Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

mircea_0072002

Doar după segmentare se poate folosi un ulei sintetic, gen 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un G4 1.4 16v AKQ din 1999 ce fel de frana este pe spate?......pe disc sau tambur???

     daca se poate si ceva coduri va raman recunoscator.......

Modificat de panda23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista tambur pe golf 4. doar discuri s-au folosit. Platforma in schimb accepta tambur pe spate, cum de altfel s-a si folosit pe octavia 1 spre exemplu.

Deci discuri iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Dan... niste coduri pentru discuri si placute ...poti sa imi dai?

Modificat de panda23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin eu zic sa asculti de mecanic ca stie mai bine cum e cu segmentatul. Daca nu il crezi cauta o carte de constructie a motoarelor si vei vedea ca pe langa uzura segmentilor si a pistonului apare o uzura pe planurile perpendiculare pe axa boltului deoarece biela nu impinge pistonul doar in sus, ci si pe fata cilindrului, deoarece biela nu are o miscare liniara. Acea forta cu care pistonul e impins catre fata cilindrului determina o oarecare uzura a acestuia pe respectivul plan. si astfel cilindrul tau este ovalizat dupa cele cateva sute de mii de km pe care ii are. Segmentii pe care ii cumperi vor fi perfect, sau aproape perfect rotunzi si pana se vor uza putin nu vor calca bine pe fata cilindrului(este exact ca atunci cand pui placute noi pe disc de frana uzat neuniform) si de aceea cel putin pana faci rodajul trebuie sa pui un ulei mai vascos, dupa care vei putea sa pui si 5w.poti sa pui din prima ulei 5w daca iei si blocul motor si rectifici camasile de cilindru astfel incat sa fie in tolerantele initiale de prelucrare, sau daca iei si alezezi camasile de cilindru pana la urmatoarea cota nominala, dar atunci va trebui sa cumperi pistoane noi pentru urmatoarea cota nominala(care vor fi de un diametru mai mare) si bine inteles segmenti pentru respectiva cota,dar acest lucru devine prea costisitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca exact asta zicea si mecanicul legat de forma cilindrului fata de segementii noi...apoi eu chiar habar n am cert ii ca  n as vrea sa nu mi iasa segmentatul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 Fault Found:

 

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200) 

            57-00 - Electric Circuit Failure

16955 - Brake Switch (F) 

            P0571 - 35-00 - Implausible Signal

Readiness: 0000 0000

 

La masina din semnatura am aceasta eroare

1. la problema cu switchul nu mi se mai aprind stopurile pe spate , se mai poate repara sau trebuie schimbat ?

2. la problema cu g200 , am inteles ca poate sa fie de la senzor sau ca nu intra destul curent in el si trebuie sa masor curentul care intra in el , sa nu fie vreun fir intrerupt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

switchul de frana se schimba, iar legat de G200 cauta in topicul de ESP ca se poate si repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca dupa ce imi urca apa in oras la 90 si pornesc caldura in masina sa scada la 80? e un indice de termonstat strcat? golf 4 1.4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in oarecare limite da este normal. Circuitul de incalzire e de fapt alcatuit din un radiator micut bagat in bord. In momentul in care pornesti incalzirea lichidul de racire din motor trece si prin radiatorul din bord si in functie si de treapta ventilatorului se raceste mai mult sau mai putin...totusi dupa o perioada de mers si dupa ce se mai incalzeste si in masina ar trebui sa urce inapoi la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, fara suparare, dar nu sunt in total de acord cu tine. Daca termostatul este bun, cand apa ajunge la 90 acolo trebuie sa stea fix, indiferent ca ai caldura data la maxim. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu? Motorul este alcatuit din un circuit mic format din rezervorul de lichid de racire, tubulatura pana la pompa, canalizatiile din motor si retur catre pompa sau dupa caz in rezervorul pt lichid de racire. Pe acest traseu la iesirea lichidului din motor este amplasat un Termostat care are rolul de a se deschide in momentul in care lichidul ajunge la o temperatura in jurul valorii de 90 Grade (asta e temperatura generala, nu am apucat sa studiez in detaliu exact temperatura de deschidere a termostatului pe vw golf, pe fordul meu de ex era de 95). Acest termostat face legatura cu asa numitul circuit mare, care este de fapt un by-pass care inainte de a duce pe retur lichidul la pompa pentru a-l plimba prin motor din nou, il raceste in radiator. Circuitul mare sta inchis pana motorul ajunge la regimul normal de functionare pentru ca acesta sa se incalzeasca cat mai repede in vederea unei ungeri mai bune, functionarii in limitele si tolerantele normale, dar asta e cu totul alta poveste.

Legat de circuitul mic de racire al motorului se afla circuitul de incalzire a habitaclului care preia o parte din lichidul fierbinte care iese din motor si il duce prin radiatorul de habitaclu. Acest lucru este realizat prin intermediul unei valve actionate manual de catre tine cand ii dai pe incalzire la maxim, indiferent de temperatura motorului, astfel daca ai un senzor de temperatura bun, observi ca a ajuns langa 90 si atunci ii dai direct drumul la caldura, lichidul de racire va trece prin radiatorul de habtaclu, care este ventilat de aeroterma, are loc schimb de caldura in urma caruia lichidul tau se raceste si masina se incalzeste.... aceast lucru se poate observa atunci cand motorul nu este inca incalzit pe deplin, termostatul este inca inchis, iar lichidul circula doar prin circuitul mic, si prin cel de incalzire. 

Acest lucru il poti observa ca l-au gandit si cei care au proiectat masina intrucat daca ai climatronic si ii dai cu motorul rece sa iti ofere o temperatura de 24 grade de exemplu si ii dai pe auto, vreo 4-5 minute iti va tine ventilatia la minim pana cand motorul este suficient de cald pentru a oferi caldura si in habitaclu, dupa care isi creste automat viteza aerotermei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream la faptul ca nu trebuie sa scada vizibil de la 90. Diferente de temperatura ale lichidului sunt, dar intre 80 si 100 de grade indicatorul tot 90 arata. Eu la Bora mea n-am vazut niciodata sa scadat sub 90, indiferent de regimul de mers sau de folosirea incalzirii, decat atunci cand am avut termostatul defect (blocat pe deschis).

Deci, eu vorbesc din practica si nu ca sa ma contrazic cu cineva. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis in primul post ca in oarecare limite. Nici eu nu observ pe ac sa se miste, dar pe interfata coboara pentru aproximativ un minut cu 5-6 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, dar el a specificat ca vede apa scazand la 80 (banuiesc ca pe ceas), deci nu cred ca e normal (posibil termostat blocat pe deschis). Pe interfata e alta treaba, se vad clar diferentele de temperatura. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asorin86, legat de ulei, teoretic da, segmentul nu va calca perfect pe suprafata cilindrului insa, diferentele vor fi infime.

Asteapta-te in prima mie de km la un consum mai mare de ulei, e si normal si in timpul rodajului unui motor nou se intampla asta.

Dar, daca cilindrii tai nu prezentau urme vizibile de uzura, mai exact inca se observau urmele de prelucrare din fabrica fara alte urme de uzura, eu zic sa pui ulei bun, full sintetic in primul rand.

Eu unul intr-un motor proaspat segmentat nu as pune spre exemplu semisintetic nici ars.

Dar, sa impac si capra si varza, pune uleiul imediat mai gros decat cel de prima umplere.

Daca motorul e QG1, deci a folosit ulei long life gen 5w30, poti pune fara pbme 5w40.

Dar, dupa 1000 de km eu as pune 5w30, de fapt as pune din start si as monitoriza consumul din 100 in 100 de km.

Mare diferenta de consum nu trebuie sa existe pt ca altfel motorul ar fi din start prost reparat.

 

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dane inca nu l am desfacut pana saptamana viitoare...atunci o sa postez si niste poze ...in primul rand ce inseamna QG1?Si sa inteleg ca tu mi recomanzi din start 5w30? Problema cu motorul asta e ca nu e cel cu care a iesit masina din fabrica ...ala era axp iar asta e aqh care s au fabricat pana in 2000, iar masina e din 2002 ...de acolo imi explic si consumul de ulei...deci nu stiu ce ulei o fi fost bagat in el acolo in Germania...of of imi e tare frica de segmentatul asta !!!!


A...si inca una: Castrol sau Aral???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2
            P1166 - 35-10 - System too Rich - Intermittent

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
            P0134 - 35-10 - No Activity - Intermittent

 

o parere va rog?

 

 

Daca e dusa sonda imi poate cineva arata un link unde pot sa cumpar una compatibila cu un 1.4 bca? la un pret bun si sa fie de treaba.Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti ceva jante pentru golf 4 originale ieftine stiti ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asorine, qg1 inseamna ca e un motor construit sa foloseasca uleiuri longlife.

Daca in schimb zici ca e un mmotor dinainte de 2001, e posibil sa nu fie insa si asa, mai sus de 5w40 nu vad de ce sa fie necesar sa te duci.

Legat de segmentat, mai intai desfa motorul, vezi in ce stare se afla si dupa aceea cumpara segmentii potriviti.

Dar, din experienta altora, iti spun ca de vina pt consumul de ulei nu e neaparat uzura cilindrilor ci insasi segmentii in sine ce se ancraseaza, se blocheaza si nu-si mai fac treaba.

Nu ai de ce sa-ti faci griji daca ai un mecanic bun pe lga tine.

Ce vorbim noi aici pate fi apa de ploaie pt un mecanic.

Oricum, indiferent ce ulei ai pune sa fie sintetic.

Si as pune mobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dane mersi mult de tot...dau o bere indiferent ca e la Oradea sau la Bacau..unde ne intalnim prima data! Marti o sa postez si pozele cu motorul desfacut sa vedeti si voi cam ce si cum macar asa aproximativ.Legat de ulei cred ca am sa pun un 5w30 dar o sa mai intreb si la magazin sa vad ce mi zic si aia...


Si mai zimi te rog cum aflu daca e QG1 sau nu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminvacaru81

Mai asorin86 sa postezi la urmă o lista în mare cu cheltuielile. Am o bătaie la motor de parcă ar fi și nu ar fi de tachet și cam cât ar costa sa desfac motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16955 - Brake Switch (F) 

            P0571 - 35-00 - Implausible Signal

Readiness: 0000 0000

 

Am aceasta problema , am schimbat switch' cu unul nou cumparat , l-am montat pe masina (m-am uitat cum se schimba , dar nu stiu exact daca am lasat pedala exact cum era inainte , desi am lasat distanta de 3-4 cm si cand am dat drumu la pedala a impins tija aceea ~0.5 cm ) , dar chestia este ca tot nu mi se aprind stopurile pe spate :( , unde as mai putea sa verific ?! Stiti cumva daca poate sa fie vorba de vreo siguranta si care ar fi aceasta ?! 

Modificat de Fantoma07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta pentru stopuri e nr.13

Nu stiu cum ai montat tu intrerupatorul dar dupa cum ai explicat nu ai facut bine .

Tu nu trebuie sa reglezi nimic si nu trebuie sa atingi pedala de frana in momentul instalarii .Intrerupatorul are tija aceea mobila scoasa in afara ,tu doar trebuie sa-l pui pe pozitie in gaura ,sa-l apesi si sa-l invarti 90° sens orar (aproape de sfarsitul celor 90° se simte un scat) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!