Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

e mult 100.000.Cele originale sunt identice cu cele af numai ca au aplicat pe ele siglele vag..

Bujiile merg 100.000 km indiferent de fabricant dar dupa 60.000 incep sa-si piarda din capacitatea optima de a furniza scanteie.Electrodul din mijloc din rotund ajunge dreptunghi (isi micsoreaza volumul) si odata cu asta creste distanta pana la cele 3 puncte cu intermediul carora apare scanteia.

Am vazut bujii neschimbate de peste 120.000 km si electrodul era foarte subtire dar masina mergea bine.Dupa schimbarea bujiilor masina consuma mai putin si motorul avea alta viata.

Sa caut maine la munca cateva bujii de 1.4 sa va arat in ce consta uzura lor.Sper ca mai am ramase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu imi afiseaza "99.99%" dar imi apare pentru cateva secunde  "--,---% " apoi imi apare in memoria 1 "25.00%" dar in cel mult 3 km acest 25% ajunge la 9.8-9.5% in oras, in afara am avut un consum de 6,5% dar am mers si cu 140Km/h o portiune de drum. Asadar consumul se incadreaza in datele tehnice ale masinii in conditiile in care aceasta are peste 180000km in bord. (1.4 16v variant) .Daca dau cu vopsea auto( de la tub) pe suportii de la placutele de frana oare o sa reziste aceasta vopsea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut si eu beleaua cu epuratorul.

Mergeam usor,bec rosu ulei aprins intermitent,trag pe dreapta,uleiul se lafaia pe la joja si pe capacul de distributie.Dau fuga la benzinarie,completez cu 2 litri de ulei + 200 grame ce aveam prin masina,scot furtunul de la epurator si da-i bataie.Bine ca am ramas linga benzinarie si am avut de unde sa cumpar ulei..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ramas tot langa benzinarie dar nu aveau nici un fel de ulei 10w40  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://ngkntk.co.uk/index.php/technical-centre/spark-plugs/firing-end/

 

Uitati aici despre bujii, despre uzura, cum si cat se strang smdp.

Fiecare clasa e distincta si pot diferi cuplul de strangere fata de o alta clasa.

 

Insa, ceea ce vreau sa atarg atentia e ca o bujie nu trebuie sa arate f uzata ca ea sa fie considerata uzata.

Ceea ce am vazut in pozele postate de Marius, mie mi se pare o bujie f uzata.

Parerea mea e ca pe electrodul central doar niste usoare urme de ciupituri ar trebui sa existe, nicidecum sa ai electrodul asa de mancat.

 

Retineti ca o bujie uzata va solicita suplimentar sistemul de aprindere, deci sa nu va mirati daca durata de viata a bobinelor de inductie va fi drastic redusa.

 

Iar legat de durata de exploatare, in primul rand ascultati ce recomanda producatorul si faceti in consecinta.

 

Daca veti sa fiti preventivi, o bujie cu electrod normal, schimbati-o pana in 30.000, una cu platina pana in 60.000 si garantat nu o sa aveti pbme.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dc la mine consumul de la pompa nu este identic cu cel indicat de BC. De exemplu eu am un consum mixt acu de 7.5% iar BC imi arata 6.8% (Vb de ultima data cand am alinentat). ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.4 sau 1.6 de pe G4 bujiile se schimba la 60.000 km indiferent de ce fel de bujii sunt cu 3 elemente sau cu 1 element.

Daca masina consuma ulei excesiv este bine ca pe la 30.000 km sa fie scoase bujiile si sa fie curatate cu peria de sarma....dar cu atentie sa nu fie deteliorat electrodul central.De regula in astfel de cazuri in capul bujiei apare o crusta tare de ulei si canamina.

Din pacate nu am posibilitatea sa postez o poza mai descifrabila sa vedeti cum arata bujiile la 50.000 km.

post-64586-0-00791000-1390642817_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminvacaru81  acel 6.8% este calculat de la ultima resetare a BC-ului asadar nu cred ca este concludent cu 7.5 % calculat de tine la pompa ...tendinta lui ar fi ca in urmatorii km acest 6.8 sa creasca ...cea mai buna comparatie ar fi sa scoti borna de la bateria imediat dupa ce ai alimentat si sa faci atunci comparatie.Calculatorul sa nu mai tina seama de km facuti de tine inainte de alimentare. Si "el" si tu sa aveti acelasi regim de functionare/rulare la calculul facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mcgsoso daca eu opresc masina si peste cateva ore(nu stiu cate exact) sau doua zi dimineata plec cu ea,cand incerc sa vad datele de pe BC (ultimele calcule facute) totul este zero adica nu imi arata cati km,sau ore de functionare  si asa mai departe ,de cu o zi inurma sau la ultima cursa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6.8% este vorba de memoria 1 ? sau memoria 2?totusi eu zic ca nu poti sa iei de bun calculul  de la pompa la pompa ..decat daca ii ti socoteala pe termene lungi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca memoria 1. Am sa caut ceva care sa imi zica cum se foloseste si ce secrete sunt . Ms 

mcgsoso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti apare pe computerul de bord in dreapta un 1 mic ? daca da apasa scurt pe butonul de reset sa treci pe pagina 2 unde vei vedea valorile salvate de la ultima resetare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia uitatati ce si-a schimbat un prieten la golful lui 1.4 16v: 

82.jpg

 

ce fel de bujie e asta? l--a costat 180 lei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bobina de inductie

p.s : cand ai nelamuriri, bate codul stantat pe cutie pe google si vezi ce este :)) 

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe google scria induction coil si nu stiu de ce am crezut ca o fi un soi de bujie incandescenta, care nu are ce cauta pe un benzinar. eu de exemplu nu am vazut asa ceva la motorul meu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu ai o singura bobina de la care pleaca scanteie la cele 4 bujii, iar prietenul tau are bobine in capatul fiecarei bujii. Parca la 1.4, AHW are bobina individuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum zice colegul robotelu, tu ai bobina monobloc ; dezavantajul este ca daca trebuie schimbata este mai sumpa, si nu se schimba individual ca in cazul celor cu 4 bobine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat la consum in pagina 2 si de la ultimul reset am un consum de 7% iar realul este de 7.5 %. Oare dc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai poate de la ultimul reset el ia in considerare mai multe alimentari( nu doar de la ultimul plin). Cand mergi si faci data viitoare consumul clasic, reseteaza-l si pe cel de pe pagina 2 si apoi vei vedea. la mine se potriveste cand is pe benzina, si indica cu 1, 3 l mai putin cand merg pe gpl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu nevoie de ajutorul unui coleg forumist care are vagcom,as vrea sa-mi zica si mie timpii de injectie cu motorul la 90 de grade la 1.4 16v.am impresia ca a mea s-a dat la consum ,am pus  vag-ul pe ea am masurat benzina din rezervor oscila 33-34 litri si dupa ce am parcurs 50 km oscila intre 29-30 litri deci 4 litri la 50km  ar veni 8 %,km facuti 80% in afara si mers babeste nu sa depasit 80 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai sti cati alti factori  influenteaza inafara de timpii de injectie(pe care la masinile pe benzina de altfel nu ii poti modifica nici cu mama interfetelor). Poti sa incepi cu vremea de afara, apoi sa continui cu filtrele imbaxite( aer-ulei-combustibil) sa continui cu bujiile- care nu se masoara ochiometric daca is bune- ci cu cale distanta intre electrozi- curatarea clapetei, egr-ului, numarul de porniri la rece din intervalul asta, Felul condusului, daca mergi subturat cu motorul(babeste) risti de multe ori sa consumi mai mult decat daca mergi turat cu el, si mai apare si supararea ca nici nu mergi nici masina nu merge, plus ca  senzorul din rezervor nu e unul precis. Vrei sa aflii consumul exact? umple rezervorul noteaza kilometrii, umbla cu masina(dar minim 100 km, nu jumatati de masura) si apoi umple-l la loc- exista si cealalta varianta cand nu ai bani de plin in care mergi cu canistra de 10 l dupa tine, meri pana moare de tot, pui din canistra si mergi pana moare de tot iar, dar asta e periculoasa pt pompa de benzina+ poate sa iti antreneze mizeriile de pe fundul rezervorului catre filtru sau mai departe...bn inteles trebuie sa ti cont si de benzinaria de unde alimentezi ca daca e una proasta si inmultita cu apa, e clar ca ai consum mai mare....Din poza vad ca ai si Variant, care iar inseamna consum usor mai mare, ca e o greutate in plus de carat pt motor decat la un Hatch

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu242006 si eu am aceasi problema si nu depasesc 80-90km/h si am un consum de 7.5-7.7 l/100km

Am alimentat cu 52 l benzina si am mers prima data 752km si a doua oara 801km, drum cu preponderenta in exterior si nu am depasit 100km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca sunt multe cauze si ca nu se pot modifica timpii de injectie dar eu vreau timpii de injectie la relantiu asta sa am un punct de plecare.filtre si bujiile sunt schimbate

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!