Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

se aude un tacanit in zona vasului de expansiune si a lichidului de spalat parbriz ?

daca da, e canistra de carbon, si e perfect normal sa bata la relanti... retrimite vaporii de benzina catre ardere :)

daca nu se mai aude, e grav, trebuie schimbata.. si e cam scumpa :blink:

P.S. daca ai 145.000 km te aproprii de a doua schimbare a curelei de distributie cu role si pompa de apa...

prima schimbare se face la 90.000 si apoi la intervale de 60.000km

pune bani deoparte, si nu depasi intervalul, apoi te paste o curea rupta si o distractie de 2000-2500 lei

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pana acum nu se auzea doar de cand e foarte rece sub 0 grade. Si ticaitul e mai mult scartait

soila nu e cel de la vasul de expansiune acela se aude si e ok.

Cel de care zic eu e undeva in zona rolelor intinzatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa arunci o privire la cureaua de distributie...

sincer si eu am un scartait la rece de 2 saptamani.. dar e de la cureaua cu nervuri ce antreneaza alternator, AC, pompa servo-directie..

dar e scartait.. si cand se incalzeste motorul dispare.

daca e tacanit nu poate fi decat de la canistra de carbon

hjwr9qk1tvbs46b83be5.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta a 2 sigur nu e.

E scartait si e posibil sa fie prima varianta exprimata de tine.

Cureaua de distributie a fost inpectata vizual de un mecanic si a zis ca e ok, nu se prezinta rau.

Daca e de la cureaua de la alternator ce e de facut?

Mersi mult

PS Si la mine dispare cand se incalzeste motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu astept sa se mai incalzeasca vremea...

pun masina pe un elevator, desfac aparatoarea de plastic de la roata din dreapta fata... si dau cureaua jos,

pornesc motorul fara cureaua pusa si vad daca chiar de la cureaua cu nervuri vine zgomotul, daca nu...

exista o rola intinzatoare si o rola de ghidaj, si banuiesc ca una din ele scartaie...

asta am de gand sa fac in curand :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic cu ea insa pana am ajuns acolo s-a incalzit motorul si nu mai facea. Asa ca omul s-a uitat insa nu a putut face nimic pentru ca totul mergea ok, nu mai scartia. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu. Scartaia la pornire pana se incalzea motorul. Am schimbat cureaua de la alternator si totul a fost bine cateva zile, dupa care iar a inceput sa scartaie, insa mult mai putin decat inainte de a o schimba. Cred ca totusi problema e de la una dintre role, deoarece cureaua este noua si nu cred ca ar fi inceput sa scartaie in 3-4 zile. :salut:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aceiasi problema de vreo saptamana, doar ca scartaie incontinuu si a inceput dintr-o data. In prima faza m-am speriat pentru ca m-am gandit ca ar putea fi ceva la distributie, dar am fost la mecanic si mi-a spus initial ca e fulia de la alternator, dupa care, cand a urcat-o pe elevator si s-a uitat 'mai atent' , ca e rola intinzatoare. Saptamana asta e programata la schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa se intampla la rece.. cand au fost temperaturi pozitive chiar nu mai scartaie..

eu oricum banuiam ca e una in role, cureaua nu scartaie decat daca e pe duca, si la o inspectie vizuala pare sanatoasa :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sal, am achizitionat de curand un Golf IV 1,4 cod AKQ din Germania, 192.000 km din 98. Din tot ce am citit pe forum nu prea are nimeni tipul asta de motor, care a fost facut doar intre 98 si 2000, daca nu ma insel. Intra si el in aceleasi caracteristici cu restul motoarelor de 1,4, are ceva probleme in plus? La ora actuala imi merge f bine motorul, distributia a fost schimbata acum 70 mii, nu mi se pare deloc lenesa cu schimbarea treptei la 2700-3000. Am citit cate ceva despre motor, doar ca nu am pareri de la useri care chiar il au

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

difera pozitionarea unor senzori, a termostatului, difera si sistemul de role la fulia alternatorului, dar in mare parte e asemanator cu celelalte motoare 1.4

probleme s-ar putea sa ai cu bobinele, dar daca trage bine, si nu trepideaza la relanti, nu ai de ce sa iti faci griji.

distributia... esti pe aproape de a 3-a schimbare, daca a fost schimbata acum 70.000km

prima schimbare a distributiei se face la 90.000km si apoi din 60.000km in 60.000km

adica 90.000km > 150.000km > 210.000km etc...

ca sa nu faci o distractie de aproape 2300 lei, vezi in ce stare se afla cureaua, vezi daca nu pierzi apa pe la pompa.. etc :icon_thumright:

intr-adevar, pana pe la 3000rpm motorul e aproape mort (ca si forta/demaraj) dar e motor aspirat, e simplu, e mai fiabil..

nu e ca cele supra-alimentate (cu turbo) unde simti forta de la 1900rpm in sus

daca o intretii, o menajezi si ii faci reviziile la timp, te va duce mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila, exista vreo explicatie logica pt care primul schimb de distributie se face la 90.000, dar dupa aia piesele rezista cu 30% mai putin timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general la motoarele pe benzina VAG distributia se schimba odata la 120.000 km sau cel mai devreme odata la 90.000. Nu am auzit pana acum de interval de 60.000 de km pt.schimbul distributiei la motoarele specificate.

Este adevarat ca mecanicii ti-ar schimba-o si odata la 30.000 km ca sa-ti ia banii, insa noi facem referire la tabele de intretinere date de constructor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ leventebest eu am acelasi tip de motor ca si tine numai ca al meu e din 99.dar e acelasi tip AKQ.ce sa zic...eu am masina de un an.trebuie sa fac distributia acum si eu la 120000.am luat-o cu 111000 de la cineva din tara.nu a fost rulata afara masina,si cum ziceam trebuie sa fac distributia ca am aproape 119000.ce probleme am eu si nu ii dau de cap e ca imi fluctueaza relantiul ,dar nu mereu si asta nu la cald sau la rece,nu conteaza temperatura,imi face asa cand vrea ea.si in momentele cand fluctueaza relantiul e pierdere de putere si in mers.adica trage in hopuri.am schimbat bobina de inductie care era crapata am zis ca sa fie de la ea dar nimic.am curatat clapeta de acceleratie dupa cum au spus baietii aici pe forum,o vreme nu mi-a mai facut acum mi-a revenit iar problema.nu stiu ce sa zic ma indrept spre ceva ieftin si banal,anume filtrul e benzina dar d-abia are 7000 de km de cand l-am schimbat odata cu filtre si toate cele si nu cred sa fie de la el,sau inca 2 variante fisele sau ceva senzor de turatie.pe vag nu imi arata eroare ...:biggrin: nu stiu ce sa fac.in rest ce sa zic pana sa inceapa sa imi faca probleme a mers bine masina.pt configuratia ei e destul de buna.nu o compar cu alte masini sau alte motorizari ma rezum doar la ce detin eu.

Modificat de DjGeooo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila, exista vreo explicatie logica pt care primul schimb de distributie se face la 90.000, dar dupa aia piesele rezista cu 30% mai putin timp?

nu eu am zis-o... ar fi culmea, nu sunt mecanic de meserie, diferenta mare dintre inginer mecanic si inginer IT :)

am citit-o in manualul de reparatie si intretinere de la H. R. Etzold

si apoi mai scrie si pe aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3026

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fericire nu am problemele expuse mai sus, la relanti merge ok, din pacate nu am un istoric de service, ci doar 2 stickere pe care le am gasit pe masina cu 1 revizie si cu schimbarea distributiei. O voi duce la mecanic sa se uite la ea, ca eu ma uit degeaba. Ce nu merge la ea este reglarea din bord a farurilor si dezaburirea lunetei, si nu e o problema de sigurante , ca m am uitat. Poate au fost schimbate farurile, nu stiu, pt ca de ex pe butonul de faruri am pozitie pt proiectoare, adica trag de el si are 1 pozitie, dar farurile sunt din acelea unde pe locul de proiectoare este lupa.

Voi schimba consumabilele cat de curand, odata cu vizita la mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E asemanator spre identic cu AHW, cam aceeasi generatie de motor, pana in 2000. Eu nu ma prind cum testez/ curat EGR la motorul asta, e mai ciudat.

E posibil sa nu ai motorasele pt reglarea farurilor incluse daca a schimbat farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu o problema .am un golf 4 1.4 16v AXP si mi s-a aprins martorul de la motor in bord si imi da eroare si-mi spune ca nu sunt aliniati senzorul de la ax cu came cu cel de la volant.toate bune si frumoase i-am schimbat pe amandoi dar tot imi sta becul ala aprins,am resetat si calculatorul dar nimic ,dupa opt km parcursi se aprinde din nou.intrebarea mea este sau mai bine zis rugamintea mea este daca a mai patit cineva ceva asemanator si daca a gasit vreo solutie la problema asta.

Modificat de cata31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost schimbata distributia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema si la mine cu becul de la motor.... dar mie mi s-a spus ca e de la supapa EGR .. asa ca economisesc ceva bani... si pe cind trece iarna sper sa o rezolv... in rest am mai auzit si ca de la benzina se poate aprinde dar dupa ce alimentezi cu benzina cu cifra octanica mai mare dispare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost schimbata distributia?

da a fost schimbata distributia la 70 000

cu toate astea am mai verificat-o de vreo 2 ori sa vad daca este pusa la punct si nu are nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a facut la fel dupa scihimbarea distributiei, care a fost remontata ulterior si nu mai este prezenta eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poate spune cineva cat costa un motor nou 1.4 16v pt golf 4?

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,am si eu o pb cu masina din semnatura. Cu masina pornita la relanti , mi se misca Intinzatorul de la cureaua de agregate , si ca sa fiu sigur daca e OK sa faca asa,am verificat la un golf V an 2005 , si spre surprinderea mea,si la aceea masina facea,dar nu se misca asa tare ca la mine. Care sa fie problema? Vreau sa zic ca nu am nici un zgomot deocamdata,rolele pe acolo se invart. Sa fie pe duca intinzatorul?

Mii de scuze,dupa ce am postat am observat ca aici se vb de motoare 1.4 . Dar poate se pricepe cineva si imi da si mie un sfat va rog frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol 5W-30 iarna, 10W-40 vara. Fara probleme pana acum, motorul merge excelent.

Later Edit: Ups, nu am observat decat dupa ce dadusem deja "Posteaza" ca soila si-a editat postul. (era intrebarea, ce ulei(uri) folosim la hamsterele noastre AXP :)) )

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!