Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

GABIVVX

 

verifici ceva pentru mine te rog?

 

Ma intereseaza daca se gaseste vilbrochen nou de cumparat la pret de producator ? sau vine doar pe original ? daca gasesti ceva sa imi scrii si niste preturi si pe original si de producator .

 

Si inca ceva, sti cumva sau ai auzit daca piesele de producator ma refer la piesele din motor pistoane biele axe cu came vilbrochen deci orice piesa din motor , este vreo diferenta intre piesa de producator si cea care vine pe original ? inafara de pretu piperat...

 

Mersi mult, astept raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista vilbrochen ca piesa de schimb pentru 1.4,se rectifica daca este uzat sau daca nu merge rectificat se achizitioneaza motor nou (cam asta faceau in Germania daca motorul avea probleme grave).

Un vilbrochen de 1.6 nou pe original este in jur de 3500 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

iar la o treime din banii aia iei un motor SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam 500-600 euro costa un motor pe aici pe la mine, am desfacut vreo 3 motoare cu mecanicu meu pana acum si toate aveau uzura la vilbrochen ,mentionez ca blocu nu avea uzura pistoane biele axe etc aratau toate bine , cum pana mea sunt atatea motoare pe motorizarea asta cu uzura la vilbrochen , ce naiba doar sunt motoare de 1.4 nu sunt de 2.5 sa zici ca se aplica nustiu ce forte pe vilbrochen....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fie vilbrochen-ul facut dintr-un aliaj nu la fel de rezistent ca suratele mai mari, fie cuzineti mai slabi.

 

Eu am mai spus-o, un motor trebuie cumparat, exploatat in functie de regimul pt care a fost gandit.

Daca se cumpara un 1.6, nu mai zic 1.4 aspirat si se trage in ultimul hal de motor, ajungandu-se deja sa-l consideri un motor prost pt cum trage, deja nu mai e motorul potrivit, fiindu-ti necesar un motor mult mai potent.

Automat exploatarea asta se traduce prin uzura marita pdme, consum mare smdp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici cu rectificatul nu sunt de acord , am auzit cazuri dupa ce l-a rectificat dupa nici 1000 km a inceput sai bata iar motoru.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.4 este destul de subred.Eu personal am vazut 3 masini cu motoarele schimbate in Germania pentru ca au cazut.Vorbesc de masini cu motoare schimbate prin reprezentante si care aveau acte doveditoare referitoare la schimbarea motorului cu un motor nou.

Motoarele fabricate pana in 2001 sunt predispuse consumului de ulei,incepand din 2001 au schimbat modelul de secmenti si am senzatia ca si pistoanele.

Pana in 2001 secmentii folositi erau vechii secmenti folositi la motorizarile 1.4 de generatie mai veche care am senzatia ca aveau blocul de fonta nu bloc de aluminiu asa cum au generatia de 1.4 dupa 98.

post-64586-0-18619100-1401102839_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aline, precum antecolegii au precizat, nu se rectifica dupa ureche, se rectifica in functie de cotele impuse de vw, fie cota pt R1, fie cota pt R2, daca esti peste cea R2 deja e praf si pulbere motorul, astfel incat noii cuzineti se vor lua strict pt cota de reparatie folosita (deci nu vin cuzineti cu cote normale) si desigur acestia se vor incadra perfect si nu vor exista batai.

 

Necesita iti dai seama strung performant, strungar care stie meserie, atelier ce se ocupa cu aca ceva, nu oricine poate face acest lucru.

 

Aici in Bacau exista o firma ce face aceste operatiuni, fiind de altfel tatici in reconditionat motoare de tiruri, autocare si crede-ma ca au niste strunguri de toata frumusetea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum e indicat sa mergi cu masina sa nui uzezi motoru ?

 

sa nu o turezi peste 3000  rpm ?

 

sa nu mergi mai tare 100 km/h ?

 

sau pur si simplu scoti masina din curte doar cand ai vreo urgenta? in rest te urci pe bicicleta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu mergi mult peste 2/3 din ce poate.

Peste deja tine f mult cat de bine e fabricata, iar atunci ies la iveala f repede capriciile de fabricatie.

Desiguir, nu e o regula, erorile si zgarcenia in proiectare isi pot face aparitia si la o utilizare normala, respectiv solicitare redusa insa per total, e bine sa stim dinainte la ce folosim masina.

 

Spun asta pt ca stiu o gramada ce au motoare de 1.4 si vor sa mearga ca fulgerul, unii si incarcati si injura de mama focului motorul, cand de fapt e alegerea lor gresita.

Iar cand apar inevitabil pbme, tot pe fabricant il acuza, nu se gandesc putin ca au facut alegerea gresita.

 

Nu spun ca e si cazul tau insa sincer daca motorul tau era in haul ala, proprietarii dinaintea ta fie l-au forjat de l-a luat mama naibii fie l-a servisat in cel mai prost mod posibil.

 

Dat fiind consumul f mare de ulei si uzura, tind sa cred ca a fost prost servisat, ulei fie prost fie neschimbat la timp smdp.

 

Si desigur, servisarea la timp, folosind produse de calitate, recomandate sau chiar oem.

 

Daca retin bine, chiar si producatorii recomanda ca peste 80% din ce poate un motor sa se foloseasca strict in caz de nevoie, pt ca atunci uzura e maxima.

 

Deci pt un motor ce are cuplul maxim la 3300 ture, cred ca si cazul 1.4, o viteza de 100 eu o consider optima, peste doar in caz de nevoie.

 

La 1.6 16v, unde e la 4500, deja e pretabil pt mersul pe autostrada, pana in 140 maxim, peste doar la nevoie smdp, desi si in cazul 1.6, pana in 3000 ture e silentios, deci implicit o viteza de 100 km/h, peste 4000 sincer deja trebuind sa dai ceva mai tare radioul. Pt ca, eu unul apreciez si silentiozitatea masinii, nu-mi prea place sa aud motorul ca face ca avionul.

 

Pt viteze de 130++, deja iti trebuie motor calumea nu gluma, un 1.4, 1.6 fiind f solicitat, respectiv solicitat si nu se preteaza astfel utilizarii indelungate.

 

Nu mai pui, daca mai si cari greutate si vrei si viteza avand un motor mic, deja e jale.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Din cate tin minte, cred ca si colegul cu switchurile, imi scapa userul, are 3 motoare la banii care spuneam eu. Chiar eu am avut unul cu 195km reali care torcea(adus de mine din DE), sincer nu l-am facut bucati sa vad ce are in el, dar omul la care l-am vandut a spus ca merge fara cusur.

de aici trag o concluzie privind km masinilor ajunse la vanzare in RO.

 

Cel mai important e sa schimbi uleiu si filtrul la timp, sa nu o forjezi rece si fara prea multe linii rosii. Asta e un minim de compromis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, utilizarea corecta, precum ai spus, turatie pana in2/3 la recem fara ture peste turatia de putere maxima, fluide bune calitativ ( aici si bienzina conteaza enorm) conteaza la cum merge un motor,.

Insa un motor mic exploatat pe autostrada, eu unul nu cred ca trece de 3-400.000 km fara reperatie capitala si asta in caz fericit, in timp ce unul cu cilindree mare, exploatat la fel, trece de 500.000 fara pbme (exp 1.8 care dupa 600.000 km test efectuat de americani a fost gasit f ok inauntru, dupa spusele lor ducand inca vreo 500.000).

 

Eu unul consider ca si datele masinii spun multe despre cat de bun e motorul pt acea masina: ideal ar fi sa avem 1 cal putere pt fiecare kg al masinii la gol, sa avem min 1 Nm pt fiecare cc cub pt un motor aspirat si acceleratia pana in 100 km/h sa fie sub 11 secunde. Cat de cat acceptabil cu unele rezerve privind incarcarea si viteze mari pt acceleratii de 13s. Peste 15 deja e caruta si doar unui stil de mers urban e potrivit acel motor.

 

Daca va incadrati peste 80% din aceste cifre e ok, daca sunteti mai jos si vreti viteza deja ati facut o alegere gresita.

 

Pt ca, motorul poate merge fara pbme, insa un motor mic la viteze mari consuma la fel ca unul mai mare la aceeasi viteza, poate chiar mai mult.

Si nu mai vorbesc de disconfortul in special auditiv, nu mai spun de reprize.

 

1.4 aspirat pe platforma de golf e putin, pe polo e mai potrivit.

Sau mers frumos, fara depasiri inutile, eu unul sincer chiar si cu al meu 1.6 cateodata am emotii in depasiri, si are reprize muult mai ok decat 1.4.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu se merge cu 180km/h pe autostrada,nu???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar in Germania pe unele sectoare, altfel legal nu :)

 

Insa sa stiti ca, marea lor majoritate nemtii exploateaza f corect maisnile, noi in Romania abuzam mai tare de ele dat fiind ca nici nu avem infrastructura cum trebuie si le omoram uneori de mama focului.

 

Acolo lumea e mult mai calma si mai cu cap. Mie cel putin mi-au trebuit cam 2 saptamani sa ma adaptez stilului lor de mers, atat de civilizat incat uneori sincer "durea".

Desigur ca sunt si exceptii de la regula.

 

Iar oricum legat de 180 cu 1.4, sincer si al meu 1.6 la 180 isi cam da duhul. Nu vreau sa stiu cum merge un 1.4 la acea viteza si probabil cat de greu o prinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba este ca nu prea o prinde,poate doar la vale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_0072002

Am mers cu 170km/h pe autostrada, 4 adulți și doi copii, portbagajul plin, ac pornit. Mașina era foarte instabila și un zgomot de fond infernal. După 10 minute am revenit la viteza normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De instabilitate nu stiu ce sa zic, bieletele antirului, amortizoarele, arcurile sunt ok? Bucsele la brate cum sunt?

Mie sincer la viteza mare mi se pare destul de stabila, sincer nu am ce sa ma plang, nu mi-a dat emotii, dupa 130 pe drum drept e mai asezata pe carosabil decat la 80-100.

Bine, nici nu e tren pe sine, nicidecum nu m-as incumeta sa fac cu un golf slalom la 140+ la ora insa ma refer strict la mers normal pe un carosabil bun calitativ.

 

Dar, repet, conteaza f mult starea bucselor respectiv a amortizoarelor, altfel devine barca la propriu.

 

Legat de zgomotul motorului la viteza aceea e normal, peste 4000 de ture zgomotul creste f mult, nu mai zic peste 5000 cum face. La viteza aceea un aspirat de peste 2000 cc e rege.

Am mers cu un 2.8 si nu mai retin f bine, scuze daca gresesc dar la 140 la ora aveam cred ca 2600 ture. Alta viata si oricum motorul ala nu avea "inaltele" asa pronuntate.

De aceea zic, fiecare motor cu stilul sau.

 

La 1.4 nu neaparat puterea nu e suficienta, pt ca pana la urma puterea da viteza maxima ci cuplul motor e micut pt ce-i trebuie golfului. 

 

De aceea, pt cei ce intradevar merg extraurban mult, luati-va gandul de la 1.4 pe o platforma de golf, exceptie facand desigur motorizarile 1.4 tfsi de pe modelele mai noi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum la preturile din ziua de astazi e cam teapa sa iti mai iei 1,4 daca ai vise de mers cu 130 pe autostrada si in rest facut depasiri in forta samd, intrucat daca cauti putin mai bine(adica sa nu iei prima masina de pe autovit) gasesti la acelasi pret si 1,4 si 1,6, in functie de samsarul vanzator. Cand am ales masina mea de ex era ea din 2001 cu motor de 1,6 si mai erau inca 2 cu motoare de 1,4 una din 2003 si alta din 2004. Am ales asta de 1,6 intrucat acei ani sunt un detaliu infim, dar taxele si consumul sunt la fel pt cele 2 masini, inca la 1,4 la viteze de croaziera consumul e mai mare decat la 1,6 dar puterea suplimentara pe care o da motorul, acei 30 CP in plus se simt, plus ca si eu ma incadram intre cei care initial au avut o masina cu motor mic(Ford ka 1,3) si care scoteau untul din el.

 

Alin, in legatura cu rectificarea vibrochenului...de ce nu intelegi ca rectificarea este un procedeu chiar utilizat, si gandit inca de la fabricarea motorului, sunt prevazute cote de reparatie si cuzineti speciali, mai grosi putin pentru fiecare cota de reparatie. Uzura orice vilbrochen are deja de la prima cheie, asa ca nu te astepta sa mai gasesti un vilbrochen de pe masini de 14 ani in stare buna incat sa il bagi in masina si sa ii dai talpa, dar daca faci rectificarea asta atunci mai poti trage de motor mult si bine. Ce ii drept e o operatie mai costisitoare decat un vilbrochen SH, de aceea de multe ori am fost tentat sa recomand schimbarea de motor, luat de pe o masina mai noua, sau la care sunt verificabili KM intrucat sigur nu vrei sa lasi masina nepotilor incat sa mai tina inca 10 ani. Si da, vibrochenul de pe motorul de 1,4 si cel de 1.6(BAD am impresia-cautasem la un mom dat, am vazut ca nu e vorba de AZD si am trecut mai departe) au fost folosite niste aliaje nu tocmai stralucitoare si de aceea au uzura mai mare(adica cedeaza dupa calculele celor de la vw pe la 250K) lucru comfirmat de un mecanic de la vw Cluj

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e, dupa 93 vw a mers pe politica de variatie a modelelor implicit pe volum, inlocuind politica mai calitativa adoptata in anii 70-80.

 

De aceea, un motor gandit initial pt o platforma mai mica gen polo insa adaptat pe golf dar cu aceleasi solutii constructive nu au facut casa buna.

Acest motor a fost pus strict pt pret, nicidecum pt fiabilitate/performante.

 

Insa e o lege nescrisa sa nu se cumpere niciodata cel mai mic motor disponibil pt platforma respectiva.

Lege cel putin valabila pt motoarele aspirate.

 

Asta e, iar cei ce isi cumpara un astfel de motor trebuie spus si faptul ca desi cutia de viteze in mare e aceeasi ca si de pe motorul 1,6/SDI, diferind teoretic doar rapoartele, nu e chiar asa, facandu-se iarasi compromisuri la materialul niturilor de la grup, material mai casant care la solicitari mari cedeaza cauzand pbme. Sunt si pe 1.6 pbme insa mai putine ca pe 1.4 . Chipurile dupa 2001 nu ar maki fi pbme cel putin pt 1.6.

 

Nu cred ca neaparat vw e vinovat de acest lucru, pur si simplu firmele constructoare a acelor piese le-au facut mai slabe pt ca au oferit vw-ului oferta asta de produse mai slabe calitativ.

Daca te respecti, parerea mea e ca nu oferi un lucru prost, insa cel putin pe vremea aceea se putea gandi asa, acum masinile moderne sunt proiectate sa reziste 10 ani sau 150.000 km, dupa, e de noroc cat te tin fara pbme majore.

 

Deci raportat la vremurile moderne, se poate spune ca si motorul 1,4 e fiabil, insa raportat la vremea golfului 4, nu mai spun comparativ cu sf anilor 80, nu a fost un motor chiar fiabil, pe acea vreme indeosebi la diesel, cifra 1 milion de km nefiind deloc straina.

La benzinare, macar 500.000 ar trebui atinsi fara pbme, iar cu reparatie capitala ce nu e foarte costisitoare (cu 2000-2500 ron schimbi ce trebuie in motor) se poate atinge dupa mine si milionul cu un benzinar (min 1.6) aspirat.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e topicul potrivit, dar fiind ca e topicul motorului de 1.4 postez aici. Am observat un martor ciudat in bord. Am cautat cam toti martorii de Golf dar pe asta nu l-am gasit (sau nu am fost destul de atent). Cine stie ce inseamna martorul asta. Precizez ca nu s-a aprins niciodata, dar sunt curios sa stiu ce semnifica.

 

http://uploadimage.ro/img.php?image=7172_194.88.148.41_2jzd.jpg

Modificat de Xerox01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

martor functionare semnalizari pe remorca 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Am si eu o problema cu un golf 4 1.4 16V; se aprinde martorul de la ulei cu toate ca am nivelul la max, am schimbat senzorul ulei; pompa de ulei; filtrul de ulei si uleiu si tot se aprinde. Are cineva idee ce ar putea fi ? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vibrochenu dus , poti sa incepi sa cauti alt motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

inainte de a sari la actiuni de anvergura explica-ne cum a aparut problema si ce s-a intamplat dupa fiecare operatiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la partea electrica nu poate fi ceva? motorul pare sa functioneze bine , plus ca mi se pare putin ciudat ca nu vine tensiune nimic pe firul de la senzorul de ulei, am scos mufa de la senzor si la fel face ba se aprinde ba nu se aprinde. A inceput de odata sa se aprinda martorul de nebun, am fost la un mecanic si mi-a zis ca mi-a cedat pompa de ulei

Modificat de Razzzvan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!