Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Cu cat e mai rece afara cu atat va dura mai mult. Nu-i prea bine sa o lasi asa de mult la ralanti, de acord, 1-2 minute sa se dezmorteaza motorul, sa apuce uleiul sa fie mai fluid chiar e recomandat.

In rest mers linistit pana in 3000 ture si in 4-5 km ai masina calda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu 2 probleme la golful meu 1.4 16 v.

1 cand masia e in viteza si accelerez sau decelerez se aude un sunet metalic ca si cum un surub loveste o bucata de metal, cu cat creste viteza cu atat se aude mai tare. Daca o scot din viteza si franez acest sunet nu se mai aude. Precizez ca sunetul vine de pe langa roata din dreapta.

2 Cred ca am o problema cu consumul, am alimentat de 50 de lei cu benzina de 99 si am parcurs doar 65 km in oras. Cred ca are un consum prea mare. Am incercat sa merg chiar economic cu ea, dar degeaba. 

Ma poate ajuta cineva?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

65 km in ORAS e ceva ''normal'' din pct. meu de vedere la motorul 1.4 cu doar 50 RON de 99. Cam atat fac eu cu golful meu cu 50 RON de 95  (care e mai ieftin decat 99) la mixt..un consum de 7.3-7.7 /100 km...AM FACUT SI IN JUR DE 40 KM CU 50 RON IN ORAS dar  eu tind sa cred ca mai depinde si de corectitudinea distribuitorilor de carburant.. nu toti sunt ''cinstiti'' la pret si cantitate de combustibil . Daca vrei cu adevarat sa vezi consumul pui 10 lt. de benzina si vezi cati km. poti face :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cadian- fa o scanare si vezi daca ai ceva erori stocate. Sunetul metalic poate fi din mai multe cauze, urc-o pe elevator si vezi cum sta treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu confunzi sunetul ala cu sunetul produs de ,,avans'' care este propagat in galeria de admisie.Toate fac asa.

Benzina de 99 arde mai repede si iti da un consum mai mare....de regula in orasele aglomerate in jur de 10%consuma motorizarea asta.

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cadian,

Nu stiu la 1,4 dar la 1,6 benzina de 99+ ofera un consum mai mic, nu mia mare insa indeosebi la drum lung. In oras e f mica diferenta.

Dar, conteaza cum ai facut acei 65 de Km. Daca ai facut drumuri scurte de pana in 4 Km si tot asa e normal sa iti consume mult, pe vremea asta ii trebuie 3-4 Km sa ajunga ccaldut motorul, nu mia zic poate vreo 5 sa fie cald cum trebuie. In primii 2 Km consuma cat un tanc, peste 10, poate chiar apropiat de 15. Daca ai merge in trafic normal vreo 7-8 Km ai sa vezi ca consumul se egalizeaza undeva la 9-10 la mine pe vremea asta.

Deci, conteaza si lungimea drumurilor facute si intervalul dintre ele.

 

Daca suspectezi consum totusi marit, verifica bujiile, fisele/bobina de inductie sau bobinele, nu stiu exact cum e  la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost cu masina pe elevator si mecanicul a zis ca nu vede ceva problema. Chiar inainte sa ajung la mecanic sunetul respectiv a incetat sa se auda. A fost ca la dentis, cand ajungi in fata cabinetului nu te mai doare dintele.


o alta intrebare. Am vrut sa schimb becul la mersul inapoi. Cand am deschis locul respectiv am observat 2 mufe care nu erau legate la ceva. Stie cineva unde ar trebui sa fie conectate.

Am incarcat o poza aici:

http://www.fileshare.ro/e30998610

precizez ca becurile pe spate merg. Nu stiu unde ar trebui sa conectez respectivele mufe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost cu masina pe elevator si mecanicul a zis ca nu vede ceva problema. Chiar inainte sa ajung la mecanic sunetul respectiv a incetat sa se auda. A fost ca la dentis, cand ajungi in fata cabinetului nu te mai doare dintele.

o alta intrebare. Am vrut sa schimb becul la mersul inapoi. Cand am deschis locul respectiv am observat 2 mufe care nu erau legate la ceva. Stie cineva unde ar trebui sa fie conectate.

Am incarcat o poza aici:

http://www.fileshare.ro/e30998610

precizez ca becurile pe spate merg. Nu stiu unde ar trebui sa conectez respectivele mufe.

mufa de la priza 12v din portbagaj...probabil nu ai...eu am luat de la dezmembrari si am rezolvat....asta daca vrei   :D

Modificat de cikyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o intrebare am si eu pentru cei care se pricep sau au patit.

am plecat cu masina din garaj si em mers cam 2km pana la cineva si am asteptat cu motorul pornit cand de o data brusc s-a oprit masina fara sa schiteze ceva , am pornit-o si nu a mai repetat cele relatate.

ce poate fi ? ce ma sfatuiti sa fac pt a nu stresa motorul si sa aiba o viata in conditii f. bune .

m-am gandit sa schimb filtrul de benzina , sa curat egr ul nu l-am curatat nici o data ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai intampla cazuri cand mai moare motorul asta fara neaparat masina sa aiba ceva. si eu am patit-o de vreo 2-3 ori in toata viata mea. Atat timp cat ai bobine, bujii, ulei la nivel, filtre schimbate la timp, clapeta, egr curate, nu ai de ce sa-ti faci griji.

Eu de regula am observat ca masinii mle e nu0-i prea convine cand fac drumuri f scurte cu ea. Adica metg 1-2 Km, opresc, apoi dupa 10-15 min treb sa pornesc din nou. Nu mai merge asta pana se incalzeste asa rotund parca. Eu am mai spus-o in mai multe cazuri ca drumuruile scurte si dese sunt cheia marilor probleme. Iti dai seama ca sondele lambda nu mai sunt la prima tinerete, senzorii la fel. Dar repet, ocazional daca mai tuseste si ea nu e de speriat, poate fi un gunoi/apa in benzina, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care dintre voi a avut dacie in tinerete, dar eu am avut. Problema mea e urmatoarea:imi tacane avansul, exact ca atunci cand aveam dacie si era benzina proasta. Care sa fie explicatia si rezolvarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bagat benzina 99, super  si 100+  si toate tipurile de benzina scumpa si tot asa face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   La motoarele astea, intr-adevar tacane avansul, dar de obicei vara pe canicula. Daca tie iti tacane si acum pe frig, poate nu folosesti treapta de viteza potrivita cu sarcina. Adica apesi pe acceleratie prea tare la turatie prea mica, in treapta de viteza mare. Simptomul de avans care tacane este un carait scurt la apasarea acceleratiei sau un carait continuu la urcarea unei pante mari cu turatie de 1500 de exemplu. Incearca sa schimbi vitezele la peste 2000 de ture la mers calm sau la peste 3500 cu masina incarcata sau mers mai sportiv, si vezi daca mai caraie.

   Masina are si un senzor de detonatie (knock sensor) care da informatii la ECU in momentul aparitiei detonatiilor sa modifice avansul. Poate este defect.

   Daca ai bujii vechi, peste 60.000 Km, poate au depuneri pe ele care devin incandescente in timpul mersului si amestecul ia foc inainte de a da scanteie bujia, frontul de ardere da o contra pistonului in urcare = detonatii.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau, acuza tacanitul avansului cum acuzam eu zgomotorul valvei canistrei de carbon cand abia cumparasem masina.

Daca benzina e de calitate mai slaba, avansul va tacani, de fapt se va auzi cacel carait indeosebi la acceleratii mai puternice. Atunci, daca dozezi mai cu atentie acceleratia, o sa reduci acel carait.

Dar, daca tu il auzi in stationare, in partea dreapta a masinii ( stanga ta cum te uiti la compartimentul motor), atunci stai linistit, e o valva a canisteri de carbon care asa face ea. Tacane cand e actionata, pt ca atunci vaporii inmagazineti in canistra sunt introdusi in galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu tacanitul

Pe motor-talk.de era un neamt care sfatuia sa bagi un pic ulei mai mult sa fie cu un mm deasupra marcajului maxim si asa dispare tacanitul la motoare cu benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! imi poate spune cineva exact unde vine pozitionat termostatul la un 1.6 azd? al meu a ramas deschis si e jale acum cu frigu... multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de la canistra. merg normal, nu o subturez, de obicei merg sportiv( cat de sportiv poate fi un motoras de 1.4) si schimb treptele dupa 2000 de ture. acel tacanit se aude cand e grea sau o accelerez brusc, adica vreau sa demarez mai repede.

uleiul l-am schimbat si pe el. e cam pe la jumatatea nivelului. am folosit liqui moly aditivat.am sa mai adaug, poate se rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel carait indeosebi daca folosesti sortiment de 95 o sa-l ai tot timpul. Eu doar cu cea de 98+ nu il aud decat doar in cazuri de solicitare f mare ( viteze f mari spre exemplu). In rest, cea de 95 mai caraie dar, daca stii sa dozezi pedala cum si cat trebuie il poti diminua/elimina fara pbme.

Faza cu uleiul peste maxim nu o recomand, poate scapi de carait dar poti afecta sondele lambda, catalizatorul, nu merita riscul.

Atat timp cat acel carait e de f scurta durata, consider ca nu sunt motive de ingrijorare.

Daca sunt de lunga durata si folosesti carburant de buna calitate, daca aprinderea e perfecta si aici ma gandesc la bobine si bujii, atunci poti schimba knock senzorul. 

Iti dai seama ca motorul de 1,4 e submotorizat si cu benzina de 95 e absolut normal sa faca asa pt ca pur si simplu e fortat in cea mai mare parte.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie mare sa nu confunzi cauza caraitului alui.La mn se aude un carait fff enervant intre 2300-2500 rpm.E de la cv tachet zic eu.Poate si la tn e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot asa ma gandeam si eu.

dar tachetii nu se regleaza automat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt deteriorati si nu se incarca cu ulei...nu se regleaza... trebuie schimbati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ieri ca servo merge mai greu asa ca am verificat uleiul si era mult sub nivelul minim, Am citit pe forum c a e recomandat uleiul verde, dar cand am verificat pe un servetel alb am observat ca uleiul din cutie avea o culoare rozulie asa ca am completat tot cu ulei roz. Acum eu vreau sa schimb uleiul existent cu unul verde.

 

Intrebarea mea este : Pe unde se da drumul la ulei? Intreb pentru ca nu am gasit pe forum un raspuns clar pe unde se da drumul la uleiul din cutie.

Daca e ceva mecanic  din Oradea care ma poate ajuta.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat de tare sunt uzati... astia sunt ca niste amortizoare pt loviturile de la arborii cu came ... deci daca nu fnct bine e posibil sa duca la o uzura mai mare la nivelul dentatiei de pe cureaua de distributie.. si eventual cativa dinti rupti... deci..

  Eu am patit-o pe autostrada in italia.. nu am dat importanta tacanitulu de la supape..tacheti.. cand m-am intors din romania din concediu... am zis ca ajung acolo si ii schimb... NU AM AJUNS.. au sarit vreo 10 dinti de la distributie.... curea cu 37 000 km in urma montata..cred ca iti dai seama ce cheltuiala a fost dupa aia... supape,ghidaje supape,garnituri,colbutori...distributie.. ulei.. lichid racire,garnitura chiulasa ,pompa de apa Am avut noroc ca a mea e 16 supape.. si sunt relativ mai fragile decat cele cu 8..si nu au deformat pistoanele

     acum depinde numai de uzura efectiva.. si na.. mai ales acum aproape de sarbatori...poti sa mai circuli cu ei asa... dar nu la turatii sportive.. cel putin asta e sfatul meu... si daca simti ca tacanitu' devine mai intens... cand faci rost de primii bani .. schimba-i

OF' BANII ASTIA!!!! :banghead: :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!