Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

claudiuvisan90

GABIVVX...

Am facut test de amortizoare si nu sunt chiar asa rau...pe fata 65% si pe spate 60%...

Efectul de carutza este tot acolo insa.. bataia de care ziceam...am gasit de unde provine....

 

Suportul motor cel de pe partea soferului, deasupra cutiei de viteze, este dus...si de acolo provine bataia/trepidatia in caroserie.

Ma poti ajuta cu un cod de piesa/pret ceva?

 

Multzam!

Modificat de claudiuvisan90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina a fost trantita frontal este cat se poate de logic sa numai aiba acea pasla....eu la AZD-ul meu adus din Italia are acea pasla sub capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnilor,sa nu uitam ca masinile nu le-am achizitionat de noi.si aceasta pasla poate fi pusa de fostul propietar si nu ca echipare de fabrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Address 17: Instruments        Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
   Part No: 1J0 920 826 A
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. BPV V06 
   Coding: 01113
   Shop #: WSC 00000 
   VCID: 27578A38ED2D
   WVWZZZ1JZ2W112374     VWZ6Z0A3538269

1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
            49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    0001 
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 01317 
   VCID: F0E521649863

1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
            49-10 - No Communications - Intermittent

 

 

 

stie cineva de la ce ar fi aceste erori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta ieftina si rapida: siguranta 14 arsa.

Varianta mai dificila si mai scumpa: modulul de confort dus sau probleme la mufe/fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa desfac luni portiera stanga sofer si ma gandesc sa nu fie de la vreo lipitura rece( uneori numi apare in bord usa deshisa si nu-mi bipuie nici buzzer-ul cand deschid usa cu motor oprit si lumini aprinse) si cu ocazia asta o sa schimb si switch-ul ca sa nu desfac de 2x. sigurantele sunt ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel fir e de la airbag? Vad ca la mine e taiat in ambele parti :|

post-93108-0-45783500-1366561997_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e de la capsa de pretensionare a centurilor. Nu e de la airbag, dar are oarece legatura cu el deoarece capsa se declanseaza cu putin timp inaintea declansarii airbag-ului.

Cablul de airbag e sub scaun, are o mufa galbena(sau si verde parca daca ai si incalzire).

 

Cam asa functioneaza:

 

 

L.E. La scanare nu ti-a dat vreo eroare?

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tin minte sa fi avut vreo eroare. Eu am vrut sa vad care-i treaba acolo ,deoarece ,la centura din partea dreapta e o problema si anume, nu mai revine centura in butuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari.a rezolvat cineva problema zgomotului ca de diesel la rece? ,zgomot specific acestor motoare.deoarece a inceput si pe mine sa ma streseze acest zgomot si as vrea sa stiu de unde sa incep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Liviu!

 

Am acelasi tip de motor, cu aproximativ 215.000 km, si pot sa-ti dau cateva indicii  :)

 

In primul rand: daca masina se comporta bine si este corect intretinuta, efectiv NU ai ce sa rezolvi, pentru ca acel zgomot este specific acestor motoare, si ar trebui sa se reduca semnificativ dupa ce motorul s-a incalzit. Dar in functie de varsta masinii si de modul de exploatare, merita sa iei in calcul urmatoarele:

 

Intretinerea trebuie facuta ca lumea, mai ales avand in vedere ca nu sunt masini noi:

- Fa o diagnoza si vezi daca ai erori stocate; asta este poate metoda cea mai simpla si rapida de a gasi eventuale probleme.

- Schimba uleiul si filtrul de ulei: trebuie sa alegi un ulei potrivit pentru uzura motorului tau; mecanicul mi-a pus ulei 10W40, si vad ca nu a scazut deloc, ti-l recomand si tie; este putin mai vascos, dar este ok pentru ca vine vara. Parerea mea este ca ar fi bine sa-l schimbi la fiecare 10.000 km sau mai des chiar. Tipul uleiului poate afecta sunetul si uzura motorului, de aceea este important sa fie ales corect!

- Verifica nivelul uleiului din cand in cand; daca nivelul este scazut, poate dauna motorului, pe termen lung, si, la o lubrifiere insuficienta, si zgomotul motorului poate fi diferit.

- Schimba filtrele la timp: filtrul de benzina, de aer si cel de polen. Nu sunt atat de scumpe si primele doua iti pot afecta modul in care functioneaza motorul.

- Curata si re-adapteaza clapeta de acceleratie, sau mergi la un mecanic ca sa faca treaba asta: acolo se aduna mizerie, si cel mai des acest lucru iti cauzeaza variatii la relanti. Poate ca nu este nevoie la tine, dar la mine a ajutat  :icon_thumleft:

- Curata si re-adapteaza (?) EGR-ul, daca este nevoie. Si acolo se poate aduna mizerie, insa un mecanic iti poate da mai multe detalii despre asta...

- Si, foarte important: schimba distributia cu totul, la timp! Asta inseamna sa schimbi cureaua de distrbutie, cureaua de accesorii si rolele, precum si pompa de apa; eu stiu ca pompa de apa se poate pastra la "doua distributii", adica o schimbi tot la a doua oara cand faci distributia. In cazul meu, zgomotul motorului s-a imbunatatit putin atunci cand am schimbat distributia, din cauza rolelor, care erau uzate, mi-a aratat mecanicul. Asadar, nu te zgarci, si cumpara kit-ul de distributie complet de la Continental, cu doua curele si 5 role (atatea mi-a schimbat mie); pompa de apa este INA.

 

Toate aceste lucruri ce tin de mentenanta masinii pot imbunatati modul in care functioneaza, si unele pot chiar sa-ti reduca zgomotul. Depinde si cum o conduci, daca o menajezi si nu o fortezi; e un motor relativ mic, nu de "alergat".

 

In ceea ce priveste acel "tacanit" al motorului: pentru acel sunet "ca de diesel", am inteles de la un mecanic ca vinovati ar putea fi < tachetii >. Acestia sunt undeva in partea de sus a motorului si am inteles ca pot fi curatati, dar inlocuirea lor nu este tocmai ieftina, si NU iti garanteaza ca vei scapa de acel sunet. Mai intai ocupa-te de intretinerea temeinica a masinii, cu acel zgomot se poate trai; este mai important sa functioneze brici!  Bafta! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din tot ce ai scis tu am facut  ,doar uleiul este 5w30 in rest totul schimbat fara ulei cutie ,servo si lichid frana care urmeaza in vara.o sa fac trecerea la ulei 10w 40 si o sa fac si o curatare a tachetilor.mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatarea techetilor se face in momentul cand schimbi distributia.Nu e asa simplu pt ca trebuie demontat capacul superior al motorului in care sunt monate axele cu came.

Curatarea lor este frectie la picior de lemn,pt ca un tachet+compensator uzat,trebuie inlocuit.De regula compensatorii sunt uzati exact in locul in care intra tachetul.Apare uzura de cateva sutimi si exact asta face ca sa apara zgomotul de motor diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu tipul de ulei, eu am inteles urmatoarele:

 

- uleiul de 5W30 este mai subtire, si in lunile mai reci de iarna pot ajuta motorul sa porneasca si sa se incalzeasca mai usor, ajungand mai repede si la partile sale superioare; gradul de protectie pe care il ofera insa, poate fi mai redus daca motorul este uzat sau are multi kilometri;

 

- uleiul 10W40 este mai vascos si mai adecvat pentru motoarele mai "batrane", si de asemenea mai potrivit pentru lunile calduroase de vara, cand ofera o protectie mai buna, si se consuma mai incet.

 

Putin probabil ca o sa schimbi uleiul de doua ori pe an... depinde si cati km faci. Personal, recomand pe cel de 10W40.

Pentru tacheti, nu stiu ce sa zic, insa mai bine sa nu umbli, deocamdata. Am mai cerut o parere cuiva si a zis la fel: ca este frectie la picior de lemn. Atunci cand o sa ai ocazia, incearca sa compari sunetul motorului tau cu altul, sa vezi daca e mai tare sau ceva...  :huh:

Modificat de craciunb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precum au spus si antepostatorii mei, zgomotul in mare de la tacheti se trage.

Insa, atat timp cat el dispare odata cu incalzirea motorului eu zic sa nu-ti faci griji.

Faptul ca ai mers cu un ulei subtire accentueaza acest zgomot.

Trecerea la unul ceva mai gros poate diminua zgomotorul.

Iti recomand un 5w40, nu neaparat 10w40.

Mai ales daca stai si bine cu consumul de ulei.

 

Din prospctiile mele, 5w40 de la Liqui Molly e cel mai gros 5w40 dintre care am gasit eu de incredere. Apoi, la o diferenta mica e Mobil, iar cel mai fluid dintre 5w40-uri este Castrol. Diferentele dintre aceste tipuri sunt relativ egale, adica:

 

LM High tech 5w40: Vascozitatea la 40 grade: 90, la 100: 14.7

LM top tec 4100 5w40: vascozitatea la 40 grade: 85, la 100: 14

Mobil Super 3000 X1 5W-40: Vascozitatea la 4 grade: 83.2, la 100 grade: 14.1

Castrol Magnatec 5w40 Vascozitatra: 81 la 40 grade, 13.4 la 100 grade

 

Spre exemplu, 10w40 de la LM are:  la 40 grade: 91.1, la 100: 13.7, deci Top tecul 5w40 e f apropiat ca grosime de 10w40.

Atat ca 10w40 are in el niste aditivi care sunt meniti sa redea elasticitatea garniturilor imbatranite. In rest, ca si aditivi 5w40 e superior.

 

Desigur, am luat in considerare doar MObil, Castrol si LM.

Ravenol mie imi dadeau zgomote enorm mai mari de tacheti la rece, desi din fisa tehnica e egal Mobilului.

 

Insa, presupun ca acel zgomot il sesizezi doar la temperaturi scazute, eu unul la temperaturi pozitive nu mai sesisez nici un zgomot anormal.

 

Ca idee, un 5w30 este la fel de gros la rece ca un 5w40, la cald fiind mai subtire. Insa, e un ulei long life cu interval de schimb marit. Atat.

 

Pt ca, pt motoare uzate, Mobil1 are gama 5w50, 10w60, la care i s-a facut si reclama la tv, fiind pt motoare cu peste 100.000 km, apoi peste 150.000km, care sunt intradevar mai groase si la cald si la rece, insa nu respecta decat norma vw505.00 care e pt motoare pe motorina.

 

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiuvisan90

@ GABIVVX

 

Ajuta-ma si pe mine te rog cu un cod pentru tamponul motor (stanga) cel de pe partea soferului/deasupra cutiei.

 

Si referitor la curatarea clapetei de acceleratie si a EGR-ului, sunt necesare neaparat reconfigurarea lor cu VAG-Comul?

Ma poate ajuta cineva cu aceasta operatiune? ceva mai detaliat? am incercat la DIY...dar nu am gasit nimic concludent pentru AXP :(

DAU BERI MULTE :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cutie manuala (banuiesc ca intrebi)1J0199555AK lei 360 sau SWAG 30 13 0094 lei 165.Eu am gasit in cutie de SWAG tampon OE cu codul de original pe el.

Daca vrei sa faci treaba buna,trebuie recalibrate ambele cu interfata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiuvisan90

Manuala ;)

Tot Swag cred ca o sa aleg si eu...

Ma uitam acum pe net si gasisem pe un site, exact codul de l-ai dat tu....FEBI la 166RON...relativ ok

 

Referitor la EGR si Clapeta, sunt hotarat sa le curat...insa nu stiu unde as putea sa le fac readaptarea...in Craivoa nu stiu pe nimeni cu VAG Com...iar in repr. sau service ma sparg la coco.....

Ce inseamna mai exact aceasta reconfigurare...in ce modul trebuie configurata/cum? pentru ca am un vecin cu intrfata, insa isi cam prinde urechile, iar, daca e o chestie relativ usoara ma gandesc ca o putem dibuii :D

Modificat de claudiuvisan90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fie un coleg de forum cu o interfata mai smecherita sa ,,iti faca treaba''...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiuvisan90

Unde il gasesc pe colegu asta cu interfata "smecherita de face treaba buna"...ca din ianuarie intreb in stanga si in dreapta si nu gasesc pe nimeni....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu pericolul sa nu fiu intocmai pe placul conditiilor forumului, iti dau un sfat:

Cumpara-ti o clona si iti faci singur adaptarile. Cu max 150 ron ai o interfata cu suficiente functii ( scanare si adaptare)

Nu e greu de facut acest lucru si te indrumam noi in toti pasii daca nu ai mai umblat pana acum cu asa ceva.

 

Originala de la RossTech ti-as recomanda cu cea mai mare caldura, insa e cam scumpa pt salariile noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

 

se aude un tacanit cand pornesc motorul, dupa ce calc ambreiajul se opreste.

cumva este de la volant?

si daca da este bine sa schimb tot ambreiajul sau doar volant?

si daca puteti sa-mi recomandati un anumit tip de ambreiaj pentru AXP 1.4 16v, 2001

 

multumesc!

* operatiunea de schimbare a ambreiajului este dificila, daca imi poate spune cineva in mare pasii...ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiuvisan90 daca ajungi in gorj, in rovinari ia legatura cu mine si o rezolvam fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiuvisan90

@ Muraru Dan

Ma poti indruma catre un link ceva de unde pot procura o asemenea interfata??...

Mentionez ca lucrez in domeniul auto (uzina Ford craiova Inginer Calitate Proces) ma pricep cat de cat la "masnutze" insa o recunosc ca unde nu am umblat "mi-e greu sa dau cu batzul" asa ca cer mai bine sfaturi inainte de a strica...iar treba cu clapeta si egr-ul chiar imi sunt necesare...

Am facut scanare cu echipamentul de il au baietii nostrii la Service Parts si mi-a dat erori pe ele insa nu am martor prezent iar dupa stergerea lor nu au mai aparut.

 

@ Liviu

Nu prea am drum foarte des in zona gorjului, insa te am in vedere, poate imi fac drum special ca am niste rude langa TG Jiu, la (Turceni/Turcesti) si asa nu am trecut de mult pe la ei ;) multzam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!