Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Buna seara si La multi ani!

Asta vara, facand rost de niste bani, am fost si eu cu masina la mecanic sa-i schimb distributia, filtrele, uleiul si bujiile (aveam masina de 6 luni si inca nu facusem acest lucru). Cum am ajuns la mecanic, m-a rugat sa pornesc motorul ca sa vada si el cu ce are de lucru si mi-a spus pe loc ca se aude un tacanit de la motor si ca ar fi de la tacheti si culbutori. I-am lasat masina peste noapte sa-mi faca cele enumerate mai sus, iar a doua zi ma suna si-mi spune ca s-a inselat cu tachetii si culbutorii si ca e o problema mai mare...el a spus ca a masurat presiunea din cilindrii si ca ar fi ceva de genu: normal - normal - 3 - normal (nu mai stiu ce valoare are normalul :D) si ca asta inseamna ca unul din pistoane e fisurat si ca pc-ul motorului l-ar fi oprit ca sa nu consume aiurea...mi-a mai spui si ce ar fi adus la situatia asta si anume ca inainte sa iau masina, baia de ulei a fost sparta si s-a mers cu masina fara a i se schimba baia de ulei si ca a cedat catalizatorul si sonda lambda, dupa care a fost schimbata baia de ulei...in concluzie, cand mi-am recapatat masina mi-a spus ca ori strang vreo 8 milioane de piston si ii schimb pe toti + mana de lucru + alte chestii pe la blocul motor, ori vand masina cat mai repede si ca pana fac ceva, sa fiu atent la ulei, sa nu pierd ulei...acum, dupa aproximativ 6 luni, dupa ce am tot verificat uleiul inainte de fiecare drum si m-am tot gandit, mi-am pus intrebarea, oare nu poate sa fie totusi din cauza culbutorilor si a tachetilor? Supapa nu mai functioneaza, deci presiunea nu e normala, ulei nu mananca absolut deloc. Masina nu vreau sa o vand, pe langa problema asta, totul este perfect la ea, nu bate, nu troncane, nu trage stanga dreapta, nu tu rugina, nimic...si nici nu dispun de banii necesari pt o schimbare de motor cum am mai primit sugestii...

Va multumesc mult daca ati avut rabdarea sa cititi postul acesta atat de lung si le multumesc anticipat celor care-si dau cu parerea.

Mihai Nichifor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare ai incercat? Ai ceva martori aprinsi prin bord (Check Engine)?

La ralanti merge rotund motorul?

Cat despre faza cu opritul alimentarii unui piston... da-o-n p**** ma-sii, astia de la Mercedes si alte firme se chinuie sa faca motoare economice care sa opreasca din pistoane in functie de sarcina si masinile noastre de 10 ani au deja asta implementat? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am facut scanari si la mecanicul cu pricina si la alt mecanic, nici o eroare si nu imi apare nimic in bord, iar la relanti merge normal, din cate ma pricep eu, adica nu se ineaca, merge rotund, se aude foarte frumos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre faza cu opritul alimentarii unui piston... da-o-n p**** ma-sii, astia de la Mercedes si alte firme se chinuie sa faca motoare economice care sa opreasca din pistoane in functie de sarcina si masinile noastre de 10 ani au deja asta implementat? :))

De fapt, da. Daca din 4 pistoane unul nu mai merge, cele 3 ramase "intregi" vor prelua si functia celui de-al 4lea.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum naiba sa preia cele 3 pistoane functia celui de-al patrulea...ce are geometrie variabila la arborele cotit?

Una este sa ai scapari de compresie la un piston (si pentru asta nu cred ca este nevoie sa fie pistonul fisurat) si alta este sa nu fie alimentat respectivul cilindru.

Daca ar merge in 3 nu cred ca ar merge motorul asa rotund si frumos dupa cum spui. Ar avea trepidatii, scadere de putere etc.

Eu zic sa faci o inregistrare a sunetului motorului si sa o postezi aici, asa isi pot da cu parerea mai usor cei care au motor similar cu al tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul ala al tau cam exagereaza, tacanitul de care vb provine de la tachetii hidraulici. Este boala la toate motoarele din grupul VAG fabricate intre '98-'03.

Daca te uiti pe youtube ai sa vezi ca si la motoarele cu 30.000 km se aude acel tacanit, mie mi-au zis si baietii de la reprezentanta si alti mecanici acest lucru.

Din partea mea poti sa stai fara griji, si daca te ai apucat sa strangi bani pt motor, baga-i in ce vrei tu ( de preferat tot in masina :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi face o inregistrare cat mai curand, dar, doar la relanti sau sa o si turez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa o si turezi, dar clantanitul ala de tacheti de obicei se aude la ralanti, cand o turezi zgomotul motorului il cam acopera.

Inregistreaza la ralanti si roaga pe cineva sa-i mai dea cate un sprit cat plimbi tu camera sau telefonul in jurul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@N.Mihai, ia vezi in link-ul de mai jos postul 83:

Asa se aude la mine si inca n-am rezolvat problema. La fel se aude si la tine ? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In turatii fluxul de ulei care incarca tachetii creste.Zgomotul respectiv dispare.De regula doar la relanty e zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa o si turezi, dar clantanitul ala de tacheti de obicei se aude la ralanti, cand o turezi zgomotul motorului il cam acopera.

Inregistreaza la ralanti si roaga pe cineva sa-i mai dea cate un sprit cat plimbi tu camera sau telefonul in jurul motorului.

Aprob :D !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Dimineata cand am vrut sa pornesc masina am constatat ca nu mai porneste. Cand ii dau cheie se aude "zzzzzzzz....." (ceva de genu :lol: ), se sting luminile in bord si computeru si se incuie usile. Nu se invarte motoru nu nimic.... Ce poate avea ? Sa i se fi descarcat bateria ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca martorii de bord iti fac ca la jocuri electronice,banuiesc ca e bateria.Incearca sa-i dai curent de la alta masina si vezi cum sta treaba.Ai grija sa nu o comiti cu polaritatea la borne...+ - ca e deranj mare apoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,a facut cineva asigurare online?am facut eu pentru prima data azi si ma gandeam la ceva pareri din partea voastra,la citysmart.ro am facut..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

slaut

va prezint o problema mai ciudata pana si pentru mecanic, aseara la 02.00 cand am pornit masina totul in regula, am lasat motorul sa se incalzeasca 5 minute, am plecat - ajuns acasa (4 km), am dat cu spatele si am oprit sa deschid portile, am calcat ambreajul sa dau cu spatele si mototul s-a oprit.

am repornit am reusit sa dau cu spatele am bagat masina in garaj, dupa care costat o dara groasa de ulei ca si cum ar fi curs la robinet, aceasta dara pleca din locul unde am oprit nu de unde am plecat.

m-am tot uitat si nimic...totul era plin de ulei....ajunsese pana in spate aproape de toba de la mijloc....in total s-a pierdut circa 1.5 L ulei.

de dimineata am fost la mecanic si nu a reusit sa-si dea seama pe unde curge ulei.....si pana la urma a stabilit sa schimbe semeringul la arbore (cel de langa fulie - acolo ar picura dar foarte rar), sa desfaca epuratorul si sa curete masticul si sa il inlocuiasca cu altul, si inca ceva dar am uitat....sa verifice o distanta la supape - parca, nu mai am retinut.

mentionez ca am atins putina gheata, posibil si cu baia de ulei...dar usor...poate a miscat ceva pe acolo???

***daca cineva are alte ideii sau sugestii i-as fi recunoscator.

PS: stie cineva dimensiunile la acel semering de arbore (cel de langa fulie) sau un cod ceva si unde sa-l gasesc

va multumesc pentru timpul pierdut pentru a citi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WVWZZZ1JZ1B075165

si gabi ai ceva idee de la ce ar putea fi aceasta masiva scurgere de ulei...baia nu e fisurata sau sparta!

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit intr-un final sa fac si filmuletul...sunetul e destul de asemanator cu cel live, singura diferenta e ca in filmulet se aude putin mai diesel decat in realitate, iar motorul era rece (nu am mai mers cu masina cam de o saptamana pentru ca nu am cauciucuri de iarna si nici nu am pornit-o pentru ca mi-au inghetat usile :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@2mad4, alaltaieri am patit si eu ceva de genul. Am pornit masina si am lasat-o ~ 5 minute sa se incalzeasca. Ma duc si dau cu spatele sa o scot din garaj. Cand ma uit in fata era o balta de ulei. Am incremenit. :o

Dau cu spatele ca sa o scot din garaj si in urma mea ramanea dara de ulei pe zapada. Am ridicat capota si....imi curgea (nu picura) uleiul pe la joja (joja era fixata bine si tot curgea pe langa). Am plecat urgent la primul service si am schimbat uleiul (avea ~ 12.500 km) si problema a disparut. :dry:

Cand a ridicat masina pe elevator s-a speriat mecanicul de cat ulei era sub masina (ajunsese pana la catalizator). Nu i-a venit sa creada ca pur si simplu masina nu s-a lasat pana cand nu mi-a aruncat aproape tot uleiul pe la joja.

Deci, nu numai ca am nimerit un ulei prost, dar l-am mai si tinut in motor mai mult decat trebuia. :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ deadly io am 6000 km cu acest ulei, io am folosit kastrol magnatec 5W40 + ceratec in el (nu stiu daca am facut bine)

apropo si mecanicul ce a zis cand a vazut uleiul tasnind de acolo?

PS....la capacul de la motor pe unde se introduce uleiul s-a format ca o crema de culoare crem, este OK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la amandoi de vina e inghetul epuratorului sau a furtunului de degazare(epurator care duce in filtrul de aer).Verificati rezistenta de pe furtunul respectiv daca functioneaza sau daca e incarcata de mizerie.Fenomenul apare pt ca se optureaza fluxul de aer care trebuie sa circule din motor spre filtrul de aer..via..epurator furtun degazare.Se creaza o presiune mare in baia de ulei (presiune de gaze)si apoi uleiul iese afara pe unde apuca..joja sau semeringul vilbrochen.Incercati sa vedeti in ce stare se afla furtunul de la epurator.Mergeti cu el scos din filtru de aer 1..2 zile sa se mai elimine spuma si condensul din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@2mad4, a ramas cam surprins. Exact cand am ajuns la service mi se aprinsese martorul rosu de ulei (imi aruncase tot uleiul). A zis ca uleiul pus a fost foarte prost de s-a intamplat chestia asta. :dry:

LE: Gabi, am sa verific ce mi-ai recomandat. Multumesc. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabivvx ai gasit piesa de care vorbeam eu?

1. deci solutia care ar fi, schimbarea epuratorului, sau curatarea lui (daca este posibila - parca e un filtru in el)?...si despre ce spuma e vorba....crema aia de care ziceam eu de la capacul de la motor?

2. este neindicat sa se desfaca epuratorul si sa se curete si sa fie montat la loc + pasta (mastic victor reintz)?

3. este o problema tipic golf, sau e generala.....ziceai tu odata ca ai inlocuit epuratorul si degeaba, nu mai tin minte in ce context....parca iti baga ulei in filtrul de aer....app. si mie imi face la fel

4. unde e rezistenta aia de pe furtunul de degazare ca nu o gasesc deloc.....e una dar la baia de ulei

mersi

@2mad4, a ramas cam surprins. Exact cand am ajuns la service mi se aprinsese martorul rosu de ulei (imi aruncase tot uleiul). A zis ca uleiul pus a fost foarte prost de s-a intamplat chestia asta. :dry:

LE: Gabi, am sa verific ce mi-ai recomandat. Multumesc. :icon_thumleft:

ce ulai ai folosit si ce folosesti acum?

Modificat de 2mad4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epuratorul l-am curatat anul trecut si ce am scos din el dezastru.Recomand curatarea lui si schimbarea garniturilor.

Si da e adevarat ca gazele din carter ti le baga in admisie si de curand am desfacut filtru de aer si am gasit ulei pe el.

Chiar saptamana trecuta mi-am verificat uleiul la motor si a trebuit sa ii complet cateva grame nu exagerat si am observat ulei pe filtru de aer.

E posibil ca uleiul din carter sa il mai bage in admisie si din cauza asta sa imi mai scada nivelul de pe joja??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ssrazvan - cu ce ai curatat epuratorul si despre ce garnituri e vorba, de la epurator sau furtun de degazare (cate sunt)?

si daca sti despre rezistenta de la furtunul de degazare de care vb gabyvvx?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!