Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

ori uleiul nu este de calitate,ori motorul este gata desi nu imi da ceva simptome,gen fum la pornire,sau in mers,sau la turatii ridicate.

deja a inceput sa ma enerveze ca stau sa ma uit pe joja ca la batrana dacie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca daca se consuma la 10000 de km mai mult de jumatate din uleiul dintre nivelul minim si maxim se poate spune ca motorul este deja la varsta a treia.

Eu nu as fi asa categoric. Diferenta de nivel intre maxim si minim este, daca nu ma insel, de 1 litru. Ori un consum de 500-700 grame cred ca este aproape nesemnificativ in conditiile in care in manual zice ca un consum de 1 litru este normal.

Sunt foarte multi factori care influenteaza consumul de ulei si un mecanic mi-a spus ca sunt momente cand, aparent nejustificat, un motor poate consuma mai mult ulei decat de obicei.

@ssrazvan, poate fi un concurs de imprejurari: faptul ca ai schimbat tipul uleiulului si ca in ultima vreme motorul nu prea a mers in parametri. Asa ca pentru a sta linistit eu zic sa faci schimbul de ulei cu uleiul care stii ca a priit cel mai bine motorului si daca se mentine consumul atunci te mai poti gandi la altele. Din ce uleiuri am folosit cel mai multumit am fost de Mobil (made in Belgium pt ca ala made in ue am inteles ca este alta mancare de peste) sub aspectul zgomotului ca de consumat, consuma vreo 500-600 grame la 10 000 km. Acum folosesc Comma Syner D (made in England, comercializat in special de partenerii Intercars) la care consumul este cam la jumatate sau mai putin dar zgomotul la rece este mai pronuntat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as vrea sa am acel consum de 2 litrii la 10.000km. Eu bag 500ml la 1000km si motorul are 229.000 km reali :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, pai daca nu il consuma, atunci il pierde.

Acel ulei undeva tot se duce. Faptul ca nu iti scoate fum nu inseamna ca nu arde uleiul respectiv. Probabil ca nu e destul sa iasa fum albastru, ma gandesc ca fumul e vizibil la motoare care probabil consuma 1L sau mai mult pe mia de km nu la 10.000.

Dar, e posibil sa-ti curga pe la vre-un semering.

Eu am un var care completeaza 1 L la aproape 1000 km si ii curge pe la semeringul de la arborele cotit. Nu are vw, e un opel, insa spun ca poti avea pierderi insemnate si pe unde nu te astepti.

Iar uleiul nu cred ca e chiar asa de prost incat sa fie asa de instabil.

Intradevar, cel fabricat pt Nemti e putin mai bun calitativ decat ce se vinde la noi, insa din proprie experienta, cel putin cu mobil eu nu am avut surprize neplacute chiar cu acesta de aici.

Oricum mie mi se pare mai bun mobil-ul made in ue don Roi decat castrol adus din Germania, care intradevar e mai bun decat cel cumparat din Ro.

Am avut ocazia sa le incerc pe toate si momentan folosesc mobil 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am completat etapizat ~1L dupa 7000 km..dar am urcat cativa munti sus in ture cu treapta 2..si vede cam des saraca 5000rpm. Ulei 5W30 Vapsoil si 157000 km..si daca ajung in primavara fara sa mai completez, nu cred ca o sa trec pe mai gros. Zgomotul un pic sacadat (ca de diesel) la voi se aude doar la relanti? Ca eu parca aud pana in 3000 de ture..se aude ca Loganurile galbene..parca ar fi in doi timpi.. O fi de la buji..doar ca alte simptome nu are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ady. zgomotul ca de diesel sigur ti-l face din cauza ca uleiul e prea subtire.

Sincer ar trebui sa treci pe 5w40.

Oricum, orice masina ce are peste 100.000 km la solicitari intense e normal sa consume mai mult ulei decat la o exploatare in limite normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan, eu ştiam că invers...zgomotul e (la rece) atunci când uleiul e mai gros, până se încălzeşte motorul şi se subţiază uleiul.

De ex. eu am cumpărat o bora din semnătura, are 10w 40, şi vreo 3 min până se încălzeşte motorul, are sunetul de diesel, după care abia îl mai aud... 2 mecanici mi-au recomandat 5w 40.din câte ştiu eu 10w 40 e mai gros decât 5w 40.corectati-ma dacă greşesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@2mad4,exista o trusa mica de scos suruburi cu cap imbus care au capatana stricata.Practic trusa e formata din cateva imbusuri mici cu profil de extractie in care se bate cu cocanul si care fac alte fante in capul imbusului stricat.Operatia se face pe sub masina.

Mersi gabi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu un moxulet pe sub masina,poate reusesti.Sau daca ai o trusa de capete imbus soricel cu capatina putin mai mere bate cu ciocanul in imbusul de pe masina pana isi face alt locas si apoi incerci sa desfaci cu el bagat/blocat acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Cum dau jos grila de sub parbrij pe unde iese aerul? Am scapat un odorizant mic acolo pe gaurelele alea si sa vad daca se vede ceva sa o scot cu o sarma...sau cum sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca dau jos si galeria de admisie pentru a scoate suruburile acelea, la punerea ei la loc trebuie vro pasta speciala, sau schimbata vro garnitura?

mersi pentru ajutor, o seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan, eu ştiam că invers...zgomotul e (la rece) atunci când uleiul e mai gros, până se încălzeşte motorul şi se subţiază uleiul.

De ex. eu am cumpărat o bora din semnătura, are 10w 40, şi vreo 3 min până se încălzeşte motorul, are sunetul de diesel, după care abia îl mai aud... 2 mecanici mi-au recomandat 5w 40.din câte ştiu eu 10w 40 e mai gros decât 5w 40.corectati-ma dacă greşesc...

In teorie da, insa in practica, vascozitatea uleiului trebuie adaptata gradului de uzura a motorului.

Daca motorul e nou, are tolerantele pt un ulei long life, gen 0w30, daca ii pui 10w40 normal ca e mult prea gros.

Insa, odata cu uzura este si necesara folosirea unui ulei mai vascos pt a preveni scurgerea uleiului de pe suprafata pieselor.

De aceea si folosirea unui ulei prea subtire decat e necesar motorului poate cauza zgomote.

Dar, conteaza nu doar vascozitatea. ci si cine produce uleiul repsectiv.

Desi multa lume il recomanda, mai ales datorita faptului ca e produs in g\Germania, am folosit si eu Ravenol, insa la rece imi bataeu tachetii metal pe metal de ziceai ca e un motor de 1 milion de km.

Am pus mobil 5w40 si nu am nici cea mai mica bataie la rece, chiar si la temperaturi apropiate de 0 grade.

Asta desi resopectivul tip de ravenol, Vsi e chipurile un ulei long life, deci teoretic superior celui mobil.

Asadar e important sa-i dai motorului ce i se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai voi aveti senzatia ca toate produsele pe care apare MADE IN GERMANY,sunt calitative? :lol:

Orientati-va spre Brandul in sine,indiferent de tara unde este produs,sau orientati-va dupa ce spun colegii de forum ca au folosit si ca nu au fost probleme cu produsele respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna,detin un vw golf 4 1.4 16v si am o problema enervanta

cand afara este peste 17-18 grade afara si pornesc masina prima data sta relantiul la 1200 turatii/min si daca stau 2 minute scade dintr-odata la 700 ture/min

dar daca plec imediat de pe loc relantiul sta la 1200 turatii/min pana cand opresc motorul,sau daca pornecs a doua tura masina si cat de cat este calda apa se intampla aceeasi problema

in rest oricat de frig ar fi porneste normal si sta la 1000 turatii/min,aveti ceva ideei?

ma enerveaza de mor nu alta am fost la mecanic si ma pus sa schimb senzorul de temperatura motor si tot degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara...am un golf 1.4,16v benzina....am schimbat tobele acum 2 luni si acum m-am trezit cu un zgomot la peste2000 de turatii.....parca ar fi turbo,se mai aude un zgomot ca atunci cand tragi un fier pe asfalt....cum imi pot da seama daca este catalizatorul?va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil nu sunt centrate bine tobele si se ating pe undeva de scutul ala de tabla. Trebuie suspendata masina si inspectata evacuarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"...în conditii normale de exploatare, nu in turati de 4000-5000"

"Oricum, orice masina ce are peste 100.000 km la solicitari intense e normal sa consume mai mult ulei decat la o exploatare in limite normale."

Ce înseamnă mai exact "conditii normale de exploatare" şi 'exploatare in limite normale"?

Toată lumea vorbeşte folosind aceste expresii, nimeni nu spune exact la ce se referă de fapt !

Modificat de Victor M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna exact ce ai postat si tu

conditii normale de exploatare inseamna turat in lung pana pe la 2500-3000rpm, in functie de temperatura motorului, exterioara etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum a spus si soila.

In conditii normale de mers e inutila si deloc necesara turatia peste 3000 ture.

Asta doar daca nu esti fortat sa faci depasiri, urci in rampa, masina incarcata, vrei demaraj mare smdp.

Personal, pentru masina goala- medie incarcata comsider ca schimbul la 2500 e arhisuficient.

Apoi, la drum lung, motorul de 1.6 16V are la 3000 de ture 100 km/h. La 4000 are 130 km/h. Cel de 1.4 va avea mai putin, insa teoretic turatii peste 3000-3500 in conditii de mers normal nu ai nevoie.

Va dati seama ca la 5000 de ture deja depasesti cu mult viteza maxima legala.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am avut probleme cu motorul,cand merg cu masina incerc sa schimb treptele de viteza in jurul turatiei de 3000.

Cand am drum liber si sunt cu a5-a vede cateodata si 4000 sau poate mai mult asta inseamna o viteza de 130-140km/h.

Eu unul m-am invatat minte,ca pana sa am probleme cu motorul schimbam treptele la max.2500,si uite ca in timp am reusit sa infund EGR,sa termin sonda lambda,bine asta se datoreaza si benzinei dar incerc pe cat posibil sa am un mers mai sportiv cu ea.

Eu zic ca daca ii dai ulei bun,schimbat la timp,benzina buna,si mai vede cateodata 4000-5000rot/min eu cred ca nu are nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mersul turat vezi ca intri in extrema aialalta, termini motorul mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la 1.4 ai 100km/h la 3000rpm. Mi se par foarte turate motoarele. Un prieten cu fiat punto cu motor de 1.2, la 100km/h avea 2500rpm sau putin peste :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dizy nu am zis ca merg cu motorul turat dar nici subturat.

Acum ca schimb treptele in jurul turatiei de 3000 nu cred ca este mult,dar asa este daca ii dai forje il ia draqu repede.

Eu chiar stiu pe cineva care are un 1.6 si motorul ala vede numai 5000 de ture si daca ma credeti nici pe draqu nu are,nu scoate fum,nu completeaza ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inteleg.Oricum nici schimbatul la 2500 nu mi se pare subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Aceeasi problema e si la mine 1.4 16v.Am crezut ca e de la cutia de viteze pe care am schimbat-o din cauza unor probleme de fabricant.Dupa schimbarea cutiei de viteze zgomotul nu a disparut.Nu stiu unde sa fie problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!