Jump to content

Pierdere antigel


costyserbanescu
 Share

Postare recomandată

Mulțumesc f mult, comand, desfac și înlocuiesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am si eu o problema, imi pierde antigelu prin spatele motorului. Sub filtru de aer mai este ceva de plastic ceva gen galerie de evacuare dar din plastic si de sub ea se prelinge pe baia de ulei si curge numai cand e subpresiune... ce ar putea avea? La u  golf 4 1.4 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus. In spate e galeria de admisie, si e dintr-un fel de plastic insa nu circula apa prin ea. Singura varianta ar fi pe la garnitura de chiulasa sa curga sau cel mai nasol chiulasa e fisurata. Trebuie sa vezi exact pe unde curge. Sterge tot, curata bine, porneste motorul, lasa-l sa se incalzeasca si apoi uita-te pe unde se prelinge si iti poti da seama exact. Nu vreau sa te induc in eroare dar cred ca clapeta are apa prin ea, nu mai stiu sigur. Verifica si punctul asta pentru siguranta si vezi, poate pe acolo curge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru sfat.azi am condus aproape 300 de km si nu a facut figuri deloc.... doar ca mi.a ars bobina de inductie noua....imi vine sa ii dau foc de cand am luat.o numai probleme am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o pierdere de antigel și nu știu pe unde se produce, furtunul de la radiator nu se întărește, în vas nu bolboroseste, uleiul e la nivel normal. Ce să mai verific ca să nu schimb garnitura de chiulasă și să nu fie de acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am fost plecat 1 saptaman in concediu si cand m-am intors ,surpriza , vasul meu de expansiune nu mai avea pic de antigel. Cu ceva timp in urma un mecanic mi-a atras atentia ca are un punct in el  , insa pana acum , pana a stat masina pe dreapta nefiind folosita , nu a curs niciun pic. Posibil ca acel punct sa se fi crapat mai tare ? Sau posibil sa mi se fi spart vreun furtun , cum as putea elimina orice dubiu privind problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@quixy in primul rand trebuie sa deschizi capota si sa te uiti pe unde e umed sau pe unde a ramas urma de antigel (culoarea aia rozie) altfel nu ai cum sa-ti dai seama pentru ca posibilitatile sunt foarte multe. De la o scurgere la bloc motor, radiator, etc.
Uite aici la o masina cu probleme la radiator cum a ramas urma:
20170722_115326.thumb.jpg.adf52c61f42ca39068eb398adb9791f6.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit urme de antigel pe apărătoarea de la caseta de direcție și se scurge undeva pe sub mașina în partea șoferului dar nu-mi dau seama de unde vine. Dacă era caloriferul de căldură nu se scurgea în interior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aerofan am completat atingelul , am mers cu masina , nu a pierdut nimic. Ciudata masina , cand sta pe loc mereu se iveste cate o problema la ea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
richiteanuflorin

Salutare!Am și eu problema,pierd antigel pe la supraplin,care ar fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare,cu ceva vreme in urma a inceput sa imi curga si mie antigel la masina 1.9tdi asv,mai exact curge pe la termostat,prima data am crezut ca este termostatul stricat...am pus altu swag cu garnitura veche tot curgea,am cumparat alt termostat behr tot curge si cu ala...in cele din urma am pus si flansa termostatului noua febi cu garnitura elring si termostatul behr,nu mai curge asa mult dar am observat ca furtunul care iese din carcasa termostatului este rece,masina baga caldura bine,antigelul nu dispare din borcan,celalalt furtun de la radiator este fierbinte...dar cel de la termostat rece (sunt foarte convins ca termostatul este bun adica deschide, celelalte vechi vemo si swag le-am pus in apa fierbinte si se deschid)totusi de ce furtunul care iese din carcasa termostatului este rece?am mai observat ca motorul parea cam incins si ventilatoarele nu mai porneau deloc nici macar vara cand era foarte cald desi cand pornesc clima merg ambele semn ca apa calda nu ajunge in radiator?sa fie pompa de apa dusa si sa nu invarta apa prin tot sistemul de racire?am mai observat si ceva puncte negre pe fundul borcanului de antigel, pompa de apa este conti schimbata si are maxim 35mii km din pacate la vremea aia am pus cu palete de plastic, orice parere este bine venita.multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pompa are doar 35 tkm ar trebui sa lucreze, eu cred ca e totusi o problema de aerisire.As umple in primul rand radiatorul apoi cu furtunele conectate umplu tot circuitul, pun peste jumatatea borcanului, pornesti fara a pune capacul vasului, nu se intampla nimic, el nu isi poate face presiune fara capac. Cand deschide termostatul va scadea, poate nu cat trebuie dar scade atunci poti pune capacul dar intre timp mai strange de furtune, si de la radiator si alea care duc spre calorifer. La cat ai muncit  mai desfa odata si convinge te ca termostatul deschide. Sper ca ai luat de 87. Am schimbat si eu la AXR dar Vernet. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, vin si eu cu o problema legata de pierderea de antigel. Am un vw bora, 1.9 tdi, ASV, clasic.Acum vreo doi ani am observat ca incep sa pierd antigelul din vas. Am completat si mai verificam din cand in cand.

La un moment dat observ ca pierd din ce in ce mai mult, pe la vas, cel putin pe acolo vedeam umed, pe la buson sau supraplin, nu stiu exact. In fine am mers la un mecanic sa verificam furtune, radiator etc. Nimic. Am desfacut termostatul sa vedem. Cand a vazut culoarea antigelului a zis clar ca este ciupita garnitura de chiulasa foarte putin, pierde compresie si de aceea il da afara pe la supraplinul vasului. Intr adevar antigelul era cam maroniu inchis ca de fum asa.Uleiul era ok, fara spuma fara nimic.Aaa mi a schimbat si termostatul ca sa stau eu linistit dar mi a zis clar, ca mi l schimba degeaba. Bun, am luat garnitura victor reinz, am luat si prezoane noi, in fine. chiulasa a verificat o si a zis ca nu are nevoie de planeitate.

Garnitura veche a zis ca n a vazut o ciupita deloc, in fine o fi fost prin interior fff putin. Bun am schimbat garnitura si se parea ca problema s a rezolvat, mers in concedii, etc, totul ok. Am mai completat doar dupa schimbarea garniturii ff putin. Asta vara mi s a ars ventilatorul de aer, cel mare. Am luat altul, si l am schimbat eu, trei suruburi si o mufa nu e o mare problema.

Numai ca simteam ca ceva este in neregula in sensul ca ventilatoarele nu mai porneau la actionarea climei, in fine rece facea in masina dar se auzea cum da sa declanseze compresorul si nu pornesc ventilatoarele sau ceva de genul.Le am lasat asa, mai ales ca se apropia si sezonul rece. De fapt am aflat mai tarziu ca era arsa siguranta de pe capacul bateriei si de aceea nu mai plecau, lucru care s a confirmat imediat dupa schimbarea sigurantei.

Ok, sa revin la problema cu antigelul. in decembrie am plecat in italia. Prin slovenia ridic capota sa ma mai uit la una, alta. Surpriza....vasul de antigel aproape gol si urma de antigel pe sub vas. In timpul asta eu aveam siguranta aceea arsa, nu stiam de ea. In fine am cumparat antigel plecat mai departe si ajuns in italia cu bine. Am mai verificat si tot scadea nivelul de antigel. Am mai cumparat antigel, apa ca sa am pt completat.

Bun, la intoarcere, tot prin Slovenia s a aprins martorul de apa in bord acul s a dus la 130 grade si am oprit imediat. Vasul era gol golut. In timpul asta siguranta aceea tot arsa, ventilatoarele nu mergeau cd am oprit atunci, ma gandesc ca trebuiau sa mearga. Am completat cu antigel, apa si am plecat mai departe. N am mers 3  4 km, ca iar s a aprins, iar vasul gol. Suna mecanici prin tara etc, greu prin telefon  sa rezolvi ceva.

Am ajuns intr un peco sa o las sa se mai raceasca, am mai pus apa si am plecat asa insa nu mergeam mai mult de 2000 ture. Si asa am venit, n a mai facut probleme atat cat mergeam in 2000 ture 110 km/h, cam asa. Chiar i am dat mai tare pe la sibiu si imediat dupa ce am coborat de pe autostrada s a aprins iar apa. Completat cu apa si am venit asa in 2000 ture acasa. Eee, acasa, un electrician s a dus direct la siguranta aceea(cea din mijloc de 40 A, exact siguranta ventilatoare) de pe baterie=arsa, mi a aratat o, era rupta de la mijloc.

Am inlocuit o am pornit am actionat clima si au pornit ventilatoarele imediat, deci am zis noi ca de acolo a fost, apa s a incalzit prea tare, ventilatoarele nu porneau si logic a fiert si a dat o afara. N am mai facut decat sa scot apa din ea, pt ca avea mai multa apa decat antigel si sa facem aerisirea si completat cu antigel pt sezonul rece. Am inceput iar sa merg tare cu ea 3000 ture si totul ok.

Acum doua zile am fost pana la constanta, pe autostrada. La intoarcere am ridicat capota sa ma mai uit p acolo si surpriza....fata de cat antigel stiam ca era  nivelul scazuse sub minim, deci iar pierde pe undeva. Am desfacut vasul si intr adevar este un pic umed pe acolo, dar nu mi dau seama de unde, pe la supraplin, nu stiu. Pe la buson nu se vede urma, in schimb am mai vazut o dara de antigel pe marginea vasului de la jumate, dar nu se vede urma ca ar fi curs de undeva. AA  si am mai gasit umeda mufa aceea care intra in vas cu doi pini si am mai gasit umed si acolo la vas unde intra mufa, unde sunt cei doi pini. Ciudat. Vasul e schimbat si el nou.

Nu mai stiu ce ar putea fi, masina porneste bine, incalzeste apa nu trece de 90, merge ff bine, furtunul acela de apa este tare, totul pare ok, pe la radiator nu se vede nimic. Sa se fi intamplat ceva in timpul cat a mers cu siguranta aceea arsa?Sa se fi dus iar  garnitura de chiulasa?Termostatul? Ce ma sfatuiti sa mai verific? Un test de compresie ceva? Sau unde sa merg undeva in bucuresti?

Multumesc si scuze pt povestea asa de lunga...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare, astazi cand am plecat de pe loc cu masina, mi sa aprins martorul de nivel al lichidului de racire, am completat 200/300 ml, masina nu a fost miscata 2/3 zile, lichidul pare a fi curat, dar pe busonul de la ulei a aparut spuma aceea alba, am inteles din alte topic-uri ca nu se produce neaparat din cauza garniturii de chiulasa.

Ma gandesc totusi ca daca ar fi din cauza garniturii, nivelul trebuia sa scada doar in momentul in care motorul e pornit, asta ar fi insemnat ca ultima data cand am miscat masina trebuia sa se fi aprins martorul...

Sa fie garnitura de chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai deschizi capota si verifici scurgerile...antigelul este roz.Treaba cu spuma sta in felul urmator si anume este normal in anotimpurile reci la pornire si pana se incalzeste motorul apoi daca faci un drum mai lung si busonul nu se usuca da ar fi garnitura ceea ce nu cred ca este in cazul tau.Verifica vasul sa nu fie fisurat si furtunele inclusiv in zona termostatului apoi radiatorul...ai sa gasesti vinovatul daca esti atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa o sa fac, problema e ca am verificat asa in mare cam tot si nu am vazut pe nicaieri "scurgeri", acum e in garaj ar trebui sa se vada zic eu...

In legatura cu capacul ce ma nelinisteste este ca azi cand am verificat era foarte foarte putina spuma, apoi am facut un drum de 20km, a stat masina 3 ore, m am intors tot 20km si imediat am desfacut capacul, si era  mai multa spuma... ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuma apare in sezonul rece datorita condensului.Poate sa piarda in locuri unde se prelinge pe bloc  si se evapora asa ca nu face pata(spre exemplu cand incepe sa piarda pompa de apa).

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit la masina astazi, nivelul nu a scazut, sau daca a scazut, a scazut foarte putin cat sa nu se observe cu ochiul liber, spuma pe capac nu mai este.

Deci in 16h de stat si 40 km, mers si mai in forja si normal nu a mai scazut, ramane de vazut pe parcurs...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparent scade cand e in sarcina, deci e clar, in primavara garnitura de chiulasa...???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare, are cineva idee care sunt dimensiunile inelului de etansare de pe furtunul care merge din pompa in carcasa termostatului sau un cod? Las atasata poza cu furtunul despre care este vorba, mersi!

 

v10-0742_02_td_1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

"...apa in vas e la minim dar cand deschide busonul se umple iemdiat aproape de maximum vasului."

Simtomul asta il am si eu. Cum ai rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine antigel prin furtunasul de deasupra in vasul de expansiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare! La Bora mea AJM ma tot supara nivelul antigelului. Cu motorul cald sau dupa drumuri lungi mereu este sub nivel si trebuie sa desfac capacul ca sa iasa presiunea. Alta chestie pe care am observat-o este ca daca dupa un drum de 100km sa zicem, o opresc fara sa umblu la ea si ma duc a doua zi sau dupa 2-3 zile si desfac capacul de la vas, atunci iese presiunea. Deci indiferent daca fac asta la 5 minute dupa ce am oprit-o sau la doua zile, rezultatul e acelasi, presiunea ramane pe instalatie oricat as astepta.

 

Uneori completez pana la nivel, apoi dupa un drum desfac capacul si urca usor peste MAX cand iese presiunea, ca si cand ar fi "ramas" undeva pe teava si dupa ce am mai pus si eu, sare peste semn. A gaze nu miroase, nici culoare ciudata nu are si nici nu e amestecat cu ulei ori invers. Caldura baga, apa sta la 90, termostatul are cred ca maxim un an si a fost luat oem, la fel si capacul vasului de expansiune (am zis ca poate e de la supapa aia a lui).

 

Singura scurgere pe care am observat-o este la flansa de langa tandem. Se vede ca pe acolo se scurge pana jos pe cutie. De completat cred ca am jumatate de litru pus in interval de aproape un an (pana de curand credeam ca pierd motorina din zona pompei tandem dar dupa o proba "babeasca" mi-am dat seama ca e antigel), deci nu dispare chiar atat de mult si nu mereu ma lovesc de treaba asta, parca sa zic ca mai des vara cand o si incing putin :D . Insa intrebarea mea este daca e in regula sa existe si presiunea aia daca exista simultan si o pierdere? (in capul meu nu prea are sens daca scapa pe undeva sa faca presiune, ca nu mai e etans circuitul dar probabil spun prostii). Poate a mai avut cineva simptome asemanatoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 8/25/2022 at 2:41 AM, lupo_bv said:

Vine antigel prin furtunasul de deasupra in vasul de expansiune?

Da. Vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!