Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

sal

o intrebare am si eu,care este cilindrul 4 la VW si cum se schimba bobina de inductie?

astept raspuns,ms frumos

cilindrul 4 e langa cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut niste episoade in care nu tragea motorul, mergand smucit, dar nu am avut nici o eroare de missfire. Avand o bobina noua rezerva, nu stiam care trebuie inlocuita, asa ca am masurat bobina cea noua, apoi cele de pe motor si am gasit-o pe cea defecta. Masuratoarea am facut-o intre pinii 1-2, 1-3 unde cu aparatul fixat pe 200k, valorile indicate au fost in jur de 80 (cu mici diferente). Poate este cineva interesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Saptamana asta mi-am cumparat o bobina Beru sa o am de rezerva. Parca am avut o presimtire :)...astazi cand sa dau cheie, mergea in 3 pistoane si s-a aprins check engine...clar. Am scos capacul de la motor si de la a doaua incercare am nimerit-o - bobina de la cilindrul 4. Partea nasoala ca trebuie sa cumpar alta de rezerva, dar oricum aia care s-a ars si-a facut datoria cu varf si indesat - are stantata data fabricatiei 10\01

Referitor la martorul Check Engine, din cate stiu trebuie sters cu Vag-Comul, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

...martorul check engine se va stinge singur dupa ce vei parcurge cativa km... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sau vino la o intalnire si te scapam noi de ea in mai putini km ;)) (cu un vcds)

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut dreptate Luci26 - s-a stins dupa aprox 2-3 km.

@zebrocksky - multumesc f. mult pentru intentie :icon_thumright: - chiar incepusem sa caut lista cu cei care fac diagnoza in Iasi (eu stiam ca o eroare aparuta ramane pana este stearsa - sau s-a stins martorul de check engine, dar ea a ramas in memoria computerului? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca a disparut din bord inseamna ca motorul functioneaza in parametrii normali.Daca ramane cumva stocata,iti apare la diagnoza(iti doresc sa nu ai niciodata nevoie de ea :) ).Oricum,important e ca merge bine.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema nou-nouta. Astazi eram la mecanic cu capota deschisa sa ne uitam la tampoanele de la motor pentru ca imi trepida masina la relanti. Pe cand ne holbam la tamponul din dreapta, de langa baterie care era rupt (motorul se balanganea de numa-numa), mecanicul meu pune mana pe tamponul respectiv sa vada ce se intampla cand, din senin, motorul incepe sa o ia razna. Trepdidatii foarte puternice si becul de la sonda lambda palpaia, ca mersul in 3 cilindri. Opresc masina, o las 3 minute si ii dau din nou la cheie, masina nu mai face nimic. Bagam vag-comul si citim erorile, missfire pe cilindrii 1,2, si 3. Stergem erorile, plec acasa, iar in fata blocului bag si eu vag-comul cu motorul la relanti, si incep sa citesc pe measuring blocks pe acolo cand incepe masina din nou sa faca la fel. De asta data missfire pe cilindrii 1 si 2.

Credeti ca balansul pronuntat al motorului poate determina un defect la bobinele de inductie?

Bujiile au 1 luna de cand sunt schimbate, acum o saptamana mi s-a desfacut chiulasa pentru schimbul supapelor (curea de distribuite rupta in mers),

iar ca problema stiuta - am probleme cu termostatul care cred ca e blocat pe deschis si motorul nu se incalzeste corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa nu se curete bujiile daca nu ajunge motorul la temperatura de regim, si atunci nu prea mai dau scanteie cateodata

in rest motorul e ok? ulei si antigel papa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de incidentul cu cureaua de distributie nu papa nici ulei nici antigel. Acum, dupa reparatii, inca nu se simte ca ar papa ceva, oricum am doar o saptamana cu noua distributie. Pe drumul spre casa nu a mai facut, insa nu cred ca e o intamplare de 2 ori intr-o zi. Motorul merge ok, lipsa de putere nu observ, merge rotund, ba chiar am observat ca am scapat de o variatie a relanti-ului dupa reparatii. Se poate diagnostica cumva cu vag-comul problema asta? Nu am aparat de masura si nici nu ma bag la asa ceva.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut bujii terminate si termostat defect si am avut misfire la scanare, atat poate zice vag-com-ul

vezi ca termostatul defect buleste motorul si daca e blocat deschis, il uzezi foarte repede

schimba termostatul si mai vezi dupa daca mai ai probleme... ce model de bujii ai pus?

daca poti demonteaza bujia cu nr1 (unde tot aveai misfire) si fa-i o poza sa vedem cum arata electrozii

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales iarna,daca motorul nu atinge temperatura optima de functionare,TOTUL este posibil.45 de lei termostat(cel mai ieftin).Este si DIY pentru schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul e comandat deja, trebuie sa vina luni. Am luat OEM de aia dureaza atat. Bujiile sunt NGK PZFR6J-11. Nu mai desfac acum bujia, oricum luni ma duc la schimbat de termostat si tampoane la motor, dar apropo de ce ai zis, ca nu s-ar curata bujiile bine daca nu se incalzeste motorul - daca stau sa ma gandesc bine, inainte sa imi dea missfire, in drum spre service am mers cam vreo 8-9km cu viteza destul de constanta, perioada in care apa s-a racit bine de tot, mai mult ca de obicei. Service-ul e in Popesti-Leordeni, deci am avut un drum mai intins decat obisnuitele mele coloane de masini prin Bucuresti.

Merg cu termostatul asa de vreo 2-3 zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca a ramas deschis,nu e buba asa mare.Mai nasol e cand ramane inchis.Cele mai multe cazuri=>chiulase numai bune de planat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat azi termostatul si suportul lui, pana acum toate bune, masina se incalzeste corect chiar si in mers. Ieri mi-a dat iarasi missfire pe cyl 1 si 2, sper ca de astazi sa nu mai imi dea.

Cei care ati avut probleme cu bobinele: Erorile de missfire erau permanente? La mine apar pt 2-3 secunde, dupa care motorul isi revine din balbaiala, ramanand doar motorasul palapind. Mi se pare ciduat ca o bobina sa functioneze intermitent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat o singura bobina in viata masinii(scurta ce e drept,de doar ~1an).In prima zi a aparut de vreo 2 ori pentru 3-4 secunde cu sacadarea turatiei,dupa care isi revenea.A doua zi,pe seara,cand ma intorceam acasa,la semanfor,dupa o forja mai serioasa,am scos pe liber,am coborat pana la semafor,s'a facut veredea,am bagat 1a,si cand sa plec a aparut iar.De data asta,mergea in 3,dardaia toata,am ajuns cu chiu-cu-vai acasa,am pus tester.Missfire cyl 1.Era noapte.A doua zi, am desfacut bobina.Surpriza,era un FIR sectionat(parca luat cu lama).L'am lipit et voila,s'a remediat.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut eroarea repetata de 2 ori acum 4 zile, iar ieri dupa amiaza a aparut din nou. Eroarea apare numai dupa ce a stat la relanti cam 8-10 minute. Prima data am avut missfire pe 1,2 si 3, dupa care numai pe 1 si 2. Cam lung intervalul intre erori, avand in vedere ca merg in fiecare zi cam 30km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc,atata timp cat nu ti le "impusca" definitiv,sa nu fie un contact imperfect pe undeva(incepand din capul bujiei->la manunchiul de fire)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a facut azi din nou, chiar dupa schimbarea termostatului. Am clarificat si consditiile in care face asa. La relanti cu motorul rece, daca o las 10min imi da missfire. Stiu ca nu e recomandat sa incalzesti motorul cu masina pe loc, insa nu e normal sa faca asa. Dupa ce am plecat de pe loc, desi motorul inca nu se incalzise, nu a mai facut. S-a incalzit foarte bine si mers perfect pana acasa desi am stat la relanti cand am ajuns 15min. Azi mi-a dat cilindrul 1 si 3. Nu inteleg cum s-au dus 3 bobine in acelasi timp dar imi dau missfire cand unele cand altele. Maine o sa incerc sa schimb 1 cu 4, am observat ca 1 imi da tot timpul, pe cand 4 niciodata. Revin cu detalii.

@zebrocksky o sa ma uit maine si la fire insa e putin probabil, sunt prinse destul de bine si e vorba despre 3 bobine, nu doar una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...cand da missfire continuu,e clar ca sunt duse.Te gandesti la reconditionare? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luati-va gandul de la reconditionarea unei bobine.

Misfire apare si cand:

o supapa nu inchide cum trebuie

un injector nu lucreaza in parametri

presiunea combustibilului in rampa nu e suficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam sa te asiguri intai ca sunt arse pentru ca eroarea nu inseamna neaparat bobine.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bobina 1 cu 4, am lasat motorul sa se raceasca, eroarea a reaparut pe toti 4 cilindri. Drept urmare m-am enervat rau si m-am dus la Midocar si am dat 800de ron de 4 bobine OEM nou noute. Le-am pus pe masina si acum astept cateva ore sa se raceasca motorul complet pana sa vad daca mai face.

Dar intre timp as avea nevoie de ceva lamuriri referitor la aceste misfire-uri si vag-com. Pe canalele 014,015 si 016 pot sa vad total misfire cat si imapriti pe cilindri.

Cu bobinele vechi: - la cald imi da 1-3 misfire pe cate un cilidru, aleator. - la rece: misfire-urile cresc pana la 15-25 si atunci apare eroarea.

Cu bobinele noi: la cald imi face la fel, adica am cate 1-3 misfire-uri pe toti cilindri, dupa care revine la 0 vreo 2 minute, astept sa vad la rece cum e.

Sunt normale misfire-urile astea la cald? Ele in masina nu se simt, nu afecteaza nici relanti-ul nici pueterea in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu sunt normale. Valorile citite trebuie sa fie "0" pe toti cilindrii indiferent de situatie. Vezi si postul lui @Al Bundy, de mai sus. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!