Jump to content

Probleme directie / reglare [Passat CC]


Andrei H
 Share

Postare recomandată

am luat o groapa destul de tare, mi-am spart cauciucul, janta nu s-a indoit, dar a inceput masina sa traga dreapta mai ales la accelerare. Am verificat cauciucuri, geometria e buna, nu e nimic indoit/lovit pe sub masina; in plus, parca se misca volanul sacadat spre dreapta cand merg la viteza mica. Duap simptome, pare sa fie ceva de la caseta de directie, desi nu vad ce putea sa pateasca de la o groapa (nici macar nu aveam rotile bracate, era drum drept).

App, roata cu care am luat groapa a fost stanga fata, iar masina trage dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau pentru situatia neplacuta cu care te-ai ales! Cele doua anvelope au acelasi grad de uzura in acest moment, aceiasi presiune? Daca geometria este si aceasta buna, ar trebui o verificare, daca totul este ok, probabil trebuie refacut unghiul de fuga!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles daca cauciucul "spart" a mai putut fi vulcanizat sau nu. Daca ai alta anvelopa sau daca circuli cu rezerva, evident, trebuie sa iti reaminteti daca ai avut in vedere echilibrarea acestora.

PS: Luna trecuta am comis-o si eu. Am luat o bordura ascutita si inalta la iesirea din Careffour Orhideea, iesirea catre Plevnei, in urcare si in accelerare. Scor: ambele anvelope pe stanga au fost sectionate si a trebuit sa le inlocuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca geometria e buna ar trebui sa fie bun si unghiul de fuga ( prin geometrie intelegand, eu, unghiuri de fuga, cadere si convergenta). In capul amortizoarelor ai niste rulmenti - cumva sa se fi spart cel din stanga? Ai observat ca pompa de la servodirectie ar trage mai greu? (bazait mai intens la rotirea volanului insotit de o scadere a turatiei mai ales cu motorul la relanti cand stai pe loc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la asemenea soc probabil ai indoit janta ceea ce este foarte posibil daca spui ca ai taiat si cauciucul, sau ai indoit telescopul... trebuie verificat tot ce tine de acea roata, cel mai simplu ar fi sa mergi sa iti regleze unghiul de fuga acolo baieti o sa iti spuna care este problema (daca se pricep bine in domeniu)

cum spune si "dic" probabil sa fie si rulmentul de la flansa, ridica capota si uita-te la pozitia lui vezi sa nu fie diferita de cel din cealalta parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Am fost la Autosoft azi dimineata dupa peripetia de aseara, unde mi-am indreptat toate jantele (erau usor indoite) si am mutat ambele roti de pe spate pe fata, ca sa las rezerva pe spate, echilibrare, tot. Cauciucurile au acelasi grad de uzura si presiune egala (unul dintre ele a avut mai demult o pana si pierde presiune in timp, cam 0.5 bari in 2 saptamani).

Am facut si geometria, unde mi s-a spus ca este ok, nu au facut nicio modificare.

Cauciucul a fost taiat de janta la impact asa ca nu a mai putut fi salvat.

Nu se simte nimic dubios cand trag de volan, niciun zgomot, masina se comporta ca inainte de incident, doar ca trage dreapta destul de tare la accelerare, iar in mers la viteze mici trage dreapta volanul miscandu-se oarecum sacadat. La viteze mai mari (80-100) trage usor dreapta.

Cand am facut geometria i-am rugat pe baieti sa se uite daca e ceva indoit, joaca roata, etc si mi-au zis ca e ok. Caseta de directie nu vad cum ar putea sa pateasca ceva fara sa fie alte componente afectate sau macar sa fie geometria stricata, dar nu vad ce altceva ar mai putea fi...

Avand in vedere ca am schimbat cauciucurile pe fata acum aprox 3000-4000 de km, pot sa cumpar doar unul singur, sau trebuie obligatoriu schimbate ambele ?

si inca o intrebare, separat de povestea cu pana

Am avut probleme cu franarea si am inteles ca se ovalizasera 3 discuri (2 spate si 1 fata stanga). Am fost in service acum 3 sapt si mi-au schimbat cele 3 discuri, iar momentan am pe fata un dic nou (pe stanga) si unul uzat (pe dreapta). De la schimbarea asta mi se pare ca masina franzeaza mai prost ca inainte, pedala de frana o simt mai dura, iar abs-ul pare sa intre mai repede.

Intre timp am facut cam 1000 de km si nu se simte vreo imbunatatire a situatiei. Placutele nu au fost schimbate, iar masina are 33.000 km.

Modificat de Andrei H
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca am schimbat cauciucurile pe fata acum aprox 3000-4000 de km, pot sa cumpar doar unul singur, sau trebuie obligatoriu schimbate ambele ?

pe fata un dic nou (pe stanga) si unul uzat (pe dreapta). De la schimbarea asta mi se pare ca masina franzeaza mai prost ca inainte, pedala de frana o simt mai dura, iar abs-ul pare sa intre mai repede.

La cauciucuri se poate merge asa....daca nu sunt diferente mari de uzura a profilului......dar cu discurile nu se face asa. Se schimba amandoua odata, pe o punte, plus placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca iti vireaza volanul la accelerare se numeste torque steer:

Root causes for torque steer are:

  • Incorrect sidewall ply design allowing deformation of the tire sidewall.
  • Assymmetric driveshaft angles due to any combination of
    • Unequal driveshaft length or diameter
    • Transient movement of the engine
    • Tolerances in engine mounts
    • Body roll
    • Single wheel bump

    [*]Different driveshaft torques left to right (due to wheel bearing or differential problems)

    [*]Suspension geometry tolerances

    [*]Unequal traction forces due to road surface (µ-Split) in combination with kingpin offset

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update

am mai facut o geometrie, unde mi s-a spus ca este o problema cu roata stanga spate, au mesterit la reglajele tuturor rotilor jumate de ora si dupa ce am plecat am observat ca trage mai rau ca la inceput. :screwy:

au facut si constatare si n-au gasit nimic lovit/indoit, rotile nu joaca, totul pare ok...

maine m-as duce cu ea la Porsche avand in vedere ca este inca in garantie, presupun ca nu-i vreo problema la garantie faptul ca am facut o geometrie... :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi se misca volanul sacadat cand virez dreapta pentru ca la fel ca tine am luat o groapa imensa dar mie mi sa dus capatul de bara....incearca sa verifici capul de bare de pe partea cu pricina! bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti in garantie eu as zice sa nu spui ca s au facut alte interventii (neautorizate) la masina....

eu unu n as mai mentiona nici groapa,da aici s ar putea sa nu fie toti colegii de acord cu mine...

bafta!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma sunt in service la Porsche Nord.

Nu-i nicio problema ca am facut o geometrie, e doar un reglaj, nu afecteaza garantia.

N-am zis nimic de groapa de frica sa nu fie ceva mai grav si sa-mi zica ca e vina mea si ca nu schimba pe garantie, dar au dedus singuri asta...mi s-a zis ca probabil s-a stricat geometria de la o groapa si ca n-au stiut ceilalti sa o regleze cum trebuie. Astept cu interes sa vad daca se rezolva doar cu geometria si revin cu detalii.

La capete de bara/rulmenti/etc sau uitat vreo 3 mecanici pana acuma si n-a vazut nici unul ceva dubios...

Multumesc inca o data pentru raspunsurile prompte :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata, s-a rezolvat, geometria era de vina, aparent nici cei de la Autosoft nici ceilalti nu au fost in stare sa o faca corect.

In plus, am inteles ca exista niste senzori de directie, care o ajusteaza electronic in anumite marje, care trebuie resetat de fiecare data cand se face geometria. Baietii de la Porsche au rezolvat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

poate cineva sa confirme ca la fiecare geometrie trebuie resetat vreun senzor? Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Chiar daca e cam tarziu dat raspunsul .

Da trebuie resetat senzorul G85 cel de pe axul coloanei de directie de sub volan .

E situat sub calculatorul de coloana .

El arata ESP-ului daca masina merge in linie dreapta sau nu .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si daca fac geometria rotilor la alt servis decit VW cum reseteaza senzorul G85!!!??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GP-05-GB

Sal.,

Dupa ce pornesti motorul sta aprins acel martor GALBEN cu un volan in bord ?

Daca da poti face resetarea (sau stergerea erorii stocate) cu VCDS .

Daca cel care nu stie procedura vezi aici daca este pusa ca nu o mai stiu pe derost :

http://vwforum.ro/topic/59687-proceduri-vag-com/

Sau poti face asa :

Pornit motorul 

Invarti volanul maxim drepta si tii asa 5 / 10 sec.

Invarti volanul maxim stanga si tii asa 5 / 10 sec .

Revii cu volan-ul pe mijloc .

Opresti motorul .

Dupa care pui contactul si stergi eroarea cu VCDS .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura 2 este doar daca apare eroare de steering limit stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Christian.B77

Ma confrunt cu o problema la masina, imi scartaie volanul si pe loc, si in mers, se aude de parca s.ar freca ceva. Zgomotul se tot accentueaza, vreau sa o duc la service sa vad ce ar putea avea. V.ati confruntat cu asa ceva? Scartaitul nu se aude decat in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

Nu freaca cumva pielea de pe volan de plastic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aude un "troscanit" doat pe viraj stanga pe loc. S-au uitat la avia motors pe sub ea si mi-au zis ca s-ar auzi din caseta dar nu bag mana in foc ca nu prea erau convinsi ce e exact...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude ca un arculet ceva ce se rasuceste sau contracta in volan, si pe loc si in mers ... vreo idee ce ar putea fi?

Modificat de bubu182
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spira face zgomot. Se poate demonta, gresa, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ei spira, la mine nu sunt sigur :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Edy_77 changed the title to Probleme directie / reglare [Passat CC]

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!