Jump to content

Deteriorare vas expansiune antigel


andrei_221
 Share

Postare recomandată

Am observat de.a lungul timpului un fenomen ciudat la mai multe exemplare, dar nu am acordat atentie pana nu a aparut si la masina proprie.

post-17228-0-14614400-1434463760_thumb.j

post-17228-0-82197100-1434464352_thumb.j

In zona paralela cu aripa apare o degradare locala a plasticului de la vasul de expansiune. Mai exact acesta imbatraneste in acea zona atat de accentuata incat se zgarie cu unghia foarte usor.

prima premisa ar fi ca acest fenomen apare ca urmare a socului termic intre temperatura din vas si aerul rece care intra pe la muchia capotei, pentru ca exact in acel punct este localizata zona degradata.

Voi ati intalnit fenomenul?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa este si al meu. Trecerea timpului, vremea de afara, temperatura lichidului din vas, toate isi fac de cap si se intampla asa ceva cu vasul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un moment dat va trebui inlocuit pentru ca se va sparge de la presiune. zgariind cu unghia se ajunge usor la jumatate grosimii peretelui.

Cand o sa il inlocuiesc o sa il disec

problema e specifica octavia 2, acelasi vas e pus pe muuuulte alte modele si nu au problema asta nici dupa 15 ani. Deci clar e legata de amplasarea vasului si curentul de aer...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

atentie, fierbinte si sub presiune.

in cazul in care te referi la dunga aia neagra, editeaza-ti postarea si baga detalii.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu toate ca topicul are aproape 1 an,azi am observat acelasi lucru si am inebunit,crezand ca este de la firele ce trec peste vas....am sa merg la dealer sa-l bag in ceata!! :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clara treaba de la aerul rece si temperatura din vas. 

Am vazut O2 la care proprietarul a montat cheder pe aripa - sa etanseze capota si vasul e impecabil dupa 9 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si opoza despre cum la montat,ai putea sa ne prezinti? poate montam si noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am inlocuit vasul, care se gaurise de tot ca in pozele lui Andrei. Acum ca am citit de ipoteza cu aerul, mi se pare cea mai plauzibila. Ca solutie o sa studiez un pic si cred ca-i pun un ecran protector din plastic sau cauciuc, intre fire si aripa, pina sus ca sa stea presat pe capota. Studiez si cind rezolv va anunt si pun poze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca este din cauza razelor solare. Daca va uitati bine, cand capota este inchisa, prin fanta ramasa intre capota si aripa, se poate observa foarte bine vasul de expansiune. Astfel prin acea fanta intra razele soarelui si arde in timp vasul. Foarte multe masini au vasul deteriorat, ars, exact in acelasi loc. O solutie este sa se puna o bucata de material textil pe vas in acea zona, astfel incat soarele sa nu mai bata direct pe vas.

Modificat de dinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e ars de soare, si la b6 se intampla la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Daca schimb vasul trebuie neaparat sa schimb si antigelul ? Nu de alta dar in 30 zile l-am schimbat de 2 ori , odata la distributie si odata cand am inlocuit radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu schimbi tot antigelul doar completezi.Intr-o pet de 2L combini 0,5L de antigel+0,5L de apa distilata si completezi cu cat este nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am ajuns și eu la acest capitol, plastic îmbătrânit al vasului de expansiune , sunt nevoit să îl schimb deoarece îmi este greu să verific nivelul de antigel.Am de ales între 2 brand-uri: VAICO sau HANS PRIES , care ar fi alegerea potrivită?

Screenshot_20161025-112339.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vasul e acelasi si made in china la ambii "ambalatori".

In jur de 110 lei gasesti vasul original la reprezentanta sau magazin de piese auto. Codul este 1K0121407A

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Confirm problema. Și la mine a apărut acea dunga și, de curând, am observat că scăpa aer pe suprafața exfoliata. Eu nu cred că este de la soare, ci mai degrabă de la curentul de aer rece care intră în contact cu vasul fierbinte (la mine nu se vede spatiu pe unde ar putea să intre lumina soarelui). 

A cumpărat cineva vas de expansiune aftermarket? Este ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este de la razele solare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Odata cu inlocuirea distributiei am inlocuit si eu vasul de expansiune, arata cam ca al lui andrei_221 , dar putin mai bine,f putin :) nu sarise nici o bucatica din el. Cu aceasta ocazie ii si multumesc lui  andrei_221 pt codul de original, pe care l-am si achizitionat. 

Acum e curat si arata bine, momentan. Idei aveti pt ca pe viitor sa il protejam cumva de "aceasta imbatranire " in acea zona ? 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista in comert benzi adezive pentru izolat conducte... puteti lipi in zona respectiva o bucta de banda dinasta, pentru a proteja zona de diferentele de temperatura.

Sau la pretul relativ mic al vasului il lasati asa si-l schimbati periodic.

Atentie ca vas inegrit la interior inseamna ca scapa gaze care ajung in antigel, de regula pe la garnitura de chiulasa, vas cu depuneri negre si grase la interior sau fulgi negrii plutind prin vas inseamna de regula racitorul de ulei fisurat ( e o gigilice de piesa ).

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc lucian.1950 pentru info, era murdar de batranete, in rest nu sunt alte probleme....dupa cum bine stii in principiu cam tot ce e nou, arata bine la inceput... in timp o sa-i dispara aceasta frumusete !

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua

Ma poate ajuta cineva cu o informatie?

Am inlocuit termoflotul pentru ca interiorul vasului de expansiune era murdar de ulei.

curatat circuit racire- inlocuit apa de aprox 7 ori.

acum este curat :)

Acum problema este ca undeva la 3 saptamani trebuie sa completez cu apa undeva la 200 ml pentru ca scade nivelul in vas sub limita minima.

Am inlocuit si garnitura de pe capacul vasului de expansiune. 

Vasul prezinta aceasi urma de arsura.o dunga poroasa

A mai intalnit cineva aceasta problema?

Este posibil sa prinda aer circuitul pe la aceasta arsura/ perete poros al vasului de expansiune si sa imi scada nivelul de lichid racire?

Am verificat potentiale scurgeri ale circuitului dar nu am gasit nimic.

orice idee este binevenita

motorul este 2.0 BMN 170cp

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scade fara urma, ramane ipoteza ca il consuma. Racitorul de EGR e primul pe lista. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este racitorul de Egr nu trebuie sa scoata fum alb pe evacuare?

Mai precizez ca temperatura lichidului de racire nu este stabila.

Sunt zile cand merg 20 min ( temp de afara 12 grade) si temp are doar 70 grade- urca f greu

Daca urca la 90 si pornesc clima, temp lichidului de racire  scade ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut ,am observat si pe masina mea aceasta problema . In acea zona plasticul se simte poros si cu motorul pornit simt cu scapa pe acolo aer si in timp am obsrvat si o scadere a lichidului din sistem. Am comandat deja vasul pe orginal , pe viitor ce as putea face sa protejez zona ?

P.S. o sa revin cu poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!