Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Am facut scanare la masina si am gasit o groaza de erorii atat pe sondele lambda,EGR,missfire pe cilindrii si etc.

Cu ajutorul colegului zebrocksky am reusit sa ii fac adaptarea EGR-ului,a clapetei de acceleratie.

Dupa ce am scanat,am sters erorile,si am adaptat tot ce a fost necesar a mai ramas o singura eroare.B1 S1 sonda lambda(not activity).

Din cauza ei se pare ca motorul se manifesta asa.Dupa scanare si tot ce a fost necesar am plecat cu ea la drum si am vazut ca masina sa comportat bine,chiar e destul de infigareata.Dar am un consum de benzina de ma sperie.Oricum sonda trebuie neaparat schimbata.Asta e o sa mai fac un efort si o sa o schimb.

Ce ma bucur este ca egr-ul este functional,adaptat,clapeta de acceleratie la fel este curatata si adaptata si injectoarele sunt ok.

Singura problema a mai ramas sonda lambda 1 care va trebui schimbata.

Deci cei care aveti simptomele desrise de mine aveti aici rezolvarea problemei.Si DA daca nu adaptezi clapeta si egr degeaba le cureti ca tot ca draqu va merge masina.

Multumesc colegului zebrocksky pentru ajutor(un mare om si se pricepe foarte bine).Toata stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricand!Sa ne auzim de acum fara probleme la masina sau de orice alt fel :icon_thumright: :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai razvan mai,. si tu te-ai dat de casul mortii fara sa-i faci mai intai o scanare?

Pai asta e litersa de lege inainte de a te da cu capul de pereti.

Ma bucur ca s-a gasit vinovatul.

E si normal sa se manifeste asa, deoarece sonda 1 e responsabila de realizarea amestecului aer/combustibil.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda si totusi eu stiu pe cineva cu un AXP care a mers jumatate de an cu sonda 1 crapata (ma rog, in diagnoza aparea no activity B1 S1), si motorul mergea rotund si la relanti si la turatie.... consuma cam 1,5 litri in plus, si pornea cam turata dimineata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca in mod normal, ecu daca nu primeste nimic de la sonda ar trebui sa intre intr-un safe mode si sa dea niste valori prestabilite din fabrica pt amestec.

Insa, daca sonda nu e moarta complet si ecu-ului primeste date cu intermitenta, atunci e dat peste cap si ia valorile citite care numai in plaja normala nu sunt si de aici comportamentul anormal al motorului.

Singurul minis in acest safe mod, pentru a nu risca oprirea motorului datorat faptului ca sonda nu mai trimite date corecte spre ecu, astfel incat sa se poata realiza optim amenstecul, este ca motorul va merge in mod de amestec bogat, astfel incat consumul de combustibil va fi mai mare.

La Razvan a fost un cumul de fasctori, datorat necalibrarii egr-ului, sau si a clapetei, astfel incat cumulat, toti acesti factori au dus la comportamentul anormal al masinii.

De aceea eu recomand curatarea periodica a clepetei si al egr-ului, astfel incat daca ele nu apuca sa se naclaiasca de mizerie nu va mai fi necesara recalibrarea ulterioara, deoarece valorile de start nu vor fi modificate.

Data fiind experienta si senzibilitatea potentiometrului din clapetele ce nu mai sunt la prima tinerete, recomand curatarea ei cel mult la un an sau la cel mult 10.000 km, astfel incat depunerile de ulei se vor curata f usor cu spray-uri de curatat carburatoare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara dupa ce am adaptat tot chiar am ramas uimit de cum trage masina.Si chiar m-am dat la ea,dar consumul de benzina este super mare.De cand am masina nu am asa consum.Ciudat este ca masina aseara sa comportat foarte bine dar sonda 1 este moarta.

De schimbat sonda o schimb dar pana acolo ma mai folosesc un pic de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta am zis si eu mai in urma... sonda lambda nu cauzeaza mersul intrerupt al motorului.. ECU trece pe un sistem secundar de calcul al mixului de benzina, dar merge... nu cum ziceai tu ca iti trage intrerupt, moare la acceleratie etc.. sonda lambda nu cauzeaza astfel de probleme :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Razvan

Sonda cu 5 fire ai si tu?

@soila

Ai dreptate cu sonda. Si la mine era moarta dar motorul mergea normal.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca s-a rezolvat.

Important, e sa treagem invataminte din patanii.

Litera de lege, se va face o scanare dupa erori, si se va actiona in functie de aceste rezultate.

La tot ce se umbla si nu se stie istoricul ( precum curatare de clapeta, egr) dupa curatare se va face musai recalibrare.

Astfel se scuteste f multa durere de cap si nici nuristi sa mai strici si altceva la masina demontand si umbland la componente ce functioneaza cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu treaba cu clapeta,se balbaia motorul si scotea fum mult negru(acum cateva luni).Am spus:e clar sa dus draq catalizatorul.Am recalibrat clapeta si egr cu o scula smechera(interfata) si sa rezolvat problema instantaneu.Mai intai de toate,apelati la o interfata buna si faceti tot ce este posibil din punct de vedere al erorilor....abia apoi daca problemele persista apucati-va de schimbat si cumparat piese.

Si la tine,mai mult ca sigur clapeta a fost vinovata.Sa cureti si senzorul MAP pt ca este foarte important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am un Golf IV 1.4i 16v AXP 75 CP. Sunt nou pe forum si ma intereseaza daca stie cineva de unde pot sa cumpar doar racordul cauciucat dintre tubulatura filtrului de aer si piesa care preia aerul de la masca din fata. La reprezentanta VW si la magazinele de piese din Rm. Valcea mi-au zis ca se livreaza numai impreuna cu tubulatura filtrului de aer la un pret de 500 Lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un cod,dar nush sigur daca este bun.Nu am gasit referire sau poze concludente din care sa pot spune ca este burduful respectiv.Un burduf de bielete de derectie de dacie ..taiat la dimensiuni ...face minuni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine era rupt doar vreo 2cm patrati..si am pus cu incredere o banda izolatoare un pic mai lata..asta tot dupa ce am vazut cat costa si cum se livreaza. Daca nu merge camasuit cu nimic (se poate imbraca cu multe materiale flexibile) incearca la dezmembrari sau pe forumuri cu vanzare in detaliu - nou sau second

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am avut aceeasi problema ca si RAKE1961 si asa cum a scris GABIVVX am taiat o bucata dintr-un burduf de bieleta de directie de Dacie, si merg asa de peste 1 an.Merge de minune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Razvan

Sonda cu 5 fire ai si tu?

@soila

Ai dreptate cu sonda. Si la mine era moarta dar motorul mergea normal.

da cu 5 fire am.In privinta mersului ce pot sa zic,masina se comporta bine.Ieri am iesit cu ea si e ok.Cateodat se mai simte pentru scurt moment o lipsa de putere dar dupa care isi revine.Oricum cred ca afecteaza un pic si sonda dar oricum masina fata de cum mergea acum zici ca e nava spatiala asa merge. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zilele trecute am cumparat o sonda noua NGK cu 600 lei.

De 1 luna mi se tot aprindea martorul CHECK.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

este complicat de schimbat becul de faza scuta?

mersi, o zi buna!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deloc,

Se da jos capacul de la far, desfaci o clema si iese becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este simplu.Mai intai sa scoti mufa becului,apoi ai siguranta care tine becul.Sa nu fortezi prea tare sistemul ca sa nu se desprinda oglinda sticlei de suport.Incet si cu grija desfaci siguranta care tine capacul din spatele becurilor si apoi e floare la ureche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

promti ca de obicei....multumesc, s-a rezolvat, pe masina erau unele BOSH, si o sa le schimb cu unele OSRAM +, sau ceva de genul, le am acasa nu stiu numele exact, sper sa fie mai bune ca acestea.

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa te feresti pe cat posibil sa atingi cu mana sticla becului.

La siguranta care tine becul in far ai 2 urechiuse de sarma cate trebuie trase spre exterior(una in sus si una in jos)ca sa iasa becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa te feresti pe cat posibil sa atingi cu mana sticla becului.

La siguranta care tine becul in far ai 2 urechiuse de sarma cate trebuie trase spre exterior(una in sus si una in jos)ca sa iasa becul.

chiar asa de sensibil este becul la urme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aplica la tot ce inseamna bec incandescent(halogen cu putere mare).Spre exemplu Philips la becurile de pozitie incandescente iti spune negru pe alb(insotit cu o pictograma) sa nu pui mana pe sticla becului sau sa folosesti un servetel.Punand mana pe bec,ramane pe el ;grasime de pe degete,praf,mizerie..etc.Exista pericolul sa se arda mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Se pare ca masina asta nu vrea sa imi dea pace nici in ruptul capului.De cateva zile la rece,la relanti iar se balbaie motorul,si face si in mers,adica daca accelerez nu se duce si daca ii dau pedala merge intrerupt,parca as avea apa in benzina asa se manifesta.

Pe langa simptimele descrise mai sus vad ca scade si uleiul la motor.L-am verifcat azi si era la mijlocul striatiei.Ce am observat este ca am ulei in zona busonului de golire.Uleiul scade treptat nu dintr-o data.

Ce sa ii mai fac ca imi scoate perii albi.?

La scanare eroarea este pe prima sonda lambda si zice ca este moarta dar din cate am inteles cica nu ar trebui sa dea simptomele descrise mai sus.

Si pe langa chestia asta consumul de benzina ma omoara.Ii pun benzina si o bea ca o "betiva".

Problema e ca consuma benzina multa asta e ma conformez pana ii schimb sonda lambda dar ce are de merge cateodata iar in suturi.

Si ce am observat este ca daca ii dau forje acel mers in suturi dispare si masina se comporta chiar super bine.Dar pana o incalzesc calumea ma inebuneste cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni cat ar putea sa ma coste(un pret aproximativ) schimbare unui bolt de piston?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!