Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Oricum e bine ca ai schimbat fisele si bobina.Nu prea este in regula sa fure curent sau sa te curenteze.Cu egr cu mufa scoasa o sa fie mai lenesa masina,dar cu egr nefunctional cu mufa bagata o sa consume mai multa benzina.Poti incerca si recalibra cu interfata egr-ul.Daca nu se poate si eroarea ramane,trebuie dat jos si curatat bine..eventual tinut cateva ore in carburol(doar partea metalica inferioara),apoi pus pe masina si incercat iar readaptarea lui.Daca nu merge...schimbat.Sa dai jos si teava lui de legatura si incerci cat poti de bine cu o sarma introdusa in ea sa o cureti..pt ca si pe ea se aduna reziduri multe.Asemeni la intrarea tevei in clapeta,orificiul se obtureaza..si acolo sa cureti zonal foarte bine.Cand dai teava jos,sa ai grija pt ca ai o singura pozitie in care iese si trebuie sa demontezi tot ce impiedica teava sa iasa din locul ei.Posibil egr tau a ramas pe deschis si nivelul gazelor introduse in clapeta la relanty este foarte mare.Pierburg iti vine pe original la codul de motor APE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii.

Abia ce am ajuns acasa dupa un drum cu masina.Am mers vreo 70 km cu un consum de 7,3,si am mers turat cu ea.In totii acesti kilometri am mers cu mufa de la egr scoasa.Motorul sa comportat bine dar uneori mai are momente cand sa zic asa nu mai trage bine asta doar pentru cateva secunde dupa care merge iar bine.Cand am ajuns acasa am pus mufa de la egr inapoi si am pornit masina si surpriza mare.......relantiul statea frumos si se accelera super bine.

Deci ce sa mai inteleg?merg cu egr scos masina merge cat de cat bine,bag mufa la egr masina merge bine.Cand am pus mufa la egr inapoi m-am dus in spate la toba si nu se simtea miros de gaze.Cu mufa scoasa se simtea chiar foarte mult.

Gabi iti multumesc de informatii si colegului zebrocksky care l-am stresat un pic cu telefoanele.Toata stima domnilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E buna si curatarea, dar e doar o metoda de ai mai prelungii viata putin! Am vazut cazuri cand s-a pus EGR nou, si pe tester dadea Insuficient flow, si tot aiurea mergea motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La voi sta turatia mai sus mereu la prima pornire dimineata? Ca de cand cu temperaturile mai mici, am observat ca sta doar pe la 800 pana creste un pic temperatura apei, apoi scade la 750 - normala. Curios ca asta vara, chiar daca o porneam in mijlocul zile la 40 de grade, statea 1-2 min pe la 1200, apoi revenea. Ma gandesc ca socul oricum intra, daca porneste usor si turatia e stabila..doar ca parca nu e asa evident. Clapeta a fost curatata la inceputul verii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e normal..dar de ce nu mai sta turata la aceeasi turatie ca asta vara, pe la 1200, si sta doar la 800 acum la pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa face si a mea: vara sta pe la 1200 si iarna pe la 800. :sly:

Insa, nici pana acum nu am reusit sa aflu de ce se comporta asa. Poate ne lamureste cineva care stie mai bine. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi sta si vara si iarna la peste 1000rpm, asta cand sta mult nepornita, adica peste 12 ore

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi statea cum vrea ea de cuviinta,VARA.Vad ca de cand am schimbat EGR sa stabilizat si nu mai sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am problema asta cu turatia de cand am luat masina .... fie vara fie iarna sta pe la ~ 1250 si scade cand ajunge apa la ~ 60-70 grade nu mi se pare normal curios este ca daca dupa 30-40 de secunde opresc motorul si repornesc scade relantiul la 750- 780 nu da nici un fel de erroare pe tester motor axp 1.4 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am mers cu masina si motorul se comporta cat de cat bine.

Acum am mers cu ea si la accelerari a inceput iar sa smuceasca.Daca apas acceleratia la blana merge ceva timp in suturi dupa care pleaca racheta.Am vrut sa dau jos EGR da nu am reusit dar am dat acea teava care intra in admisie si am cam gasit ceva mizerie.

Maine ii fac o scanare sa vad ce rezultat imi da dar azi cand am vazut cum merge am ramas efectiv socat.

Revin maine cu rezultatul diagnozei

P.S am vazut ca daca merg cu mufa egr scoasa sau pusa tot asa face.

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci nu e egr-ul..

daca bobina zici ca a noua, fise ai pus noi ? bujii noi ? altceva nu mai ramane decat rampa de injectie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci bobina de inductie noua,fise noi,bujiile au 30.000 km

am verificat pompa de benzina,filtru de aer,clapeta acceleratie,filtru de benzina.Efectiv nu mai stiu ce sa ii fac

Si la rampa de injectie ce trebuie sa verific?

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi sta la 1200 si scade la 900,e normal sa stea la relanti la 900 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SSRAZVAN eu as schimba si bujiile, daca sunt normale si nu ceva prea performant, ca ar avea vreo 2 ani, si la cum ti-a mers masina in ultimul timp, sigur le-a afectat mai tare, si te incurca si la o diagnosticare corecta dar si ulterior la o functionare corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza e ca pe moment merge prost motorul dupa care brusc isi revine.

La relanti tremura motorul,si in mers degeaba accelerez ca nu se duce,dupa care daca pedala de acceleratie daca o tin constant brusc smuceste masina si se duce.

Azi sa vad daca reusesc sa ii fac diagnoza ca ma inebunit masina.

Ori o fi din egr si sa dea simptomele astea,ori nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat egr-ul inclusiv cu acea teava care pleaca din egr si duce in clapeta de acceleratie.

Egr arata bine la interior,i-am dat cu spary l-am lasat sa actioneze dupa care l-am suflat.In interiorul egr-ului are o mica supapa sa ii zic asa care am vazut ca lucreaza usor.Am reusit sa o actionez cu o bucatica de sarma si merge usor.Acea teava de legatura intre egr si clapeta am curatat-o si a iesit foarte putina mizerie.Am demontat din nou clapeta de acceleratie,era foarte curata iar sub clapeta era o flansa din aluminiu in care intra teava de la egr si aia la fel am curatat-o.Am montat totul la loc,am pornit motorul,a mers masina circa 1 minut bine dupa care a inceput iar sa tremure.De accelerat se accelereaza bine dar in relanty da sa moara.

Nu stiu ce sa ii mai fac.Azi ii fac diagnoza, si o sa vad ce zice si o sa adaptez si egr,si clapeta de acceleratie.Daca nici asa efectiv nu mai stiu ce sa ii fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii schimba toata masina pana ajung sa repare o piesa..tu o vei demonta toata :). Daca nu ii dai de capat singur, mergi la un service care sa accepte/aiba sa probeze piese bune de la ei pe masina ta, si nu ar trebui sa te coste mai mult decat o diagnoza ca sa afli ce are..si nici nu o sa depinda asa de mult maiestria lor. Dupa ce afli..te hotarasti singur cum o rezolvi. Nu te descuraja pana ramane decat ECU sau motorul de schimbat..ca mai ai senzori, pompe, bujii, filtre..si mai gasesti tu

Modificat de adyo13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, gandul ma duce la:

-alternator, poate are pbme si nu incarca de fiecare data cum trebuie, s=au intalnit cazuri cand infasurarea era desprinsa de pe rotor.

-Rampa de injectie, respectiv injectoarele.

Poate nu ai presiune constanta in rampa si astfel nu iti injecteaza benzina cum trebuie.

-Ralanti cu pbme poti avea si de la canistra cu carbon, chiar si missfire poti avea daca tinem cont de ce scrie in Rosstech.

-E posibil sa fie vinovat de mersul acesta tremurat si vre-un senzor de turatie.

Lasa egr-ul si clapeta deoparte deocamdata si incerca sa elimini din ce am spus mai sus.

Insa, din proprie experienta it spun, si clapeta de acceleratie iti poate face niste feste de nici nu iti inchipui. Mie imi facea aleator: imi tinea ralantiul sus, se comporta ca si cum as fi avut vreo bobina arsa, dar repet, comlet aleator. In cele din urma a fost doar clapeta, dar recunosc ca aveam si eroare de clapeta, pt ca practic mi se dusese potentiometrul din interiorul clapetei.

Am schimbat-o si de atunci masina merge de nerecunoscut.

De aceea iti spun , ca din pacate buba poate fi de unde te astepti mai putin.

Calm, rabdare si bine ar fi sa ai si pe cineva mai priceput lga tine, 2 creiere gandesc mai bine decat unul.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot sa verific daca am presiune in rampa?

e posibil sa nu ajunga benzina suficienta in rampa si de aici sa tremure in halul asta

tare curios sunt ce iese la diagnoza.

Revin mai tarziu cu erorile gasite

adyo13 apreciez ironia ta dar decat sa merg intr-un servise si sa ma apuc de nebun sa schimb piese care sigur se vor ridica cu multe zerouri le i-au prin eliminare ca altfel ajung sa schimb toata masina

Si la ce mecanicii avem mai bine ma las pagubas.Ceva are ea dar pana nu o scanez nu am de unde sa stiu

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact, insa, ar trebui sa pui in serie un manometru la rampa de injectie. Din ce stiu, ar trebui sa fie peste 2-3 bari.

Poate cineva care a mai facut acest lucru te poate ghida mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tie iti merge masina ceas cu mufa scoasa de la EGR,ce rost are sa mai cauti alte defecte?Ai spus negru pe alb...masina merge bine cu mufa de la egr scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am pus mufa la loc si mergea prost,dupa care am scos mufa si tot asa mergea.

Deci ce sa inteleg.......?

Si acum 2 zile am mers cu mufa scoasa si a mers bine dupa care i-ar a apucato

Ma duc acum sa scot mufa si sa vad cu merge

Revin

Scoasa mufa de la egr merge cateva secunde bine dupa care la fel...incepe sa tremure si da sa moara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare sondei lambda 1.

Din pacate, sunt atatea posibile cauze incat doar prin eliminare le poti depista.

Insa, de ce mi-e mie frica sunt problemele cu intermitente, e cel mai nasol lucru de diagnosticat.

Nu ai ce face decat sa le iei prin eliminare

Noi aici pe forum nu ne putem da decat cu parerea asupra unor potentiale cauze.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!