Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Iti mai trebuie maneta, mufa de la ea + ceva fire pana la ECU, senzor de temperatura exterioara in bara(daca vrei sa ti-o afiseze), codurile PIN de la bordul vechi si cel nou, adaptarea cheilor la imobilizatorul din noile ceasuri, parca si ceva adaptare/sincronizare cu ECU, poate mai e ceva dar nu imi mai aduc aminte...  :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie bord, maneta, cablajul tras, pin bord nou.Resincronizat cheile cu IMMO.

Senzor din bara nu, daca ai in prezent, daca ai climatronic, dca nu, un pin la masa iar altul la pinul 26 din mufa verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In videoclipul de mai sus tipul nu are BC decat ceasuri simple atat ca ii arata consumul in loc de ceas m Ce ziceti voi cred ca se aplica pt bordurile cu BC normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea sunt ceasuri cu MFA Lowline si au fost puse mai mult pe Octavia. Pe Golf cred ca s-au pus in perioada de inceput, '98-'99. Sunt mai rare decat cele cu minidot sau maxidot si nu prea vad de ce ai vrea sa pui neaparat din alea. Poate ca e afisajul mai rezistent, sa zic... dar estetic eu zic ca ar da mult mai bine un minidot sau maxidot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu vrea sa puna ceasuri din alea, pentru ca chiar din alea are. Nu vrea sa puna cu minidot sau maxidot. Pe ceasurile normale, vechi, de prima generatie, cum de apare consumul instant in loc de ora?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare posesori de 1.4,16v.Am avut un topic deschis dar nu m-a lamurit nimeni asa ca incerc aici,poate sunt mai multi experti in 1.4 care citesc topicul asta.de curand mi-am achizitionat alt g 4 1.4,16 v,motor ahw,1999 si se pare ca am ceva probleme cu el.uneori,cand motorul e cald merge in suturi,alteori mi se intampla doar pe la 3000 rpm sa dea in nas ptr cateva secunde iar alteori merge unsa.am facut scanare cu vag-com,nici o eroare,am facut si un log si in mers si pe loc,la fel parametrii in grafic.clapeta de acceleratie e curatata.un mecanic mi-a zis ca e sonda lambda(in log am remarcat ca uneori ajunge si in 0 v,de ft putine ori ce-idrept.).Ce sfaturi imi dati?(mentionez ca sunt cam novice in mecanica)ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot cam problema asta am avut-o si eu in italia, a mea dadea in nas pana pe la 2000-2500 rpm daca o acceleram puternic, am mers la service, a facut un test si nu aparea nici o eroare, unii ziceau ca e de la alimentare, unii ca e de la bujii, am curatat carburatorul si tot asa facea, pana s-a gasit unu care a zis ca e una din fisele de la bujii si ca face asa cand e in sarcina, le-am schimbat pe toate si merge ca unsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e urmatorul pas pe care vreau sa-l fac,sper sa scap cu doar atat.ms de pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu "crantane" cand invarti de ele? La mine crantaneau din cauza ca erau pline de mizerie, parca aveau nisip...

Eu am spalat cu benzina. Bagi benzina cu ceva(de exemplu cu o pensula mica) si bati rolele de ceva. O sa vezi ca sare doar mizerie.

Apoi bagi vaselina de rulmenti rezistenta la temperatura si pui semeringurile la loc.

Foarte important este sa nu aiba joc rulmentii si sa nu fie vreun semering ciupit. Grija sa nu strici vreun semering cand il scoti sau il bagi...

Am spalat rola buclucasa cu degresant, am batut-o de sa-i sara si smaltul dar efectul a fost ca suna si mai tare si se blocheaza aleator, ceea ce cauzeaza vibratii in degetul "ax". Asa ca am cumparat una noua, cam 100 lei. Am pus vaselina in rola buna recuperata, am remontat ansamblul si nu mai suiera momentan. Am sa fac un DiY pe tema asta, ca am citit pana in panzele albe si nu am gasit decat franturi de explicatii pentru o operatie foarte simpla de fapt,  daca stii ce si cum.Nici pe alte forumuri nu se ocupa nimeni de problema asta la 1,4 16V. Merci f mult pt ajutorul real vicleanule!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice rola care in momentul cand invarti de ea se invarte mult si nu opune cat de cat putina rezistenta,este compromisa si buna de aruncat.

Poti sa-i pui si kkt,si tot o sa faca zgomot.Aveti grija cu rolele de la auxiliare la motorizarea asta,exista pericolul ca din cauza uzurii sa se sparga in 2 bucati din nituire.Rezultatul(cu putin ghinion),curea de auxiliare infasurata pe lulia centrala,distributie rupta/blocata.....si adio motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se rupe cureaua de accesorii nu are cum sa iti afecteze distributia pentru ca are capac din plastic de protectie....acum depinde si unde apuca sa se rupa ( ruptura sa fie pe alternator sau pe fulia centrala ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa se rupa din nituire! Daca rulmuntul este bun, pui vaselina buna si semeringurile sunt bune(nu sunt ciupite sau rupte si nu curge vaselina) rolele sunt mai bune ca unele noi. Asa e in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunteti siguri 100% ca cele 2 role nu pot sa se rupa in 2 bucati din cele 3 nituri si respectiv cureaua de auxiliare daca sare in urma spargerii unei role nu afecteaza distributia....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic proiectantii motoarelor si-au luat toate masurile de precautie impotriva unor defecte (ruperea curelelor ) ,dar Murphy a facut niste legi ce rareori pot fi ocolite  :D

din experienta ii dau dreptate lui GABIVVX 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw a avut pana in anii 2000 experiente neplacute cu aceste role de plastic. Si asta inclusiv la cele folosite in distributie. Asta s-a datorat inlocuirii metalului cu plasticul si insuficientei testari a acestor role spun eu, desi Inna se jura cu mana pe inima ca rolele din plastic ce au in componenta lor si kevlar daca nu ma insel, ar avea aceeasi resistenta ca si cele din metal.

 

Ulterior vw a inasprit controalele de calitate si chipurile s-au remediat. Insa pericolul spargerii unei role cand aceasta se blocheaza exista.

Plus Gabi se referea nu la ruperea curelei, ci din contra, cureaua ramane intreaga si se infasoara pe unde nu trebuie afectand astfel motorul.

 

Parerea mea, daca rolele scot zgomot iar in urma inspectiei au joc sau se misca foarte usor ( confirm ce a spus Gabi, o rola noua NU se misca usor, ba din contra se opune destul de mult rotirii cu mana), schimbati-le cu role de firma luate de la magazine serioase si teoretic nu ar trebui sa aveti pbme.

 

Insa si eu am o pasarica cu aceste curele de accesorii, la mine desi cureaua nu are mai mult de 30000 km cand ploua mult afara sau cand e frig mai scartaie la prima cheie.

Tot asa, daca dau cu putin silicon sau uneori chiar daca pun degetul pe ea si-l tin cateva secunde tace.

Cel mai mare zgomot l-am avut cu o curea Gates care mi-a mancat sufletul.

Fasaia cand erau peste 30 de grade afara, suiera, scartaia facea ca naiba cand era rece si umed.

Rolele, rulmentii absolut tot erau in perfecta stare, schimbate odata cu cureaua (acum max 40.000 km).

 

Parerea mea, daca face doar dupa o ploaie e cureaua, altfel daca ar fi vreo rola, vre-un rulment uzat mai exact, ar trebui sa faca mai tot timpul si nu dupa cum e vremea.

 

Dar verificati f bine daca in urma schimbului rolelor mecanicul a facut treaba cum trebuie, cureaua un are voie sa joace stanga dreapta absolut deloc.

Altfel, aveti vreo rola, fulie ce nu sunt aliniate cum trebuie.

Dati cureaua jos si verificati jocul longitudinal al fuliilor pompei de servo, al alternatorului. O fulie e mai greu sa capete joc pe axul unde e fixata, insa acel ax poate capata joc in corpul piesei din care face parte. Eu am vazut pompa de servo care avea joc longitudinal in ax si avea ca efect doar jocul fuliei.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Cureaua poate sa scartaie imediat dupa pornire si din cauza bateriei descarcate. Alternatorul se chinuie sa incarce bateria si atunci se invarte mult mai greu decat cand nu este in sarcina. Rezulta patinarea curelei de transmisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare dar ce ai afirmat este gresit si o sa detaliez putin:la motoarele 1.4 1.6 16V de la golf 4,pompa servo-directie,alternatorul,rola de ghidare,rola intinzator sunt antrenate de fulia de la arborele cotit.

Cureaua poate sa scartie fie datorita uzuri acesteia,fie din cauza rolelor dar nu va scartai din cauza unei baterii descarcate.

Indiferent bateria cat de descarcata este,alternatorul daca lucreaza corect si aici ma refer la rulmentii acestuia nu are voie ca alternatorul sa se chinuie.Daca tot ce insemana role,rulmentii de la cureaua de servicu sunt in stare buna poate sa fie bateria cat de descarcata or fi ca de mers va merge bine.

Rolul alternatorului este de a produce energie si de a incarca bateria,si trebuie sa lucreze corect si usor fara a ingreuna cureaua asta daca rulmentul alternatorului este bun si nu gripat..etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Deci tu sustii ca alternatorul merge usor indiferent ca ai un consum de 6 Amperi corespunzator unei puteri de aprox.70W ( bujii, bobina de inductie, calculator, bord) sau de 50 Amperi corespunzator unei puteri consumate de 700 W ( incarcare baterie proasta, faruri, dezaburire, etc) ?!   Nu are cum. Nu ai invatat pana acum ca nimic nu este gratis?  La consum zero se invarte ca ventilatorul, fara rezistenta, la 70 W mai greu, iar la 700 W foarte, foarte greu. Daca s-ar invarti la fel, ar insemna ca tu cheltui la fel de multa energie sa faci 70 W sau 700. Absurd. Ei, cand se invarte greu la consum mare, poate patina cureaua. Se invarte greu nu ca este defect ci din cauza electromagnetica.

   Ca o consecinta ( tine minte, nimic nu este gratis), si consumul de benzina creste daca ai de dat multi W. Pentru fiecare 100 W care ii da alternatorul, consumul creste cu 100 g/100Km. Alte studii zic 170 g. Baterie descarcata peste noapte = consum marit de banzina. La fel faruri aprinse, scaune incalzite, dezaburire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu o problema si as vrea sa cer cateva pareri. Se aude un huruit si o mica bataie din zona ambreiajului.

Daca stau pe loc, cu motorul pornit si fara sa fie bagat in viteza se aude un huruit si o mica bataie. Daca asculti cu atentie parca acel huruit se simte si in podea. Daca pun mana pe schimbatorul de viteze(fara sa bag in viteza) vibratia se simte si la schimbator.

Daca apas usor ambreiajul(foarte putin, vreo 1-2 cm cat are jocul ala sus) totul se intensifica. Si huruitul si bataia se aud mult mai tare. Chiar si vibratia din schimbator creste, se simte mult mai tare si huruitul si bataia in schimbator.

Daca apas ambreiajul pana jos se face liniste instant. Nu se mai aude si nu se mai simte nici huruitul nici bataia nicaieri, nici in podea nici in schimbator.

La service-uri ... E jale... Unu zice ca e de la rulmentul de presiune, altu ca e de la volant, altu zice ca tija de la ambreiaj nu calca drept pe tabla aia de la placa de presiune. Pe forum am gasit un post in care un coleg zicea ca a avut o problema asemanatoare si era din butucul de la discul de ambreiaj.

Voi ce parere aveti?

A mai intalnit cineva problema asta? Cum a rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pana sa ajunga alternatorul sa incarce bateria mai intai va trebui sa pornesti motorul...daca bateria e descarcata nu vei porni motorul. Demarorul consuma la pornire cam 150A. 

Ebi, o baterie descarcata nu are voie sa "consume" la incarcare mai mult de 25-30% din capacitatea ei...daca curentul de incarcare este exagerat de mare, atunci bateria trebuie schimbata. Optim, curentul de incarcare este 10% din capacitatea bateriei...la o baterie de 55Ah, curentul de incarcare este un jur de 5-6A. Curentul total consumat pe masina nu cred ca ajunge la 700W ( acei 50A ), si daca ar fi asa acei 700W reprezinta 0.9% din puterea motorului ( consideram 77kW cat are un 1,6 16V ). Daca ar fi sa ma iau dupa ce spune vag-com, la mersul in relantiu sarcina motorului e cam de 20% deci undeva la 15kW. Acum nu stiu cat de mult va influenta la relantiu acei 700W pe langa 15kW.....astea la fel de teoretice asa cum ai prezentat tu problema.

 

La service-uri ... E jale... Unu zice ca e de la rulmentul de presiune, altu ca e de la volant, altu zice ca tija de la ambreiaj nu calca drept pe tabla aia de la placa de presiune. Pe forum am gasit un post in care un coleg zicea ca a avut o problema asemanatoare si era din butucul de la discul de ambreiaj.

 

cauzele pot fi multiple...disc,rulment, furca, soarele ( arcurile radiale are placii de ambreiaj ). Clar trebuie sa desfaci ambreiajul si sigur va trebui sa schimbi ceva...asa ca du-l la un service, pune-i pe mecanicii aia de pe acolo sa desfaca si apoi vezi clar care e situatia.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca e volant, dar pana nu desfaci nu poti sti la sigur, 100%, aia vezi cand o dai jos, apoi atunci, daca ai posibilitatea, sa comanzi doar piesele de care ai nevoie, dar kit de ambreiaj intreg ar fi recomndat. Posibil sa fie si de la rulmentul de presiuine, ala e relativ usor de schimbat, dai jos capacul ala verde de la cutie si acolo e, nu trebuie demontata decat aparatoarea de noroi si scutul lateral pt acces.

 

Acum, daca e doar sunetul dar ambreiajul inca nu patineaza si prinde bine, mai merge fara probleme prea mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba volant.a.

volant nu face probleme la astfel de motorizari,si nu pica niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles sa traiti, deci doar la tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va saluut :d , Am un G4 din 2001 , 1.4 16v, si am constatat , ca l-a umplerea rezervorului (full , pana in buza busonului), ceasul dupa bord care indica cantitatea benzinei, nu se ridica pana la capat, mai exact, se ridica putin peste jumate. Cum pot rezolva problema asta si de la ce sa fie oare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!