Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

In postul meu am adaugat un link cu un DIY, pe care daca il citesti si te uiti mai atent la poze iti dai seama cam cat trebuie sa impingi pistonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cat trebuie rotit.....eu rotesc si imping si nu merge. urgent..ca-s cu masina pe butuci :lol:

sper ca ai rezolvat-o pana acum.

si sper ca ai si scula potrivita pt asa ceva. se invarte incet. e o procedura extrem de simpla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,asa se face, am incercat si eu ieri de proba. Eu am facut cu extractor normal cu 2 brate de 100mm(Black & Deker din praktiker) si cheia de flex, dai o jumate de tura de cheie de flex ,si invarti de extractor pana simti o rezitenta, si tot asa.... Very good!

Discurile se iau foarte usor, desfaci inca un surub in cruce si pica singur, asa a fost la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu uiti sa cureti foarte foarte bine butucul. nu sunt admise abateri mai mari de 0.01mm din ce am aflat.

apoi atentie cu rodajul. in principiu discurile si placutele OEM sunt prerodate si nu mai necesita o atentie foarte mare, in 2-300km deja pot fi folosite la capacitate maxima. altele pot avea nevoie si de 3k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste poze facute ieri, ca sa fie clar ca de ce imi scartaie, si sa nu imi ziceti ca e de la bucse sau cablu...sau mai cine stie ce:

post-34985-1254153402_thumb.jpg post-34985-1254153417_thumb.jpg post-34985-1254153425_thumb.jpg

Masina are 170k discuri OEM, deci tin mai mult de 50k

E clar care e urmatorul pas nu? :D Cum ar zice maica-mea: "alti bani aruncati" :angry: ,dar de data asta sunt pe siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ar interesa daca discurile ''ate power'' sunt mai durabile decat cele simple fara striatii,ca eficienta cred ca sunt mai bune,dar totusi rog pe cineva daca are disc ate power sa-mi spuna daca inafara de aspect merita diferenta de bani fata de disc ate normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le am de ceva vreme si se simte diferenta mare fata de alea normale in sensul ca nu trebuie sa apas asa puternic pedala pt o frana mai serioasa

astea nu se mai ovalizeaza, continutul de carbon ii mai mare deci is mai dure, mai rezistente in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. vreau sa-mi schimb si eu discurile pe spate la masina si nu stiu ce marca ar fi mai bune, dar nu le vreau pe cele mai scumpe. Ma ajutati si pe mine cu ceva pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM, ATE, Brembo si Lucas-TRW. Dar cel mai important, rodajul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste poze facute ieri, ca sa fie clar ca de ce imi scartaie, si sa nu imi ziceti ca e de la bucse sau cablu...sau mai cine stie ce:

post-34985-1254153402_thumb.jpg post-34985-1254153417_thumb.jpg post-34985-1254153425_thumb.jpg

Masina are 170k discuri OEM, deci tin mai mult de 50k

E clar care e urmatorul pas nu? :( Cum ar zice maica-mea: "alti bani aruncati" :blink: ,dar de data asta sunt pe siguranta.

da dar tu ai 14,45 de mm si nu 17 cit e valoare de schimb.Deci ai rulat mult peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai vazut 14.45? 17 e limita minima? la ce anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LAsa ca nu a vazut bine. daca era disc de fata limita era de 18 , discul fiind de spate limita e de 7mm si nu esti sub limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sub limita cu 5 sutimi, am 6.95 :D. Stiu limitele ,dar nu stiam de ce 14 si 17 zicea.

Saptamana asta imi ajung si le schimb daca nu mai da cu ploaia asta cu presa si cheia de flex :Driver:.

Potrivesc astea si pe g3 GTI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Is curios daca a verificat cineva vreodata daca este rugina pe pistonasele de la etrieri ? Am pus si eu cateva frane mai agresive si s-au incalzit franele si au inceput sa miroase a ferodo , e normal asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai de ce sa verifici,daca au rugina inseamna ca si scapa lichidul sau prinde aer,deci observi simptomele,iar daca incalzesti franele destul de tare atunci vor si mirosii,dar totusi sa verifici si daca lucra bine etrierii mai ales dupa o franare brusca daca nu raman blocati,pentru ca sincer sa fiu in ziua de azi numai la camioane mai miroase cateodata cand coboara pe serpentine sau pante lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am discurile(power disc) fata-spate+placute,totul de la ATE,in portbagaj,si vreau sa le montez in curand dar trebuie sa confectionez o presa pt.etrierul din spate,ma poate ajuta cineva cu diametrul pistonasului,mai exact diam.la care se situeaza canalele de pe pistonas ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mai scris, cheia de flex intra la fix :), pe langa aia iti mai trebuie un extractor normal cu 2 gheare sa in presezi la fiecare tura completa(sensul acelor de ceasornic). Cheie de 13, 15 si surubelnita cruce si niste loctite albastru(sau suruburi OEM noi,recomandate dealtfel). Pe fata doar presa e necesara.

Intretimp verifica sa nu iti dea pe-afara lichidul de frana din borcan si cel mai important lucru e sa nu le dai mortu' decat dupa vreo 5-700km de rodaj.

De 2 zile am facut operatiunea si eu. Discuri + placute OEM. Pe placute scrie si TRW si Textar, care o fi.:sick:.

post-34985-1255713780_thumb.jpg post-34985-1255713743_thumb.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baiu ii ca nu am cheie de flex :( ,si de aceea din fosta presa pe care o foloseam la dacie vreau s-o modific ca sa potriveasca la canalele pistonasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumperi una din praktiker sau britthouse. Bani marunti, chiar nu are nici un prieten de-al tau? Distanta nu o stiu, ca si eu imprumut am avut :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe instructiunile de la producator(ATE),care spune ca trebuie gresat suportul de etrier in locul unde se aseaza etrierul,ei recomandau "plastilube",asta inseamna ca etrierul poate culisa pe suportul lui ?

Din ce am citit de pe forum nu am vazut pe nimeni sa spuna de gresare.

Boltul sau ce o fii de care se prinde etrierul culiseaza in acea gaura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da!

Daca nu e gaurit burduful de cauciuc nu iese vaselina aia speciala, deci eu nu am bagat nimic acolo in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine inseamna ca am sanse sa fie gripat deoarece placuta din ext.la roata fata e aproape noua,iar pe spate are luciu doar pe 70% la ambele discuri.(mi-a mai spus un mecanic ca ar fi vorba de niste bolturi care n-ar lucra bine)

Si,Marius,m-ar mai interesa cat de usor se roteste pistonasul sa stiu din ce material sa improvizez un dispozitiv de rotire/impingere?mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dint-o cheie de flex, crezi ca stiu valori de Nm si dinalea? :P , oricum, usor.

Aropo, si la mine unul din vechile discuri pe interior era rugina 1 cm pe circumferina(desi calca placuta si acolo), posibil ca si la mine sa fie problema :) .

Vad ca separat nu se poate cumpara surubul ala de ghidaj, ceea ce oarecum normal, ca probabil se uzeaza si port-etrierul.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

de placutele/discurile EBC stie cineva ceva?

am cautat destul de mult si n-am gasit apropape nimic.

merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti daca am placute de frana cu care am facut cam 5000Km si vreau sa schimb discurile fara sa pun si alte placute noi? As vrea sa iau niste discuri pe spate ca astea de le am sunt terminate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!