Jump to content

benzina nearsa


audibc
 Share

Postare recomandată

la verificarea ITP am vazut ca exista benzina nearsa ce vine pe teava de esapament de la motor. valoarea era f mare (aparatul indica maximul 99, dar inginerul a spus ca probabil e mult mai mare). intr-adevar, se simte si la miros, la teava de esapament. consumul masinii a crescut (13-14l in oras si 9 l in afara). ce-o fi, sonda lambda? inca o intrebare: de o perioada, senzorul de ulei ramane aprins 2-5 secunde dupa ce pornesc motorul, fapt ce nu se intampla inainte. uleiul e mobil 1 si am cam 5000 de km de cand am facut schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' vad ca va pricepeti!

salut

cred ca am aceeasi problema.consum mare,chiar foarte mare-16l in oras la motor de 2.0 abt 90 cp.am inteles ca sonda nu lucreaza in parametri.am gasit sa cumpar sonda noua cu preturi intre 238 ron si 650 ron.dilema este urmatoarea:care e cea potrivita sau care are pretul corect! apoi,cat de mult imbunatateste consumul?la ulei aceeasi problema ,dar am inteles ca trebuia sa pun ulei sintetic 15w40,si i-am adaugat un aditiv pana ii fac un nou schimb!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vorbit cu cineva care mi a zis ca primul pas care trebuie facut e verificarea filtrului de aer. cica e posibil ca fiind infundat (sau ud dupa perioada de iarna) sa nu permita sa se formeze amestecul corect si de aici rezulta consumul mare si benzina nearsa. asta se poate face la orice statie care face ITP uri, prin scoaterea filtrului de aer pentru aprox. un minut si verificarea hidrocarburilor care rezulta. daca valoarea lor scade, e ok, schimbam filtrul de aer si gata. daca nu... mai sapam..sonda lambda..un injector care nu functioneaza corect...daca rezolvi ceva pune si mie un rezultat pe forum. referitor la sonda lambda, eu am pe masina de aprox un an una universala bosch care e 2,3 milioane, dar nu ti recomand. dupa cum vezi nu cred ca merge. cea pentru tipul de masina pe care il ai mai mult cu aprox 1 milion.

daca iti consuma ulei problema e simpla, o rezolvi cu bani putini intr o zi. si la mine consuma ulei (la 230000 km) si i am schimbat semeringurile la supape. semeringurile sunt ridicol de ieftine (cam 15 000 buc) iar manopera, aprox. 1 milion. alea vechi erau plasticate, se arsesera de tot, cand le am schimbat. acum am 5000 km si nu a mai luat un gram de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vorbit cu cineva care mi a zis ca primul pas care trebuie facut e verificarea filtrului de aer. cica e posibil ca fiind infundat (sau ud dupa perioada de iarna) sa nu permita sa se formeze amestecul corect si de aici rezulta consumul mare si benzina nearsa. asta se poate face la orice statie care face ITP uri, prin scoaterea filtrului de aer pentru aprox. un minut si verificarea hidrocarburilor care rezulta. daca valoarea lor scade, e ok, schimbam filtrul de aer si gata. daca nu... mai sapam..sonda lambda..un injector care nu functioneaza corect...daca rezolvi ceva pune si mie un rezultat pe forum. referitor la sonda lambda, eu am pe masina de aprox un an una universala bosch care e 2,3 milioane, dar nu ti recomand. dupa cum vezi nu cred ca merge. cea pentru tipul de masina pe care il ai mai mult cu aprox 1 milion.

daca iti consuma ulei problema e simpla, o rezolvi cu bani putini intr o zi. si la mine consuma ulei (la 230000 km) si i am schimbat semeringurile la supape. semeringurile sunt ridicol de ieftine (cam 15 000 buc) iar manopera, aprox. 1 milion. alea vechi erau plasticate, se arsesera de tot, cand le am schimbat. acum am 5000 km si nu a mai luat un gram de ulei.

salutare

acum mai nou,cand motorul este rece,se opreste motorul,sau scade cam pana la 500rpm,face urat de tot.am desfacut filtru de aer (care este aprox.curat-are cam 3000km),clapeta de acceleratie este curata.in plus am o tzacaneala(ca de ceva fisurat)am dat teava care intra in motor(galeria?),si am obs ca erau fisurate ambele tevi.le-am sudat cu elecrod de fonta,dar dupa ce le-am montat,am aceeasi problema cu acel zgomot.dupa ce se incalzeste,zgomotul nu mai este deranjant,se atenueaza.cum as putea sa aflu de unde poate fi?problema cu ulei curs pe motor,am gasit-o,e vb de garnitura de la capac.cred ca o sa o schimb si garnitura de chiulasa,ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabibotosani Conform regulamentului nu este necesar sa dai quota la ultimul post.

Citat din regulament:

"14. Butonul Quote ("citat") ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la pornire intra in functiune un soc electronic (un injector, de fapt) care pulverizeaza mai multa benzina. daca nu functioneaza e normal sa ai - cand e motorul rece - turatii f mici. verifica in prima faza daca contactul nu e oxidat. la mine socul de care zic e in partea stanga -cum te uiti la motor. zgomotul nu stiu de unde e . vezi si un mecanic ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda este un sensor care este pus pe sistemu' de evacuare care masoara in prima faza concentratia de oxigen din gazele de evacuare precum si concentratia de NOx(NO2,NO4 etc),pt ca mai apoi sa transmita un impuls electric calculatorului!acesta ia decizia modificarii amestecului pt ca acesta sa se incadreze in amestecul ideal(cu coeficientu de exces de aer setat din fabrica)!pt ca sa nu ai benzina in evacuare arderea tre' sa fie stoichiometrica adica coeficientu' de exces de aer sa fie 1 ceea ce din cate stiu eu ar trebui sa faca computeru'!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@audibc: verifica ce tensiune ai la iesirea sondei (cu un multimetru si motorul cald), eventual in timp ce alta persoana tureaza motorul. Vezi intre ce valori variaza.

Bujiile le-ai verificat? Injectoarele? Pulverizeaza corect?

Filtrul de aer intr-adevar primul lucru pe care il poti verifica foarte usor si este la fel de usor (si ieftin) de inlocuit. Insa nu cred ca poate da asa mari probleme decat un filtru murdar (decat daca are cativa zeci bune de mii de km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sonda defecta poate cauza un comportament de "mers inecat cu smacituri" la o pedala mai apasata iar la o accelerare usoara sa nu se manifeste???

dar la detonatii pe circuitul de evacuare (la o talpa grea si repetata)???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se verifica daca injectoarele pulverizeaza corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se verifica pe banc de testare. Cei care fac curatari stiam ca au asa ceva pentru verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda modifica consumul? la tester imi apare sonda lambda no signal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clar.

Sonda defecta => functionare la parametri aiurea => consum mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sonda defecta poate cauza un comportament de "mers inecat cu smacituri" la o pedala mai apasata iar la o accelerare usoara sa nu se manifeste???

dar la detonatii pe circuitul de evacuare (la o talpa grea si repetata)???

Cred ca ar trebui sa verifici in primul rand aprinderea si distributia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

intrebare: am schimbat sonda lambda, am pus una noua. se poate verifica in alt mod decat la tester daca functioneaza? am incercat sa scot firele sa vad daca se schimba ceva la turatia motorului la relanti, dar nu vad nici o diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca u se simte nici o diferenta inseamna ca sonda lambda e dusa.

La aia noua ai incercat sa vezi diferenta de mes la relanti cnd scoti firul de la sonda???????

Incearca sa citesti erorile cu VAGCOM sau cu becul de>>check engine>>

APropos becul >check engine<< se aprinde cand pui contactul ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa un parcurs negru am descoperit pe pielea mea cum se face o diagnoza profi pe la noi

din experienta acumulata pot sa spun urmatoarele

noxe aiurea pot aparea dintr-o multime de cauze>

- filtru aer

- debitmetru

- EGR

- fise bujii

- filtru benzina, pompa de benzina

Fiecare dintre aceste componente poate aduce o modificare a raportului optim de combustie (14.7 pt lambda 1). Daca e filtrul de aer sau debitmetrul se observa la testarea debitului de aer. EGR modifica si el amestecul iar fisele duc la um mers altfel decit rotund. Sonda lambda defecta poate duce la un consum marit dar nu cu mai mult de 10 - 15%. Filtrul de benzina si pompa din cite stiu eu nu reiese la testul computerizat insa se poate testa ff usor cu un manometru cu un furtunel care se intercaleaza rampa. Aici se masoare presiunea cu si fara vacuum, la relanti si la o accelerare - se compara cu valorile din catalog.

Din nefericire eu am avut un parcurs f lung pina la identificarea defectului. Ideea e ca mecanicii au o inclinatie spre sonda lambda la orice indicatie din partea posesorului cum ca ar fi crescut consumul. In cazul meu nefunctionarea in parametrii ai pompei de benzina ducea la o injectie defectuoasa - injectorul 'pisa' , termen special pt asa ceva, la care esti trimis sa testezi injectoarele fara a face un banal test al presiunii din rampa (care dureaza 2 mimite dealtfel) - a dus la detonatii, lipsa putere, consum putin marit, disperare sofer ... .

Sonda lambda nu are nici o influnta aspra relantiului, ea sesizeaza problemele de combustie a amestecului si il transmite la ECU. Clapeta de acceleratie afecteaza, de regula, turatia la relanti fiind asazisul soc electronic.

Procedura de testare a sondei lambda

- se verifica continuitatea elementului de incalzire functie de numarul de fire al sondei

- se alimenteaza elementul de incalzire la 12V

- se incalzeste sonda pina la inrosirea virfului acestuia (soda lucreaza in mod normal pina la 600C asa ca nu va faceti probleme)

- cu un multimetru se masoara tensiunea generata de aceasta - ar trebui sa fie in plaja 0.2 - 0.8V

- se poate testa variatia valorii apropiind si indepartind elementul de incalzire

detalii despre modul de functionare al sondelor lambda http://www.lambdasensor.com/main/mtesting.htm

! Se recomanda ca firele acesteia sa nu fie puse in scurt si sa nu se afecteze elementul sensibil din sonda (Zirconiu sau Titan). Daca sonda mai functioneaza un amestec incorect poate duce la defectarea acesteia (eu am patit ca sonda sa fie OK dupa 180KKm insa deoarece nu am aflat problema la timp aceasta s-a defectat)

http://www.beru.com/english/aktuelles/pres...50413-PI204.php

O alta cauza a amestecului incorect este 'aerul fals' daca cantitatea de aer din amestec nu este cea masurata de debitmetru adio amestec optim - probleme la ardere - emisii cu diverse probleme. Exista un spray 'Vacuum leek' cu care ai putea verifica daca ai probleme de etansare.

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsul extrem de explicit. filtrul de aer e nou schimbat, debitmetrul e in parametri. la relanti masina sta frumos (un extrem de usor tremur ce este aratat de turometru - maxim 2-3 mm), iar in sarcina trage ff bine. cum pot verifica daca e aer fals? unde bag sprayul vacuum leek?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pulverizeaza in jurul furtunelor princare trece aerul (de dupa filtrul de aer si pina unde se poate)- daca trage aer fals amestecul respectiv va produce detonatii sau (functie de cantitatea absorbita) va influenta stabilitatea functionarii motorului.

Tremuratul respectiv este absolut normal.

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu nu cred ca acel tremurat de 2-3 mm e normal. Dar sunt atitea cauze din care poate apare, ca nu stiu daca merita sa te lupti cu el. La un benzinar cu motorul in perfecta stara (inclusiv toate componentele extra, gen senzori, bujii, etc), nici nu simti ca e pornit cind sta la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!