Jump to content

1.6 16v BCB plafoneaza deseori la drum intins la fel ca taiatul turbinei la diesel


alins
 Share

Postare recomandată

Salutare!

 

Rog moderatorii sa nu dea cu parul daca am deschis un topic nou pentru problema cu care ma confrunt, dar am rasturnat forumul cautand si nu am gasit nimic asemanator problemei cu care ma confrunt.

Am un seat toledo 1.6 16v bcb din 2004, 95.000 km reali si in ultima perioada mi se intampla din ce in ce mai des ca la viteza de croaziera aprox. 110 - 120 km/h dupa vreo 20 minute de mers constant imi taie accelaratia, merge in suturi, lipsa putere, exact ca la un diesel cu turbo pe duca care te lasa in depasiri cand iti este lumea mai draga, toate astea fara ca pe bord sa apara vreun martor gen Check sau EPC, iar daca opresc motorul si dau din nou la automat toate problemele dispar si functioneaza normal pt. o zi sau doua.

Mentionez ca exceptand acele momente, masina are relanti impecabil, trage destul de bine, consum mediu in ultimii 6.000 km de aprox. 9.5 litr.%, benzina folosesc numai de 99, schimbat ulei 5w40, filtre, etc. la max. 10.000 km.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica pentru inceput filtrul de benzina si pompa de alimentare, daca nu ai eroari mai greu cu diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Salutare,

 

Simptomene astea le-a intalnit si eu la fostul BCB. Clapeta imbaxita + prima lambda, si nu dadea eroare.

 

9.5% e cam mult pentru un BCB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am 9.5 consumul pentru ca aprox. 4000 sunt in mediul urban fapt pt. care mi se pare ok.

Merci oricum pentru opinia vis a vis de problema mea.

 

Am facut o diagnoza in seara aceasta si a avut o singura eroare generata de knok sensor ( senzor detonatie ): 16708 - knock regulation P0324 - 35 - 10 - Intermitent , clapeta si egr fiind dupa spusele lui Ionut, baiatul cu testerul, in parametrii ok.

Omul cunoaste foarte bine problema si mai spune de asemenea ca daca pe codul eroare nu aparea "intermitent" ci "malfunction", puteam vorbi despre o defectiune a senzorului, dar el este convins ca benzina de o am in rezervor nu este de calitate ( vreo 12 litri 99 Petrom, sper sa o termin mai repede :tuktuk: ) sugerandu-mi totodata si o curatare a senzorului care este prins cu un surub cu cap hexagonal 13 mm pe blocul motor sub galeria de admisie langa epurator, dupa care vedem cum evolueaza treaba.

Se pare ca acest senzor "asculta" motorul si in caz de detonatii, batai suspecte, vibratii puternice, etc., limiteaza acceleratia undeva la 2500 rpm pentru evitarea producerii eventualelor stricaciuni mai grave.

 

O sa va tin la curent cu evolutia problemei dupa schimbarea combustibililui si a curatarii senzorului respectiv.

Modificat de alins
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si un aditiv  la alimentare, te ajuta sa-ti dai seama daca benzina este de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Aceeași problema o aveam și eu când am cumpărat masina în decembrie. Am tot 1.6 16V BCB. La test a apărut acel senzor de turație. Mecanicul mi-a sugerat să-l curat și sa schimb benzina. De aproape 7 luni bag 98 doar de la Rompetrol și absolut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea!

 

Ieri am fost cu masina la mecanic pt. ca trebuia oricum sa schimb distributia, iar pe langa asta am profitat ca am carcasa filtrului de aer data jos si m-am apucat sa demontez senzorul de detonatie. Va spun sincer ca a fost curat ca intr-o farmacie si aici trebuie sa-i dau dreptate lui Ionut, baiatul cu testerul, care mi-a zis ca problema detonatiei o am in proportie de 99% din cauza benzinei proaste, In sfarsit am montat senzorul la loc ( consider ca l-am dat jos degeaba ) si am zis sa ma uit si la clapeta de acceleratie - stupoare!!! sub fluture aveam melci, rame si multa smoala :). Buuun... demontat, curatat cu spray de carburatoare si clapete, montat la loc ( operatiune facuta cu borna bateriei deconectata ), dupa remontare s-a adaptat singurica fara vag si totul pare sa fie brici.

Am schimbat si benzina, acum sper sa nu mai am problemede genul acesta, ceea ce va urez si voua.

Bafta!

Modificat de alins
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și mie mi-au spus ca tot benzina ar fi de vină. Încearcă sa bagi benzina de calitate și sigur nu o sa mai ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Intelegeti un lucru legat de motorul asta si de mecanicii care umbla la el. In proportie de 90% dau vina pe benzina, ca ii trebuie CO99 aditivi si eu stiu ce apa sfintita.

Deci prin deducere libera din post-ul colegului de mai sus, avea melci si rame in admisie dar avea intreruperi de la benzina proasta...

 

BCB-ul nu e ca BAD(FSI) sa faca nazuri la benzina. De asemenea, multi vor recomanda curatarea egr ca la motorina. La benzina egr-ul nu trebuie curatat, ori merge ori nu. Asta insemnand ca nu se colmateaza ca la motoarele pe motorina. Orice curatare este o frectie la picior de lemn, si cu toate astea multi o fac.

 

Noile generatii de TSI merg bine merci cu Benzina de 95 si nu sughita niciunul. Totusi e bine ca lumea isi permite sa bage benzina de 99 sau 98 intr-un motor aspirat.

 

Detonatii, zmuceli intreruperi vin de la clapeta, bujii, bobine si lambda. Nu mai suntem pe vremea daciilor cand aveam 1l de apa la 5l de benzina.

 

Ma rog, fiecare face cum crede.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatati si adaptati clapeta si egr-ul (care va avea depuneri, nu ca in cazul diesel-ului, insa care pot afecta libera miscare a supapei) anual cu spray-uri dedicate.

Bujii recomandate si schimbate la 60.000 sau 4 ani, benzina chiar de 95 insa din sursa buna si garantat nu are voie sa faca nazuri.

Mai estye un senzor, map, insa de regula acela mai rar sa de-a pbme.

 

Iti recomand totusi sa verifici si presiunea in rampa de injectie, eventual si debitul pompei de benzina.

Poate in sarcina mare nu da presiune suficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru, cu respect, dar tin sa va contrazic vis a vis de ce sustineti si anume ca numai FSI-ul face nazuri la benzina de 95.

Din cate stiu este acelasi motor fizic, numai ca fata de BCB, AZD, etc., FSI are sistem de injectie stratificata, de aici si un consum mai mic, dar raportul de comprimare este destul de mare si la 1.6 16v  - 11,5:1, FSI - 12:1, care raport fata de un 1.6 8v sau un TSI - 10:1, este ENORM si daca nu au benzina cu CO reala minim 95, ideal 98, pot aparea detonatii cu consecinte grave din cauza raportului de comprimare foarte mare al motorului.

DE ACEEA VW RECOMANDA la 1.6 16v in principal alimentare cu 98, iar 95 numai in caz de nevoie si cu evitarea acceleratiilor brutale.

 

Este bine cunoscut faptul ca benzinarele simple nu prea pot urca de 12 raport compresie ( indiferent de fabricant ) din cauza acestor detonatii pe care o produce benzina prin ardere, la turbo tot timpul raportul de compresie va fi mai mic si va sugerez sa va uitati si diferenta dintre un diesel simplu si unul cu turbo.

 

Cielo de exemplu are un raport de aprox. 9:1, drept urmare poti baga si benzina de extractie si va merge ca unsa, insa la un motor cu 11.5:1 este moarte curata un combustibil de calitate indoelnica si care nu are cifra octanica reala minim 95.

 

Cu stima!

Modificat de alins
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect !

 

Cu cat raportul de compresie este mai mare cu atat este necesara benzina mai buna 98+ . Spun asta si fac o paralela cu simplul motor de la Dacia 1300-1400 care functiona cu CO 98 la aceea vreme f. bine. Erau tari (la export)care cereau motoare pentru benzina slaba CO90 de ex. Grecia, atunci s-a ajuns la un compromis cu motoare de 1200 cc. cu camera de ardere putin mai inalta pentru un raport de compresie mai mic. Oricum benzina la noi este slaba, cred ca aia de 95 nu atinge nici macar 90 c. octanica.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

buna baieti am si eu o masina seat toledo motor BCB si am o problema la motor cald am probleme intre 1000 si 2000 rtm parca se îneacă nu se accelerează peste 2000 merge struna averți idei eroare nu am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Pot fi multiple cauze, ideal este sa faci un log cu VAG sau VCDS si sa vezi ce zice.

Cauze posibile ar putea fi: bujii imbatranite, clapeta acceleratie imbacsita, injectoare care nu mai produc ceata din cauza depunerilor, senzorul de presiune din galeria de admisie etc.

 Bafta! si sa ne tii la curent cu evolutia lucrurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru răspuns log-ul cum sa fac in mers sau pe loc am făcut o scanare cu vag com12.12 si nu am nici o eroare la motor numai la usi bujiile au fost schimbate a fost segmentat motorul intre timp din cauza compresiei mic 7 bar la cilindri chiluoasa reparat schimbat ghid de supape +supape de evacuare arse +semering supape +supape șlefuite ,cum pot verifica injectoarele cu vag com si senzorul de presiune din galeria de admisie astept orice părere va Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca ai totul nou in motor, inclusiv bujii si bobine in perfecta stare, un injector defect este usor de depistat cu vag com-ul, in sensul ca nu vei avea aceeasi parametrii pe toti cilindrii si deci luand-o prin eliminare, in sensul ca raportul de compresie nu are cum sa difere datorita segmentilor, supapelor noi, etc. noi, decat datorita unui/unor injectoare care nu lucreaza corect.

Senzorul de presiune din galeria de admisie, daca este defect, afiseaza un cod specific de eroare la diagnoza cu vag com-ul, ( din pacate nu stiu codul pe dinafara ).

Nu este necesar neaparat un log in mers, asta se preteaza mai mult la diesel-uri!

Bafta!

Modificat de alins
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as fi tare mulțumit dacă mi-ai comunica in ce bloc de măsura sa verific injectoarele cu vag com-ul din păcate nu stiu in care bloc sa verific si care sunt toleranțele care sunt permise va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Regret !

Asa cum am zis mai sus, nu stiu canalele si blocurile pe dinafara ( nu sunt specialist in tester ), insa un baiat priceput in VAG com se joaca cu treburi din astea.

Ceea ce ti-am spus este logica pe care trebuie sa o urmezi avand in vedere celelalte piese noi pe care le ai in motor.

Bafta!

P.S.

Scuze pt. intarzierea citirii mesajului, dar am fost tot mereu plecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Bună băieți, am o problema care mă exasperează, am un Seat Toledo 1,6 16valve, 105 cai, a.f. 2002 luna 11. În mers mi se aprinde epc si motorul, iar uneori rămân fără accelerație,  vă dați seama ce înseamnă asta intr-o depășire.  Am fost la nenumărate sevice-uri, ultima dată la reprezentanța în Brașov,mi-au schimbat senzorul de pe admisie ,au recalibrat clapeta, au curățat catalizatorul, dar problema persista, ei spun că testerul le arată că nu se corelează senzorul de pe admisie cu cel barometric, dar nu știu motivul.  Ma poate ajuta cineva? Vă rog din tot sufletul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!