Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

   Si fisele de bujii pot fi vechi/ fisurate si sa piarda scantei. Acum multi ani am deschis capota la o Dacie veche intr-o noapte neagra, si se vedeau scantei care treceau prin izolatia fiselor de bujii la tablele puse la masa care erau in vecinatatea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dumitrualexander

Pai cam astea ar putea fi. Ideea e ca masina nu face deloc figuri, merge perfect si fara martori aprinsi in bord. Am facut o diagnoza astazi si nu a mai aparut eroarea. Cine stie? Atat timp cat merge bine, nu cred ca e ceva ingrijorator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.....am o mica problema cu EGR-ul..am golful din semnatura cod motor AXP si mi s-a aprins check engine din cauza egr-ului....am pus pe tester si imi zice de o eroare: EGR SYSTEM:INSSUFICIENT FLOW..am cumparat egr nou si nu imi apare ca la clapeta de acceleratie sa il adaptez....la codul 74 imi apare casuta goala cu adaptatul...si ieri mi-a dat din nou eroarea de mai sus si s-a aprins din nou check engine....a mai patit cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce bujii are motorul APE OEM. Ce bujii imi recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rexxar 84 incearca sa cureti si teava de legatura intre EGR si clapeta de acceleratie si mai ales curata bine orificiul unde intra teava in clapeta la fel am avut si eu insufficient flow si asa am rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jocul de la schimbator atunci cand accelerez de la ce poate fi? Practic acesta,schimbatorul, se misca destuL de mult atunci cand acelerez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Este oarecum normal sa se miste pentru ca motorul sta pe tampoane de cauciuc. Acum daca se misca exagerat, poate sunt duse aceste tampoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

In special cand motorul este rece, schimbatul vitezelor este mai greoi. Am schimbat deja lichidul din cutia de viteze, insa vreau sa va cer un sfat: cu ce anume ar fi ideal sa gresez timoneria schimbatorului de viteze?

Avand in vedere ca nu sunt foarte priceput in ale mecanicii, prefer sa folosesc un spray, cu care sa pulverizez pe toate piesele respective, si inclusiv la baza schimbatorului de viteze.

 

Exista insa pe piata multe tipuri de spray-uri, si nu stiu pe care sa-l aleg. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, nu stiu cum sa va explic ca sa intelegi.
Astazi cand am plecat de acasa am observat ca masina are intreruperi sa zic asa, atunci cand ajung la 2000 de rotatii  cand tre' sa schimbi viteza, are opriri, ca si cum cineva ar apasa frana in reprize scurte, la fel si la viteza 2 pana la 3-a, de la 4 in sus nu mai face asa.
aveti idee ce poate sa aiba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti n ati segmentat nici unul pe langa oradea sa mi puteti recomanda un mecanic bun ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e mai ieftin sa cumperi un motor nou? Segmentarea cuprinde mai multe decat segmentii in sine, deoarece daca te apuci sa desfaci motorul te apuci, schimbi si cuzinetii, in functie de starea vibrochenului acesta trebuie rectificat pana la cota urmatoare(si implicit cuzineti mai grosi) la fel,in functie de starea camasilor de cilindru si a pistoanelor, verificata planeitatea chiulasei, si eventual rectificat, daca tot esti aici sa verifici/inlocuiesti si scaunele supapelor, poate si supapele, in functie de uzura gasita...sincer mi se pare o operatie costisitoare, da e drept ca daca e facuta ,,ca la carte" cateva sute de mii de km nu mai ai nici o problema din partea motorului, dar ca si cost o operatie facuta ca la carte(alaturata de un rodaj facut corespunzator, cu schimburi de ulei la inceput la 3000, apoi la 5000, apoi doar la 10000 km, vei ajunge sa bagi in masina aproape 1000E ceea ce reprezinta cam....1/3 din valoarea ei, si cam dublu sau chiar mai mult fata de costul unui motor(sh ce ii drept la care ii poti sti /sau nu istoricul) dar cu care ai sanse sa te mai duca 3-4-5-6 ani sau cat vei mai tine masina:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argumentele tale sunt foarte logice dar in ceea ce priveste un alt motor am o singura intrebare: cum pot sti ca motorul pe care l iau nu mananca ulei si ma fraieresc singur?????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de locul de unde il cumperi poti avea sau nu garantie. Eu personal am cumparat la un moment dat pentru un prieten cu un peugeot un motor de la o firma din craiova si l-am montat pe masina si a fost bun. La cumparare firma respectiva oferise o garantie de 6 luni pt el, timp suficient pentru a vedea daca are sau nu probleme, dar in acelasi timp preturile la firme de multe ori sunt mai mari, sau nici ele nu dau garantie si exista si acest risc, nu neg acest lucru, tine si un pic de noroc, de seriozitatea vanzatorului, etc. Oricum de seriozitatea mecanicului tine ft mult si reusita dupa o operatie de segmentare a motorului, ca daca mecanicul nu lucreaza bine sau nu face treaba completa consumul de ulei ramane. 

 

P.s. Sa sti ca de altfel din consumul total de ulei al unui motor din cauza segmentilor se consuma mult mai putin ulei decat se consuma din cauza scaunelor supapelor. In cazul scaunelor supapelor daca acestea si supapa sunt uzate, in momentul in care pistonul coboara la admisie in cilindru se face o depresiune destul de mare, si astfel se absoarbe in cilindru aerul amestecat cu combustibil, dar in acelasi timp absoarbe printre scaunul supapei si supapa uleiul care unge supapa in partea sa superioara in zona culbutorilor. Sa incerci inainte de a te apuca sa te consulti cu mecanicu si sa faci un test de compresie, poate scapi doar cu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Secmentarea nu este asa scumpa,costa maxim 1500 -1800 lei cu mana de lucru.

Un motor sh e cu dus si intors,trebuie motor cat mai recent ca an de fabricatie si obligatoriu peste 2001 an in care au schimbat modelul de secmenti si motoarele au devenit mai fiabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nuah acuma 2 pare :D ri diferite exact ca si in politica iar cetateanu turmentat nu mai stie pe cine sa aleaga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am pus masina pe tester si dadea ceva missfire pe cilindrul 1. Tot pe ala mi a iesit si cea mai mica val. la testul de compresie.Mecanicul zicea ca eroarea poate fi si din cauza mancatului de ulei care influenteaza randamentul pe acel cilindru.Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, daca e colmatata bujia iti dai seama ca poate da missifre.

Bujia de pe cil 1 nu e afumata comparativ cu celelalte bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   La un consum de ulei, bujiile se ANCRASEAZA, nu colmateaza. Se pot schimba SEGMENTII nu secmentii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da gabi, sa desfaci motorul, sa schimbi segmentii si atat nu e asa de mult, dar eu asta am zis, ca un consum mare al uleiului nu este cauzat doar de segmenti, ci si de scaunele supapelor, obligatoriu desfacand motorul trebuie sa schimbi si cuzinetii( ca altfel risti sa ti se duca astia dupa sa zicem inca 40000 km si atunci ce faci? ) iar desfaci motorul? vibrochenul, scaunele supapelor, supapelor, chiulasa, garnituri, ulei, filtre, antigel....si cu aceasta reparatie capitala crede-ma ca ajungi la sume mult mai mari decat ai scris tu acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe net colegi care au facut segmentare la 1.4 si 1.6 16 v de pe golf 4.Vezi ce costuri si ce piese au fost schimbate si vezi cat a costat nota de plata dupa efectuarea operatiei.

Oricum daca vrei motor sh trebuie cautat un motor dupa 2001 pentru ca sunt mai fiabile si au schimbat pistoanele si segmentii (modelul lor).

Cele pana in 2000 sunt destul de subrede si risti sa iei un motor cu probleme identice cu cel de pe masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Ebi pt corectare, acum am gandit si m-am crucit ce termen deplasat foloseam. Na, inca visez colmatarea lacurilor ce am studiat-o in facultate. off. :)

Legat de schimbul motorului:

Riscuri exista peste tot.

Insa daca iti cunosti motorul si dintr-un motiv sau altul nu foarte grav a luat-o pe ulei eu cred ca nu merita sa te risiti si sa schimbi motorul.

Din experiemtele altora, la peste 200.000 km, segmentii si semeringurile la supape trebuiau inlocuite, unii au mai avut ceva pbme la supape insa prin rectificare s-au remediat. Putini au avut pbme grave la paturi, nu mai spun la cuzineti. De regula starea camasilor e perfecta, inca vazandu-se urmele din fabrica din timpul procesului de fabricare.

Insa chiar si cu schimbul cuzinetilor nu ajungi mai mult de 2500 ,lei sa zic, ceea ce nu mi se pare o suma sa te faca sa schimbi tot motorul.

Cel putin eu asa as proceda in cazul motorului meu.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista camasi la motorul asta.

Prelucrarea este facuta direct pe blocul motor,in cazul in care blocul are uzura trebuie alezat (bostanga este scula respectiva...strung ) si montate pistane de reparatie.

Oricum este destul de costisitor procedeul si nu merita atata investitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!