Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

eu zic ca seamana destul de bine cu cele semnate de mine in poza 

post-104305-0-70936100-1383912440_thumb.

dupa ce am analizat mai bine poza colegului, va dau dreptate  :icon_thumleft:

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, azi i-am intrebat de unde e inelul si e de unde a zis colegul SSRAZVAN...

Din grupul balador...parca. S-au rezolvat si celelalte probleme, nefunctionarea indicatorului de kilometraj, neafisarea distantei parcurse si a consumului mediu, si resetarea afisajului de combustibil cand viram stanga...responsabil pentru toate astea a fost un fir întrerupt din cablul ce merge la senzorul de vitezometru..firul maro. Cand au montat cutia bateriei...au puso pe cablul respectiv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti sa stati cu norma 5w40, uitati de Castrol, Mobil, Aral.

Cel mai vascos este Liqui Molly.

 

Poti te rog sa argumentezi de ce sa nu folosim Aral?

Eu de exemplu la masina mea folosesc aral de 2 schimburi si fata de castrol vreau sa iti zic ca este cu mult peste el.

De cand am Aral stau mai bine cu consumul de ulei adica nu mai papa ca inainte cand aveam castrol.

Tu de exemplu ce ai pune la un motor de 1.4 16V cu 168.000 km si cu un consum de ulei de 1litru la 10.000 km?

Ai folosi Liqui Molly?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mina cu 5w30 liqui molly in 10000 nu a mincat gram de ulei, cu mobil 1 10w40 in 1500 a mincat circa 100 g

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi mananca foarte mult ulei de asta am nevoie de o recomandare, castrol imi ia cam 1 L la 1500 km. Masina o am de putin timp (de la tata) si nu am apucat sa testez decat Castrol pana acum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea ti-o da fiecare in functie de ce a folosit si asta difera foarte mult de la om la om.ai vazut la mine nu am avut consum cu liqui dar alti au avut consum cu aceasta marca de ulei si nu au avut cu alta marca cu care altii utilizatori au avut consum.deci sunt mai multe variabile la consumul de ulei si sunt diferite la fiecare masina in parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Daca vreti sa stati cu norma 5w40, uitati de Castrol, Mobil, Aral.

Cel mai vascos este Liqui Molly.

 

Poti te rog sa argumentezi de ce sa nu folosim Aral?

Eu de exemplu la masina mea folosesc aral de 2 schimburi si fata de castrol vreau sa iti zic ca este cu mult peste el.

De cand am Aral stau mai bine cu consumul de ulei adica nu mai papa ca inainte cand aveam castrol.

Tu de exemplu ce ai pune la un motor de 1.4 16V cu 168.000 km si cu un consum de ulei de 1litru la 10.000 km?

Ai folosi Liqui Molly?

 

Subiectivismul in cazul recomandarilor espte prezent, nimic de spus, insa trebuie sa tinem cont de un fapt: nici un motor nu e la fel uzat mai ales dupa atatia mii si mii de km si de aceea un ulei care la mine merge perfect la altcineva cu acelasi motor va fi papat cu nesimtire.

Nu punem si potentialele probleme date de scurgeri smdp, care contribuie si ele la scaderea nivelului uleiului.

 

Dar, argumentele mele se bazeaza strict pe datele din fisele tehnice ale producatorilor.

 

Personal am folosit pt f mult timp Castrol Magnatec 5w40 si cu inima pe inima il pot recomanda din punct de vedere al performantelor si comportamentului motor, anume zgomote la rece, la cald.

Adevarat e ca mi-a fost consumat intre schimburi intre 5 si 7-800 ml, in functie desigur si de conditiile de exploatare.

 

Daca intre schimburi merg multe drumuri mai in forta ( viteze mari implicit turatii peste 4000 ture) atunci observ cresterea apetitului pt ulei.

Daca  in schimb merg linistit, cum un an dupa nasterea fetitei nu stiu daca am mers de cateva ori peste 100 km/h, uleiul scade nesimtit de putin, cred ca cu max 2-300 gr intre schimburi.

 

De cateva schimburi incoace am trecut pe Mobil 3000 X1 5w40 care sta putin mai bine la capitolul consum, neavand un consum mai mare de 500 ml intre schimburi chiar daca m-am dat la masina.

 

Personal fac schimbul la 10.000 km din motive subiective mai mult decat obiective, vreau ca in permanenta uleiul sa fie in deplinatatea facultatilor si sa previn la maxim depunerile in motor.

 

Ca si comportament auditiv si de ce vreti voi, nu am semnalat diferente intre aceste 2 branduri, atat doar legate de consum,

 

Manat de Made-ul in Germany, am pus o singura data Ravenol VSI 5w40.

Totul bine pana cand a dat frigul, astfel incat dupa 200 de km l-am dat jos.

 

La rece, cand temp scadea sub 5 grade la prima pornire bateau tachetii si faceau ca 2 bucati de metal ce se ciocneau, asta pt cca 5-10 seunde.

Urat, de crezusem ca mi s-a stricat motorul. Cu inima cat un purice am revenit la Mobil, acuzand desigur uleiul Ravenol si speram sa fie el de vina, schimb ce mi-a redat linistea si comportamentul dinainte a motorului.

 

De atunci am pus mana pe fisele tehnice si am facut comparatii, cifrele 5w40 nefiind obiective intre diferitele branduri.

 

Pt ca, trebuia sa am raspunsuri la consumul ceva mai mare al Castrolului si de zgomotul marit pt Ravenol.

Cand am tras linie, Ravenol era de departe cel mai subtire, deci nu asigura presupun o presiune suficienta in primele secunde pt ca nici motorul nu mai e la prima tinerete, avand cu el aprox 160.000 km la acea data, 180.000 acum.

 

Insa, de preferat e un ulei mai subtire decat unul mai gros tocmai pt a avea vascozitatea buna la rece, deci o curgere rapida si aici rece ma gandesc la -10 grade si sub, cand unele uleiuri sunt marmelada si nu fluide.

 

Revenind, datele tehnice sunt urmatoarele ( cu cat cifra e mai mare cu atat vascozitatea deci grosimea uleiului e mai mare):

 

Castrol Magnatec 5w40  la 40 grade: 81 mm patrati / sec, la 100 grade 13.4

Mobil 3000 X1 5w40          40 grade   83.2                             100 grade  14.1

Aral HighTronic 5w40        40 grade   82                                 100 grade  13.9

Liqui Molly synthoil HT 5w40  40 grade 86                              100 grade 14.1

Liqui Molly Leihauff HT 5w40 ( e semisintetic acesta!!!) la 40 grade 90 la 100 14.7

 

spre comparatie, un Castrol Magnatec 10w40 are la 40  96 si la 100 14.3

 

Mobil 1 5w50 care e un ulei special dezvoltat pt masinile cu peste 100.000 km are la 40 grade 108 iar la 100 17.5

 

Deci, cred ca am spus totul cu aceste cifre, se observa deci de ce Castrol e mai papat si restul nu.

Insa asta nu inseamna ca uleiul Castrol nu e un ulei bun, pana la urma menirea unui ulei e sa asigure o racire motorului, o ungere si o protectie la coroziune, ceea ce cred eu ca toate uleiurile de renume o fac.

 

Pt cei cu uzura mai mare a motorului puteti face urmatrul mix: 1 l de ulei Mobil 1 5w50 si restul pana la maxim ulei de care vreti voi 5w40.

 

Dar tineti cont de un lucru: garniturile din motor nu mai sunt la prima tinerete, la presiuni mari ele sigur nu mai etanseaza perfect, verificati sa nu aveti pierderi pe la  garniturile gatului de umplere la epurator, la capacul culbutorilor, pt ca si acestea pot duca la falsa impresie ca motorul papa ulei, cand colo il pierde.

 

Si, daca gasiti un ulei ce se preteaza motorului nu-l schimbati de dragul schimbului.

 

Personal as trece pe Liqui Molly insa merge masina inca f bine cu MObil si raman fidel acestei marci pana cand motorului nu-i va mai place de uleiul asta.

 

Sper ca mi-am facut clara afirmatia si obiectivitatea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee cat ma costa rar-ul la masina mea? 

Eu credeam ca vreo 400 sau 500 lei dar mi-a zis cineva ca sar putea sa dau vreo 800 lei. 

Ma scuzati ca pun intrebarea asta aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt inmatriculare sau pt ITP?

 

Ultima data pe mine ITP-ul m-a costat 80 ron si l-am facut intr-un centru autorizat rar, la RAR e oricum ceva mai scump. 

Insa preturile descrise de tine sunt sigur pt prima inmatriculare, pt obtinerea cartii de identitate si sari de 500 lei. Daca tin minte, m-a costat 500 lei in 2007 cand am inscris masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt inmatriculare sau pt ITP?

 

Ultima data pe mine ITP-ul m-a costat 80 ron si l-am facut intr-un centru autorizat rar, la RAR e oricum ceva mai scump. 

Insa preturile descrise de tine sunt sigur pt prima inmatriculare, pt obtinerea cartii de identitate si sari de 500 lei. Daca tin minte, m-a costat 500 lei in 2007 cand am inscris masina.

da, pentru prima inmatriculare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dat in jur de 700 cu tot tot, incluziv impozit si numere la 1.4, 2002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare..imi puteti spune ce furtun este asta si ce rol are?

 

acum am observat ca este taiat si uns de ulei.

post-124325-0-20579400-1384006984_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ irinel: este normal sa fie uns cu ulei pentru ca este furtunul de recirculare gaze din epurator, si da are ulei pe el tot timpul

 

CIne a schimbat toba finala la g4 stie daca e vreo problema daca motorul e de 1.4 si pun una de 1.6 ? sunt diferente si intre hatch si break ?! mc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cauza lui poate sa scada uleiul din motor? in ultima perioada nu am mai folosit masina pentru ca nu mai aveam numere....azi am masurat uleiul si era cam scazut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut.in seara asta mi-a murit bateria.va rog sa-mi recomandati o baterie buna(nu conteaza pretul)ptr.vw golf 5 plus 1,4 din 2005,motor BCA.Cea care a ,,murit,,era ford de 52 amperi.de care sa iau acum?Ca si compatibilitate scrie 220A (44AH) cod J1P. Ma gandisem la un varta blue dynamic de 72Ah sau 74Ah dar nu e prea mare?Fac numai drumuri scurte prin oras rar mai lungi.Cutia are dimensiunile 280x180x180mm.Ev.si un site de unde pot comanda bateria..stima
 

Modificat de fox6200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treci pe la selgros, cand am luat eu ei aveau cel mai bun pret la varta blue. Asta se intampla prin februarie.

Ca sa iti faci o idee despre pret: http://baterii-varta.ro/

Vezi ce marime iei  ca se si potriveasca. Pe de alta parte cum se face ca aveai baterie ford pe golf 5 (mai nou ca octavia mea) cand eu am dat jos bateria cu care a iesit din fabrica. Masina ta a papat bateria originala si bateria ford ... ai probleme cu incarcarea?

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am luat-o din germania si posibil sa ii fi schimbat bateria inainte.Varta iau cu siguranya dar ma interesaeaza amperajul.sa nu fac vreo prostie daca iau cu amperaj prea mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am testa bateria unui amic cu golf 5 1,4 şi bateria era de 75 Ah. Cred că era cea originală pentru că avea codul vw pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua

sunt si eu nou pe aici  si as avea o intrebare: stie cineva cum se salveaza posturile de radio la un casetofin apha?

multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am luat-o din germania si posibil sa ii fi schimbat bateria inainte.Varta iau cu siguranya dar ma interesaeaza amperajul.sa nu fac vreo prostie daca iau cu amperaj prea mare

55ah e bateria oem pt benzinare 1.4 1.6, trebuie pus maxim de 60ah

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauti postul si apesi (tine-l apasat) pe nr. butonului pe care vrei sa memorezi postul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am facut si eu si nu vrea sa se memoreze.

Oare nu tre sa apas si alt buton ptr memorare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

nu demult mi-am cumparat un golf de 1,4 16 V si am o problema la el.Cateodata cand vreau sa pornesc dimineata la prima cheie nu porneste sau daca porneste si merg cu ea se intrerupe in timpul mersului si '' moare motorul''.Am vb cu niste prieteni si mi-au spus ca tre curatata clapeta de accelerati si adaptat EGR-ul.As vrea sa daca sa mai confruntat cineva de aici de pe forum cu aceasta problema si car ar fi solutionarea ei?

multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi-vw 

 

tii apasat pana se intrerupe sunetul, ai impresia ca se opreste radioul pt vreo 3 secunde -> atunci s-a memorat.

 

de pe butonul AS mi se pare ca ai posibilitatea de a schimbat 2 randuri de radiouri memorate (1-6), in genul 2 frecvente, 2 randuri de posturi salvate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!