Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am si eu o scurta intrebare:

Subiectul :Golf IV , 33.000 km, 1,5 ani, 1.6 105 CP, de-abia iesit din garantie, reviziile la Porsche Nord.

Probleme: Am schimbat deja 2/4 bobine de inductie in garantie si tocmai am mai ars una (a 3-a).

Sint chiar atit de proaste sau am si alta problema nedipistata inca? Ideea e ca mi se pare enervant sa mearga in 3 tocmai cind te astepti mai putin ...

Multumresc,

vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele de inductie sunt un punct slab la motoarele VW, deci nu esti tu ghinionist. In Germania VAG suporta cca 50% din costul lor dupa iesirea din garantie, incearca si la noi, cine stie...

Oricum, teoretic cele inlocuite deja ar trebui sa te tine pentru ca cele noi sunt modificate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

dar la el s-au ars si cele noi deci poate ca problema e din alta parta si duce la arderea lor.

Pe tester nu sare cu nici o eroare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tester a aparut de fiecare data alta bobina arsa. Pina acum le-am schimbat pe cele din pozitiile 2 si 4. Cred ca asta de-acum este tot din cele originale. Eram curios daca asa sint din fabricatie pentru ca mi se pare ca au tinut prea putin. Am aceeasi parere si despre bucsele de la bara stabilizatoare, care dupa iarna trecuta din Bucuresti au inceput sa scirtaie (in conditiile in care m-am straduit totusi sa nu fac masina praf prin gropi). Multumesc, m-ati mai linitit, sa speram ca cele noi sint mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tester a aparut de fiecare data alta bobina arsa. Pina acum le-am schimbat pe cele din pozitiile 2 si 4. Cred ca asta de-acum este tot din cele originale. Eram curios daca asa sint din fabricatie pentru ca mi se pare ca au tinut prea putin. Am aceeasi parere si despre bucsele de la bara stabilizatoare, care dupa iarna trecuta din Bucuresti au inceput sa scirtaie (in conditiile in care m-am straduit totusi sa nu fac masina praf prin gropi). Multumesc, m-ati mai linitit, sa speram ca cele noi sint mai bune.

defectul este cunoscut la VW, cere sa suporte si ei din costul bobinei. de siguranta eu as inlocui si cea de-a 4-a bobina cu toate ca cred ca nu-i prea ieftina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE !

Se poate defecta si etajul de comanda al bobinelor.

Cu cheia scoasa din contact se masoara rezistenta fiecarui "canal" de comanda al bobinelor. Daca exista diferente mari atunci canalul respectiv este de vine (nu este obligatoriu ca numai bobina sa fie defecta).

Daca exista un VAG COM pe aproape se pot inlocui bobinele intre ele si se verifica daca eroarea de MISSFIRE s-a mutat la alt cilindru. Daca da atunci bobina este de vina, daca nu atunci etajul de comanda trebuie inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

da remember cand facut asa pe un A4 2.0 si m-a sfatuit Andi sa mut bobina pe alt cilindru si eroarea s-a mutat si ea. Atunci era bobina de inductie arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

Am un Golf IV 1.6 16V din 2002, 33.000 km.

Pana acum mi-au cazut 3 bobine de inductie.

Voi v-ati intalnit cu problema asta si daca se poate preveni in vreun fel. Astept sugestiile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este problema caracteristica motoarelor 16v. Si la reno exista problema asta in special cu bobinele sagem. Cele mai fiabile bobine (cel putin pt reno) sunt denso... nu stiu dac denso fabrica si pentru W insa daca gasesti denso iti recomand cu mare caldura.

PS

Ai idee de cine erau fabricate cele care au picat?....cumva de beru?

Nu de alta dar pe lista mea de achizitie se afla si beru dar nu stiu nimic de fiabiliatatea lor :(

Multam mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu bobinele la Golf 4 sunt OEM si numai OEM. Se gasesc cumva si bobine dupa producator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se gasesc. Cel putin pt motorul 1.6 16v de la renault am gasit bobine fabricate de sagem, beru, denso si paraca bosh.

Cele mai bune sunt denso avand durata de viata f lunga. Daca fabrica pt renault nu vad de ce nu ar fabrica si pt w. Eu le-am gasit pe majoritatea la meteor (meteor.ro) si costa de la 1.5mil la 2.5mil paraca...fct de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este problema caracteristica motoarelor 16v. Si la reno exista problema asta in special cu bobinele sagem. Cele mai fiabile bobine (cel putin pt reno) sunt denso... nu stiu dac denso fabrica si pentru W insa daca gasesti denso iti recomand cu mare caldura.

PS

Ai idee de cine erau fabricate cele care au picat?....cumva de beru?

Nu de alta dar pe lista mea de achizitie se afla si beru dar nu stiu nimic de fiabiliatatea lor :D

Multam mult!

Nu stiu ce firma au fost dar pot sa-ti spun ca le-am luat de la dealer VW (dealer Serpico) si cred ca erau originale.

Ati pus si bobine facute de alta firma in afara de cele originale VW?

Modificat de andreicosminus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se gasesc. Cel putin pt motorul 1.6 16v de la renault am gasit bobine fabricate de sagem, beru, denso si paraca bosh.

Cele mai bune sunt denso avand durata de viata f lunga. Daca fabrica pt renault nu vad de ce nu ar fabrica si pt w. Eu le-am gasit pe majoritatea la meteor (meteor.ro) si costa de la 1.5mil la 2.5mil paraca...fct de producator.

Aici este un forum dedicat masinilor VAG. Nu vad rostul sa spui ca exista bobine pentru Renault. Daca stii ca exista pt VW ar fi foarte util sa ne spui.

O bobina originala VAG costa 130 ron, asa ca e mai iefin decat una facuta de alt producator (de Renault), iar calitatea bobinelor OEM este cu siguranta foarte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault nu produce bobine cum nici W nu produce iar OEM este o firma, probabil, independenta (eu nu am auzit pana acum de OEM) de W. Am dat exemplu pt ca denso produce pt : reno, toyoa, honda, ford si ma gandeam ca poate si pt W...oricum sunt cele mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Originala, da W nu produce bobine cum nici o firam nu produce pt ca ar fi absurd si nu ar renta asa ca si cele "originale" W sunt produse de cineva :D

PS

Daca au cazut in 33k 3 bobine probabil ca sunt sagem :D

Modificat de ncristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am zis ca sunt marca VW, am zis ca sunt originale, adica cele cu care a venit masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K, am inteles ca sunt mai multe firme care produc bobine de inductie. Ale mele au fost originale (le-am schimbat numai la dealer) si pe cutia lor scria original parts.

Totusi, pe mine ma intereseaza cum sa fac sa nu-mi mai apara problema asta.

Am inteles ca bobinele se ard din cauza condensului. Asta inseamna ca nu sunt bine izolate.

Se pot izola cumva? ce pot sa fac?

Asta in ideea ca daca in 3 ani juma si 33000 km mi s-au ars deja 3, mi-e cam frica sa plec cu masina iarna la munte de ex.

Ce masina e asta, ca doar nu e Dacie?

Oricum asta nu e chiar o defectiune minora ci e chiar naspa pt. ca daca ti se intampla, masina merge in 3 cilindri, tremura, cateodata ti se ineaca si moare si nu poti sa urci o panta cu ea.

Este vreo solutie? sau doar ''le multumim celor de VW'' de masinile fiabile pe care le fac?

In afara de Golf 4 si Megane 1 (la motoarele de 1.6 16V) nu am mai auzit pe nimeni sa li se arda bobinele de inductie...

Voua vi s-a intamplat pana acum si cat de des? :)

Modificat de andreicosminus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de Golf 4 si Megane 1 (la motoarele de 1.6 16V) nu am mai auzit pe nimeni sa li se arda bobinele de inductie...

Voua vi s-a intamplat pana acum si cat de des? :)

Nu ai auzit pt ca nu s-au vanduta ateta masini ca W sau renault in ro. dar problema este intr-un fel comuna motoarelor cu astfel de sitem (16v). Din ce stiu bobinele se ard pt ca in timp se duce izolatia de pe sarma de bobinaj (asta fiind extrem de fina---am auzit ceva de genul 0.1mm ) din cauza tensiunii ridicate la care lucreaza bobina.

Solutia?...stai tot timpul cu o bobina dupa tine :P

Modificat de ncristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de unde stii cand esti in varful muntelui sau in alta parte (departe de service) care bobina s-a ars?

Ca nu ai aparat de detectie cu tine...

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ar mai fi ceva...

E posibil ca mie sa mi se fi ars 3 bobine si din cauza ca am tip motor BCB (1.6 16V)?

Modificat de andreicosminus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motoru 1.6 16V AZD si am patit o singura data sa se arda o bobina (1.5 ani si 30kkm).

Eu cred ca a fost un pur ghinion la tine ca s-au ars de 3 ori. Sunt o problema des intalnita la motoarele 16V (chiar si 1.4 16v) dar nu cred ca ar trebui sa te ingrijorezi asa tare. Ai putea sa faci o verificare sa nu fie alta cauza (nu condensul): sa intre curent prost in bobina sau alte chestii de genul asta.

Pt condens problema e simpla: iarna, cand e rece motorul nu-l fortezi pana ce se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau, dar nu mi se pare normal sa se ”arda” nimic la o masina de 30k. Este evident ca e o chestie de proiectare deficienta. Eu sunt de parere c-ar trebui incercata alta firma, care e posibil sa faca bobine mai bune decat cele originale, chiar daca OEM sunt cele mai bune piese de schimb in majoritatea covarsitoare a cazurilor. Exista si exceptii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motoru 1.6 16V AZD si am patit o singura data sa se arda o bobina (1.5 ani si 30kkm).

Eu cred ca a fost un pur ghinion la tine ca s-au ars de 3 ori. Sunt o problema des intalnita la motoarele 16V (chiar si 1.4 16v) dar nu cred ca ar trebui sa te ingrijorezi asa tare. Ai putea sa faci o verificare sa nu fie alta cauza (nu condensul): sa intre curent prost in bobina sau alte chestii de genul asta.

Pt condens problema e simpla: iarna, cand e rece motorul nu-l fortezi pana ce se incalzeste.

Nu am verificat daca ar fi alta cauza dar ma gandesc ca atunci cand au pus masina pe Vag-Con trebuia sa semanalizeze si alta eroare, sau nu?

Sa ma duc din nou la dealer si sa-i pun sa-mi verifice curentul ce intra in bobine, ar mai fi ceva (vreo alta cauza?

Imi pare rau, dar nu mi se pare normal sa se ”arda” nimic la o masina de 30k. Este evident ca e o chestie de proiectare deficienta. Eu sunt de parere c-ar trebui incercata alta firma, care e posibil sa faca bobine mai bune decat cele originale, chiar daca OEM sunt cele mai bune piese de schimb in majoritatea covarsitoare a cazurilor. Exista si exceptii.

Ai perfecta dreptate, nu mi se pare normal ca la o masina VW sa se arda in 3 ani si 1/2 - 3 bobine de inductie (si numai 33500 Km parcursi).

Si nu mi se pare normal nici ca piesele OEM (in speta bobinele de inductie) sa fie mai proaste decat cele facute de alte firme.

Am dreptate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat daca ar fi alta cauza dar ma gandesc ca atunci cand au pus masina pe Vag-Con trebuia sa semanalizeze si alta eroare, sau nu?

Sa ma duc din nou la dealer si sa-i pun sa-mi verifice curentul ce intra in bobine, ar mai fi ceva (vreo alta cauza?

Ai perfecta dreptate, nu mi se pare normal ca la o masina VW sa se arda in 3 ani si 1/2 - 3 bobine de inductie (si numai 33500 Km parcursi).

Si nu mi se pare normal nici ca piesele OEM (in speta bobinele de inductie) sa fie mai proaste decat cele facute de alte firme.

Am dreptate?

Nu cred ca testerul este asa destept sa masoare curentul care intra in bobine. Este posibil sa ma insel.

Mi se pare normal ca bobinele OEM sa fie de buna calitate, dar este recunoscut ca motoarele 16V au acest bug din constructie (se ard cam des), fapt confirmat si in service. La receptie cand am dus masina, i-am spus ce am, m-a intrebat daca e 16V la care ala instant imi spune: pun pariu ca e dusa o bobina. Dupa asta au pus testerul si intr-adevar era bobina.

Grija mare celor care li se arde vreo bobina, deoarece cand mergeti cu bobina arsa intra benzina in baia de ulei si s-ar putea sa trebuiasca sa schimbati si uleiu. Asa ca nu mergeti prea mult cu masina cand este dusa vreo bobina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!