Jump to content

Skoda Octavia III Style MY2016, 2.0 TDI, DSG


DanNiculescu

Postare recomandată

DanNiculescu

Iata-ma dupa 3 zile de condus noua mea masina si ma grabesc sa va impartasesc impresiile mele. Masina este Octavia III Style, 2.0 TDI, DSG cu urmatoarele optionale:

·         ***CleverPack Elegance*** - Faruri Bi-Xenon, Adaptive Frontlight System, controlul dinamic al unghiului de iluminare, instalatie spalare faruri, Day Light cu tehnologie LED

·         Scaune fata incalzite

·         Afisaj Maxi-DOT color

·         Airbag-uri laterale spate

·         Duze stropitoare parbriz incalzite

·         Elemente suplimentare protectie sasiu

·         KESSY - sistem access keyless

·         Pregatire GSM Confort cu Bluetooth

·         Proiectoare de ceata fumurii

·         RAC Radio-MP3-player Bolero, gen. 2, cu touch-screen color 6.5", AUX-IN, USB, cititor card SD

·         Senzori parcare spate

·         Set plase in compartiment portbagaj

·         Simply Clever - protectie podea portbagaj cu fata dubla(cauciuc/textil), recipient resturi in capitonaj portiera, suport multimedia in consola mediana

·         Smart link

·         Stergator luneta

·         Volan multifunctional imbracat in piele (comenzi radio si telefon)

Am doar 3 poze facute la dealer, o sa revin cu unele... mai artistice 

post-150887-0-15375000-1435773820_thumb.
post-150887-0-48782400-1435773820_thumb.
post-150887-0-74967000-1435773820_thumb.

Despre exterior nu pot sa va spun decat ca imi place linia sobra, iar jantele Minoris mie mi se par cele mai frumoase (desi "doar" pe 16 inch). Am ramas la 16 inch pentru ca prefer confortul in locul eventualelor priviri admirative - la urma urmei locul meu e la volan, nu in afara masinii. Mi-am ales culoarea argintiu briliant pentru ca vechea masina era asa si s-a dovedit extraordinar de suferitoare la murdarire, mai ales ca nu imi place sa merg des la spalatorie. 

Interiorul arata bine, cu toate ca mai sunt inca destule plasticareli (deh, d-aia nu e VW ci Skoda), de exemplu pe fetele interioare ale usilor, pe manerele de deschidere usi si pe consola centrala. Arata foarte bine in schimb insertiile argintii, mie imi plac mult, dau un aspect premium. Sa vedem cum se vor comporta in timp. Locurile din spate au incredibil de mult loc, iar portbagajul este atat de mare, incat ma tenteaza ca atunci cand nu merg cu familia in concediu, sa deschid un Mega Image mobil acolo!

Suspensiile se comporta bine, sunt inspre rigid in opinia mea, desi departe de unele sport. Masina are tinuta buna de drum, iar speed bumpersii pot fi luati cu 40-50 km/h decent, adica fara sa iesi cu capul prin tavan. 

Insonorizarea este asa si asa, eu venind de la o benzinara la care nu auzeai deloc motorul atunci cand stateai cu ea la ralanti. Oricum zgomotul motorului nu este deranjant, iar eu am facut alegerea fiind pregatit pentru mai multi decibeli in favoarea mai multor Nm. Mi se pare ca si AC-ul contribuie la zgomotul fin perceput in habitaclu, deci clar, se putea antifona mai bine.

Scaunele sunt confortabile, desi, din nou, se putea si mai bine. Sunt putin tari si partea sezutului putea fi facuta putin mai lunga, ca sa sustina mai mult picioarele. Oricum, mi-am gasit repede pozitia la volan si ma simt ok.

Motorul de 2.0 TDI este exact ce mi-am dorit, un motor economic dar care are intotdeauna la indemana o rezerva de putere impresionanta. Cuplul pentru mine este senzatia pe care o caut si care ma ajuta sa conduc cu usurinta atat in oras cat si in afara. Am facut pana acum 250km, am un consum mediu de 7.1 l, am mers 210 km in Bucuresti si vreo 40 pe A2, asa de test. La 140 km/h consumul instantaneu este de 6 l, ceea ce e cu mult mai bun decat la benzinara mea de 1.6 care avea la aceeasi viteza 9-10. 

Cireasa de pe tort este, fara indoiala insa, cutia automata DSG 6, care este o bijuterie! Trebuie sa va spun ca m-am obisnuit din prima zi, singurul lucru care m-a incurcat putin a fost sistemul START/STOP (S/S) pe care m-am obisnuit sa il dezactivez dupa ce pornesc masina. S/S poate ca aduce o economie dar e destul de deranjant, mai ales atunci cand, de exemplu, nu stai in coloana ci faci stanga si astepti sa treaca cei care merg inainte. Pierzi 1 daca nu mai multe secunde pana porneste motorul si te pui in miscare, ceea ce e ciudat, mai ales pentru cineva obicnuit 20 de ani sa tina masina din ambreiaj si apoi sa tasneasca. Este vorba despre alegerea fiecaruia, dar este atat de confortabila cutia automata, incat recomand cu toata caldura. Si asta nu numai pentru cel care conduce, dar si pentru ceilalti din masina, deoarece schimbarile de treapta nu se simt deloc.

Incerc din nou sa fac reclama sistemului KESSY, pe care eu l-am experimentat pe fosta masina, Toyota Corolla, unde varianta de top avea acest optional, altfel sunt convins ca nu l-as fi ales in ruptul capului. Insa, dupa 8 ani de folosire a masinii fara sa scot vreodata cheia din buzunar, moftul asta devine o necesitate. E genial sa te apropii de masina si sa pui mana pe manerul usii iar aceasta sa se deschida, apoi sa te urci si sa pornesti masina de la un buton, fara sa astepti sa se mai incalzeasca bujiile cu incandescenta (nu stiu cum face sistemul asta dar masina pleaca instant). Daca nu ma credeti, va inteleg, sincer. Doar daca ai avut acest optional ti-l mai poti dori din nou, altfel pare aiurea sa dai 355 EUR ca sa nu scoti cheia din buzunar, asa cum ai facut-o pana acum mereu, fara sa te deranjeze. Eu imi fac insa datoria sa va recomand .

Sistemul multimedia Bolero 2 este foarte dichisit, accesul la functiile de baza ale telefonului (apeluri si SMS) sunt foarte usor de folosit. Eu unul apreciez mult meniul in limba romana, de la primul telefon mobil Nokia 5110 m-am obisnuit sa am meniurile gadget-urilor in limba materna (desi multi ma considera freeky  din cauza asta). Ecranul de 6.5 este mai mult decat generos. Inca nu am descoperit nici 10% din ce se poate seta din Bolero, am preferat sa savurez condusul. In we intentionez sa parcurg manualele si sa descopar cat mai multe.

O veste buna este ca SmartLink-ul functioneaza. Mai exact, SmartLink ofera 2 moduri de conectare a smartphone-ului la infotainment: MirrorLink si AndroidAuto. Varianta AndroidAuto trebuie sa o scoatem din start din calcul intrucat, din motive care imi sunt necunoscute, nu este disponibil in tara noastra; eu chiar am descarcat apk-ul de pe un link din afara magazinului Play, dar tot nu a mers, sistemul stie ca nu e disponibil in Romania. In schimb, merge MirrorLink in felul urmator: nu iti face screen mirroring-ul traditional ci cauta pe telefon aplicatiile MirrorLink enabled si le afiseaza pe display-ul MirrorLink. Eu am testat Sygic Car Navigation si miRoamer. Sygic-ul merge parfum, se controleaza complet de pe ecranul Bolero-ului, se aude prin boxe, peste muzica de radio sau alta sursa. E beton! miRoamer e o aplicatie de internet radio, merge si ea foarte bine. Un amanunt: odata conectat prin MirrorLink, telefonul e decuplat ca sursa USB si nici ecranul sau nu mai este disponibil, lucru care nu este deranjant deoarece poti folosi in continuare telefonul de pe Bolero. Una peste alta, SmartLink e o tehnologie la inceput de drum, dar care mi se pare a fi viitorul, tocmai de aceea producatorii o furnizeaza asa, cu picatura. Sa vedem ce aplicatii vor mai aparea compatibile cu aceasta tehnologie, acum sunt maxim 10 din ce am cercetat eu. Daca sunt si altii interesati de Smartlink, pot sa fac un filmulet cu modul de functionare, let me know! 
Macar pentru faptul ca merge Sygic (la care eu intamplator am cumparat deja licenta pt Europa Full de 70 EUR) mi se pare o optiune buna comparativ cu navigatia inclusa in infotaiment, mai scumpa si greu de tinut la zi.

Revin cu mai multe poze si impresii in zille urmatoare!

Modificat de DanNiculescu
Link către comentariu
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DanNiculescu

    23

  • gbrl

    15

  • Norman

    7

  • TudorM

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa o stăpânești sănătos.

Harti de la Google nu funcționează cu smartlink ?

Te rog sa pui ceva poze cu interiorul si cu MIB2.

Modificat de gbrl
Link către comentariu
DanNiculescu

Mulțumesc frumos!

Pun cu siguranța poze spre finalul saptamanii, pana acum nu am avut timp din păcate...

Link către comentariu

Sa o stăpânești sănătos !!!

Aceeași configurație am si eu doar varianta combi

După 3,000 km consumul s-a stabilizat la 6.2 combinat urban si extra.

Dacă ar fi sa aleg din nou acum as lua la fel fără ezitare.

Link către comentariu

Felicitari Dan, sa te bucuri de ea si s-o conduci linistit multe sute de mii de kilometri :)

 

Vezi daca nu trebuie sa ai grija in rodaj - la benzinare zice ca primii 1500 de km - ma refer la viteza - 140 km/h

 

Cand ai timp, poate faci un filmulet sa vedem cum functioneaza Sygic prin Smartlink - sa stiu ce am pierdut :D  Oricum pot sa-l activez in service, dar probabil ca la pret dublu.

 

Si mai spune-ne te rog ce telefon ai folosit :)

 

La Kessy, cand parasesti masina si ai geamurile lasate jos, cum se ridica cand o inchizi ? Sau trebuie sa le inchizi din interior ?

 

La cheie trebuie sa tii apasat continuu pana se ridica. Asta ma deranjeaza, la vechea masina dadeam un "dublu click" pe buton si le ridica singura, nu trebuia sa tin apasat.

Modificat de Norman
Link către comentariu
DanNiculescu

@sorin - multumesc! 

 

@Norman - cu rodajul mi-am dat seama ca nu am de ce sa imi fac griji, pentru ca se ocupa DSG-ul in locul meu. Rodajul inseamna sa nu accelerezi brusc si sa nu turezi masina la mai mult de 3/4 din maxim (adica 3.750 in cazul meu), iar la mine pe modul Drive cutia schimba la 2.000 si chiar mai jos in functie de cum apesi pedala. Doar pe Sport schimba la 3.000 si peste dar oricum nu cred ca ajunge la 3.750 oricum. Apropo de 140 km\h, la viteza asta aveam in jur de 2000 de rotatii/min.

 

Pentru conexiunea cu SmartLink am folosit un Samsung S5 cu Lollipop.

 

Am sa incerc figura cu geamurile lasate si inchiderea masinii, sa vad ce se intampla si revin ;)

Link către comentariu
DanNiculescu

Am lasat un geam coborat si am inchis masina din KESSY si nu il ridica :(

Link către comentariu

Asa este si la Suzuki SX4, eram curios cum e la Octavia. Se pare ca la functia asta a geamurilor, Skoda a cam ramas in urma. Adica un Megane 2004 era mai facil la ridicarea geamurilor decat Octavia 2015 :(

In rest, (aproape) numai de bine.

Multumesc pentru informatii si calatorii fara probleme :)

Link către comentariu

Salutari si felicitari pt masina, sa te poarte sanatos si fara probleme!

 

Legat de Kessy, trebuie sa tii mai mult degetul pe senzorul de inchidere de pe manerul masinii si se vor inchide si geamurile lasate deschise si trapa (daca ai).

 

In legatura cu DSG si SS, poti opri masina si fara sa intre SS. Daca incerci, vei observa ca SS intra doar cand apesi mai tare pe frana. Deci poti opri usor masina, fara sa apesi prea tare pe pedala, iar sistemul SS nu se activeaza. Util pt manevre ca cea descrisa de tine sau la parcari etc.

Link către comentariu
DanNiculescu

@TudorM - mersi pentru urari si hint, o sa il incerc cand ajung la masina. 

Legat de S/S, asa e, chiar in dimineata asta am descoperit ceea ce zici tu. Doar ca merge, asa cum zici si tu, doar la manevre usoare, parcare sau daca esti in coloana si poti controla fin pedala., Daca te opresti de la o viteza mai mare si trebuie sa apesi mai tare pedala, atunci intra oricum S/S-ul.

Link către comentariu

Drumuri lungi si sa va folositi sanatosi de ea, fara incidente!

 

Frumoasa motorizare, demna de invidiat :)

 

Asteptam poze ;)

Link către comentariu
hallucinogen

Felicitări ! Frumoasa jucăria - culoarea ai ales'o foarte bine. Eu unul sunt super mulțumit cum se întreține.

Mulți kilometrii fara probleme

Link către comentariu

Felicitari ! Sa ai noroc de ea cat mai mult si fara probleme specifice. Are linie frumoasa, jantele sunt superbe !

Link către comentariu
DanNiculescu

Mulțumesc tuturor pentru urări!

Harti de la Google nu funcționează cu smartlink ?

Acum am vazut întrebarea ta. Google maps ar funcționa dacă ar merge AndroidAuto care, cum spuneam, e indisponibil in România. Pe MirrorLink nu merge pentru ca Google Maps nu e făcut sa fie compatibil cu acest mod de conectare.
Link către comentariu

Nu ai intrebat la delaer de ce nu e disponibil pentru Romania? 

Link către comentariu

Eu am downloadat AndroidAuto.apk si l-am instalat pe un Note 3. Funcționează. Acum astept masina saptamana care vine sper si o sa vad daca este compatibil.

Link către comentariu
DanNiculescu

@andreutzu - le-am scris de cateva zile, dar nu am primit inca un raspuns. Va anunt daca aflu ceva,

 

@gbrl - Si eu am facut la fel ca tine, aplicatia ruleaza pe telefon, dar la incercarea de conectare cu Bolero-ul, se afiseaza mesajul ca aplicatia nu e disponibila in tara noastra...

Modificat de DanNiculescu
Link către comentariu
DanNiculescu

@TudorM - am verificat schema cu închiderea automata a geamurilor din KESSY si merge!

Deci, dacă ții mai mult apăsat pe butonul de închidere de pe mâner se închid si geamurile rămase deschise. Super!

Link către comentariu

Trebuie tinut apasat pana se inchid, nu-i asa ? Adica nu sunt cu impuls, sa dai comanda si sa pleci. Asa e si la cele fara KESSY, trebuie tinut apasat pe telecomanda. Pentru mine totusi, aici e un minus. Lipsa impulsului la geamuri este inexplicabila, ca si sustinerea capotei cu tija :(

Link către comentariu

Păi e mai bine așa dpdv al ergonomiei, pt. că poți încuia mașina și lăsa geamurile/trapa un pic deschise.

Comanda de impuls după cum vezi există, doar că ai acționare diferită. La fel e și la acționarea geamurilor din interiorul mașinii.

Modificat de TudorM
Link către comentariu

Eu ma refeream prin impuls sa dau comanda si sa nu trebuiasca sa tin apasat pana se ridica geamurile complet. Adica sa dau comanda intr-o secunda si apoi sa-si faca singure treaba, fara ajutorul meu. La mine, care nu am KESSY, asa ceva merge doar din interior, din exterior nu.

Link către comentariu

Eu știu ce zici, dar și la interior e de fapt în 2 trepte, că trebuie să tragi/apeși pe buton până la capăt (a doua treaptă de acționare). Dacă te gândești era cam greu să facă sistemul ăsta la kessy.

Link către comentariu

Cum am spus de la bun inceput, ma gandeam ca daca la Renault Megane au putut sa faca in 2004 un sistem la care, daca apasai de 2 rapid butonul de inchidere al geamurilor de pe cartela, ele faceau toata cursa, pana la capat (adica impuls) ma asteptam sa faca si la Octavia in 2015. Macar la cele cu cheie, daca la KESSY e atat de complicat, desi costa vreo 350 de euro in plus. Ma gandeam ca puteau avea optiunea asta, chiar daca trebuia sa platim pentru ea. Adica ma dau jos din masina si astept sa se ridice geamurile, nu prea este in ton cu modernismul masinii. La fel si la sustinerea capotei, puteau lasa tija standard si bagau la optiune amortizorul, care de altfel pe Superskoda nu e scump. In rest, numai de bine.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!