Jump to content

Probleme sonda lambda - motor Diesel [Passat CC]


danc2007
 Share

Postare recomandată

Salut, am avut si eu eroarea P2196, dar mult timp a stat cu status PENDING, pana cand s a confirmat si s a aprins ceck engine. Masina functiona ok, consum bun, tragea. Am verificat pe cateva aplicatii de telefon (nu am avut vcds) si toate dadeau voltajul sondei pe la 0,09V si nu prea varia deloc(era cu 2 zecimale) . 

Am schimbat sonda cu una Bosch, iar acum imi arata la idle 0,9v (variaza 0,87-0,92) iar in mers variaza intre 0.2v si 1,23v. Din ce am citit, am inteles ca normal trebuie sa fie voltajul undeva la o medie de 0,5V. Mentionez ca in 1000km de cand am schimbat sonda nu a mai aparut nici o eroare si masina merge si consuma in continuare ok. E undeva o anomalie? 

Am uitat sa spun ca e 2.0 tdi 140cp 2013

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o anomalie, interpretezi tu gresit datele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, da-i pace daca merge ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu eroarea P2196 aferenta sondei lambda, observata cu VCDS-ul, doar ca eu n-am check engine aprins, desi pe VCDS spune MIL ON. Masina trage ok, consuma ok, nici o problema (B6, 2010, CBBB).

Sa incerc o curatare, sa merg cu ea pana se aprinde pe bord becul de la motor, sa o schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda noua daca masina are in jur de 200.000 km (e o piesa consumabila)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am gasit pe autok*rma (nu stiu daca avem voie sa facem reclama) la 291 lei, pe BOSCH, cod 03L 906 262 B, e ok?

PS: Masina are ~218.000 km (probabil reali, zic eu). :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat sonda, dar are cod-ul 0 281 004 148, nu stiu de ce am scris codul acela..

Modificat de Manuel N.
Atentie la quote! Se sanctioneaza - citeste regulamentul. First/last warning!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Raduchu, ti-a disparut eroarea dupa schimbarea sondei lambda sau a reaparut? Am si eu aceeasi eroarea ca si tine (B6, 2008, CBAB).

sonda lambda.JPG

Modificat de _Catalin_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuieste lambda .
Defectiune normala la acest tip de motor in jur de 200.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Va salut. Am si eu o problemă cu sonda Lambda, pe care am crezut ca am rezolvat-o acum 2 ani cand am ajuns într-un final la un electrician auto dupa ce am înlocuit sonda defecta cu una Bosch si ulterior cu una originală VW, problema persistand. Nu stiu exact ce a facut electricianul(probabil a umblat in calculatorul mașinii) pentru ca am vazut si ceva fire noi trase pe acolo dar o rezolvase.

Zilele trecute am facut downgrade de la Dieselgate si problema sondei Lambda a inceput sa reapara. Ideea e ca nu o sa pot ajunge prea curând la electrician pentru a o face din nou. 

Va intreb si pe voi, ce se poate întâmpla daca mai merg cu ea asa luna asta? Sau ce ma sfătuiți sa fac? Din ce am observat, fiind eroarea aceasta, nu cred ca mai intra in regenerare DPF-ul. 

Cumva sunt 2 sonde? Daca da, care este cea din eroare? 

Masina in cauza: Passat 2.0 diesel cod motor CBBB. Screenshot_20201129_183735_com.voltasit.obdeleven.thumb.jpg.43b8efb0e36615ec90ad5e3ec425dca5.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce interventii sunt pe  acolo...nimeni nu o sa-ti poata spune care e problema fara verificari amanuntite.

Defectiunea trebuie remediata urgent deoarece influienteaza negativ regenerarile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns Catalin. Ideea e ca electricianul este în București iar eu nu stiu exact cat de curând pot ajunge la el, fiind la 300 de km distanță. Oare m-ai putea ajuta tu, daca mi-as face un drum pana la Bacău? Sau indicat ar fi sa ma duc tot la el? Ultima regenerare si-a facut-o totuși acum aproximativ 280 km. 

Modificat de Manuel N.
Atentie la quote! Se sanctioneaza - citeste regulamentul. First/last warning!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna. Am avut si eu o problema cu sonda lambda, am schimbat-o. Totul ok. Si cu senzorul de ulei, l-am schimbat si pe ala, dar imi tot apare eroare, mi-au zis ca s-ar putea sa fie de la fire. Bun... dar dupa toate interventiile( schimbat distributie, ulei, filtre, ulei cutie), acuma imi apar si alte erori: debimetru, abs - frana. Ar putea avea legatura? Sau din greseala au scos ei ceva fire si nu mai comunica?

 

Passat CC 2009 2.0 tdi 170 cp

 

000258 - Debitmetru aer 1 (G70)

P0102 - 000 - semnal prea mic - intermitent

împrejurari cod:

Stare defect: 00100000

Prioritate defect: 2

Frecventa defect: 1

Resetare contor: 255

rulaj: 221551 km

Indicator de timp: 0

Data: 2015.09.14

timp: 00:08:11

împrejurari cod:

RPM: 0 /min

viteza: 0.0 km/h

tensiune: 11.93 V

sarcina: 100.0 %

sarcina: 100.0 %

masa aer/tur.: 660.0 mg/cursa

masa aer/tur.: 0.0 mg/cursa

053271 - Modul comandã ABS-frâne

U1017 - 000 - citiþi memoria de defecte - intermitent

împrejurari cod:

Stare defect: 00100000

Prioritate defect: 6

Frecventa defect: 1

Resetare contor: 255

rulaj: 221551 km

Indicator de timp: 0

Data: 2015.09.14

timp: 00:08:11

împrejurari cod:

RPM: 0 /min

viteza: 0.0 km/h

(fara denumire): 0.00

(fara denumire): 0.00

(fara denumire): 0.0

valori binare: 00000100

(fara denumire): 33.0

Gata de functie: 0 0 0 0 0

 

01800 - Comutator lumini (E1)

008 - semnal neplauzibil - intermitent

împrejurari cod:

Stare defect: 00101000

Prioritate defect: 3

Frecventa defect: 4

Resetare contor: 32

rulaj: 221484 km

Indicator de timp: 0

împrejurari cod:

Dec.

tensiune: 12.75 V

Dec.

Con.

Dec.

Dec.

Dec.

1 cod a gasit:

01319 - Modul comandã distanþa de urmãrire (J428)

013 - citiþi vã rog memoria de defecte - intermitent

împrejurari cod:

Stare defect: 00101101

Prioritate defect: 6

Frecventa defect: 1

Resetare contor: 68

rulaj: 221551 km

Indicator de timp: 0

Data: 2015.09.14

timp: 00:08:16

împrejurari cod:

valori binare: 00000000 00000001

2 coduri de defecte:

9453865 - Senzor nivel/-temperaturã ulei

B1041 29 [009] - semnal neplauzibil

Confirmat - Testat de la stergere de memorie

împrejurari cod:

Stare defect: 00000001

Prioritate defect: 2

Frecventa defect: 1

Resetare contor: 28

rulaj: 221551 km

Data: 2021.04.23

timp: 00:20:16

9453842 - Senzor nivel/-temperaturã ulei

B1041 35 [008] - semnal neplauzibil

intermitent - Confirmat - Testat de la stergere de memorie

împrejurari cod:

Stare defect: 00000001

Prioritate defect: 2

Frecventa defect: 8

Resetare contor: 68

rulaj: 221495 km

Data: 2021.04.23

timp: 17:27:53

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablaj si senzorii respectivi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Vreau să înlocuiesc sonda lambda din cauza erorii ce tot apare (actuala sondă are 330.000 km). Poate cineva să recomande un cuplu de strângere? În Elsa nu este specificat.

Merci

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Cristian-Cosmin Alexandru

Salutare!

 In 2 zile plec in concediu si am zis sa fac o scanare cu vcds-ul,am gasit urmatoarea eroare:

Adresa 01: Motor (CBD)       Etichete: ROJ\03L-906-022-CBA.clb

   Numar VAG SW: 03L 906 022 MS    HW: 03L 907 309 B

   Component: R4 2,0L EDC G000SG  4519 

   Revizie: 22H24---    Numar serial: VWZCZ000000000

   Codare: 0000071

   Atelier: WSC 84224 672 402984

   VCID: 020B3F0F5D0F189953-8056

   VINID: 9E69EAAAA0D3A918000421801C172E750F

1 cod a gasit:

008598 - B1; sonda 1

               P2196 - 000 - tensiune prea mare -amestec bogat-

             împrejurari cod:

                    Stare defect: 01100000

                    Prioritate defect: 2

                    Frecventa defect: 1

                    Resetare contor: 255

                    rulaj: 332337 km

                    Indicator de timp: 0

                    Data: 2017.12.07

                    timp: 16:07:45

             împrejurari cod:

                    RPM: 1817 /min

                    viteza: 72.0 km/h

                    lambda: 55.2 %

                    masa aer/tur.: 525.0 mg/cursa

                    tensiune: 0.825 V

                    (fara denumire): 0.06

                    tensiune: 0.975 V

Masina merge ok,nu am nimic aprins in bord.Trebuie inlocuita sonda de urgenta pina plec?ce ma sfatuiti sa fac?

Modificat de Cristian-Cosmin Alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Boca Gavril Ion

Buna ziua, vin si eu cu o problema la al meu passat cod motor CBDC 110Cp Common-Rail.

Problema se da in felul urmator: De ceva vreme observam faptul ca atunci cand afara erau peste 30°C aveam la relanti un tremurat asa din cand in cand ( dor cand era peste 30°C chiar si de pe la 28°C 29°C). Cand era racoare afara in jur de 18-25°C totul mergea lin fara tremurat.Mentionez ca am facut un drum de 200 km, deci motorul era incalzit iar afara 22°C, opresc, stau cu ea la relanti si nu tremura. Cum incepea sa se incalzeasca afara peste 28-30°C hop incepea sa aibe nistre tremurari.

Am zis sa pun tester sa vad pe clindrii ce corectii am: chiar si cand tremura si cand nu tremura, fie cald fie racoare afara - valorile pe cilindrii erau intre -0.25 si 0.55  corectii zic eu normale. 

A venit vremea sa ii fac revizia de schimb de ulei. am schimbat filtrul de motorina (nu avea pilitura ) am verificat si senzorul de presiune de pe pompa de inalte (nici o particula de pilitura in sita sau in locas)

Intre timp mergand in concedniu si facand mai multi kilometrii mi s-a aprins martor motor.

Pun tester si imi rezulta eroare de sonda lambda:  

008598 - Senzor de oxigen (Lambda) B1 S1: Semnal prea mare (bogat)
               P2196 - 000 - - - Intermitent - MIL PORNIT

Am sters eroarea, am mers cu ea asa pana am ajuns acasa din concediu, cu martor motor iar aprins si cu aceeasi eroare. 

Cand am ajuns acasa dupa 650 km a intrat in regenerare (ultima regenerare facuta la 550km-conform tester). Cand am lasat-o la relanti fiind in regenerare facea foarte urat, in sens ca tremura foarte tare si pe toba de esapament se auzeau rateuri. 

Ma uit din nou la corectiile de pe cilindrii si am observat faptul ca era destul de mari 2.99. Valoarea asta de 2.99 era ba pe cilindrul 2 ba pe 3, fluctua. Cand acceleram oleaca ajungeau valorile in jur de +- 0,35-0,45/cilindru. Dupa ce s-a finalizat regenerarea, valorile corectiilor pe cilindrii au revenit la noramal si nu mai tremura deloc.

 

Intrebarile sunt:

- are vreo legatura sonda lambda cu functionarea liniara a motorului? 

- de ce tremura doar cand afara temperatura e peste 28 - 30°C (probabil tot din cauza sondei) ?

 

Am socs acea sonda si am curatat-o cu spary de contacte, dupa care am suflat-o cu aer comprimat, iar dupa 30 min am pus-o inapoi. Rezultatul a fost ca a dat din nou eroare si cum s-a facut amiaza si s-a incalzit peste 28-30°C afara a inceput iar sa aiba tremurari.

 

Astept un raspuns de la voi si va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lambda noua bosch .

Trepidatiile sunt din alta parte 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!