Jump to content

W de la VW Passat


mik15

Postare recomandată

...hai ca am facut-o si pe asta, desi poate logica ar fi fost ca dupa V8 si V10 sa urmeze V12, am zis ca trebuie sa fie un W8 incat sunt mult mai rare. "Inculpatul" este un Passat B5.5, fabricatie 2004, Japan specs care in primii sai 3 ani de viata in aceasta tara a apartinut tot unui roman care a decis sa se mute in EU si ii trebuia un nou camin masinii, asa ca dupa ce a stat vreo luna de zile parcata a ajuns la mine in final incepand de ieri.

 

  Dat fiind faptul ca si fostul proprietar e un pasionat de motoare, a avut grija de masina din 2012 pana mai luna trecuta, oferindu-i servisari la timp si in concordanta cu cerintele VW pentru acest model, fapt care a contat foarte mult pentru mine in alegerea ei. Per total masina este intr-o conditie foarte buna, singurele parti negative ar fi burdufurile exterioare la planetarele fata care au crapat cand am scos-o putin la un drum mai in forta, apoi 2DIN-ul care este un afermarket instalat de cel din Japonia a carui functie capacitiva a disparut din cauza caldurii de aici cred si calitati de chinezarie ieftina.

 

 Daca burdufurile sunt usor de inlocuit am insa dubii in legatura cu 2DIN-ul, as vrea ceva OEM si in acelasi timp ceva mai modern, poate cei cu B5.5 imi pot da ceva idei.

 

 Ca dotari extra, cred ca ar fi bi-xenon, trapa cu celule fotovoltaice, jante BBS pe 17, evacuare specifica W8, interior piele cu scaune fata electrice si cu memorii, si cam astea cred, nu cunosc platorma prea bine asa ca nu prea stiu cum ar fi un Passat normal. Ceea ce pot spune insa, e faptul ca masina nu isi arata varsta deloc, extrem de putin uzura la interior, asta ar sugera materiale de-o calitate buna folosite.

 

 Cum se conduce? pai as spune ca foarte bine, m-a suprins in mod placut, nu am prea mers cu B5 insa nu am fost vreodata fan al acestui model, dar masina este confortabila, putin cam barcuta, directia nu foarte precisa dar nu ceva de neasteptat de la grupul VAG, insa este bine insonorizata si ai senzatia de calitate la interior. Cred ca un set de arcuri EIbach ar transforma-o putin atat vizual cat si dpdv al stabilitatii, acum se cam inclina in curbe.

 

 Evident motorul este eroul care m-a facut sa o iau, desi nu as putea spune ca impresioneaza foarte tare prin putere, cu toate ca perceptia imi poate fi afectata de RS-ul V10, insa surpinde prin rafinament iar evcuarea in ture iti aduce aminte ce are sub capota. Cutia 5hp, iarasi o aplicatie pe care o stiu cu ochii inchisi si care nu a fost wow si a avut ceva hibe, isi face aici treaba bine, evident o manuala ar fi scos mai mult din motor, insa data fiind intentia de-a fi un cruiser confortabil i se potriveste mai bine. Legat de cutie, vechiul proprietar i-a facut si un flush, fapt care cu siguranta a ajutat.

 

Cam asta ar fi povestea pe scurt, mai jos cateva poze din anuntul de vanzare, va urma o sedinta foto dupa un scurt detailing.

 

11i0irs.jpg

30a6noy.jpg

2rma429.jpg

wkhdl0.jpg

1535it5.jpg

opydj8.jpg

Link către comentariu

Felicitari. Sa o stapanesti sanatos!

Modificat de V A L I
Link către comentariu

Frumos W .

In bord poti monta o navigatie MFD .

Legat de evolutia masinilor, si eu ma mir ca ai coborat la un Passat (chiar si cu 8 cilindrii) , dupa ce masini ai avut inainte.

Link către comentariu

Tocmai ca avand pasiunea, nu considera ca a coborat, putea sa-si ia si un golf 1 1.6 diesel, dar din puctul lui de vedere e placerea de a avea. Nu cred ca exista evolutie sau involutie la pasiune / placere...

 

Frumos exemplar, sa te poarte sanatos sa il ingrijesti ca pe celelalte !

Link către comentariu

@muale - deocamdata le am pe amandoua iar legat de involutie/evolutie, nu le poti compara, fiecare are ceva special, raritatea lui W8 m-a ispitit puternic, intotdeauna mi-au placut masinile care-l au pe vino-n incoa, ceva produs in serie mai mica sau contestat de multi si pe care nu le gasesti zilnic pe drum si de obicei cat mai "sleeper",  inca mai am de adaugat pe lista un V12 si un W12 ;) .Multumesc pentru sfatul cu MFD.

@V A L I - la mine merg, le verific din nou.

@ ValyMic - mersi.

Modificat de mik15
Link către comentariu

si cateva poze dupa ce a primit ceva atentie pe partea de detailing, nimic major doar o baie buna, intretinere piele si tot ceea ce inseamna plastic atat la exterior cat si la interior, si Passat-ul are chiar o groaza de plastic in el   :)

 

 

 

 

post-39984-0-88699500-1438798565_thumb.j

post-39984-0-59973100-1438798830_thumb.j

post-39984-0-62264200-1438798860_thumb.j

post-39984-0-08784400-1438798877_thumb.j

post-39984-0-14053800-1438798895_thumb.j

post-39984-0-27808300-1438798908_thumb.j

post-39984-0-69863400-1438798928_thumb.j

post-39984-0-73100600-1438798944_thumb.j

Link către comentariu

true sleeper. il dau de gol tevile de esapament si sigla din grila.

ar merita niste jante long beach.

Link către comentariu

Imi plac scaunele foarte mult. Chiar se potrivesc Passat-ului si sunt si foarte intretinute. Cat despre masina, impecabila! Niste jante pe 18", cred ca ar da foarte bine.. Ceva OEM 

 

Sa o stapanesti sanatos! :)

Link către comentariu

Frumos si rar exemplar!

 

Stiu ca in Japonia au volanul pe dreapta. Sau a fost modificat pt LHD?

Link către comentariu

jantele astea par mici si din cauza suspensiei care e mai inalta, cred ca un set de H&R care sa o coboare o vor face sa arate mai bine, sunt tentat sa pastrez jantele pentru ca au venit doar in configuratia cu W8 fiind ceva caracteristic, daca le-as schimba as merge pe ceva concav in 5 spite late. 

 

In Japonia exista si LHD si RHD.

Link către comentariu

O masina rara si deosebita in felul ei..

 

Masina nu prea e sleeper (la 7.8 suta te cam bati cu BMW-urile 2.0 Diesel, sa nu zic un GTI..) 

my 2 cents: o masina fara rost, cu motor mare, care consuma mult si merge incet :D Sper sa nu se supere nimeni.

Link către comentariu

nu-i nicio suparare, RS-ul V10 isi face treaba la capitolul sleeper, nu e wow W8-ul acesta insa mie mi-a placut faptul ca e rara, apoi pentru mine nu conteaza prea tare 0-100, de cate ori faci asta? nici aici nu am unde sa folosesc cei 580cp pe care ii tarai degeaba dupa mine prin trafic, e intr-adevar placuta ideea de a-i avea si iti da un oarecare confort psihic la drumuri lungi. Passat-ul acesta nu a fost gandit sa faca curse de drag-racing, e tot un Passat doar ca mai stilat si tot pentru confort si drumuri lungi gandit, asa ca 2.0D nu ma poate face, nu avem arzatoare de ulei aici exceptand masinile heavy duty :) .

 

@muale - le-am vazut, multumesc pentru idee.

Modificat de mik15
Link către comentariu

Mie imi place masina...

 

Am condus aprox 150 000km B5.5 1.9tdi de 131cp si mi-a ramas la suflet.

Mult plastic, da, dar masina a fost excelent inchegata. Despre fiabilitate, nu are sens sa povestim.

 

Vazand pozele astea, m-au napadit amintirile :) din vremurile misto cu B5.5.

Sunt convins ca motorul W8 are un sunet anume.

 

Apropos, asta nu e 4motion cu Torsen, adica Syncro ? 

Link către comentariu

RS6 e dream car-ul meu :-)

In conditiile tarii unde stai tu e ok, dar sa aduci asa ceva in Europa, sa mergi cu consum urban de 20 fara niste performante wow e cam inutil. Stiu, nu e buna perspectiva mea :-)

Legat de DVD recomand ceva tot aftermarket, Alpine, Clarion, care sa se potriveasca la culoarea iluminatului butoanelor. MFD-ul in afara ca are aspectul OEM, e depasit la toate capitolele.

Sa il stapanesti santos!

Modificat de Bebeee
Link către comentariu

.....

Apropos, asta nu e 4motion cu Torsen, adica Syncro ? 

 

E 4Motion cu Torsen, adica Quattro. Syncro e tractiune integrala cu vasco-cuplaj, ceva mai vechi.

Link către comentariu

in weekend a avut parte de un mic tratament la "doctor", i-am schimbat burdufurile exterioare ale planetarelor fata si cu ocazia asta am facut si o inpsectie amanuntita si spre surpinderea mea masina chiar este "beton" as putea spune, nu curge si nici nu se vede umezit pe la vreo garnitura sau furtun, totul este intr-o stare foarte buna. Am completat cu ulei toate cele trei diferentiale, fiecare luand circa 100-200gr de ulei.

 

Cutia a fost servisata de vechiul proprietar acesta schimbandu-i uleiul, filtrul si garnitura, deci m-a scutit pe mine de o treaba in plus. Un alt lucru interesant e faptul ca suspensia pare a fi integral cea originala, toate suruburile fiind inca marcate cu vopsea, banuiesc ca asa veneau din fabrica, dar daca este cea de fabrica a rezistat si inca rezista foarte bine la cei 166k km, nu  scoate absolut nici un zgomot.

 

Amortizoarele sunt Sachs de culoare rosie, deci banuiesc ca sunt o varianta sport, ciudat insa ca le-au imperecheat cu arcuri asa inalte, nu prea inteleg rationamentul.

 

Altfel, asa cum remarca mai sus colegul Bebeee, motorul desi e foarte silentios si rafinat inghite benzina cel putin la fel ca RS-ul, pe autostrada de la 140 in sus nu scade sub 12 consumul, in oras cred ca sare de 20... :). 

 

Urmeaza sa schimb HU cu un Pioneer AppRadio, m-am hotarat asurpa acestuia pentru simplul fapt ca imi pot conecta iPhone-ul la el si accesa orice aplicatie direct pe monitorul HU-ului, ceea ce mi se pare ok mai ales pentru GPS.

 

Legat de ceeea ce spuneau cativa colegi mai sus, masina are sistemul Quattro, adica foloseste un diferential central de tip Torsen, T2 cred, un diferential fata si unul spate, este exact aceeasi aplicatie ca si la Audi A6/A4 din acei ani, doar ca la VW s-a numit 4Motion din m otive lesne de inteles.

 

Masina este extrem de bine inchegata, mi-a depasit asteptarile in ceea ce priveste mai ales rigiditatea caroseriei si a imbinarii finisajelor, ma asteptam sa simt ca flexeaza si ca scartaie plasticele prin ea, insa nimic de acest gen.

Modificat de mik15
Link către comentariu

Sa te bucuri de masinuta, e ceva deosebit. Foarte greu se mai gaseste modelul asta de Passat intr-o stare buna, marea majoritate au >250 000km si sunt neingrijite.

 

Chiar si azi, felul in care se inchide usa, portbagajul si mai ales felul in care care stau plasticele in masina este foarte ok, asamblarea a fost excelenta pentru modelul asta.

Link către comentariu

Ha! Mereu mi-am dorit masina asta, tocmai datorita raritatii ei. Si exemplarul tau e deosebit de bine îngrijit. Interiorul exprima cata atentie s-a acordat intretinerii ei.

 

In zilele noastre in care toate motoarele sunt 1,4 cu 10 turbo, mi se pare refreshing sa vezi un motor mare aspirat. 

 

S-o conduci sanatos :)

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

i-am facut deja primul service, cu vreo 3.5k km inainte de cand ar fi trebuit conform intervalului folosit de propietarul anterior de 10k km. Am hotarat insa sa il reduc la 7k, tinand cont de faptul ca in Japonia era servisata la fiecare 5k km si dat fiind faptul ca e un motor pretentios in ceea ce priveste calitatea uleiului. Am mers pe Fuchs Titan Supersyn 5w40 .

 

I-am schimbat si rama player-ului cu una dedicata pentru Passat B5.5 pentru unitati 2DIN si acum arata mult mai bine. De asemenea boxa fata dreapta scotea niste sunete ciudate la bass asa ca am desfacut fata de usa si s-a adeverit ca membrana era crapata ca atare am comandata 2 boxe noi din DE, una de rezerva.

 

Am facut deja 2500km cu ea si merge ca unsa, mai ales acum dupa service :)

post-39984-0-05596100-1441547536_thumb.j

Modificat de mik15
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

am schimbat deci difuzoarele fata, nu a fost chiar usor din cauza faptului ca cele originale erau nituite si deci cam greu dupa sa folosesti suruburi, in final am rezolvat-o si ma pot din nou bucura de muzica la un nivel decent :).

 

Au venit si arcurile pentru a o mai cobori putin, adica 35mm fata/spate, sper sa le pun in weekend si apoi urcam niste poze fresh.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

si cateva poze dupa montarea arcurilor. Ca si impresie, evident pe langa aspectul vizual care s-a imbunatatit mult a scazut considerabil body-roll-ul precum si "datul" in nas la frane mai bruste ca si ridicatul de fata la plecari mai in forta, per total au schimbat mult in bine masina pastrand in acelasi timp cam acelasi confort.

 

nqodhh.jpg

 

2lj6h54.jpg

 

2h6dkl5.jpg

 

5yx3rc.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!