Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Si la mine a inceput sa faca la fel,nu prea mai porneste la prima cheie daca motorul e rece.Ce este mai ciudat este ca face asa de cand i-am schimbat bateria(acum 2 zile).Unde este localizat senzorul asta,se schimba greu?Un pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea,am citit cateva posturi,dar cred ca la mine e ceva atipic cu consumul la un golf 4 1.4 din 99. in oras consumul e relativ ok,in jur de 7-9.....dar in afara imi consuma la fel ca si cu clima pusa....dimineatza cand o pornesc uneori o ia imediat,alteori daca nu o ia din prima si invarte electromotorul de 2-3 ori parca merge infundat pana cand scad turatiile....si nu numai,trebuie sa mrg un pic si sa o las in frana de motor ca sa`si revina....si cand se intampla asta,cand plec de pe loc (nu o accelerez ft tare "2000rpm),in primele 2 trepte de viteza imi arata consum de 33-40%,dupa care isi revine.....dar la drum intins (aprox 100km),mers intre 80 si 100km/h imi consuma 7.5%,asta se intampla de cateva zile...ca inainte mers pana`n 3000rpm scoteam consum de 6.2-6.6 (drum intins),dar acum e dezastru,imi arata pe bord 10-14%,....scade doar cand ridic usor piciorul de pe acceleratie si bineinteles pierd din viteza....inainte dupa ce se lansa mergeam cu 6.2% (drum intins).....am curatat clapeta (este clapeta actionata prin cablu) si acelasi lucru,app...clapeta nu era murdara......stie careva de ce consuma exagerat doar la drum intins/de ce daca nu porneste in prima secunda merge inecata?... altadata nu porneste cu motorul cald.....am ajuns in peco si n`a mai vrut,scotea fum negru cand dadeam la automat dar nu pornea.....cand face fazele astea,acel piuit de la clapeta se aude in continuu.....de regula piuie doar cateva secunde cand pui contactul,atunci cand nu se mai opreste din piuit,nu mai porneste nici masina....de regula cand e motorul cald....ati incercat careva sa desfaceti partea electronica a clapetei?...am inteles ca ar fi ceva carbuni acolo (ca la electromotor).....are careva niste sugestii?.....bujiile au in jur de 3000km....NGK (japan).....imi cer scuze daca am fost offtopic.  Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să nu umbli la clapetă (cel puţin deocamdată).

Ar fi bine să începi cu o scanare de erori şi să urmăreşti câţiva parametri cu vagcom-ul.

De ce am spus să nu umbli la clapetă? Pentru că deşi poate avea o contribuţie la consum crescut, nu prea are treabă cu pornirea deficitară la cald (nu bag mâna în foc, dar aşa cred).

După cum descrii ai fie amestec prea bogat, fie scânteie deficitără, fie amândouă şi este normal ca după ce nu porneşte din prima să meargă înecată

Ar fi mai uşor să verifici prima dată senzorul de temperatură al lichidului de răcire şi senzorul de temperatură aer (dacă nu ai vagcom se pot verifica cu instrumentul de măsură).

Ar mai trebui verificat sistemul de aprindere, posibil să ai vreo bobină pe ducă care nu mai funcţionează corect la cald sau vreo fişă cu probleme.

Alte cauze posibile: regulatorul de presiune, senzorul de presiune.

M-am referit numai la cauzele comune pentru pornire grea la cald şi consum mare, individual pentru fiecare mai sunt şi alte cauze, vezi pozele

post-40889-0-53468300-1407744350_thumb.j    post-40889-0-33234100-1407744359_thumb.j


@apkah vezi aici

http://workshop-manuals.com/volkswagen/polo-mk3/power_unit/4-cyl._injection_engine_%284_valve%29_mechanics/engine_cooling/removing_and_installing_parts_of_cooling_system/parts_of_cooling_system_engine_side/

Numai să-l verifici înainte să nu-l schimbi degeaba, dacă ai un multimetru îţi spun cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se aude cum dezamorseaza pompa, si cand dau la automat invarte dar nu porneste.. la a doua cheie nu e nici o problema..:l azi dimineata am tinut cheia mai mult si a pornit, dar greu..de obicei nu mergea deloc. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum as putea sa verific daca e bun senzorul sau nu?Multimetru nu am,multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori cumperi multimetru şi verifici rezistenţa ohmică la rece/cald şi compari cu tabelul cum vezi aici

http://vwforum.ro/topic/82348-probleme-polo-6n/?p=2369660

ori cumperi o rezistenţă de 3-4kohmi (nu cred să coste mai mult de 1leu) şi o înfigi în mufă în locul unde vin pinii 1-3 ai senzorului. Dacă porneşte bine posibil să fie senzorul.

Dar dacă zică că treaba coincide cu schimbarea bateriei, ar fi bine să adaptezi clapeta prima dată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut o diagnoza,erau mai multe erori acolo,dar mi`a zis ca sunt erori din trecut si ca e foarte posibil sa fie de la cum am umblat pe la mufe......in momentul in care era vagcom`ul conectat nu aparea nici`o eroare....precizez ca acul de la temperatura apa cand e la 90,cand e la 0..poate sa fie din cauza asta? nu prea intele g ce legatura are senzorul care afiseaza temperatura apei in bord,cu consumul marit. Lupo,tu vorbeai de senzorul G2 si si G62,cand ai zis de senzorul de lichid si temp. aer? am mai citit cate ceva pe forum si de asta intreb.....din cate am inteles sunt in patea cu fisele/clapta acceleratie,pe langa EGR....cum le detectez?.....eu am egr`ul anulat,ma gandesc ca nu este nici`o pb....? Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G2 şi G62 sunt în acelaşi senzor

http://workshop-manuals.com/volkswagen/polo-mk3/power_unit/4-cyl._injection_engine_%284_valve%29_mechanics/engine_cooling/removing_and_installing_parts_of_cooling_system/parts_of_cooling_system_engine_side/

G62 dă semnal la ECU

G2 dă semnal la bord

Se pot defecta amândouă sau numai unul din ele, numai G62 dă dureri de cap :) (consum, probleme pornire, etc)

G42 - senzorul de temp aer, în acelaşi senzo cu cel de presiune

http://workshop-manuals.com/audi/a2/power_unit/mm-mpi_injection_and_ignition_system_%284-cylinder%29/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/servicing_injection_system/dismantling_and_assembling_intake_manifold/

Cu EGR, nu ştiu care este treaba la benzinare când îl anulezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am avut batai de cap cu ea pana acuma,cu toate ca am anulat egr`ul......merg acum iar la service sa schimb si uleiul....de cand mi`a anulat erorile vechi vad ca functioneaza G2....daca nu e scump o sa`l schimb. Ms frumos de info :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă tot mergi la service, să se uite cu testerul la temperatura de pe engine (G62) şi la cea de pe instruments (G2). Temperaturile trebuie să fie aproximativ egale şi în concordanţă cu temperatura lichidului de răcire.

Să ştii că atunci când le loveşte damblaua, sondele de temperatură nu dau eroare (doar dacă se întrerupe circuitul sau sunt în scurt, cazuri mai rare).

Dacă schimbi senzorul, ia original sau Hella.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a pus iar testerul pe ea dar nu arata nimic.....mi`a resetat doar "service inspect" dupa ce a schimbat uleiul. Nu e vagcom,ca o diagnoza la SKODA costa destul,e un tester universal...scrie marca si modelul masinii si ii da bataie. Daca nu e asa scump,o sa iau Hella

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate oare sa fie si termostatul de vina? Exista vreo modalitate de`a verifica g2/g62? Se poate sa fie de vina doar termostatul si sa faca figurile astea?....ma refer stict la actul care indica termperatura apei in bord,iar g2/62 sa nu aiba nimic?...Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când este din termostat treaba se manifestă cam aşa: urcă greu temperatura, uneori nu ajunge la 90, alteori ajunge, dar nu mai stă acul fix, oscilează în funcţie de mai mulţi factori. Chestia este că în nici un caz nu cade la 0 aşa cum ai zis tu. Aici ori este treabă de senzor, ori altă problemă de conectică la bord sau senzor (dacă era la senzor ar fi trebuit să rămână totuşi eroare stocată).

Poţi verifica G2/G62 cu multimetrul

http://vwforum.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=449001

1-3 G62

2-4 G2 (se verifică după acelaşi tabel)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa mai verifici,ca daca trageam mai tare de sonda o desfaceam in doua....avea joc,era originala...din 99 ii ajunge si ei....n`au avut Hella,am pus Beru,parca are si alt nerv in ea,se intinde mai bine masina,maine o sa merg la drum intins (cca100km),sa vad cum e consumul,de pornit porneste excelent si la rece si la cald. Ms mult Lupo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit.....pornirea dupa cum am spuns e ft buna,dar m`a mancat in palma sa umblu la acel surub la clapeta care intinde cablul de acceleratie,daca`l destrangi la maxim clapeta are un pic de joc(partea unde se prinde cablu` de acceleratie),cred eu ca de acolo se regleaza si aerul,stie careva cat de strans trebuie sa fie?cate spire? ca l`am desfacut de tot "sa vad de ce merge",iar acum iar consuma destul de mult ca nu stiu cum sa`l reglez. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am facut itp-ul si aveam in bord martorul de gaze aprins. Tipul de la gaze a zis ca se intampla sa dispara dupa ce o tine in 4000 ture circa 30 de secunde sau la tester. Surpriza este ca  la gaze a iesit bine si martorul a disparut. A zis sa schimb bjiile si benzina sa pun de la ( mol). Sa nu fie de la sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai aici iti arata cum sa montezi cablul de acceleratie,la mn cablul este montat,merg cu masina,dar nu stiu cat de mult sa strang surubul ala care intinde cablul,are un pic de joc "bratzara" pe care vine cablul,iar prin strangerea acelul surub (prin pe clapeta),o reglezi...cred ca reglezi aerul de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam că problema este ajustarea cablului. Nu prea trebuia să umbli la nici un şurub. Cel mai bine ar fi să te uiţi la altă maşină să vezi cum vine sau să-l reglezi cu ajutorul vagcom-ului (în grupul 10/3 să fie 0,2-4 fără să apeşi pe pedala de accelereaţie şi 100 cu ea apăsată la podea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara....am si eu o problema cu masina mea(G4 14.16v AKQ). problema este urmatoarea......pun contactul , martorii se aprind , astept sa se stinga , dau sa o pornesc si nimic. mentionez ca nici macar electromotorul nu invarte. Ce poate fi??? impinsa porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electromotorul sau contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

contactul functioneaza.....pot invarti cheia in el...cred ca e electromotorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi da se învârte, dar poate s-a stricat partea care dă tensiune la demaror. verifică cu un multimetru dacă ajunge tensiune la demaror când porneşti. Se aude măcar când cuplează bendixul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dai jos electromotorul, pui minusul pe carcasa electromotorului, si plusul atingi surubul de plus si pinul de excitatie, daca se invarte si apoi iese si bendixul e ok, daca nu.. la reparat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc......am fost la un mecanic azi.....si a zis ca e bobina de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!