Jump to content

Probleme alternator 1.6 cayc cu start stop


getodacu
 Share

Postare recomandată

Salutare, am o problema cu alternatorul de la masina din semnatura, o Skoda Octavia Combi MY2012, motor 1.6 TDI, cu start stop.

Am cumparat-o de curand, masina fiind adusa din Belgia si am schimbat acumulatorul cu unul nou Exide AGM Start-Stop Plus 70AH, deoarece cand am achizitionat masina nu mai avea acumulatorul original ci o baterie Rombat veche.

La efectuarea garantiei am constatat ca alternatorul meu nu incarca decat intre 12.6 - 12.9 V la relanti si in sarcina  si cu consumatori (aprox. 2000 tur/min, faza lunga, proiectoare, radio si clima pornita) incarca uneori 14.4 - 14.6 V, alteori 13.2 - 13.6V.

Am mers la un service de reparatii alternatoare, electromotoare, etc., unde, dupa demontare si proba pe banc s-a constatat defectul si anume regulatorul de tensiune BOSCH F 00M 144 197 care a si fost inlocuit cu altul nou sigilat (cauza posibila a defectiunii din spusele celor care au efectuat operatiunea, ar fi spalarea motorului). Proba pe banc 14.2V , iar pe masina 14.0 - 14.1 V cu consumatori, totul ok.

Dupa toata aceasta poveste, a trecut cam o saptamana, ajung sa fac din nou garantia acumulatorului si surpriza....aceleasi simptome de mai inainte, deci alternatorul iarasi nu incarca. Merg sa verific si in alta parte, am zis ca poate aparatura omului e defecta, nu are cum sa faca la fel, masor si in alta parte si aceleasi valori.

S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema? Ce as putea sa ii mai fac, ce trebuie verificat? Luni o sa merg inapoi la cei care mi-au inlocuit regulatorul de tensiune, dar as vrea sa stiu daca a mai patit cineva ca stiu ce sa ii pun sa verifice, sa nu mai patesc acelasi lucru.

Modificat de getodacu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca la aceste alternatoare asa este incarcarea... cand nu este nevoie de tensiune, se reduce tensiunea de incarcare.... 

Chiar si la cele de generatie veche, simple, fara S&S,  cand motorul e cald si bateria incarcata, tensiunea nu depaseste 13.6 -13.8

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc andrei_221, asa ma gandeam si eu, dar peste tot pe unde am fost au zis ca nu e normal. O am de aproximativ o luna, nu am ramas niciodata fara baterie, s&s functioneaza si probabil ca regulatorul de tensiune pe care  mi l-au schimbat functiona corect. Oare cum il conving eu pe nenea de la garantie ca asa e normal sa functioneze ? Gasesc undeva datele tehnice sau intre ce parametri functioneaza normal alternatorul ?

Modificat de getodacu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti recomand sa mergi la reprezentanta. Ei au aparatele potrivite pentru a testa aceste lucruri...   Tester-ul de baterie si sistem incarcare Midtronics este un instrument foarte scump, care are profile pentru toate functiile si tipurile de baterii, programat dupa datele uzinei. E greu sa ii convingi pe cei de la baterii ca e normal, ei nu cunosc sau nu acorda atentie sistemelor moderne. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu "problema" mea la alternator pe care inca nu resusesc sa aflu ce are.

De cele mai multe ori cand motorul este rece, alternatorul incarca 14.4V la relanti si in sarcina la fel. Daca motorul e cald si verific incarcarea la relanti, tensiunea este undeva la 12.9 V, daca pornesc consumatori mai creste undeva pe la 13.3 - 13.5 V, iar daca pornesc majoritatea consumatorilor, clima, proiectoare, radio, dezaburire sta la 13.5 si creste la 14.1 unde si ramane doar dupa ce o turez putin pana in 2000 turatii/min.

Am mers la o reprezentanta Skoda, unde dupa ce au verificat doar tensiunea exact cum am verificat si eu imi spun ca e alternatorul defect, ca nu incarca cum trebuie si ca am 3 optiuni:

- inlocuit alternator cu unul original - pret 3000 lei ;

- inlocuit alternator cu unul compatibil - pret 1100 lei;

- reparat alternator la un service care se ocupa cu asa ceva dar ei nu dau garantie la lucrare.

Nici primele doua nu erau o optiune foarte placuta, in afara de pretul ridicat pe care trebuia sa il platesc, daca si alternatorul nou facea la fel, ramaneam bun de plata, pentru ca ei nu returnau piesa.

Asa ca am luat alternatorul am mers cu el la un service unde repara doar asa ceva si dupa o verificare amanuntita a lipiturilor si verificarea pe banc, acesta functiona in parametri normali.

Cei de la reprezentanta nu erau siguri daca este normal ca alternatorul sa meaga asa sau nu si nu s-au mai intalnit cu aceasta problema la modelul pe care il am eu, mai ales ca a mea e cu start&stop, asa ca ramas pana maine acolo.

Mentionez ca nu imi apare nici o eroare pe diagnoza, verificat cu vcds, este codata bateria pe care o am acum, respectiv Exide 70 Ah (in batery regulator din vcds, cea veche fiind Varta de 68Ah).

Daca ma poate ajuta cineva cu alte sfaturi, v-as fi foarte recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea e controlata de ecu masinii. Daca bateria e ok si nu ai consumatori porniti pe masina, ecu taie incarcarea. Cand asta sesizeaza o scadere de tensiune porneste incarcarea. Sistemul asta de incarcare controlata e prezent si pe unele modele fara ss. Laguna si Astra au la fel. O zi intreaga am stat la o laguna pana mi am dat seama. Asta dupa ce am demontat alternatorul jos si l am pus pe banc. Vreo doua ore l am invartit continuu si a incarcat perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si pe Ford Focus. Identic. Daca nu trebuie nu incarca, daca inarca poate 'baga" chiar si peste valorile normale fiind necesar conform producatorului baterie calciu argint.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti.am spus de la inceput ca nu este defect alternatorul, ce tot cauti defecte? :)

practic ce vrei sa afli?

pune.i pe desteptii aia de la skoda sa citeasca despre FLOAT VOLTAGE, pe urma te mai duci pe la ei.

Tu ai Start Stop, asa ca masina este Greenline, adica modificata sa consume cat mai putin. Cum face asta? Oprind motorul la semafor, kit aerodinamic pe sub podea, trepte lungi la cutie, etc. SI asigurandu.se ca alternatorul nu produce tensiune cand nu este nevoie, reducand din puterea consumata de acesta, deci scazand consumul de combustibil.

Practic cand e rece motorul observi tensiunea corecta pentru ca ai foloait curent la pornire si trebuie reincarcata bateria. Pe urma, electronica opreste alternatorul sau reduce puterea debitata la limita de siguranta. Adica mentine tensiunea de repaus a bateriei. Float charge sau float voltage.

la aceste tipuri de alternatoare tensiunea se verifica doar cu toti consumatorii porniti, fara consumatori alternatorul nu incarca, pt ca nu este nevoie.

Fratilor .. intai documentati.va, pe urma intrebati aici... si la urma trageti concluzia. Ai cheltuit niste bani inainte sa intrebi aici, ai mai cheltuit bani si dupa ce ai intrebat si ti s.a spus ca nu ai probleme...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, iti multumesc pentru raspuns, singurul lucru care ma deranjeaza este faptul ca am cumparat un acumulator nou si nimeni nu vrea sa imi faca garantia ai peste tot imi spuneau ca e alternatorul defect.

Eu am fost la ei sa ii intreb daca e normal sa functioneze asa, ei au zis ca nu si m-au pus sa fac o diagnoza sa vada care este defectul. Probabil cel mai simplu a fost sa dea vina pe alternator ca nu incarca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te sfatuiesc sa mergi la cei cu bateria si sa le explici ce ti-am spus mai sus. eventual ii iei mai pe ocolite sa nu se faca de ras ca nu cunosc date despre sistemele moderne :)

Toate marcile asiatice au acest principiu spre exemplu : toyota, honda, etc La alea cum fac garantia la baterii ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu experienta mea de la reprezentanta Skoda, cu multe multumiri lui andrei_221 pentru descrierea detaliata.

Dupa demontarea alternatorului, montarea la loc si diverse verificari, astazi am luat masina din reprezentanta cu constatarea ca alternatorul si bateria functioneaza in parametri normali si nu sunt prezenti consumatori paraziti, mentiune ce apare si in foaia de service. 

Multumesc si celorlalti colegi pentru pareri si mai ales directorului de service de la reprezentanta care s-a implicat activ pentru a rezolva aceasta "enigma" a alternatorului meu si care a fost in masura sa rezolve acest "mister", deoarece cei de acolo care trebuiau sa faca asta se pare ca nu aveau cunostintele necesare.

Modificat de getodacu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

si eu am avut problema cu bateria a dat semne de oboseala si am schimbato .

am pus voltmetru pe baterie si incarcarea era de 14.11 v ma-m gandit ca poate am  probleme cu alternatorul stiind ca la diesel am 14.4 v tensiunea de icarcare cand e motorul turat .

am sunat electricianul(lucreaza la bradytrade) si i-am spus problema si mi-a zis ca  tensinea e corecta daca nu fluctueaza si mi-a zis ca daca bateria e incarcata calculatorul nu da comanda sa incarce alternatorul cu tensiunea de varf 14.4 v.

ca idee skoda in etka recomanda la motorul meu 61AH iar pe configuratorul de la varta gasesteti bateria propun  74AH.

cine stie formula de calcul dintre DIN si EN pentu ca in etka se vorbeste de norma DIN

ca fapt divers mie mi-au dat garantia la bateria varta  cu tensiunea de incarcare fara consumatori 14.09v si la relantiu de 13.9v .

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu experienta mea de la reprezentanta Skoda, cu multe multumiri lui andrei_221 pentru descrierea detaliata.

Dupa demontarea alternatorului, montarea la loc si diverse verificari, astazi am luat masina din reprezentanta cu constatarea ca alternatorul si bateria functioneaza in parametri normali si nu sunt prezenti consumatori paraziti, mentiune ce apare si in foaia de service. 

Multumesc si celorlalti colegi pentru pareri si mai ales directorului de service de la reprezentanta care s-a implicat activ pentru a rezolva aceasta "enigma" a alternatorului meu si care a fost in masura sa rezolve acest "mister", deoarece cei de acolo care trebuiau sa faca asta se pare ca nu aveau cunostintele necesare.

 

Totusi e aiurea faza. Ai cat de cat asteptari de la o reprezentanta sa stie treburile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aproximativ... La noi in Romania nu s-a vandut varianta de echipare Greenline, care venea cu Start&Stop, deci nu au prea avut de unde sa invete. 

Dar... atunci pe loc se puteau informa si oricum ii ajuta programul de diagnoza care da si niste indicatii in functie de simptome, probleme, etc

Le-a prins bine ca acum toate modelele au Start&Stop... :))

 

@nicureddogsflo

Capacitatea de stocare a energiei (a sarcinii electrice) de către un acumulator se masoara in Amperi ora, Ah.

Toate bateriile au exprimata aceasta capacitate sub forma 61Ah, 74Ah, etc.

Diferentele apar la norma dupa care este masurat asa zisul curent de scurtcircuit al bateriei, DIN , EN,  CCA, etc

exemplu la bateria mea de la 1.9 TDI are ambele norme trecute pe ea : 61Ah, 330A DIN si 540A EN

 

 

post-17228-0-41615200-1435265487_thumb.p

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pe 1.4 16 v merge pus alternator de 1.9 sau 2.0?Mi s-a mai intamplat sa dau cheie,se sting martorii ,invarte putin electromotorul dar nu porneste,doar la a doua-treia cheie.In schimb cand eliberez contactul pleaca stergatoarele o tura.Bateria este aproape noua

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ramai fara curent, trebuie facute mai multe verificari.

1. bateria ( nu conteaza ca e noua)

2. alternarorul

3. borne, contacte imperfecte

nu trebuie pus alternator mai mare, doar sa gasesti problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice se poate, dar o sa dai de alte probleme. Tu ai o baterie mica... ce nevoie sa ai sa pui un alternator mai mare? 

Ce vrei tu sa faci nu prea e ok. Poti pune baterie Deep Cycle (EFB sau AGM) ca sa suporte mai bine ciclurile de incarcare / descarcare. Altfel cu un alternator mare o sa fortezi bateria pe trasee scurte.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era de la baterie .de la electromotor NOU cumparat de la Autokarma.Feriti-va de firma astaTrei zile stau fara masina;m-au sunat dupa ce le-am trimis mesaj ,ca sa -l trimit pe banii mei si sa-mi trimita altul,adica alta cazatura!Scurt in el,bobina si carbunii TERMINATI in electromotor NOU,Bosch.Cand am comandat Valeo,cu toate ca la ei pe site scrie "pentru cod motor BUD"au zis ca nu se potriveste cu vIN-ul masinii si mi-au trimis Bosch!Niste HOTI!!!!!Am ramas cu masina in drum.Rusine Autokarma.O sa le fac(chiar daca nu le pasa)antireclama pe toate forumurile publice!!!!

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic-mai bine la OPC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nufac reclama dar episa .ro sunt the best

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema.Electromotorul a fost,cred ca fura curent mai rau ca Enelul.Reamintesc ca simptomele erau :cateodata la punerea contactului,trei bipuri lungi sau dadeam sa pornesc motorul,se stingeau martorii,nu pornea,invartea o data si cand se reaprindeau porneau si stergatoarele o tura.

 Smecherii de la Autokarma nu mi-au dat ce am comandat eu,adica Valeo, exact ce am am avut eu din fabrica(asta a fost acum sase luni,cand s-a dus primul electromotor),m-au prostit si mi-au trimis un Bosch pentru motor CGGA,care m-a lasat si am constatat ca era si belit-bobina dusa si carbunii pe la jumate,dar...carcasa noua.Am gasit un Valeo original si masina merge brici

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cred ca scriu in topicul corect,asadar...de ceva vreme vad ca masina nu se mai opreste  cand am activat sistemul start stop? care sa fie cauza ? avetii idee? ms


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil baterie slaba sau nu sunt indeplinite cond de functionare ale sistemului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!