Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

   Normal ca nu putem sti sigur de la distanta daca a fost sau nu schimbata, DAR din cartea din fotografie, rezulta ca a fost schimbata. Este bifat in dreptul zahnrimen ( curea distributie) si scrie JA. ( DA).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema ... dintr-o bobina se pare ca iese fum , m-am uitat la ea si e topita la suprafata ...... e scurt undeva ?? sau de ce ??? cam de 1 luna masina porneste greu la prima cheie si se restarteaza mai mereu coputerul de bord . o parere ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba bobina aia ca nu mai are viata lunga.Verifica daca este introdusa in bujie corect pentru ca exista posibilitatea de contact imperfect/caldura/fum.

Bateria masinii cum este?Incearca sa imprumuti o baterie si vezi daca mai apare problema cu resetarea.Vezi la borne si la firul de masa de pe caroserie sa nu ai contact imperfect.


Baieti am si eu o problema, am schimbat clapeta de acceleratie (motor AHW, are cablu de acceleratie pentru cei care nu stiu) pentru ca aveam probleme cu relantiul, toate buna si frumoase, masina merge perfect, dar pedala de acceleratie se apasa destul de greu, oare de ce? Si inainte se apasa mai greu decat la un Logan sa zicem, dar acum se apasa ca pedala de frana cand este motorul oprit   :tuktuk:

Cablu de acceleratie cu ,,mustati pe traseu''.Scoate cablu din clapeta si incearca sa apesi pedala....daca merge greu necesita schimbare cablu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fox6200, din ce mai ştiu şi eu, distribuţia are o "garanţie" de kilometri, dar şi de timp... adică se recomandă să o schimbi pe la 90000 km (60000 mile) sau patru ani. 

Pe lângă uzura dată de funcţionare se adaugă şi una de timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 ani si maxim 6 daca nu sunt km multi efectuati cu ea....si la numar de km MAXIM 110.000 km.

La 90.000km se face verificarea vizuala a curelei si daca este cazul se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi dar de ce inainte sa schimb clapeta se apasa mai usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu ai posta ca si inainte de schimbarea clapetei....mergea greu pedala.

Da-i cu spray degripant pe sistemul de prindere al cablului care vine pe clapeta de acceleratie.

Scoate cablu si vezi daca mere usor cand apesi pedala.

Daca e din clapeta....e nasol pentru ca sigur a dezaxat ,,banutul'' de la clapeta sau axul care tine ,,banutul'' are uzura mare.

La liber cum merge clapeta daca o actionezi cu mana fara sa apesi pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci si cu clapeta cea veche mergea cam greu dar nu asa cum merge cu asta, iar daca actionez clapeta cu mana merge tot ca cea veche, 100% la fel, cred ca ai dreptate in legatura cu cablul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu de la mecanic care profeseaza de 15 ani ca la cureaua originala (din fabrica) schimbarea nu se face in functie de nr de ani, ci doar in functie nr de kilometrii - conform cartii tehnice. (spre exemplu a mea a fost schimbata la 92.000 si 13 ani - surpriza, curea era cea originala). Acum am optat pentru kit de distributie INNA si am garantie 60.000 km sau 4 ani. Daca nu fac acesti kilometrii sigur o voi schimba la 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce crezi tu ca are ,,special'' cureaua de distributie originala fata de o curea aftermarket ?

Dupa anul fabricatie ai codul de motor APE,intereseaza-te tu mai bine despre istoricul masinii tale si iti garantez eu ca ce ai tu pe masina nu este cureaua cu care masina a iesit din fabricatie si 100% cureaua a fost schimbata.

 

post-64586-0-69464500-1383652525_thumb.j

post-64586-0-89302900-1383652531_thumb.j

post-64586-0-96270700-1383652541_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul motorului este AXP. Mecanicul asta mi-a spus, ca a fost cea originala. Am carte tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia cand a scos cureaua veche...sa citesti pe ea data fabricatiei stantata pe curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era toata coapta.. la limita am schimbat-o. Nu am observat nimic stantat pe ea, probabil nu m-am uitat destul de atent pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a fost schimbata pana acum. uita-te in manualul de service. prima schimbare se face la 90.000 km. Ceea ce poti face este sa o duci la un mecanic, sa desfaca capacul de plastic de la motor si sa-ti spuna in ce stare este. Daca ai bani si te nelinisteste faptul ca s-ar putea rupe schimb-o. ai 61.000 km din 90.000, ceea ce inseamna 2/3 din durata de viata, deci cam pierzi doar 200-250 lei daca o schimbi acum. Decizia este a ta. 

da.. acum  vad ca avea de fapt in 2010 61.000, acum cati ai?

 

 

acum am 102.000.am luat-o acum 1 an si avea 88.000(reali sau nu....nu am de unde sa stiu)

Modificat de fox6200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti, sunt nou pe aici. Am un golf 4 1.4 16v din 2001. Am 180.000 de km cu el. Ma pregatesc de revizie. Vroiam sa va intreb ,la 10.000 de km imi consuma cam 1 litru de ulei.

Pana acum am mers pe mobil 1 fully synthetic 5w40. Cand am venit cu ea din Germania si neamtzu mi-a zis ca uleiul asta l-a folosit.

As vrea sa-l schimb, sa trec pe un castrol edge 5w40 ... sau pe un 5w30 ?

Mi s-a recomandat 5w30 pentru ca "se pastreaza mai bine uleiul" asta a fost explicatia mecanicului :) De asemeni mi-a spus ca la vara as putea sa folosesc 10w30 respectiv 10w40 pentru temperaturi mai ridicate.

Astept si parerile voastre, multumesc anticipat.

2 mecanici mi-au recomandat sa folosesc Aral 5w40 au zis ca au fost mai multumiti de el decat de Castrol.

Si tinand cont de numarul de km pe care-l am , au zis sa nu folosesc 5w30, sa merg pe 5w40.

Ce-mi recomandati sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai folosit Mobil 1, sau Mobil simplu (te întreb pentru că mulţi zic Mobil 1 şi celulalt)?

Consumul este cât de cât ok, nu cred că trebuie să treci la 5w30 pentru că este mai subţire la temperaturi înalte şi s-ar putea să ai surpriza să consume şi mai mult.

Eu zic să rămâi la 5W40, eventual să treci pe Aral

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 1, nu simplu.

Asa m-am gandit si eu sa raman pe 5w40, acum singura nelamurire era daca sa iau Castrol, sau Aral.

Nu ma pricep prea bine dar am auzit lucruri mai bune despre Aral comparativ cu Castrol.

Tu-mi recomanzi Aralul ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot să-ţi fac o recomandare în acest sens pentru că nu am încercat. Totuşi cred că Mobil 1 este un ulei superior (se vede şi la preţ) şi nu ai avea motive să-l schimbi. Eu folosesc Mobil simplu de care sunt mulţumit şi am vrut să trec pe Mobil 1 de încercare, dar nu am găsit cu norma asta 5W40 (nici nu m-am agitat prea tare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea are 130k in bord si 120k avea pe cartea de service,acum un an,cand am luat'o:) am bagat 5w40 castrol full synthetic la 2 luni dupa,si in 10 luni am completat cam 1.5l adica aprox 9000km.il mananca prea repede,si multi mi'au recomandat sa trec pe un ulei mai gros- 10w40,chiar si iarna.sfatul meu,nu pune 5w40.e prea subtire pentru motoare uzate..ok,acum sunt constient ca cele 130k km sunt basme,dar si 180k reali,tot sunt multe,pentru 5w40,mai ales de la castrol,parerea mea.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut eu am pus motul 5w30 dar am 3500 km cu el si nu sunt multumit am 160000 km si la turatii mari (5000) il papa plus uzura motorului mai il tin f putin si o sa pun castrol 10w40 care  e mai  gros si ti-l recoman sa il incerci tinand cont de km tai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-o mai dati pe asta cu "la km tai", "dupa X nr. de km se trece pe 10W40" ca nu e un lucru general valabil. A mea are aproape 240.000 de km si merg cu 5W-40 de cand am luat-o(acu' vreo 80.000 de km). Nu mai zic ca in afara de un schimb la care am pus Ravenol, am bagat numai Castrol si nu-mi cere completare intre schimburi.

Si nu-s pensionar, schimb la 3000-3500rpm cand e motorul cald(si ocazional mai sus in unele depasiri) si daca in 5 ani si ceva am facut 80k km inseamna ca nici n-o tin de bibelou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea are peste 300.000km si ii pun q8 5w-40 si consuma intre schimburi (facute la 10000), aproximativ 1 litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. fox6200 schimba cureaua cu prima ocazie daca ai 102.000 km. Si de aici incolo poti sta linistit.

 

2. Robotelu are perfecta dreptate, trebuie sa te uiti in cartea tehnica ce ulei iti este recomandat si cu ala mergi inainte pana ajunge masina la fier vechi. Daca ar fi bun 10w... ar fi scris in cartea tehnica. Asta cu 10w.. este o improvizatie de-a mecanicilor si o recomanda oamenilor sa puna ulei mai gros dupa 100.000 km ca sa nu fie nevoiti schimbe tachetii hidraulici. Bineinteles ca nu la toata lumea se strica tachetii exact la 100.000 km, uzura motorului depinde de multi factori.

 

Exista manual de service de 5000 de pagini care trebuie respectat, nu merge ca masina lui vecinu si a unui prieten a fost reparata asa deci si eu fac la fel... o sa-ti para incredibil de rau.

 

Ce poti strica cu uleiul de 10w? Pompa de ulei, cuzineti si apoi sa te tii bine de buzunar :))))


...

daca vrei sa faca masina ta ca un tir cand are motorul rece poti pune ulei mai gros :)) si da, scutesti vreo 900 de lei (tachetii, cred ca sunt 16 la toate modelele de vw) + manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul 10w40 are rostul lui cand vine vorba de motoare cu multi km.

5w40 si 5w30 vara la caldura mare devine foarte fluid...am vazut cazuri cand martorul rosu palpaia din cauza asta si singura solutie a fost 10w40,apoi problemele au disparut ca prin minune.

10w40 produce reziduri mai multe in interiorul motorului pentru ca este un ulei care are in componenta si derivate din petrol (semisintetic) fata de 5w40 sau 5w30 care sunt uleiuri sintetice.

Cand motorul are probleme mari cu consumul de ulei este indicat sa folosesti 10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!