Jump to content

Skoda Octavia 3 - Style 1.4 TSI - 150 CP - Euro 6


Norman

Postare recomandată

Multumesc frumos !

 

Referitor la suspensie: eu am condus 11 ani un Renault Megane Sedan si ma asteptam, stiind ca masinile germane (sau din familia lor) sunt mai rigide, sa observ o diferenta importanta acum.

 

Insa nu am constatat o diferenta notabila, se comporta destul de bine la denivelari. Comfortul este OK, scaunul normal (nu sport) al soferului (si pasagerului) are 4 manete / butoane de reglaj, ultima "umfla" buretele scaunului.

 

Despre curbe, nu am avut inca ocazia sa o testez convingator, la cele mai usoare, se comporta OK, nu am sesizat sa "fuga fundul", desi eu le abordez cam cu 40 km/h peste viteza indicata de panoul de pe drum. 


O informatie de ultima ora de la dealer: 

 

- nu mai exista volan in 4 spite, ci doar in 3, din care cel sport (care costa 120 E) este tesit.

 

Dar mai verificati cand lansati comanda.

Modificat de Norman
Link către comentariu
  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Norman

    39

  • gbrl

    7

  • The_Ego

    5

  • grigorievs

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Facem schimb de volane? Eu am 4 spite cu comanda vocala, renunt la ea pentru volanul tau cu 3 spite. Restul sunt detalii. 

Link către comentariu

Comfortul este OK, scaunul normal (nu sport) al soferului (si pasagerului) are 4 manete / butoane de reglaj, ultima "umfla" buretele scaunului.

 

 

 

Reglaj lombar.

 

Deci ramai cu reviziile la 30k ? Foarte tare. A acceptat reprezentanta ?

Modificat de Flavyus
Link către comentariu

Problema cu volanul a fost o nebuloasa si pentru mine in vederea lansarii comenzii.

Daca ma uitam in catalog (cel de la lansare din 2013, ca n-au mai scos altul, nici tiparit, nici pe internet) scrie "Versiunea de vârf include un volan cu 3 spiţe, cu comenzi pentru radio, telefon şi pentru transmisia automată DSG". Dar asta nu este o formulare clara: este volan in 3 spite pentru versiunea de varf (care este aia: Style, Laurin & Klement, RS ?) sau este volan in 3 spite doar daca ai cumulat si DSG ?

Pe de alta parte, daca ma uit in lista de preturi, la dotari scrie: la nivelul "Active", cel de baza: "Volan cu 3 spite reglabil vertical si axial", fara nici un indiciu daca este sau nu tesit. Mentiunea aceasta cu 3 spite la nivelul cel mai ieftin nu contravine specificatiilor din catalog ?

Mai departe, la urmatorul nivel de echipare, "Ambition", scrie: "Volan 4 spite imbracat in piele", iar la nivelul "Style" nu mai apare nici o modificare, deci se subintelege ca ramane in 4 spite.

Mai mult, la nivelul Laurin & Klement, scrie "Volan multifunctional in 4 spite imbracat in piele inclusiv comenzi audio si telefon"

In configurator, exista, ca optiune individuala: "Volan sport multifunctional (comenzi audio si telefon) imbracat in piele, schimbator viteze & maneta frana de mana in piele" iar fotografia este a volanului normal in 3 spite.

Aceasta varianta se poate alege si dupa bifarea pachetului Clever Pack Elegance, pentru aceeasi suma de 120 de euro, dar nu apare nicaieri mentiunea sau fotografia cu volanul tesit.

Din punctul meu de vedere, intre eleganta si functionalitate aleg intotdeauna a doua varianta, respectiv volanul in 4 spite m-ar fi avantajat mai mult, deoarece eu conduc numai cu mana stanga si 4 spite mi-ar fi oferit mai multe puncte de control.

Finalmente, masina din titlu a venit cu volanul in 3 spite, adica exact cel denumit si ilustrat in poza aferenta "Volan sport multifunctional", pentru care ar fi trebuit sa bifez optiunea de 120 de euro, dar eu am ales volanul de 16 euro.

Pe de alta parte, functia de apelare vocala apare indisponibila, nici reprezentantul, cand am preluat masina (e drept, mai pe graba, ca era vineri dupa amiaza), nu a stiut / putut sa o activeze, si nici eu, ulterior, umbland prin meniurile atat al Bolero-ului, cat si al telefonului si a conexiunii bluetooth, nu am reusit sa-i dau de cap. Optiunea de comanda vocala a fost transmisa fabricii, am verificat.

Am sa vorbesc la reprezentanta si cand ma duc sa ridic cartea masinii, sa vedem cum o rezolvam, poate stie cineva din service.

Din punctul acesta de vedere, asa cum am scris si la momentul lansarii comenzii, mi se pare impardonabil sa nu poti oferi clientului toate informatiile necesare.

Si mi se pare de-a dreptul jenant sa nu remediezi aceste deficiente dupa atata timp. Adica, nici macar in momentul de fata, producatorul nu este in stare sa ofere detaliile tehnice ale noului motor 1.4 TSI 150 CP. Produce si livreaza masini care costa aproximativ 22.000 de euro (cazul meu) cu aceste motorizari, dar fara sa faca cunoscute niste specificatii de baza. Nu este doar o lipsa de respect fata de clienti, ci este chiar penibil pentru orice constructor auto.

Dar sper ca aceasta sa ramana singura experienta nefericita cu Skoda, in rest, dupa primele cateva zile si sute de km, sunt, in general, foarte incantat de alegerea facuta.

Eu cand am comandat volanul sport rotund cu 3 spite cu comanda vocala si dsg, nu mi s-a zis ca va fi tesit. Abia dupa ce am dat comanda am aflat ca va fi tesit (s-a schimant intre timp). Volan cu 4 spite si comanda pt dsg nu exista. Asa ca a ajuns cu 3 spite tesit.

Link către comentariu

Multumesc frumos ! Inclin sa cred ca este de la blitz, rama Bolero-ului este foarte lucioasa, dar verific si iti spun.

S-ar putea sa fie senzorii infrarosu care detectează când apropii degetul de ecran. Infrarosul cu ochiul liber nu se vede dar se vede la camera.

Link către comentariu

M-am uitat azi pe lumina si nu am observat nimic, pentru moment nu-mi dau seama. S-ar putea sa fie ce zice colegul grigorievs, nu stiu. Am gasit o setare in Bolero care stinge afisajul dupa 10 secunde, dar sistemul continua sa functioneze si se aprinde din nou cand fluturi mana la vreo 20 de cm de el. 

 

L-am dezactivat, bineinteles.

Link către comentariu

Foarte frumoasa masina,sa va bucurati de ea sanatos si la cat mai multi km fara evenimente neplacute!

Link către comentariu

M-am uitat azi pe lumina si nu am observat nimic, pentru moment nu-mi dau seama. S-ar putea sa fie ce zice colegul grigorievs, nu stiu. Am gasit o setare in Bolero care stinge afisajul dupa 10 secunde, dar sistemul continua sa functioneze si se aprinde din nou cand fluturi mana la vreo 20 de cm de el.

L-am dezactivat, bineinteles.

Deci sigur sunt senzorii infraroșu.

Link către comentariu

@Flavyus: nu doar ca au acceptat, chiar ei m-au sfatuit, pentru ca asa recomanda producatorul. Masinile asa vin, cu 30 k, daca vrei sa schimbi, trebuie bagata in service sa reprogrameze intervalul. Au spus ca peste 95 % din masini au asa, revizie la 2 ani / 30 k. Asa era setat si la un Audi zilele trecute.

Link către comentariu

Suspensia de Octavia este mai moale decat cea de pe Golf. Am condus si eu Octavia noua si intr-adevar la denivelari suspensia este mai putin zgomotoasa decat la Golf-ul meu 6. Reversul: sentimentul de "barca" este mult mai prezent decat la hatchback, in anumite curbe sau depasiri aveam o senzatie de retinere din cauza ca simteam ca masina "vine" peste mine. Prefer oricand suspenia de Golf.

Link către comentariu

M-am uitat azi pe lumina si nu am observat nimic, pentru moment nu-mi dau seama. S-ar putea sa fie ce zice colegul grigorievs, nu stiu. Am gasit o setare in Bolero care stinge afisajul dupa 10 secunde, dar sistemul continua sa functioneze si se aprinde din nou cand fluturi mana la vreo 20 de cm de el. 

 

L-am dezactivat, bineinteles.

 

Setarea asta cu 10 secunde la generatia MIB1 se "uita" dupa ce scoti cheia din contact, sau daca apesi butonul pornit-oprit. E la fel la MIB2?

Eu de exemplu folosesc setarea asta, la drum lung, imi convine sa fie ecranul inchis ca sa nu ma tenteze sa-mi arunc ochii pe el, se deschide pentru cateva secunde daca butonez ceva pe volan sau daca flutur mana in dreptul lui, asa cum ai spus. Poate de-asta l-au gandit asa. Dar eu trebuie sa re-bifez setarea ori de cate ori pornesc la drum.

PS - daca vorbim de suspensii sau ecran tactil la modul tehnic, s-ar putea muta posturile, de catre moderatori, la locul lor.

Link către comentariu

Salut! S-o stapanesti sanatos si fara incidente! Covorasele de cauciuc sunt cumparate odata cu masina sau aftermarket?

Link către comentariu

Salut, multumesc frumos !

 

Sunt originale, le-am obtinut suplimentar fata de discount-ul negociat. Costa 195 de lei si cred ca le poti cumpara de la dealer.

Link către comentariu

Sa o folosesti cu placere!

 

Am o intrebare legata de CASCO, sunt curios la ce societate ai incheiat asigurarea, mi se pare ca ai obtinut un pret foarte bun  (400EUR / an cu fransiza).

(aici sau PM ca sa nu fie reclama).

Link către comentariu

Felicitari pt masina! Sa te poarte sanatos!

 

Ne poti spune un consum? (fie el chiar si cel dat computerul de bord)

 

 

Am totusi o curiozitate: intervalul de service de 2 ani sau 30k se aplica si pentru filtrele de aer si habitaclu? (nu de alta, dar eu ma sperii cand le vad cum arata dupa 10k). Nu vreau sa pornesc o polemica, e doar o curiozitate. Scuze daca ti-am poluat topicul :)

@Flavyus: nu doar ca au acceptat, chiar ei m-au sfatuit, pentru ca asa recomanda producatorul. Masinile asa vin, cu 30 k, daca vrei sa schimbi, trebuie bagata in service sa reprogrameze intervalul. Au spus ca peste 95 % din masini au asa, revizie la 2 ani / 30 k. Asa era setat si la un Audi zilele trecute.

Link către comentariu

sa o porti cu placere, asteptam impresii de drum dupa rodaj. Fata de alti colegi care au ofertat p`acilea, plusez cu volan 3 spite multifunctional, piele perforata, tesit jos, pt cel rotund :P

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie si s-o stapanesti sanatos.

 

Am si eu o intrebare referitor la bolero: ti-a dat eroare citire usb pana acum? Ai foldere puse pe el?

 

Mie imi da din cand in cand eroare cand dupa porniri succesive,

 

Poate totusi pui si niste poze cu exteriorul... :icon_thumleft:

Link către comentariu

@calinczy: nu este vorba de "poluare" atata timp cat discutam despre masina de fata. Cred ca asta este rostul forumurilor, sa ne informam cat mai bine.

 

Consumul de pana acum il gasesti pe prima pagina, maine am sa merg ceva prin Bucuresti si vedem cum se mai prezinta si apoi mai fac o iesire in week-end. Si eu urmaresc acest aspect, ca pe o performanta tehnica a masinii (mai ales ca pe producator si/sau pe dealer nu-i intereseaza sa comunice detaliile tehnice ale acestui motor). Apreciez insa, ca in primele cateva mii de km, consumul nu este relevant. Oricum este (mult) mai mic fata de cum eram invatat cu Renault Megane - benzina 1.6, care nici vara, in iulie/august, cand Bucurestiul este mai gol, nu afisa consum mediu cu o cifra, decat daca circulam noaptea  :D

Pe de alta parte, maine merg la dealer sa preiau cartea masinii si mai intreb cum este cu reviziile. Oricum nu o sa astept atingerea unuia dintre cele doua intervale, ci am sa-i fac revizia mai repede. 

 

@sosoktm si altor colegi doritori: va multumesc pentru interes, dar nu vreau sa fac schimb de volan, raman cu el asa, nu "le am" pe astea cu demontatul masinii, mai ales cand este in garantie  :D

 

Dar, avand in vedere ca de acum vor fi doar volane in 3 spite, sunt convins ca se vor gasi amatori  :icon_thumleft:

 

@CrS1985: pana acum nu am avut probleme cu citirea de pe USB si nici de pe SD card (class 10). Nu am foldere, dar pentru tine, am sa fac acum un alt USB cu foldere si chiar cu video si am sa te informez.

 

Despre poze am mai scris, la exterior totul este ca inainte :D

Modificat de Norman
Link către comentariu

@CrS1985: am facut un USB "cu de toate". Nu citeste fotografii si nici fisiere video, am incercat cu mpg si avi. De pe un fisier video mp4, a redat doar sonorul.

 

Despre fisierele audio mp3, le citeste fara probleme, indiferent ca sunt in radacina USB-ului sau in foldere. Daca esti in interiorul unui folder, reda numai de acolo, iar daca este disponibil, afiseaza si coperta albumului (dar cred totusi ca numai la originale). Din pacate, cel putin pentru mine, butonul back de pe Bolero (sageata din dreapta sus) nu te aduce inapoi un folder, ca la Windows.  

Link către comentariu

Pe cele pe care le-am incercat, nu. Poate alte formate sa mearga ? Prima generatie putea sa redea si video ? Ca atunci ar trebui si generatia a 2 -a.

Modificat de Norman
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!