Jump to content

Skoda Octavia 3 - Style 1.4 TSI - 150 CP - Euro 6


Norman

Postare recomandată

Vezi te rog postul nr. 48 si daca mai ai intrebari, le astept :)

Ma gandeam ca ai mai facut ceva incercari .

Merci .

Link către comentariu
  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Norman

    39

  • gbrl

    7

  • The_Ego

    5

  • grigorievs

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

@SKD: multumesc frumos ! Bolero generatia a II-a nu mai are unitate CD, doar USB, SD card si AUX in. De asemenea, reda muzica din telefon prin bluetooth

@gbrl: o sa mai testez zilele viitoare :)

Link către comentariu

Se pare ca dispar unitatile CD... Si generatia 1 are posibilitatea de a reda de pe telefon sau tableta  prin Bluetooth. Desi nu cred ca am folosit de 2 ori CD-ul de cand am masina, ma deranjeaza idea, nu stiu de ce.

M-am jucat eu la Boleroul meu si am constatat ca daca apesi pe tasta ”meniu” timp de vreo 3 secunde, intra intr-un mod in care furnizeaza niste date legate de versiune, etc.

Link către comentariu

Capota motor mai este antifonata cu pasla?

Prin unele poze se vede capota cheala?

Capota motor mai este antifonata cu pasla?

Prin unele poze se vede capota cheala?

Link către comentariu

Capota este antifonata doar la cele cu motorizare diesel. Cele echipate cu motoare pe benzina, au capota "cheala". M-am interest la dealer in octombrie anul trecut, cand mi-am cumparat masina si era in jur de 150 de lei acel capitonaj de la capota. Intre timp mi-a cam trecut "problema" asta. In masina nu se aude motorul deloc.

Link către comentariu

Capota nu este antifonata, vezi in video cum arata exact. Din punctul de vedere al zgomotului, asa cum zice si colegul SKD, nu este problema. Ma gandesc totusi ca la iarna ar putea fi util si parca era ceva pe superskoda.

 

https://vid.me/z98e

Link către comentariu

In filmulet este un motor pe benzina .

Am inteles ca la cele TDI este antifonata .

Link către comentariu

Daca m-ai intrebat, am filmat si eu ce am :D :D

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Salut,

 

Sunt foarte curios sa mai aflu niste info ( feedback) legate de motor si consum.

 

 

Link către comentariu

Salutare Cristi si tuturor,

 

Am facut deja 5.000 de km, vreo 3 drumuri de Constanta, unul pana la Ramnicu Valcea si unul mai lung pana la Putna, restul prin Bucuresti.

 

Eu sunt incantat de motor, este (arhi) suficient de puternic pentru ce vreau eu si se descurca bine si cand masina este incarcata. Raspunde prompt la comenzi si are putere chiar de la turatii mici de 1300 -1500. Demareaza foarte bine si ajungi rapid la 50-60 km/h, astfel incat sa te detasezi usor la semafor, asta fara sa o fortezi. Ca viteza maxima, n-am apucat sa ajung in Germania s-o testez cum trebuie, iar in Romania mi-a fost frica de radar sa merg mai mult de 170 (pe distanta scurta), unde ruleaza la fel de bine, sigur cu un consum ceva mai mare si un zgomot in habitaclu crescut, dar in limite. In schimb, daca iti place sa mergi "cuminte" cu ea, are consumuri incredibil de mici.

 

Ca aspecte negative:

 

- are un zgomot la pornirea la rece, despre care un coleg de forum, posesor de acelasi motor de 1.4 dar cu 140 de c.p., euro 5, a incercat sa afle cauza, inclusiv scriind la fabrica, de unde i s-a raspuns ca este normal. Postez video pentru exemplificare.

 

https://vid.me/IeCQ

 

 

- are un zgomot la evacuare, cand este subturata, pe care nu stiu sa-l explic, ca un huruit, cam ce le place la "baieti" sa "paraie" toba. Zgomotul nu este puternic si se estompeaza, pana la disparitie, cand creste turatia. Doi prieteni posesori de masini germane - Opel - care au mers cu a mea, mi-au spus ca asa se aude la "nemtoaice" si un alt posesor recent de Octavia, acelasi motor, mi-a spus ca nu i se pare nimic anormal. Poate doar mi se pare mie sau nu sunt inca obisnuit, am avut 11 ani Megane. Un prieten de-al meu, fost pilot de curse si mare pasionat si cunoscator de masini (are si service) m-a rugat sa faca o proba cu motorizarea asta noua, ca am fost printre primii din Bucuresti care au avut-o. I se pare foarte OK masina, despre zgomotul cu evacuarea a spus ca este normal si mi-a recomandat sa merg ceva mai turat. Aplicand acest sfat, consumul mediu a crescut, este undeva pe la 8,5 % in Bucuresti (dar inca este liber) doar cu sofer, fara bagaje, aer conditionat cam jumatate din timpul deplasarii, distantele sunt preponderent scurte - cam 5 km. Pe autostrada , viteza medie cam 110, sofer, fara bagaje, cam fara AC, consumul este pe la 6,3.

 

Alte lucruri negative nu am depistat, poate doar 2 mici rateuri la conectarea telefonului prin BT (nu raspundea touch-ul) dar s-a remediat prin repornirea Bolero-ului. Singurul inconvenient este lungimea masinii (mai ales daca mergi in Bucuresti), daca era mai scurta vreo 15-20 de cm Ca la Octavia 2), era perfect.

 

Eu unul sunt incantat de masina si cu toate ca nu am luat-o in special ca masina de familie, ci in cea mai mare parte merg singur, tot cred ca am facut cea mai buna alegere.

Modificat de Norman
Link către comentariu
  • 1 month later...

Salut Norman,

 

Super motoras. Daca consumul e chiar asa mic , sub 6 , e chiar fantastic :)   Eu la  1.4 TSI 170CP  ma invart in jur de 7 - 8  mediu . Afara daca nu merg mai repede de 120 am 6.3  dar cum e greu sa te abtii cu asa motoras , tot la 7 ajung :P 

PS  cu benzina de 99 Petrom . Cu 95 am obervat o crestere de consum asa cum scrie in carte.

Cat despre condus turat eu  in bucuresti merg cu ea in jur 2000 RPM  la 60 KM/h , dar uneori mai scade si pana 1000 RPM cand sunt in decelerare, dar cum apas acceleratia  compresorul o urca imediat la 1800-2000 RPM.

 

Cat despre zgomotul la pornire, cred ca e de la ungerea care se face ami greu. Eu patesc asta in urmatoarele cazuri :

 

1. ulei subtire Castrol 5w30 ... zici ca are apa la pornire nu ulei

2. ulei subrire Mobil 1  5w30 pe la 7000 KM dupa schimb , uleiul e destul de degradat ca sa mai ofere protectie la pornire.

3. ulei Mobil 1 0w 40 New life pe la 10 000 - 12 0000 KM  cand se apropie de schimb  ( asta se pare ca merge cel mai bine )

 

Nu stiu daca la tine ar merge un 0w40, depinde de carte, dar ti-as recomanda sa folosesti orice diferit de Castrol, chiar si cel din service. Vw cred ca il recomanda din considerente de consum redus.

 

Apropo Motorasul tau e doar turbo sau twin charged ?

Tatal meu e interesat de o configuratie ca a ta.

Link către comentariu

Salut Andrei,

 

Consumul in Bucuresti a mai crescut, odata cu aglomeratia de dupa concedii. Pe distante scurte, cam 4-5 km,  cu "desprinderi" de pluton si mers mai turat, se invarte in jur de 10 la suta, mai curand sub acest plafon. 

 

Recunosc ca nu sunt priceput la tehnica, dar cred ca motorul este turbo, desi nu stiu diferenta fata de twin charged (n-am auzit expresia asta nici la dealer, nici in alte discutii, toti spun de turbo). Din fabrica se livreaza si se recomanda interval extins de service la 20.000 km sau 2 ani dar desigur in Bucuresti o sa fac revizia mai repede. Pana acum am adaugat vreo 150 ml de antigel, ca sa-i mentin nivelul, desi nu scazuse sub linie. La ulei inca este bine, dar totusi o idee parca a scazut nivelul, o sa verific mai atent.

 

Referitor la configuratie, alarma am pus-o degeaba, la fel si setul de plase din portbagaj, are pe Aliexpress mult mai ieftin. Am cumparat de acolo diverse maruntisuri, utile estetic si pentru protectie.

 

Daca ai nevoie de alte informatii sau sfaturi pentru noua achizitie, da-mi de stire.

 

Toate cele bune 

Modificat de Norman
Link către comentariu

Salut Norman,

 

Pe distante scurte de  5 km nici o sansa sub  9-10. Tre sa mergi macar 10 KM prin Bucuresti pe bulevardele mari ca  se echilibreze la 8-9 % .  Incalzirea  de la pornire consuma ceva benzina si iti da consumul peste cap.

Oricum  9-10 % mi se pare decent si realist, restul sunt povesti. Poate doar daca ai un 1.5 dci  sa scoti 8 % cu porniri dese de la semafor. Cel mai putin scot noaptea (cand lucrez in ture de noapte ) in bucuresti undeva intre 7 si 8 ( cam 7.5 )  pe 11 km .

pe ruta aurel vlaicu  vlaicu -> politehnica ( peste podul de la basarab )

 

Oricum daca pleci undeva cu masina plina ( 4 pers + bagaj ) cred ca 7 % o sa fie un consum realist, poate chiar un 6.3 daca mergi mai mult cu 90 .( fara autostrada sau E85 ) 

 

Intervalul de service recomandat de dealer poate diferi  dar ptr Bucuresti cred ca 10-12 K km este decent. Conform unor studii publicate de Mobil 1, conditiile de trafic din Bucuresti s-ar putea incadra in extreme conditions ptr ulei si nu prea are sens long life. Totusi pareri sunt multe pe forum, eu am ales sa schimb uleiul atunci cand la pornirea la rece aud zgomotul de lant / ungere slaba. Cu mobil 1 new life  la mine se intampla cand ma apropii de 10.000 Km.

 

Turbo vs Twincharged -   TSI (sau TFSI la audi )  sunt de 2 tipuri :

 

1. doar cu Turbo , ca la TDI; adica 1.2 TSI , 1.8 TSI sau 2.0 TSI, cred ca si cel de 1.4 TSI 122 CP e doar turbo.

 

2. Supercharger si turbo => Twincharged :  pe langa turbo, mai exista si un compresor mecanic, actionat de  cureaua de accesorii.  De la 1000 rpm pana la 4000 rpm fuctioneaza compresorul mecanic, pentru a da putere motorului. De la 3000 rpm pana la final  ~ 7000 rpm  lucreaza turbina. ( pe la 7000 rpm s-a taiat benzina asa ca nu stiu mai departe :P , back to 4000 rpm ) Cele doua se suprapun pe intervalul 3000 <-> 4000 rpm . Oricum turbina se invarte mereu, dar pana la 3000 rpm nu are randamentul necesar se pare. Pe principul : o mina spala pe alta =)) . Aici din cate stiu intra 2 TSI-uri de 1.4  : BLG 170 CP si BMY 140 CP. Posibil sa mai fie si altele.

 

Tata se pare ca e tot mai interesat de TSI . A fost azi la Skoda. Tu de la ce dealer ai luat-o ?  Ceva oferte la ei ?

Modificat de andreigrum
Link către comentariu

Salut Andrei,

 

Multumesc pentru explicatiile privind motorul, cred ca sunt de folos si altor colegi.

 

Despre achizitie, ti-am trimis PM

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!