Jump to content

Pierde lichidul de racire / antigel - 2.0 TDI (CRBC)


mdinisoae
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Recent am desoperit o problema cu nivelul lichidului de racire la Golf-ul 7, motor 2.0 TDI (CRBC). Masina are 1 an si jumatate si ~ 21500 Km.

Primul mesaj ca lichidul de racire este sub limita minima admisa l-am primit la o saptamana dupa ce m-am intors din vacanta; am facut ~ 4000 Km in 2 saptamani, noaptea erau temperaturi de la 14 grade spre 20 (in functie de regiunile de pe traseu) , iar ziua erau temperaturi peste 30 grade.

Am dat detaliile astea pentru ca dupa ce am inforrmat dealerul VW mi-a spus ca este normal sa se evapore lichid de racire din cauza temperaturilor inalte ... totusi, sunt ~ 350 ml de lichid completat (pt ca am ales jumatatea intre MIN si MAX).

 

Acum dupa aproape 6 saptamani constat ca lipseste lichidul de racire, am urmarit si am facut poze pe toata perioada asta (am cautat sa parchez masina in acelasi loc si sa fac poze dimineata cand motorul era rece si peste noapte era oprit).

Am inceput sa caut pe Internet si descoper ca nu sunt singurul cu problema asta, nu numai la posesori de VW Golf dar si posesori de Seat, Audi si Skoda. Am inteles ca la Golf 6 au fost probleme cu pompa de apa, dar nu am gasit nimic legat de Golf 7.

Am contactat din nou dealerul, i-am trimis pozele cu diferentele de nivel din August pana azi si in final am obtinut o programare pentru Luni (5 Octombrie).

Am cerut insistent sa fiu de fata cand or sa verifice masina si fac testul de presiune.

 

Mai este cineva pe forum care a trecut prin aceeasi situatie?

post-13970-0-36493300-1443616131_thumb.j

post-13970-0-94363200-1443616146_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema. Initial am crezut ca este de la pompa de apa, dar in urma testului de presiune s-a dovedit a fi radiatorul spart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Baboon:  multumesc frumos pentru reply.

Reparatia a fost facuta in garantie (daca mai era cazul) sau ai suportat-o tu din buzunarul propriu? Intreb pentru ca recent am schimbat radiatorul la Golf-ul 5 (a crapat turbina) si nu este ieftina deloc operatia! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata il schimb, s-a spart la 2 luni dupa ce a iesit masina din garantie :))

570 lei a costat radiatorul varianta OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o problema asemanatoare, motor 2.0 TDI CBAB, pe la 30.000 km, masina in garantie, pierdeam lichid la fel ca tine.

Au facut la service test de presiune pentru a se convinge de pierdere ( conform procedurii au bagat 1 atm in instalatie, cu un manometru cuplat si au tinut masina toata noaptea asa).

Dupa test (care a iesit pozitiv, dimineata manometrul mai indica un 0.2 maxim) au verificat toata instalatia. Negasind nicio urma de scurgere nicaieri au ajuns la concluzia ca e racitorul de gaze arse. Au demontat jumatate de masina pentru a ajunge la el, la mine era in spatele motorului sub DPF si au gasit si urmele de scurgere in el. A fost inlocuit pe garantie.

 

Noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc George pentru ca ai impartasit experienta ta; o sa tin cont si de asta in cazul in care ce-i de la service nu vor gasi defectiunea.

Cert este ca se pierde lichid si asta nu este normal (cel putin in condiitiile normale de condus si mai ales acum pe vremea asta unde temperaturile sunt ok).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai pentru ce. Si la mine pierdea cate putin (100 g max) la 7.500 de km de mers normal si cei de la reprezentanta mi-au zis cum ti-au spus si tie ''e normal sa consume putin''.

Problema a aparut cand am ramas fara lichid in vas, la un drum in Grecia (43 de grade pe autostrada) unde am mers mai tare decat de obicei. Atunci m-am dus glont la ei si le-am lasat masina s-o rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Vezi sa nu iti curga pe la teava de platica care leaga Termostatul de Pompa de apa,ar trebui sa se obeserve pierdea de antigel sub ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Cristi, maine o sa faca testul de presiune si sper ca scurgerea sa fie "la vedere". Din nefericire cantitatea care se scurge la fiecare traseu este foarte mica  si nu poate fi identificata decat daca scot scutul (nu am garaj si nici conditii unde sa fac singur operatiunea), iar scutul are o pâslă pe interior si orice lichid scurs in cantitati mici este absorbit de aceasta (cred ca intentia a fost sa izoleze fonic zona motorului).

 

Later edit:

Cautand pe net niste documentatie despre motorul 2.0 TDI CRBC am gasit SSP 820433 - The EA288 Diesel Engine Family

Modificat de mdinisoae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost cumasina la Porsche Brno (CZ) si ca sa fac testul de presiune, am facut o la nivelul lichidului inainte de a pleca de-acasa (motorul rece si nepornit pe durata noptii). Pentru ca am avut incredere in cei de la service NU am mai facut poza cand am ajuns (cu nivelul lichidului la cald ... deja stiam care este si a verificat nivelul omul care a preluat masina), au bagat masina in service si au instalat in capatul vasului de expansiune o pompa cu manometru si au bagat 1,5 bar. (nici aici nu am facut poza si cand am plecat de la service parca imi parea rau, dar consideram ca oamenii sunt de buna credinta si nu se vor preta la mizerii).

Ma intorc dupa 4 ore in service ca sa verific testul, presiunea scazuse cu 1,5 bar si lichidul abia daca se mai vedea in vasul de expansiune. Mecanicul a zis ca este normal pentru ca acum masina este rece si au balmazit ceva de legile fizicii si ca pot lua masina acasa. Nu i-am contrazis cu legile fizicii insa i-am rugat sa lase masina pana a doua zi dimineata sa vedem care este starea.

Azi dimineata ma duc la service si ce sa vezi, a luat-o fizica razna (concluzia mea): masina era mutata in alt loc decat unde o lasasem cu o zi in urma (motorul era un pic cald, deci opratiunea au facut-o dimineata), nivelul lichidului de racire era mai mare decat aveam eu initial (chiar si cu motorul in regim normal de lucru), iar presiunea crescuse la 1,5 bari. Au zis ca masina este OK, nu sunt scurgeri vizibile, nivelul lichidului de racire este OK si ca pot sa o iau acasa. In momentul ala am inceput sa vad negru in fata ochilor!

Am intrebat care era nivelul lichidului de racire inainte sa mute masina si au dat din colt in colt ca ce se vede in vas. Le-am aratat pozele facute pe durata ultimei luni si le-am spus ca nu avea cum sa fie ala nivelul lichidului de racire si de ce nu au asteptat sa ajung la service inainte sa mutate masina. Iar mi-au facut capul patrat cu legile fizicii, acum chiar se contraziceau singuri .... deja se reinventa fizica lichidelor!!!

Am lasat din nou masina in service, au sigilat atat cat se poate capota sa nu mai umble nimeni si o sa ma duc diseara sa vad rezultatul.

 

O sa atasez pozele mai tarziu , dupa ce le editez pentru ca depasesc 2 MB.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reeditat fisierele sa le pot incarca pe forum:

post-13970-0-68751000-1444141089_thumb.j

post-13970-0-77108200-1444141095_thumb.j

post-13970-0-01180300-1444141103_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu capota nedeschisa? Eu inteleg ca furtunul la cald se dilata un pic, creste presiunea si scade nivelul , iar la racire invers, creste nivelul, dar parca nu prea imi vine sa cred ceea ce vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@janos: capota a fost deschisa pe toata perioada testarii pentru ca acea pompa se monta cu un adaptor metalic in capul vasului de expansiune.

post-13970-0-28730600-1444170054_thumb.j

 

Acum pe seara, la 17:00,  am fost din nou sa vad care este starea masinii, rezultatul: presiunea si nivelul lichidului de racire erau nemodificate fata de ora 9 dimineata cand au "sigilat" capota (poza 1).

post-13970-0-71840000-1444170071_thumb.j

 

M-am uitat pe sub masina si am vazut lichid (poza 2); am rugat sa vina sa ridice masina pe elevator dar cel de la front office mi-a zis ca nu este nici un mecanic acolo  (desi am vazut 3 indivizi: 2 indivizi pregateau niste masini noi si unu era cel care ii supraveghea pe mecanici).

post-13970-0-22968700-1444170415_thumb.j

 

Am mutat masina singur fara sa pornesc motorul si pata de apa se pare ca era doar ... apa (nu avea miros); pe de alta parte mecanicul de dimineata a montat scutul inainte sa mute masina ... deci orice lichid s-ar fi scurs ar fi ramas in pasla de pe scut.

Am scos pompa si lichidul din instalatie s-a decomprimat pana la a ajuns la jumatatea vasului (poza 3), cu mult peste limita maxima => dovada clara ca au bagat lichid de racire dimineata, inainte sa ajung euin service. 

post-13970-0-95608500-1444170489_thumb.j

 

Am rugat pe "supraveghetor" sa scoata din lichid pana ajunge la limita maxima, a luat omu o seringa si a scos pana aproape de linia de maxim (poza 4).

post-13970-0-95316200-1444170560_thumb.j

 

In final, fiindca nu mai scazuse nivelul de lichid in ultimele 8 ore si presiunea a ramas constanta, am decis sa iau masina acasa.

 

Cu ocazia vizitei in service m-au anuntat ca este o actiune pentru actualizarea softului pt frana electrica, au facut si acest update.

 

Cam asta a fost experienta mea si sper componentele mobile ale sistemului de racire sa fie in regula (ma refer aici la pompa de apa, termostatul ... si ce altceva mai misca in timpul functionarii motorului). Voi monitoriza in continuare situatia si sper sa fie din ciclul "asa face toate, pana se lasa motorul".

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt convins de testul asta... Adica ai inceput testul cu nivel maxim, care a ramas "neschimbat" toata perioada testarii, dupa ce au scos SDV-ul tie ti-a crescut nivelul (din ce vad eu cu mai mult de 100ml), ai scos lichid din vas pana la nivelul maxim ai plecat de la service. Logic ar fi, daca nu au intervenit ei intre timp in sistem acum dupa ce ai mers cu masina ar trebui sa ai lichidul sub nivelul lasat dupa testare. Daca nu e asa te-au aburit... Mai mergi 1000-2000 de km si repeta testul ca nu e OK...
Apa de sub masina putea fi de la condensatorul AC-ului...

Modificat de moshucocoshu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima instanta instalatia a fost sub presiune 24 h; acum nu fac decat presupuneri care sunt oarecum sustinute de poze: "berbecul" a ajuns dimineata in service si in loc sa ma astepte ca sa pozez nivelul lichidului si sa vad cu cat a scazut presiunea dupa 24 h (am puse poze mai sus cu starea dupa 4 h) a  completat lichidul de racire si a bagat din nou 1,5 bari  (in speranta ca daca este problema se va pierde lichid si de data asta, desi nu erau urme vizibile pe sub masina sau pe furtune). In plus au pornit motorul ca sa vada daca fumega la pornire si cu ocazia asta au eliberat standul si au pus masina in alt loc.

Din nefericire, ei nu au recunoscut ca au demontat pompa de presiune, au completat cu lichid sau ca au montat din nou pompa cu 1,5 bar presiune => asta m-a scos din minti.

Explicatia la intrebarea ta: toata operatiunea cu mutatul masinii si adaugarea de lichid a durat cateva minute, ca sa zic asa motorul si lichidul de racirea erau reci, furtunele oarecum tensionate (dupa 24 h de stat sub presiune) si asta este motivul pentru care presiunea si nivelul lichidului de racire au ramas constante in a doua sesiune de test (de la 9 dimineata cand am facut eu pozele pana la 5 seara cand m-am intors in service).

 

Oricum, am sa monitorizez in continuare nivelul de lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mdinisoae, on 30 Sept 2015 - 15:33, said:

Mai este cineva pe forum care a trecut prin aceeasi situatie?

 

Salut!

 

Am tot CRBC, 60 kkm. Mi s-a completat la revizii cu lichid, dar nu in cantitati insemnate. Asa de neinsemnate, 'ca nici nu stiu sa zic cat. :-))

 

Trebuie sa tii cont ca antigelul se dilata si se contracta destul de mult (de aceea are vas de expansiune), iar completarile se fac cu motorul cald (90gr.). Daca pui la rece, risti sa fortezi instalatia si sa-ti faci singur un por.

 

Alta chestie: iarna, dupa o noapte de temperaturi foarte joase, se poate intampla ca la pornire sa-ti dea mesajul cu lichid insuficient. Nu te grabi sa completezi atunci. Mergi cu motorul,sa zicem un sfert de ora, dupa care opreste-l si reporneste-l. Daca mesajul de eroare dispare, atunci a fost alarma falsa si nu trebuie sa pui lichid in completare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Not_used_calin: Multumesc pentru ca ai impartasit si experienta ta.

Dupa experienta asta am cautat facturile de la Golf 5 si acolo am gasit o singura data, in 2009 la revizia de 15000 Km,  cand au completat cu lichid de racire (nu este specificata cantitatea si nici nu am fost de fata la operatie). Anul acela am avut o experienta neplacuta cu cei de la Porsche Brno (nu intru in detalii) si din 2010 am fost in permanenta prezent in service cand se faceau operatiile de intretinere si nu s-a mai completat nici un ml (sunt 6 ani, iar nivelul lichidului la rece este la jumatate intre Min si Max), doar mi s-a verificat proprietatile antigelului si rezista la -20 grade C.

 

Observatiile tale legate de proprietatile de dilatare ale atigelului in functie de temperatura de-afara si regimul motorului (rece vs cald) raman valabile.

 

Asa cum am spus mai sus, sa fie din ciclul "asa face toate, pana se lasa motorul", insa voi continua sa monitorizez mai des nivelul lichidului pentru ca in februarie se termina garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, mie mi-a "mancat" vreo 400ml in primii 5000km dupa care 0 :) Acum am 18.000 (18 luni)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna seara dragi colegi ,

am o problema cu antigelul care imi dispare fara urme vizibile pe asfalt sau la o verificare atenta a motorului pe care am facut.o la service si la care s.au uitat ei cum au vrut,ca eu nu ma pricep.

istoria e cam asa...

am luat un golf 7 2014 150 CP   E6  SH  188000 km din Germania verificat si  rasverificat  dar cu antigelul nu am avut ce verifica si imi dispare la 1500 (toti facuti in oras) km cam 350 ml de la maxim pana se aprinde martorul luminos..

schimbat pompa apa in Germania la 98000 km

completat antigel doar la revizii

Am facut in RO

au facut test de presiune in  instalatie si zic ca e bun nu scapa nu curge

schimbat capac borcan antigel 

VIZUAL SI OPTIC zic iara ca e ok

ceva aerisire a instalatiei de antigel cu verificare a tuturor componentelor ce lucreaza la ea si au zis ca e ok..

nu baga antigel in ulei ... pe joja si pe capac nu e spuma alba

nu am gasit ulei in antigel

nu am vazut sa fiarba antigelul in borcan sa borboroseasca

acul de la temperatura e ok nu fluctueaza

nu am remarcat miros dulce la pornire

nu am vazut fum sa fie alb...

precizez ca masina nu are nici cea mai mica problema merge beton dar apa asta...sa tot completez e enervant...si NU e sigura.

 

am mai cerut pareri si am primit 

intercooler

chiulasa fisurata   eventual garnitura 

posibil EGR  20%  ca nu seamana cu cel de la golful 6

 

mi s.a spus sa fac un drum lung sa pun antigel  si sa verific la destinatie deoarece la viteze constante si mari (nu ca in oras ) daca e fisurata chiulasa o sa piarda mai mult deoarece e incalzita mai mult multa vreme ( 200 km )

 

poate mai aveti ceva idei sau opinii care sant binevenite sau sa ma indrumati la cineva anume care este mai meticulos prin zona Cluj sau imprejurimi

va multumesc anticipat pentru timp si raspuns

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa, daca nu ai facut distributia poti sa o faci. Si da, am vazut ca a fost schimbata la 98.000km, insa dupa cum vezi cea originala a tinut 98.000km (x2)= kilometrajull masinii tale, astea-s deja consumabile.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...as putea sa o schimb dar unde sa mearga apa aia  sa se piardă fara semne...

Oricum trebuie facut 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina sta 2-3 zile dispare din lichid?daca era pompa de apa pierdeai lichid si peste noapte

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu am verificat asta ca nu a prea stat masina....

Si nu am vazut jos nimica

Si pierderea e cam in timp de 1 saptamana ....

Acuma de cand am facut recircularea  asta parca a mai trecut ceva timp in plus.

 

NU mai cita postul anterior!

Este greu de citit si contrar regulamentului.

Multumesc pentru intelegere!

 

Marian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu am avut acesta problema cu antigel la Golf7, si se pare ca  racitorul de EGR a fost de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrucat nu este un motor montat exclusiv pe Golf 7, problemele viitoare se vor discuta in aria "TDI Forum"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy changed the title to Pierde lichidul de racire / antigel - 2.0 TDI (CRBC)
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!