Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

cel mai probabil problemele se trag de la EGR, lipsa lui, sau functionarea defectuoasa este transmisa catre ecu, acesta actioneaza in consecinta prin mixul slab de benzina si oxigen

evident asta e teoria, practica se obtine prin schimbari de piese :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ce nu inteleg eu este,ce naiba treaba are egr-ul cu mixul slab de benzina si oxigen?

Din cate stiu egr-ul functioneaza doar 85% in relantiu si 15% in mers.Deci ECU comanda egr-ul si am inteles ca egr-ul face doar sa ia gazele nearse si sa le bage in admisie.Stau si ma gandesc de ce ar putea sa influenteze asa de mult egr-ul mersului motorului.Si sa zicem ca e mort egr dar in mers de ce face tot asa ca in relantiu?

La mine motorul se manifesta prea urat ca sa cred ca e din egr.E un mers de 3 pistoane a motorului,tremura din toate incheieturile dupa care brusc isi revine pentru 2 secunde si dupa o ia iarasi.

Faza e ca nu sunt in brasov cu masina si nici nu am la cine sa apelez la o scanare

Si daca bobina e dusa de ce nu am ude bujiile?sau ecu nu ii da benzina la injectoare tocmai datorita ca nu am aprinderea ok?

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca un egr defect nu ar trebui sa cauzeze un mers neregulat al motorului. Da, va trage mai greu, nu are vlaga smdp, insa nicidecum simptomele spuse de tine.

Eu unul, as pune alta bobina de inductie si apoi as vedea ce e cu eroarea de sonda lambda 2, mai precis as vedea mufa si cablurile pt ca e posibil sa ai ceva intrerupt.

Apoi as vedea cum se manifesta.

Egr-ul il poti elimina obturand intrarea in egr cu o tablita si sa scoti mufa din el.

Nu vei respecta normele de poluare sa zic asa insa motorul ar trebyui sa mearga mai bine decat cu un egr cu probleme.

Apoi, cand sortii iti vor fi potrivnici si vei avea bani sa-l schimbi cu unul nou.

Legat de bobina, poate ai noroc si dai peste un magazin ce are bobina pe stoc si accepta sa montezi bobina si sa faci un test.

Daca se dovedeste a fi ea cu buba o cumperi, daca nu, sa le-o dai inapoi.

Insa, eu unul nu as sta cu o bobina cu fisuri nici mort.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am EGR-ul defect si masina nu se manifesta in niciun fel,poate doar ca nu prea mai are acelasi "suflu" de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

Cam de 1 luna se aprinde martorul CHECK. Cateodata se mai stinge dar in cateva zile iar se aprinde. Am pus testerul pe masina, sonda lambda ii problema. Problema a aparut cam acuma 2 ani (iarna) de atunci s-a mai aprins de 2-3 ori asa ca am decis sa nu o schimb.

Simptome: probabil consumul ridicat, nici asta nu pot sa zic exact ca nu am BC, lipsa de putere dupa ce se incalzeste, iar cand pornesc AC-ul merge foarte urat masina (accelerare si pornit de pe loc). Ar trebui sa am si alte simptome la masina daca aceasta sonda lambda este defecta?

De ce se tot stinge si se aprinde odata la cateva zile? Ii posibil ca defectul sa fie la ceva fire de la sonda? Benzina pun de cand am masina din acelasi loc de la aceasi pompa (OMV).

Astept ceva pareri si multumesc anticipat.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schmbata. Sonda lambda 2 este sub masina. Probabil ai si un miros urat de gaze nearse.

Eu am avut problema la fosta masina cu amandoua sonde. Dupa schimb o sa vezi diferenta. Oricum a 2-a este mai ieftina decat prima de la motor :)

Producatorul spune ca trebuie schimbata la 160.000 km...

post-46865-0-72977100-1349813557_thumb.p

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ~145500 km.

Cea din poza o recomanzi tu? Ii universala asa?

Intreb pentru ca am auzit ca sunt universale si cele originale (care is mult mai scumpe).

Tu de care ai pus pe masina ta?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

Cam de 1 luna se aprinde martorul CHECK. Cateodata se mai stinge dar in cateva zile iar se aprinde. Am pus testerul pe masina, sonda lambda ii problema. Problema a aparut cam acuma 2 ani (iarna) de atunci s-a mai aprins de 2-3 ori asa ca am decis sa nu o schimb.

Simptome: probabil consumul ridicat, nici asta nu pot sa zic exact ca nu am BC, lipsa de putere dupa ce se incalzeste, iar cand pornesc AC-ul merge foarte urat masina (accelerare si pornit de pe loc). Ar trebui sa am si alte simptome la masina daca aceasta sonda lambda este defecta?

De ce se tot stinge si se aprinde odata la cateva zile? Ii posibil ca defectul sa fie la ceva fire de la sonda? Benzina pun de cand am masina din acelasi loc de la aceasi pompa (OMV).

Astept ceva pareri si multumesc anticipat.

La care din ele ai gasit eroare? Ce eroare ai gasit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a doua sonda lambda, cea de sub masina.

Codul exact nu pot sa ti-l dau deoarece omul de la service a verificat cu testerul. Am incredere in el pentru ca tot timpul mi-a reparat masina bine.

http://www.onauto.ro...ra=Sonda Lambda

Presupun ca prima sonda Bosch (cea mai ieftina) ii universala nu?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zik k nu e de la sonda treaba cu mersul aiurea.Multi avem sondele duse si nu avem mersul de care tu pomenesti.Si la mine banuiesc k e sonda nr 2 belita si masina merge ok.

la mine sonda 2 e moarta de tot si masina se comporta bine....abea acum vreau sa o schimb .....

Deci nu din cauza sondei 2 ai probleme, am mai zis ea doar monitorizeaza eficienta catalizatorului. Daca ai avea combustibil nears in gazele de esapament ar trebui sonda 1 sa dea eroare. Probabil ce a gasit mecanicul tau a fost o eroare de fir intrerupt sau in scurt pe sonda 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina parca nu mai are asa putere dupa ce se incalzeste. Asta din ce cauza ar putea fi? Nu are legatura cu sondele?

Probabil ce a gasit mecanicul tau a fost o eroare de fir intrerupt sau in scurt pe sonda 2.

Ii posibil ca din aceasta cauza cateodata sa se stinga martorul check si cateodata sa se aprinda?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu incalzitul te referi atunci cand erau temperaturile alea de 35 grade ? sau acum cand e mai racoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/10-senzor-oxigen-sonda-lambda.html

Daca ne spui ce eroare a gasit mecanicul pe sonda lamba 2 putem sa iti spunem fie ca are un fir intrerup/ in scurt sau e defecta fie ca trebuie sa schimbi catalizatorul. Oricum motorul nu merge prost din cauza acestei sonde (lambda 2).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu incalzitul te referi atunci cand erau temperaturile alea de 35 grade ? sau acum cand e mai racoare ?

Si atunci si acuma. Exista momente cand asa frumos merge masina, dar dupa ceva timp de mers devine lenesa.

@dic

Am inteles. O sa ma duc din nou sa puna masina pe tester si am sa revin cu codul. Oricum el asa mi-a spus ca la senzorul de oxigen apare problema dar nu mi-a spus decat ca trebuie inlocuita.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am inlocuit sonda lambda dupa catalizator cu una BERU (oem - asa scria pe ambalaj) si dupa 3 saptamani mi-a aparut eroarea in bord si pe tester ceva de genul intermitent flow....adica ori s-a dus sonda ori rezistenta din ea .... si asa s-au dus 550 ron, cand o s-o schimb o sa montez un fel de reductie sau distantier inainte de sonda ca sa nu ajunga direct in ea gazele, era in jur de 100 ron, sau facuta de un strungar ....

Modificat de 2mad4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@2mad4,beru sunt de calitate super.Exista posibilitatea sa provina din alta parte defectul.Scoate sonda si da-i cu spray de clapeta sau de frane.Apoi monteaza sonda inapoi si vezi daca mai sunt probleme.E imposibil sa se duca un Beru dupa 3 saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca am vorbit prostii. Am fost astazi la service si l-am intrebat pe mecanic, este vorba de sonda 1, nu de sonda 2 cum am zis in posturile anterioare.

Ati montat careva sonda universala si va facut probleme?

Ce recomandari aveti pentru masina din semnatura?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o sonda universala de cam un an de zile si nu am probleme. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

Isi face treaba bine? Dupa ce ai schimbat-o ai simtit ceva diferente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde pot gasi o sticla far stanga golf 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema! Motorul mi se tot subtureaza la relanti doar atunci cand e la 90grade si daca iau si volan pe loc, moare. Cred ca e ceva de la consumatorii electrici pentru ca am obesrvat ca mi se intampla doar atunci cand imi intra si termocupla in functiune. Bateria e aproape noua,incarcare am 14.2. Care ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca se intampla cand ajunge apa la 90 ma duce cu gandul la senzorul de temperatura, dar tinand seama de faptul ca depinde de sarcini suplimentare ale motorului (termocupla, servo) poate indica si corpul clapeta, adica regulatorul de ralanti nu mai poate ajusta turatia de ralanti in functie de solicitari. Poate ca regulatorul ala nu mai merge decat in anumite plaje si de asta se manifesta numai cand temperatura ajunge la 90.

Incearca o chestie: conecteaza toti consumatorii electrici (faruri, proiectoare, ventilator,AC, etc), vireaza volanul spre maxim si apasa si frana si urmareste atent acul de la turometru sa vezi daca scade. Incearca si cu motorul rece si cu el cald. Daca scade turatia mai mult sau mai putin in ambele situatii, posibil sa fie regulatorul de ralanti.

Si nu in ultimul rand o diagnoza, dar facuta cum trebuie nu numai asa nu sunt erori si gata.

Alte cauze posibile: canistra de vapori, sonda lambda.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece dupa ce nu mai e socul,ajunge la 750rpm(turatie normala zic eu),atunci am pornit farurile,ventilatorul la treapta 4,dezaburitorul si cd-playerul si au fost mici oscilatii de 50rpm timp de 1 secunda cat i-am dat drumu consumatorului. Dar dupa ce merg in trafic si ajunge apa la 90,atunci incepe sa mi se subtureze cand o scot din viteza. Ajunge sa aiba 550-600 rpm si atunci cand e la 550 rpm si intra si termocupla,e clar,moare motorul. Intr-o zi dupa ce mi-a murit motorul am dat sa-l pornesc si nu-mi mai statea deloc la relanti,dadeam cheie,pornea si murea imediat,trebuia sa o ajut eu din acceleratie ca sa nu-mi moara motoru.

Modificat de 22Vik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!