Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

catalinduminica

Am sieu o intrebare si nu stiu daca am ales sectiunea care trebuie. Am un golf IV1,4 16v axp.Azi dimineata mi s-a oprit in mers motorul.Am pornit din nou si dupa ce am mai mers un pik miaaparut mesajul stop, api mi s-a aprins martorul de ulei si un mesaj in germana oil..... si nu mai stiu. am oprit si am pornit si nu mai a aparut,dar cand am ridicat capota ulei pe la joja si mai peste tot pe partea cu joja la baie. mentionez ca nu mai stiu daca joja era la locul ei sa sarita. mentionez ca afara erau minus 22 de grade. va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel, separatorul de ulei (epuratorul) blocat cu gheata.

este o foarte proasta problema tipica la multe moroare VAG pe benzina, ""maioneza"" se solidifica la temperaturi joase si face dop, in carter se acumuleaza rapid presiune care impinge afara joja sau semeringurile de pe motor, pe unde va iesi si uleiul, de aceea ti-a aparut avertizarea, daca ai mers 1 km fara ulei, iti cam iei la revedere de la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dumitrualexander

la fel, separatorul de ulei (epuratorul) blocat cu gheata.

este o foarte proasta problema tipica la multe moroare VAG pe benzina, ""maioneza"" se solidifica la temperaturi joase si face dop, in carter se acumuleaza rapid presiune care impinge afara joja sau semeringurile de pe motor, pe unde va iesi si uleiul, de aceea ti-a aparut avertizarea, daca ai mers 1 km fara ulei, iti cam iei la revedere de la motor.

 

Stealth, ai cumva idee de valorile rezistentei la heater pipe pentru epurator? Eu am masurat si aveam aproximativ 20 ohmi, iar cand am pus contactul pe mufa de alimentare aveam aprox 20 si ceva de mV.

L-am dat si eu jos mai devreme sa il curat, pentru ca mi-a format si mie dop de gheata ieri. Acum l-am imbibat in spirt si il voi lasa putin.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi Gabi, sa stii ca epiratorul l-am scimbat acum 2 ani, iar de curatat l-am curatat si acum 1 an....inseamna ca trebuie curatat periodic, eu neavand rezistenta pentru a-l incalzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalinduminica

nu mi-a aruncat tot uleiul afara pt ca atunci cand am verificat nivelul uleiului era aproape unde il lasasem,nu a aruncat foarte mult, cum pot remedia problema, eu am avut dacie si stiti bine cu totii cum era, dar la asta ce ii pot face,k nu prea ma pricep

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu valoarea rezistentei dar 20 Ohm pare ok, nu e intrerupta. Problema e ca in unele cazuri nici incalzirea epuratorului nu poate rezolva situatia, e vorba de geruri grele si mers distante scurte, tot apare mayoneza,de regula imediat dupa el si tot iti poate bufni uleiul pe la semeriguri si joja.

e un design prost, gazele ar trebui prelevate altfel, cum e la alte motoare ca nu produc niciodata aceasta neplacere mizerabila,dar nu vreau sa mai critic atat.

cert e ca la drumuri scurte nu scapi de condens in bloc, trebuie curatat foarte frecvent daca nu se fac drumuri lungi > 1h.

aveam un Polo 1.4 mpi cu problema asta si ii suflam mucii zilnic iarna cand erau perioade geroase, eram socat cita maioneza se aduna in fiecare zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dumitrualexander

L-am dat jos de pe masina, iar acum il voi lasa peste noapte in benzina sa se curete bine de toata mazga: era plin de mazga, si heater pipe-ul acela era destul de plin de mizerie si cred ca acolo s-a format dopul.

Maine il pun la loc si voi avea grija cu drumurile scurte, in ideea ca ieri am facut un drum de 10 minute si dupa aceea masina a stat ore bune la -10 grade Celsius.

Multumesc de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie curatat anual in fiecare toamna.

Daca patiti beleaua pe drum doar completati cu ulei pana ajunge la maxim si apoi mergeti putin cu furtunul de la apurator scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca vreti sa curatati epuratorul e posibil sa aveti nevoie si de oringuri noi, altfel va veti trezi ca vor apare scurgeri pe la acestea. Sunt 2 oringuri : N90617501 si 036103677. Cam 25 lei ambele. Daca am gresit codurile, fiind de fapt de pe epuratorul de 1,6 rog pe Gabi sa le spuna el corect.

Eu am mai spus: drumurile scurte dauneaza motorului. Cand e frig, drumurile scurte avantajeaza formarea de dopuri in epurator.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi golf 1.4

salut baieti, ce ulei imi recomandati pentru un consum mai mic, am avut Castrol 10w40 magnatec si am completat cam 3l la 10.000km, multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot se formeaza maioneza asta, nu e oare mai indicat sa folosim 5w40 pana sa intram in iarna?.... ma gandesc ca daca e mai subtire uleiul aceasta neplacere nu se va produce asa des

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maioneza se face la orice ulei... e apa care apare din condens.

 

consumul de ulei la motoarele astea e in primul rand prin ardere (turatii mari) si apoi prin vaporii de ulei care se depun pe filtrul de aer..

 

mie imi papa cam 800 ml intre schimburi.. mai ales vara cand merg mai tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi golf 1.4

ce ulei folosesti, soila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot veni vorba de pbma asta legata de epurator.

Zilele trecute am avut un pacient caruia din cauza unui drum f scurt inainte de venirea gerurilor i-a inghetat bocna tot ce era in comp motor, nu mai zic epuratorul.

A pierdut cam 1 L de ulei pe la joja, noroc ca a observat cat timp astepta sa se incalzeasca masina.

Pt a remedia pbma fara desfacerea epuratorului, lucru ce l-am lasat atunci deoparte, nici prin gand nu imi trecea sa stau cocotat pe motor la -20 de grade sa dau epuratorul jos, am facut astfel:

Se completeaza cu ulei, se da (cu greu) capacul de pe motor jos, se desface busonul de umplere cu ulei, se pune preventiv carpe in jurul jojei si se porneste motorul. Daca busonul va fi aruncat cat colo, e clar, e dop mare si va fi ceva de munca. La mine a aruncat de vreo 2 ori busonul insa tin sa precizez ca uleiul nu curge instant pe la joja, a durat putin pana sa urce, oricum era ca mierea de gros.

Cand se observa ca uleiul curge pe la joja, se opreste masina si se lasa 10-15 minute sa se aseze uleiul. In timpul asta am pus carpe pe motor si vreo 10 sticle de 0.5L cu apa fierbinte pe motor si peste tot pe unde am putut pune, inclusiv pe la epurator am tinut vreo 10 minute sticle cu apa cu mana.

Dupa 2 incercari, am reusit sa tinem masina pornita insa cu busonul descafut cam 15 minute pana s-a incalzit cat de cat motorul si la strangerea busonului nu mai dadea cu ulei pe la joja.

 

Am reusit astfel sa repunem masina in miscare.

 

Insa, precaut din fire, vazand cat ulei i s-a scurt tipului pe la joja si faptul ca a murdarit si carcasa de vizitare a distributiei, am banuit ca e posibil sa fi intrat si ulei la distributie, lucru ce s-a si intamplat. Bine, e vorba cumulat de o picatura de ulei, pe care am sters-o cu o carpa imbibata in spray de curatat franele. Practic am sters rola intinzatoare si cureaua mare care avea o dara de ulei de nici un mm. 

Deci, aviz celor ce au pati-to verificati si distributia sa nu lasati uleiul ala prea mult acolo ca e posibil in timp sa atace cureaua.

 

Verificati si nivelul uleiului, e f inselatoare completarea la rece pe ger, dupa ce am completat cam 3 sferturi din maxim, dupa incalzirea motorului si dezghetarea epuratorului, aveam cam 1 cm peste maxim nivelul si a trebuit sa scoatem ulei pe la joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este solutia finala aleasa de poponarii de ingineri de la vag.Din ce stiu operatiunea era gratis cu ani in urma, in tarile cu clima rece sau in tarile cu masini care au avut de suferit.

 

post-64586-0-87613600-1420272654_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, e bine ca dupa o zi mai calda, precum cea de azi, cand in Bacau cel putin sunt 0 grade, daca vine una geroasa, cand dati cheie, e bine sa aveti capota ridicata si dupa pornire sa stati 30 secunde cu ochii pe joja. Daca da cu ulei, desfaceti imediat busonul de umplere si opriti motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea apar probleme la pornire,de regula si in majoritatea cazurilor dupa ce mergi cu masina 10 km apar belelele.

Uleiul si motorul fac condens dupa 10-15 minute dupa ce pornesti masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine insa daca nu mergi suficient de mult ca acel condens sa se evapore si dupa o vreme acceptabila termic vine imediat gerul, la pornire epuratorul e bocna si se face suprapresiune si va da ulei pe la joja. Eu in cazul asta am facut referire cand epuratorul ingheata din cauza drumurilor prea scurte.

Eu in 7 ani decand am masina o data nu am avut pbme cu epuratorul si l-am curatat o singura data in 2008.

Dar respect cu strictete regula a min 7 Km primul drum sau pana cand vad ca motorul e perfect incalzit. Prefer sa consum mai multa benzina decat nervi si pbme date de inghet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari! Proprietar de 1.4 BCA, bine, nu chiar proprietar. (n-am vârsta necesara sa conduc). In fine, am si eu o mica problema daca pot sa ii spun așa. Am încercat împreună cu tata sa rezolvam acel avertisment din bord cu schimbarea uleiului după ce l-am schimbat. Am făcut procedura, n-a vrut. Nici a doua, nici a treia, nici a 10-a oara. Știe cineva ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intervalul de service ?

Trebuie resetat cu interfata daca nu merge din butoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ala, interfața adică VAG COM nu?

intervalul de service ?

Trebuie resetat cu interfata daca nu merge din butoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai incercat resetarea (vezi ca sunt 2 topic-uri care iti arata pasii care trebuie urmati) si nu a mers,doar cu vag- comul reusesti.

Am senzatia ca unele modele de ceasuri permit doar de 10 ori resetarea ,,manuala'' doar din butoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ulei folosesti, soila?

 

eu folosesc Rheinol DXM 5w-40 si la golf si la T5, sunt destul de multumit

 

la golf pana acum nu mi-a scuipat uleiul pe la joja.. (desi au fost niste geruri si in anii trecuti) am siguranta aia de incalzire pe furtunul epuratorului, dar n-am verificat niciodata daca functioneaza :)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ieri dupa ce am curatat IAR epuratorul am consatat ca furtunasu ala de la regulatoru de presiune era RETEZAT din stutul de la galerie, a gasit posturi mai vechi ale lui Gabi care zicea ca trebuie inlocuit cu un furtun de motorina retur pentru injectoare, areusit cineva aceasta operatie ca am vazut o pozitie imposibila, trebuie sa ai maini de domnisoara sa ajungi acolo :)).

si inca ceva...chiar asa important este acest regulator, trebuie si curatat din cand in cand? ... eu cred ca la mine era rupt demult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi golf 1.4

multumesc, am sa l incerc si eu sa vad daca mai mananca cu uleiul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!