Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Referitor la intrebarea cu bobinele, nu prea sunt sigur ca o inteleg. Adica sa fie o bobina mare pentru toti si apoi sa mai aiba fiecare cilindru cate una mai mica? :lol:

Din ce stiu eu, doar motorul 1.4 16V cod BCA are bobina pe fiecare cilindru, restul avand doar o bobina pentru toti 4.

 

L.E. http://cdn.allshops.ro/files/clients/83/4830/p/45/bobina-inductie-vw-golf-4-16-16v-2079938.jpg'>Asa arata cea de la motorul care are bobina pe fiecare cilindru si http://www.garajulauto.ro/showpic.php?src=/files/produse/big/2M127i03.jpg&w=300&h=224&canvas=alb&zc=2'>asa arata cea de la motorul care are una singura pentru toti 4 cilindrii.

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si asat mai voiam sa intreb sunt pe fiecare cilindru cate una plus una pt toti cilindrii la toate motoarele de golf 4 1.4 16 V?

 

Pai fie ai o bobina pe fiecare cilindru si aceea nu mai are fise deloc, fiind bobina direct in capul bujiei, fie ai fise ce duc de la bujii la bobina de inductie ce e un corp comun pt toti cilindrii.

 

Legat de longevitatea bobinei, teoretic ar trebui sa duca mult si bine.

Vw nu spune nimic despre schimbul bobinelor, insa in cazul bujiilor acestea se schimba la maxim 60.000 km. Insa, pt siguranta eu recomand schimbul mai devreme, cam pe la 40.000 maxim.

Insa depinde f mult si de modul de exloatare a masinii, de calitatea bujiilor, de regula e bine sa se verifice vizual in fiecare an electrozii de uzura. NGK spune ca o bujie ajunsa la capatul vietii NU trebuie sa prezinte urme mari de uzura.

Deci practic tot timpul in motor bujia trebuie sa fie in forma maxima.

Pt ca, daca se merge cu o bujie uzata, se suprasolicita si bobina de inductie, aceasta incalzindu-se suplimentar, scurtandu-i durata de viata.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, eu am 4 fise ,care sincer nu m am uitat unde duc dar din ce mi ziceti voi aici cred ca n am decat o bobina.Dimineata si seara uneori,chiar si acum se mai chinuie sa porneasca si nu stiu de ce...adica imping cheia destul de mult in contact. Desi cred ca e mai mult problema de alimentare decat electrica dar voi verifica oricum fisele(le voi masura) si totodata  ma gandesc ca daca ar fi bobina mi ar da eroare pe vag com nu? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu iti da neaparat eroare pe vag, e posibil sa fie fisurata (nu ai cum sa iti dai seama decat daca o dai jos) si pe la fisura aia sa fure scanteie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine, masoara tensiunea la baterie si incarcarea astfel:

- dupa o seara de stat, cu motorul oprit masoara tensiunea la baterie. Daca e sub 12.5V nu-i chiar f bine. Tensiunea e bine sa fie peste aceasta valoare.

-apoi, porneste motorul si la ralanti, FARA alti consumatori gen faruri aprinse smdp, masoara din nou, de data asta vei masuna incarcarea alternatorului. Trebuie sa ai 13.8-14.2v in plaja asta.

E posibil sa ai bateria slabita si astfel se chinuie sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda ... si acuma raspunsul dane am avut norocu luna trecuta in ziua de salar sa ma lase bateria si sa mi o schimb  :icon_geek: mi am pus varta de 60 ca de atata era pe masina inainte deci nu e de acolo...



deci la faza asta chiar m ai prins la tanc de parca stiai ...sper sa nu te supar cu modul de raspuns dar mi ai adus aminte de o zi cu multi nervi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci...Bujiile abia le-am schimbat, filtrul de benzina are 4000 km de cand e schimbat, benzina pun doar petrom si omv.

In ceea ce priveste consumul de ulei, se duce in jur de 1l la 1500-2000 km...deci repet, nu gasesc pata de ulei si nici fum albastru nu scoate. zona din spate a motorului e numai ulei si se scurge pana jos...ma gandeam ca poate e baia crapata ca nu am scut si a suferit unele socuri, dar nu e..

Si da, oscileaza la ralanti, ba chiar se simt unele trepidatii uneori.

Modificat de Oliver C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e interesant cum de nu ai pata daca e motorul de ulei ...consumul tau de ulei  e fff mare... trepidatii am si eu si probabil sunt de la fise sau de la bobina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oliver, ti-am mai spus intr-un topic in urma sa verifici epuratorul.

Ridica frumos masina pe un elevator si verifica exact de unde curge. daca e de la epurator va curge logic doar din jurul lui, daca e din garnitura, iti va curge de la imbinarea baii de ulei cu chiulasa.

Si mie cand imi curgea de la epurator nu-mi picura sau alte cele, doar ca era murdar blocul motor si atat.

 

Oricum e f mult ulei pe care-l pierzi, mi-e totusi sa nu fie efectul placebo si de fapt sa ti-l pape.

Pe la planetare nu ai scurgeri de ulei?

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu sunt acasa. incepand de luni o sa pun in practica ceea ce mi-ati spus. o sa revin cu post dupa ce ajung acasa si vad care e treaba concret. multumesc deocamdata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe la planetare poti pierde ulei? foarte inteesant...ma uit si eu sa vad ..ar trebui sa fie imbibate mansoanele alea de cauciuc in ulei sau cum??? cand iti curgea pe la epurator cat ulei pierdeai si in cat timp???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia de la secundele 20-38 e canistra de carbon si e normal sa tacane. Cred ca ti s-a mai spus treaba asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema, in urma cu vreo luna mi se aprindea martorul de la baterie in momentul in care schimbam viteza, dupa vreo 100 m mi-a murit motorul.

Azi am vazut ca s-a aprins iar martorul, dar doar cand reveneam din a 4 a in a 3 a si numai daca ajungea turometrul la 900 turatii si dupa ce bagam in viteza disparea.

E pe duca alternatorul sau care ar fi problema? mai am o problema, cand e la relanti uneori sta la 800 rotatii, pana acuma statea la 900 ... sa aiba legatura cele 2 probleme ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar acel sunet pe langa sunetul motorului este de cateva zile .si nu mi se pare normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema, in urma cu vreo luna mi se aprindea martorul de la baterie in momentul in care schimbam viteza, dupa vreo 100 m mi-a murit motorul.

Azi am vazut ca s-a aprins iar martorul, dar doar cand reveneam din a 4 a in a 3 a si numai daca ajungea turometrul la 900 turatii si dupa ce bagam in viteza disparea.

E pe duca alternatorul sau care ar fi problema? mai am o problema, cand e la relanti uneori sta la 800 rotatii, pana acuma statea la 900 ... sa aiba legatura cele 2 probleme ?

 

verifica bateria, posibil sa fie moarta din cauza releului de incarcare cu probleme sau a alternatorului, oricum verifica incarcarea...

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari baieti, am ajuns sieu acasa dar mai bine nu ajungeam. Am mic/mari probleme si am nevoie de sfaturile unui cunoscator! Va rog sa ma ajutati si pe mine..add oliver_cioc ym va rog pentru a ma putea ajuta! Multumesc anticipat!

Ca sa stiti despre ce este vorba: ambreiaj si cutie viteze!

Modificat de Oliver C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos mufele de la modul comfort si le-am bagat inapoi si nu mi-a mai facut nici o figura cu inchiderea centralizata si geamurile electrice pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anonimxxx, ai dat preventiv si cu spray pt contacte pe acolo?

E posibil sa ai un contact oxidat.



pe la planetare poti pierde ulei? foarte inteesant...ma uit si eu sa vad ..ar trebui sa fie imbibate mansoanele alea de cauciuc in ulei sau cum??? cand iti curgea pe la epurator cat ulei pierdeai si in cat timp???

 

Se poate pierde ulei la semeringurile de la planetare. Ele sunt tot pe cutie si trebuie date planetarele jos pt a le schimba. E ceva de munca. Insa, daca ai ulei scurs in zona de unde iese planetara din cutie, e posibil sa fie de la acel semering.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan, nu am dat, dar se desface repede, am prins experienta deja la desfacut, si daca mai face bag si spray de contact, il uitasem in casa si nu am mai urcat. buzzer-ul e defect, am facut test cu vag-com u si nu bipaie, am legat in difuzor mic peste si merge, doar ca nu tiuie asa tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la consumul de ulei,cam asa imi consuma si mie ca la Oliver,doar ca nu mi se pare ca n-am nici o pata nimic pe motor,nici nu-mi curge nici fum nu scoate,am inteles c-a patit cineva exact la fel si a ''rezolvat'' problema cu schimbarea marcii uleiul,de la Castrol la Motul ,mentionez ca eu pun 10 40W de cand lumea si iarna si vara,dar acuma mi se pare exagerat,asa imi consuma pe vremea cand puneam Mobil, circa 1 Litru la 1000 ,pe cand la castrol era o diferenta enorma ,faceam schimbu si abia dupa vreo 4000 mii si ceva de km se aprindea becu de ulei in curbe (deci cam 1 litru ),deci vreo solutie ? gen tratament de motor,aditiv ceva ?

Segmentare nici sa nu aud,are 167.000 reali (drag Doamne,doar am tot istoricu ei) si oricum segmentarea nu e garantata,deci ceva solutii practice, ce ar trebui sa verific ? am vazut ceva cu planetare (nu e cazu,parerea mea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geth.., daca deja folosesti 10w40, care e un ulei mai gros decat 5w40 si iti papa in halul asta, sincer, ai pbme in motor.

Daca nu-ti pierde pe altundeva ( garnituri motor, planetare, epurator, buson umplere ulei, buson golire) atunci ti-l papa.

Faptul ca nu vezi fum nu inseamna ca nu e consumat.

Posibile cauze: semeringuri supape, joc mare in paturile supapelor, segmenti cu pbme.

Pana nu se desface mototorul si se verifica jocurile nu poti sti adevaratul faptas.

Asa cu presupusul ne putem da pana maine, clar, daca nu ti-l pierde ti-l papa si iti trebuie un mecanic bun care sa stie ce face.

 

Fa un test de compresie, desi, au fost cazuri in care segmentul de ungere era colmatat, in timp ce segmentul de compresie isi facea treaba, deci avea si compresie bunicica, in schimb ii papa si ulei.

 

Legat de segmentare, daca se masoara uzura cilindrilor, astfel incat sa se site ce segmenti sa se foloseasca, iar operatiile sunt efectuate corect, mai ales daca se verifica (schimba) si cuzinetii atat de la arborele cotit cat si de la axele cu came, nu ar trebui sa te temi.

Nu are de ce sa u reuseasca o astfel de segmentare.

 

Insa, totul trebuie facut dupa manual, nu dupa inchipuiri. Pe scurt, un mecanic priceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Cei care ati scris in ultimile 2 posturi, imi explicati si mie cum ar putea sa piarda/consume sau macar sa aibe cea mai mica legatura planetarele cu consumul de ulei de motor ?! Planetarele iasa din cutia de viteze si transmit rotatia la roti. Eventual pe la planetare se poate pierde uleiul din cutia de viteze, nicidecum cel din motor.

   Pentru consum de ulei la motoarele astea cel mai simplu este sa se curete epuratorul de ulei, mai ales daca motorul nu are asa multi Km incat sa fie vorba de uzura. Asta se poate face fara mecanici f. simplu, numai sa aveti cele 2 garnituri care trebuie inlocuite si costa impreuna sub 10 lei. Gazele din carter care contin si ulei daca trec prin epuratorul imbacsit nu mai pot fi separate de uleiul care trebuie retrimis in baie. Uleiul asta ajunge prin furtun deasupra filtrului de aer si intra la ars. Se baga benzina sau altceva in epurator de cateva ori si se clateste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie poate imi explica cineva (sa nu mor prost) cum vine treaba cu set de segmenti in functie de uzura cilindrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am patit si eu o belea... ziceam mai de mult ca uneori imi intrerupe in mers, eh bine de azi dimineata a inceput sa intrerupa rau de tot, uneori abia mai tragea apasam pedala la capat si nu se tura deloc, abia am reusit sa ajung pana in oras si inapoi.

Am luat bujii noi, iar cand le-am schimbat am gasit cilindrul 3 plin de ulei, ulei sarit si pe langa bujie, fisa plina de ulei, o veselie... bujiile vechi - cu 3 electrozi - erau intradevar uzate, peste 1mm distanta intre electrozi Cu astea noi vad merge bine, nu intrerupe, se turaza mult mai bine ca inainte si parca si trage mai bine.

 

Acu' ma gandesc la uleiul ala, sper ca era doar acumulat in timp din cauza ca nu a mers bujia pt ca motorul nu scoate zgomote ciudate, nu scoate fum iar ulei nu mi-a consumat deloc...

 

Oricum n-am mai pus capacele alea de plastic, o sa merg asa si o sa verific daca se mai aduna ulei.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!