Jump to content

Merge in 3 pistoane la relanti BCB


mac23
 Share

Postare recomandată

Desi titlul pare ciudat cam asta e rezumatul la problema unui membru al familiei VW.  Seat Leon 1.6 BCB 2003, cumparat din targ a mers perfect la probe.A doua zi dupa ce a fost cumparat a inceput sa aiba o vibratie ciudata la relanti, care s-a dovedit a fi din lipsa semnalului la injectorul 2. Odata ce este apasata acceleratia (resp. 1000 rpm) injectorul isi revine subit , merge masina , se tureaza ca si cand totul este in regula. Cand coboara si ajunge pe relanti din nou merge in 3 pistoane. Nu am nici o eroare in memorie, doare timpul de injectie in relanti e 4ms, in reste temp. ok, clapeta e ok,etc.

Ma gandesc ca  e calculatorul built ca alta explicatie nu gasesc, dar din pacate acest BCB nu il gasesc la dezmembrat sa il probez.

Colac peste pupaza am mai gasit un topic in Anglia cu aceasi problema, acelasi motor (tot Leon) dar nu scrie daca a rezolvat-o si mai ales cum.

Are cineva vreo idee ceva?Orice este binevenit.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablaj-ul, curata mufa ecu-ului insa cu spray de calitate, verifica starea bobinei de inductie, verifica bujiile, verifica inclusiv cablajul de la injectoare, ideal ar fi sa cureti si injectoarele.

 

Cauzele pot fi multe: bobina de inductie cu pbme, bujii praf, cablaj (contact imperfect) cu pbme, contacte reci in ecu, deci nu s-au semnalat pbme specifice ale ecu la aceste motorizari.

 

Eventual pune testerul pe ea si vezi ce-ti spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa proba cu alt injector, posibil sa aiba probleme la amplitudine prea mica a semnalului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au verificat prin inlocuire toate componentele care dau aprindere pe piston, resp. injectoare mutate intre ele (toate 4 au fost montate succesiv pe pist. 2), bobinele la fel (desi am specificat ca la relanti am scanteie si pe cil. 2 - verificat cu bujie esterna montata pe bobina si tinuta la masa).

Verificat cablaje-ok, verificat pe tester (vag-com si Vas - eroare doar sonda lambda prima (linear pump circuit si heated element- dar astea sunt vechi erorile si motorul nu a avut aceasta problema de aceea am ignorant aceasta eroare - mai este si aspectul ca nu gasesc second iar una noua e 700 lei), parametri ok  din punctual meu de vedere. 

Intrebarea este care ar fi cauza pentru care, la relanti ,ECU nu ar comanda un injector, este posibil asa ceva, adica stie managementul unui ECU de VW sa faca lucrul acesta? Intrucat personal am intanlit caz cu supapa arsa (deci detonatii la greu) si aveam si benzina si scanteie pe acel cilindru...

Incerc sa gasesc principiul de funct. al acestui sistem de injectie (MARELLI 4MV), am gasit doar M. Marelli 4LV care este un pic diferit (cu bobina comuna).

La primele turatii ale motorului (cand se actioneaza demarorul) pentru o fractiune de secunda injectoarele pulverizeaza toate (inclusiv nr. 2)- am tinut rampa afara sa observ ordinea aprinderii. Deci iesirea din ECU nu este arsa intrucat asa este normal ca la pornire toate cele 4 injectoare sa pulverizeze pentru a asigura pornirea usoara si rapida (extras din principiul de funct. al injectiei Marelli 4LV - am citit un curs intreg legat de aceasta injectie).

Practic la relanti merge in 3 , in ture merge in 4,are putere,trage. Daca scot mufa la clapeta de acceleratie masina se tureaza la 1300 ture si merge in 4 pistoane dar clapeta nu imi da nici o eroare,se alineaza cu vag-comul deci numai ECU taie alimentarea la injector cand intra in starea de relanti (idle).

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat compresia pe cilindri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este ok intre 12.3 si 13.1 pe toate cele 4 pistoane, ea numai in relanti are aceasta problema, in sarcina merge nu am intrerperi deci nu am treaba cu compresia zic eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare stiti cumva daca la reprezentanta se poate resofta ecu cu softul lui original? Ma gandesc sa nu se fi dus dracu mapa de injectie din cauza unui scurt sau o supratensiune ceva... am dvd cu flash-uri de seat si vas-ul dar nu stiu sa le folosesc...asa poate scap rapid de problem macar sa stiu ca ecu are mapa corecta de injectie pe el.

Si inca ceva, in Sibiu nu mai este repr. Seat, oare nu merge si la repr. Vw resoftat ca doar e motorul lor... 

 

Tocmai am vb la Vw (Tess) si nu se umbla la softurile altor marci decat vw...

La Seat se poate resofta doar daca exista versiune de soft mai noua ptr. BCB, desi ei cred ca nu ar fi din soft problema mea.

Revin sambata cu detalii intrucat ma voi ocupa de ea toata ziua.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia e in parametrii insa nu e optima. La bcb intre 17 si 21 de bari treb sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am uitat in Elsa, o sa verific sa vad, multumesc pentru pont.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_%281.4_l_and_1.6_l_engine%29/engine_cylinder_head_valve_gear/cylinder_head/checking_compression/procedure/

 

Rectific, intre 14 si 21 e optim. Tu ai putin sub optim-ul minim, insa un motor sanatos in 16V are inspre 20 sa stii.

 

Citeste si topicul azd-ului,e acelasi motor, difera doar cateva elemente (epurator gaze spre exp), in rest este exact acelasi motor cu aceleasi pbme specifice.

 

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page-284

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat din nou compresia cu alt aparat si mi-a dat valori in jurul a 17 bari pe toate pistoanele,am demontat clapeta de acc. si am  curatat-o, la fel EGR si conducta aferenta, si dupa remontare si adaptare cu vag-com m-am pomenit cu aceste erori :

 

Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 036 906 034 DS
  Component and/or Version:  MARELLI 4MV       4568
           Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 06402 
           Additional Info: VSSZZZ1MZ3R058120     SEZ7Z0B1777507
                      VCID: 66C350130292162E0EF-4A9C
2 Faults Found:

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
            P1553 - 35-00 - Implausible Correlation

17912 - Intake Air System
            P1504 - 35-10 - Leak Detected - Intermittent
Motorul mergea prost, nu puteam accelera deloc (aveam EPC aprins), doar daca porneam si acceleram imediat puteam tura motorul dar imediat ce o lasam la relanti incepea sa mearga prost (se accelera de la 700 la 1300 rpm), EPC aprins si nici nu mai puteam sa o accelerez, dar cu toate aceste simptome mergea injectorul 2!!!

Abia dupa ce am pus si capacul la motor (cel cu filtrul de aer) si-a revenit singura fara sa-i mai fac vreo adaptare a pornit frumos,in 4 pistoane,a mers cca 1 minut rotund dupa care din nou nu a mai functionat injectorul 2.

Doar daca scot mufa la clapeta lucreaza si injectorul 2. Astept o clapeta de proba sa vad daca e din cauza ei daca nu mai ramane ECU. Precizez ca acum cand merge din nou (in 4 primele 50-60 secunde apoi in 3 la relanti) nu mai am nici un cod de eroare nimic.

Clapeta masinii isi face adaptarea de fiecare data fara erori, am dat adaptare si pe canalul 00 la ECU cu pinul de securitate logat si nici o modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ma apropiu de elucidarea misterului si din pacate cred ca e o defectiune in motor. Am gasit un injector tot de vw, l-am legat la mufa inj. 2 pe masina si i-am dat si benzina astfel am obsrvat ca am semnal si pe relanti la injector, dar masina tot tremura si daca ii scot mufa la inj. 2 se simte (dar trebuie sa fi foarte concentrat) o schimbare in mersul motorului.

Dimineata la rece porneste foarte bine si merge in 4 fara problem, dupa cca 1 minut sau dupa prima "talpa" apare tremuratul.

Ma apuc sa desfac motorul, am vazut ca aceste motoare au o "finete" la arderea supapelor. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca treaba este tot din injector, mufa, cablaj, ceva electric de ii opreste impulsul, daca era din supape aveai aceeasi problema. Cauta sa pui alt injector corect si dupa iti faci o idee. Supapele daca aveau ceva gaseai bujia uzata, alta culoare, compresia scazuta......

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai culoarea atat la bujie cat si la piston este diferita fata de celelalte 3 pistoane (astea sunt negre) in sensul ca este curat, injectorul l-am schimbat cu toate celelalte 3 si la fel, eroare din ECU nu am legata de injector (doar daca ii scot mufa imi spune ca inj. 2 este short to plus) si in plus am scris si inainte ca am realizat eu un injector alimentat cu benzina (am pus un teu pe turul pompei de pe masina)  si legat la mufa 2 si indifferent daca e la relanti sau in sarcina injectorul functioneaza mereu .

Ce ma nedumireste eset faptul ca in prima zi cand am realizat topicul , cu rampa de inj. invers se vedea efectiv ca inj. 2 nu lucreaza, pulverizau doar celelalte 3, iar daca dadeam la automat cu mufa la clapeta scoasa pulveriza si asta.

Ciudat dar oricum desfac motorul sa vedem ce e prin el, mai ales ca azi iar am luat compresia cu motorul incins bine si pe pist. 2 am doar 12 bari fata de 17 si ceva pe celelalte. Daca iau compresia de 5 ori pe pist. 2 am 5 rezultate diferite...Revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog putin ajutor, am desfacut tot ce inseamna accesorii de pe bloc motor si chiulasa (admisie,evacuare,carcasa termostat,distributie,etc. ), am desfacut suruburile care tin capacul axelor cu came (cele de pe margine si cele din mijloc dintre bobinele de inductie) DAR nu vrea sa se ridice capacul axelor sub nici o forma.Se vede ca a fost dat cu silicon intre ele dar ce naiba de silicon sa fie de s-a lipit in halul asta?Mai trebuie desfacut ceva si mi-a scapat mie? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult acum am inteles, mai am 2 suruburi care mi-au scapat si bolturile de centrare.Am si eu Elsa dar nu am gasit pozele astea (cred ca de nervi...am dus-o la atelier sa-i desfac motorul si mi s-a deschis pe drum capota in mers===>capota praf, parbriz praf,amortizor capota rupt in 2! :banghead: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut motorul, chiulasa arata foarte bine, nici o supapa arsa, testul cu benzina in supape trecut cu brio de toate supapele, garnitura de chiulasa este relativ noua (motorul se vede ca a fost curatat recent si supr. chiuloasei la fel) deci nu e de aici problema. Singura diferenta care apare este pe admisie, unde este mai uleioasa camera unde stau cele 2 supape in rest nimic deosebit.

Dimineata remontez garnitura de chiulasa noua, am cale ptr. repunerea distributiei la semne si sa vad ce valoare la compresie obtin.

Imi zicea cineva ca si daca nu a fost distributia bine pusa la punct inainte sa o desfac eu ar putea da acest comportament ciudat la relanti desi eu ma intreb daca nepunerea la semn ar putea afecta un singur cilindru...ciudata chestier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semeringurile nu le schimbi?uleios poate fi din cauza lor.Alezajul cilindrului respectiv este ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cilindrul este ok. Uleios nu neaparat ca ar fi ulei in acea zona,nu stiu cum sa explic, voi face o poza sa vedeti diferenta de culoare intre cele 4 pistoane. Masina nu scotea fum nici la relanti nici in sarcina, dar voi schimba semeringurile numai pe acele supape (stiu ca nu e o avere dar ma rezum strict la remedierea problemei de baza).

Si repet, problema de mers in 3 pistoane este strict pe relanti, de la 1000 de ture in sus merge in 4,daca scot mufa la pistonul problema se simte imediat ca i-am luat din 'suflu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Inca nu am reusit sa-i dau de cap, tot asa in 3 pistoane merge, nu mai am nici o eroare (am schimbat si sonda lambda-NGK 700 RON), am masurat cu ceas comparator sa vad daca se ridica pistonul 2 la fel ca celelalte si nu e nici o difernta. Cu un bun si experimentat mecanic am dedus ca singura explicatie ar mai fi o axa de came defecta.El zicea ca ar fi posibil ca in cazul in care a fost sarita distributia (reamintesc ca motorul prezenta" urme de desfacere proaspete" atat la chiulasa cat si la baia de ulei) sa se fi rotit una din camele care actioneaza supapele pe cil. 2 (fie de admisie fie evacuare).

Asadar am demontat capacul axelor de came, mi se pre ca sunt identice ca forma si pozitionare a camelor (facand exceptie de pozitia fuliilor atunci cand este montata distributia) cele 2 axe si prin comparatie intradevar diferenta apare doar la camele de la cil. 2 unde nu se potrivesc ca si orientare cele 2 axe (in rest pe cil1,3,4 pozitia camelor este identica ). Precizez ca la acest model axele nu sunt turnate ci au camele presate pe axe (asa mi-a zis prietenul meu)

Ati mai intanlit acest fenomen, sa ma risc sa dau 3-500 ron pe un capac cu axe second?Sau imi zicea prietenul meu ca daca s-a umblat la cutie (nu stim istoricul ca cine a vandut-onu mai e de gasit!) si s-a miscat cititorul de la senzorul de viteza G28 ar putea la fel sa dea aiurea scanteia/benzina pe cil.2 .Dar eu zic ca daca era de la un senzor sau cititor trebuia sa am o eroare ceva pe tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut ai mai rezolvat ceva cu rateurile si eu ma chinui sa ii dau de cap de un an .tot asa face si l mine injectorul 2 uneori ii da impuls uneori nu ma gandesc sa fie ceva la ax cu came distributie sarita sau senzor ax cu came defect precum si senzor de turatie defct.insa a mea are rareori cand merge cat de cat bine adica nu mai da rateu ala dar tot nu e perfect dar f rar si la fel ca tine mai suspectez si ecu te rog spune daca ai rezolvat ceva pana acum eu sunt din p.neamt si reprezentanta nu avem aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

buna băieții am si eu o masina seat toledo cu motor BCB si am următoarea problemă am segmentat motorul chiluoasa dus reparat motorul pornit la sfert de cheie dupa ce sa încălzit la 90 grade scade relantiul la 600 rpm si când accelerez intre 600-1200 rpm da rateuri(adică nu se turează frumos lin cum ar trebui)dupa ce depășește 1200 rpm merge ca lumea frumos se accelerează cum trebuie mentionez ca mașina asa am cumpărat la piata

adus din germania intre timp am schimbat Egr al doilea sonda lambda ca au fost defecte astept păreri de la voi va mulțumesc

 

Modificat de eagle22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Vă Salut.  Am o Vw Bora 1.6 16v BCB din 2003 și în 4 luni de zile s-a ars bobina de inducție de pe cilindrul 1 de 3 ori. Prima data schimbată cu una de la Valeo, care după o luna s-a "prajit" și a doua oară am pus una mai ieftina, de care am avut la îndemână, nu mai știu denumirea. Acum s-a ars și aceasta. Merge iar în 3... Nu știu ce ar putea cauza arderea lor.  Rog dacă mă poate ajuta cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!