momentan ATE e pe lista ( discuri /placute ) dar mai astept si alte pareri/recomandari :D

Modificat de 66 JOK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat la cateva masini(Mercedes,Octavia) care aveau discuri perforate,ca se formau niste dungi pe circumferinta unde erau asezate gaurile,si am citit undeva,(dar nu mai gasesc unde)cum ca pot aparea fisuri de la acele gauri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt la schimb de discuri si implicit la placute.La placute am decis ferodo premier iar discuri spate tot ferodo.La discuri fata am o mare dilema ferodo versus brembo.

Aici argumentele financiare inclina catre ferodo, dar la calitate lucrurile se schimba pentru brembo.Deci "a fi sau a nu fi" acesta e intrebarea?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ales sa pun discuri Zimmermann Coat Z, placute tot Zimmermann fata - spate. pretul a fost decent, nu mai retin exact cat am dat dar cum a spus si colegul cri-cri nu cred ca am dat pe cele fata de 312 mm mai mult de 85 euro, (discuri fata de 312mm, spate 256mm, placute fata si spate cred ca au fost undeva la 200 euro in total luate din Germania). Nu am nici o problema la franare, nu scartaie, praf nu vad sa fie mai mult ca la ce am avut inainte (LucasTRW). Perioada in care au inceput sa prinda de la schimb a fost destul de scurta. Na, ce sa zic eu sunt multumit, sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine inseamna ca am sanse sa fie gripat deoarece placuta din ext.la roata fata e aproape noua,iar pe spate are luciu doar pe 70% la ambele discuri.(mi-a mai spus un mecanic ca ar fi vorba de niste bolturi care n-ar lucra bine)

Si,Marius,m-ar mai interesa cat de usor se roteste pistonasul sa stiu din ce material sa improvizez un dispozitiv de rotire/impingere?mersi.

eu nu sunt sigur ca este o problema de gripare.... la mine dupa cum se vede din poze (daca reusesc sa le pun..) situatia este asemanatoare. pare ca abia de ceva vreme a ajuns placuta la disc (pe fasia de 1cm de la margine) si abia acum a inceput sa se "lustruiasca". in rest la fel de uniform uzat discul si la exterior si la interior, cu exceptia acelei fasii.. ce ma face sa cred ce am zis mai devreme: atunci cand am cioacanit circumferinta discului si s-a desprins rugina, a cazut si "coaja" care incepuse sa se lustruiasca. adica portiunea aia pana de curand era neatinsa si la fel de ruginita ca circumferinta. deci tind sa cred ca ori placuta asa a fost construita (cu portiunea aia mai subtire) ori discul, de nu s-au frecat pana acum.

daca gresesc, va rog sa ma contraziceti.

http://img300.imageshack.us/img300/8290/dscf3525j.jpg

http://img300.imageshack.us/img300/8596/dscf3522.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/622/dscf3532b.jpg

si placutele cu toate ca mai au cam 6mm, sigur nu o sa le schimb pana nu luceste tot discul. atunci cand o sa le pun pe cele noi sa lucreze calumea

si am totusi o nedumerire: mie nu ar fi trebuit sa mi se aprinda becul de avertizare? avand in vedere situatia firelor

dscf3527.th.jpg

Modificat de dragosvm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, daca traseul e ok pana in bord si daca nu e mascat senzorul de placute in VagCom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe masina sunt placute ate. cred ca tot de-astea o sa pun. mai ales ca am inteles de pe aici ca asa vine din fabrica... ramane sa mai vad si pretul. discul are 20,5 deci mai tine.

http://img690.imageshack.us/img690/3552/dscf3519.jpg

http://img130.imageshack.us/img130/4346/dscf3531.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa era si la mine pe spate, nu prinde pe extremitate, doar la un singur disc, pe interior. Motivul nu il stiu, poate ne lumineaza cineva.

Acum a ruginit si partea lucioasa ca a trecut ceva vreme de cand sunt scoze din uz.

post-34985-1257708484_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu sunt sigur ca este o problema de gripare.... la mine dupa cum se vede din poze (daca reusesc sa le pun..) situatia este asemanatoare. pare ca abia de ceva vreme a ajuns placuta la disc (pe fasia de 1cm de la margine) si abia acum a inceput sa se "lustruiasca". in rest la fel de uniform uzat discul si la exterior si la interior, cu exceptia acelei fasii.. ce ma face sa cred ce am zis mai devreme: atunci cand am cioacanit circumferinta discului si s-a desprins rugina, a cazut si "coaja" care incepuse sa se lustruiasca. adica portiunea aia pana de curand era neatinsa si la fel de ruginita ca circumferinta. deci tind sa cred ca ori placuta asa a fost construita (cu portiunea aia mai subtire) ori discul, de nu s-au frecat pana acum.

daca gresesc, va rog sa ma contraziceti.

La mine exact asa a fost ca in pozele tale dar pe spate,nu stiu nici eu ce l-ar fi putut produce,dar pot sa-ti spun ca placuta freca de mult si in acea zona dar niciodata nu s-a lustruit,nu am avut nimic gripat,la discurile noi totul este perfect,iar la demontare am observat ca placutele aveau o adancitura de vreo 2-2,5mm pe o latime de 1cm,deci acea fasie de rugina cu cat a fost de groasa cu atat mi-a uzat placutele .

Poate dupa ce bati jos acea pelicula si mai dai si cu un pic de smirghel si pui placute noi nu se va mai vedea,dar intrebarea e daca merita sa risti sa pui placute noi,sau poate prin loviturile primite se ovalizeaza discul.

Daca pui inapoi aceleasi placute tot nu vor lucra/uza discurile uniform deoarece au acele urme de la fasia de rugina,si iar va sta acea portiune nelucrata.

Modificat de powerhorse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt convins ca nu se ovalizeaza din ciocanit, mai ales ca, daca imi aduc aminte bine nici nu am lovit cu ciocanul ci cu ceva mult mai usor, surubelnita sau ceva asemanator.

si , ai dreptate, o sa pun placute noi numai dupa ce vad ce se intampla. poate e nevoie sa schimb si discurile... totusi, nu mi-am dat seama la momentul respectiv ca scrie care este grosimea minima acceptata ca sa stiu exact; dar din ce-mi aduc aminte ca am citit tot pe aici, aceasta ar fi 17mm si au am 20,58 dupa cum se vede intr-una din pozele de mai sus. nu-s cam... noi ca sa le schimb?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu daca bine-mi aduc aminte spate 9mm---min. 7mm

fata 22mm---min. 19mm

Iar la mine pe fata cred ca am avut de 25mm la care presupun ca min.este 22mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cele de 130 cp este de 288mm diametru, 25mm nou si 22mm limita, pt restul(mai slabe) 280mm, 22mm noi si 19mm limita.

Intrebare, ca sa pun de astea mai mari trebuie schimbat si etrierul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va recomand placutele ATE - OEM sau aftermarket (in ultimul caz sa aveti grija sa cumparati de la magazine serioase cu ambalajul original si cu actele in regula astfel incat sa puteti avea garantie pentru piese si in caz de nepotrivire sa se poate schimba sau returna)

Va mentionez aceste lucruri pentru ca am ceva experienta in domeniu (am un magazin de piese auto) si mai ales la modelele VW exista diferite sisteme de franare si astfel diferite tipuri de discuri si placute de frana astfel este o posibilitate mare sa se produca o eroare de cod poate chiar la masina dvs. (putine alte masini folosesc atatea tipuri diferite de placuta de frana la o aceeasi masina identica pana la cod motor - este cred o politica interna legate de piese OEM si are legatura si cu manufacturarea in fabrici VW diferite)

Ca discuri de frana Zimmermann sunt cam cele mai bune oferte calitate pret. Varianta de discuri ventilate interior ar trebui sa fie suficient pentru orice masina de strada. Cele ventilate exterior care le gasim uzual pe piata nu au avantaje tehnice evidente in afara de design (discurile cu adevarat performante care sunt si perforate exterior costa mult mai mult si in general nu le veti gasi de vanzare la magazinele de piese auto si cu atat mai putin la service-uri de firma)

Incercati sa va feriti de variantele placutelor de frana racing (cele pe care este mentionat racing only) - acestea lucreaza optim doar la temperaturi foarte mari care nu se ating pe strada decat rareori si astfel eficienta la franare va fi mai redusa chiar decat la placutele obisnuite. In plus aceste placute se consuma mult mai rapid. Incercati sa treceti peste ideea ca stilul dvs de mers este unul supersportiv, este doar o autosugestie a masculului din noi si consumabilele uzuale VW isi fac treaba. PS - un filtru de aer KN sau o bujie NGK iridium nu sunt componente racing

Modificat de mau77mau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si am totusi o nedumerire: mie nu ar fi trebuit sa mi se aprinda becul de avertizare? avand in vedere situatia firelor

NU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cele de 130 cp este de 288mm diametru, 25mm nou si 22mm limita, pt restul(mai slabe) 280mm, 22mm noi si 19mm limita.

Intrebare, ca sa pun de astea mai mari trebuie schimbat si etrierul?

la discurile de 280mm portetrierul este turnat din corpul fuzetei (la cele de 256 mmm este la fel), ca sa treci la discuri mai mari cand ai 256 sau 280 pe fata trebuie: fuzete, etrieri, portetrieri. etrierul este identic (ATE54) la cei cu discurile de 288 si 312 difera doar portetrierul. etrierii de 256 si 280 fata sunt identici FSIII.

Modificat de dan_wolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat recent discurile frana fata cu Zimmermann (normale, ventilate) si placute Ferodo Premier.

Dupa 1000 km sunt multumit, franeaza bine si nu scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa aveti grija la montarea placutelor sa mai intindeti de clema care intra in pistonas,altfel poate va veti trezi cu sunete enervante cum am patit eu,vreo trei saptamani mi-a trebuit sa aflu ce se aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut operatiunea, dar nu pricep despre ce clema vorbesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat recent discurile frana fata cu Zimmermann (normale, ventilate) si placute Ferodo Premier.

Dupa 1000 km sunt multumit, franeaza bine si nu scartaie.

cam la fel am procedat si eu:

zimmermann coroziv fata , zimmermann clasic spate cu placute ferodo premier.

de remarcac ca placutele nu scirtie deloc.Nu am rulat decit 80 km si inca nu tin frinele ca anterior. :D

noroc cu doi colegi de forum care m-au ajutat la achizitie si la montaj. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!