Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

Stie cineva cate bobine de inductie are motorul ALZ ?

Si daca ma poate ajuta cineva cu un pret/buc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tednet - Una singura pentru toti cei 4 cilindri.

Eu am schimbat-o cu 300 de ron (parca ...) piesa + manopera.

Sarbatori fericite! :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare !

acum am dat o tura pe topic si m-am consolat cu faptul ca "fellow in suffer" sint berechet, ce am observat este ca cei mai multi au acelasi BCB ca si mine, eu sint la a doua schimbata, mai sint doua originale, care pot sa cedeze oricind, oricum 200 ron / operatiune 180 bobina febi-bilstein + 20 manopera, cu asigurari ca cele doua schimbate nu vor mai ridica probleme.

Modificat de valeriu s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am patit si eu sa se duca bobina de inductie .Pur si simplu a crapat ebonita de pe o bobina si nu mai dadea scanteie la pistonul 2-3,ea fiind bibobina.Am dat-o destul de greu jos datorita pozitiei in care se afla si a volumului mare.Masina are 120.000 km.La motorul ALZ trebuie data jos clapeta de acceleratie intrucat bobina se afla sub ea,cu care ocazie am si curatat-o.Mai jos poze cu inculpata...

post-24975-1236678220_thumb.jpg

post-24975-1236678250_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am patit-o si eu,2 bobine in 3 luni....cumparat cu 250 buc ,apoi sters din BC eroarea....ma gindeam ca este ceva problema mai serioasa....dar se pare ca este ceva comun ...din pacate si spre binele nostru ca avem idee ce se intimpla :blah_:

dupa ce am schimbat-o pe prima am schimbat si toate bujiile....asa ca varianta cu bujiile cred ca nu e viabila...si daca nu gresesc,bujiile sint din alea cu platina... :screwy: ..au costat in jur de 350 lei setul (nu mai stiu daca si manopera era inclusa, ca atunci am platit si bobina si lampile de ceata,comutator pozitii....etc !! :blink:

post-29347-1237463930_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura mi-a crapat o bobina, am luat alta s-o schimb si cand m-am uitat mai atent si celelalte trei erau umflate in cap si putin crapate. Toate erau originale din fabrica. Am fost nevoit sa iau inca 3buc., marca sag parca. De atunci merge brici :icon_thumleft:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,trebuie sa schimb bobinele de inductie,si nu stiu de care sa pun am gasit swag,febi,mobiletron,voi ce ziceti??multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat eu cele originale cu 4 buc marca SWAG. Absolut nici o problema de atunci. Am dat 135lei pe bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kryss782001.Valeo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspunsuri. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Grija mare celor care li se arde vreo bobina, deoarece cand mergeti cu bobina arsa intra benzina in baia de ulei si s-ar putea sa trebuiasca sa schimbati si uleiu. Asa ca nu mergeti prea mult cu masina cand este dusa vreo bobina.

In cazul in care am simptomele descrise mai jos si cauza e bobina,este valabil ce scrie mai sus?Adica sa nu mai circul asa?Chiar daca nu merge in 3 cilindrii si nu trepideaza in mers?

Salut, am si eu o problema (cred) cu una din bobinele de inductie.

Situatia sta cam asa: la relanti, sunetul care vine de la motor are unele variatii, ca si cum ar accelera si apoi decelera. E un pic ciudat de explicat, deoarece masina e foarte silentioasa, dar oricum se aude. Turatia in timpul asta e constanta, dar destul de scazuta (in intervalul 680-700, dar constanta).

Am si eu aceeasi problema ca si Tech Man;este posibil sa fie vreuna din bobinele de inductie?In mers nu merge cu trepidatii(simptom de mers in 3 cilindrii),doar aceasta variatie a sunetului.Clapeta de acceleratie,ca aspect nu arata murdara deloc.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si sa citesti de aici, functioneaza si asta :) ...

Motorul reactioneaza cand bobina e gata. Eventual uita-te peste ele si vezi daca in cap nu sunt umflate. daca au umflatura atunci sunt pe terminate.

Ce auzi tu ca se accelereaza chiar daca e clapeta curata este de la benzina. Daca clapeta nu este curatata si pe sub ea atunci se poate sa fie si de acolo. Daca stii ca a fost curatata fara sa fie data jos, da-o jos si curat-o bine de tot cu spray de carburatoare. O sa te sperii ce gasesti sub ea. Aici sunt poze si solutia la problema :blah_:

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub clapeta nu m-am uitat,doar la aspectul ei in mare,fara sa fie deschisa si arata ca noua;dar fiind rulata doar 2000 si ceva km pe aici,restul in DE,ma gandeam ca n-are rost sa sap mai adanc.Bobinele le-am studiat,sunt plane,nu prezinta umflaturi,(doar una am avut impresia ca ar avea o usoara curbura,poate e doar impresia...)In topic-ul indicat,titlul e ralantiul haotic;la mine e doar o usoara fluctuatie,trebuie sa asculti atent ca sa o auzi,mai ales ca de-abia se aude motorul de silentios ce e.Benzina de cand am adus-o,doar Petrom 99+ pun,de la o statie cu vad comercial mare(m-am conformat indicatiilor de pe forum :P ),doar primul plin l-am facut la Luckoil,cand inca nu citisem despre benzina :rolleyes: .Daca e numai de la benzina totusi,nu-mi fac probleme,nu ma deranjeaza acea fluctuatie mica la ralanti,voiam sa fiu sigur ca nu e bobina de inductie,in acel caz,nelucrand tot timpul un cilindru,sa nu -mi "inmultesc "uleiul,care nu demult l-am schimbat.

L.E. Oricum tocmai mi-am comandat o bobina Beru,sa am de rezerva in caz ca-mi cade vreuna(sper ca sunt bune,pe unde am citit n-am vazut pareri negative;de fapt nici altele,dar era mai scumpa dintre cele pe care le avea Volksman si in concluzie,asta am luat).

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Chiar daca e rulata in DE se depune... mizeria nu e de la banzina, e de la gazele de carter care contin si urme de ulei... acel ulei cu praful ce trece de filtru se depune.... sa vezi ce-i in galeria de admisie :rolleyes:.

On topic... daca nu ai umflaturi eu zic sa stai linistit. In caz de variatii da-i sa pape Mol EVO 100... alta viata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut acum 2 foto la doua bobine,care par suspecte.Mentionez ca acel sunet variabil al ralantiului nu se aude mereu,si cand se aude parca sa aude si un "pufait",nu foarte pronuntat.Poate asta e off topic:Am discutat si cu un electrician,care zicea ca o mica fluctuatie a ralantiului se aude si din cauza releului de incarcare al alternatoru;lui,care la cuplare si decuplare face sa se auda putin fluctuant sunetul motorului.(Daca citeste cumva Al Bundy sau altcineva care este mai informat pe partea electrica,poate confirma sau infirma aceasta ipoteza).In plus de aceasta fluctuatie care este aproape insesizabila,este cea care se aude si da senzatia ca ar vrea sa se opreasca motorul,dar asta este sporadic,nu regulat si de aceea suspectez un inceput de deteriorare a bobinei(cele care au aspectul diferit de celelalte,care sunt perfect plane)asta comparand cu simptomele citite pe aici;probabil atunci (cand are fluctuatia respectiva,sporadica) se intampla ceva in bobina si scanteia nu mai este regulata sau lipsa la un moment dat.Poate fi inceputul sfarsitului pentru bobina?Cam asta ar fi logic fenomenul.Poate confirma cineva daca e asa?

L.E.Vad ca tocmai la cea din 2006 se vede mai pronuntat decat la cea din 2004!La "palparea' cu mana nu se simte,nu este asa pronuntat,am facut fotografia dintr-un unghi care sa puna in evidenta mai bine acea parte suspecta si pare mai mare decat e de fapt.Posibil din cauza incalzirii bobinei respective sa fi aparut?Parca asa scria la simptome ca se incalzeste excesiv bobina care are probleme.

post-29936-1239970553_thumb.jpg

post-29936-1239970567_thumb.jpg

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se simte... eu zic sa te pregatesti cu bobine de rezerva ca nu stii cand te lasa. Uite aici cum arata una de-a mea care am schimbat-o... inca nu m-a lasat dar era pe terminate ca-mi trepida motorul la relanti. Oricum o tin de rezerva ca la drum lung daca ma lasa vreuna, asta sper sa ma tina pana-mi iau una noua :))

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea-mi dau seama de diferenta,sunt ceva mai neclare foto facute de tine.Daca ai vazut cum arata alea din foto de la mine,la tine e mai mare sau cam la fel deformarea ca la vreuna din foto ale mele?Zici ca trepida doar la ralanti,sau si in rest;adica mergea in 3 cilindrii?in acest caz,cum zicea istef,se poate scurge benzina in baia de ulei.Dupa inlocuirea bobinei,mergea bine?Si de care ai pus?eu m-am gandit sa aleg Beru,fiind mai scumpa.Nu stiu daca are sigla VW pe ea,numai maine o primesc.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am aparat foto numai cel de pe telefon :lol: si la tine cred ca se oglindeste capota in plasticul de la bobine de nu-mi dau seama daca sunt umflate sau nu :). Dar daca prezinta umflaturi pune bani deoparte... costa 140 de lei una... cel putin atat am dat eu pe ea. In Germania sunt mai ieftine pe la 20 -30 de euro...

Doar la relanti aveam trepidatii in rest mergea OK... cred ca mai duce bobina dar poate nu mai are intensitatea care trebuie la scanteie si de aceea la relanti i-mi trepida. Nu mergea in 3 pistoane dar oricum pe oricine am intrebat mi-a spus ca daca se umfla trebuie sa am rezerva la mine ca nu se stie cand cade....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa le-am fotografiat cu reflexia luminii,doar in acea pozitie se vede acea umflatura,care de fapt prin palpare cu degetul nu se simte,doar privita asa,deci cred ca e un inceput de deteriorare a bobinei,cum zicea-i si tu.Rezerva-mi vine maine: Beru :lol: ,doar una mi-am permis deocamdata si sper sa ramana rezerva inca mult timp de-acuma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat trebuie sa-mi cumpar si eu o bobina. Una din bobinele mele arata mult mai rau decat cele din pozele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a sosit bobina Beru,comandata;spre surprinderea mea n-am vazut sigla VW inscriptionata pe ea,cum este la cele de pe masina si este made in CE :biggrin: ;eu cam asa ma asteptam;ce sa inteleg de aici ca nu este originala,OEM,nu?Inseamna ca nici nu tine macar cat alea de pe masina?Si a fost 160 Ron.Atunci cat e una originala!?

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat acum cateva luni bobinele de inductie si spre surprinderea mea nici una nu era plana,toate aveau mici umflaturi pe suprafata ucioasa.Acum doua saptamani am schimbat toate bobinele de inductie de pe masina....mi s-a recomandat ca este mai bine sa fie toate inlocuite si cum nu am gasit pe cineva sa mi le imprumute temporar le-am cumparat.Aveam bobine originale pe masina,schimbate in timp cand s-a dus cate una.Cea mai veche era din 2003 iar cea mai noua din 2006.Bobinele actuale sunt Beru model ZSE 030,le-am cumparat de la Autototal cu 107 lei bucata,tva inclus...este depozit de piese de aceea este mai ieftin.Am verificat aici pe site la Beru si exact de astea am luat pt motorul AZD.Aspectul lor este identic ca si al celor originale,parca sunt un pic mai grele si se potrivesc la fix pe mufa de alimentare.

Aveam exact aceleasi simptome ca si ''videosergiu'' inainte de schimbare si deja,dupa 500 si ceva de km facuti nu se simte nici o diferenta de functionare inafara de scaderea consumului afisat pe computerul de bord cam cu 1 litru/suta de km si in oras si in afara...am aruncat pe geam 450 de lei,atat.

Mentionez ca la schimbare am luat borna de la baterie jos..eu le-am schimbat singur in fata blocului...nu e o filosofie.Inaintea lor cu ceva vreme,in vara am schimbat bujiile tot cu bujii OEM.Acolo s-a simtit schimbarea intr-adevar,intrerupea la acceleratie indiferent de treapta de viteza.

Acum vine intrebarea : Oare ar mai fi trebuit facut ceva in plus dupa schimbare cu vag-com?

Sper ca acest post sa fie util celor care au aceleasi simpome ca si mine...era ultima chestie care voiam sa o incerc,acum nu ramane decat sa ma consolez cu gandul ca masina trage super bine,sunt multumit de ea pt un motoras de 1.6 l...doar la relanti e problema.

Modificat de Gupidu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat Beru cu 160 Ron!!Tu cu 107? :icon_thumright: Pai in cazul asta.te rog da-mi si mie pe PM adresa firmei ca e tare si oricum eu mai am o bobina "suspecta' conform foto.Acuma referitor la simptome:si colegul electrician,care a ascultat motorul,a remarcat ca e mica diferenta de sunet intre fluctuatia datorata cuplarii si decuplarii releului de incarcare si sunetul putin diferit dar sporadic,care ar avea ca explicatie sfarsitul iminent al bobinei.Daca nu-ti mergea efectiv in 3 cilindrii,inseamna ca ori inca nu ai avut simptomele de "moarte clinica" uneori a bobinei,urmata de revenirea la starea normala,ori alta era cauza.Diferenta de sunet este destul de greu de remarcat.Probabil acum tu auzi acea fluctuatie provocata de releul de incarcare al alternatorului;daca diferenta de consum exista,inseamna ca mai tarziu oricum le-ai fi schimbat si consumul ar fi crescut mai mult.Eu unul o sa las bobina suspecta pana semnele vor fi mai evidente,oricum o tin la mine in caz de...Banii nu i-ai aruncat,i-ai aruncat doar mai devreme,adica mai mergea-i ceva cu bobinele alea,cu un consum putin marit,in final oricum trebuiau schimbate.

L.E.@abuwz,162 Beru sau OEM?

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!