Jump to content

Skoda Octavia 3 - Style 1.4 TSI - 150 CP - Euro 6


Norman

Postare recomandată

Salutare tuturor,

 

Am preluat masina - in termen de 8 saptamani de la comanda, contractual era trecute 8-10 saptamani. Am lansat comanda chiar in perioada in care se schimba configuratorul si lucrurile inca nu erau clare. De exemplu, la momentul comenzii, Bolero nu aparea in configurator cu specificatia “generatia a 2-a” si nici Smartlink / Smartgate nu erau disponibile. De asemenea, in factura nu scrie norma de poluare Euro 6, dar probabil ca va apare in cartea masinii pe care inca nu am primit-o sau poate in talon. La optionale am: Clever Pack Elegance, Maxi dot color, airbaguri laterale spate, alarma (cred ca am pus-o degeaba), driving mode selection, duze incalzite, elemente suplimentare sasiu, iluminare spatiu picioare, GSM bluetooth comanda vocala, senzori spate, set plase, simply clever, stergator luneta

Pentru ca este printre primele masini fabricate cu noile modificari - Euro 6 si Bolero de generatia a 2-a, primul lucru la care m-am uitat a fost Bolero-ul si chiar l-am rugat pe reprezentant sa aduca o ruleta sa masuram diagonala  :D

Sistemul de generatia a 2-a arata foarte bine, citeste de pe USB-ul amplasat jos, sub Bolero sau de pe SD-ul care se introduce in torpedou, din telefon prin bluetooth sau prin AUX, are multe functii si setari in meniu, iar specialistul spunea ca se misca mai repede si nu sacadeaza cum se intampla la prima generatie. Conectarea prin Bluetooth s-a facut imediat, a importat agenda telefonica rapid, desi avea peste 600 de contacte, iar telefonul nu este top-level, a costat doar vreo 250 de euro si am putut efectua apel fara sa mai ating telefonul. Singura chestie careia inca nu i-am gasit rezolvarea este apelarea vocala. Am optiunea “pregatire GSM Confort cu bluetooth”, cea de 135 de euro, dar nu am reusit sa ma dumiresc cum s-o folosesc. In meniu imi apare indisponibila, dar reprezentantul a verificat in sistemul lor cu fabrica si totul este OK.

Despre volan: au fost multe discutii pe forumul de achizitii si chiar dealerul a spus ca o sa vina cel in 4 spite. Asadar am fost surprins sa vad ca masina a venit cu volanul normal in 3 spite, eu comandasem volanul cu pretul de 16 Euro. Butonul de comanda vocala este in stanga, dar nu am reusit sa-l fac sa mearga, afiseaza indisponibil si la fel daca apas butonul “VOICE” de pe lateralul Bolero-ului. Daca cineva poate sa ma ajute in problema asta, dau o bere J

Sistemul Bolero avea setarile facute, inclusiv ora si limba romana, iar sa navigezi prin meniul sau este foarte usor si intuitiv, se pot regla foarte multe functii: audio, telefon (cu 10 contacte favorite apelabile la o singura apasare pe ecran), radio, masina (lumini – cu timpul cat sa ramana farurile aprinse la incuierea masinii, semnalizarea – de cate ori sa palpaie, oglinzi, etc), parametrii masinii / computer bord, etc.

La interior mie imi place (foarte mult) cum arata, e stilul mai “serios” / sobru, totul este amplasat unde te astepti si nimic nu este inutil, totul este functional si fara “brizbizuri” caraghioase (cum am vazut la alti producatori). Daca s-ar fi deplasat cotiera inca vreo 5-10 cm mai in fata era si mai bine pentru mine, care tot timpul tin cotul drept sprijinit pe ea, dar este in regula si asa.

Compartimentul motor are multe piese inscriptionate VW – Made in Germany, pe caroserie am vazut eticheta cu made in Czech Republic si pe langa baterie (care este nemteasca, marca “moll”) am observat si o eticheta VW – Made in Spain. In week-end am “inspectat” si un Audi A3 Sportback, sosit in familie odata cu Octavia si pot sa spun ca am vazut multe piese similare inscriptionate la fel cu VW AG, iar acumulatorul este facut de acelasi producator. Sistemul multimedia la A3 Sportback este mai sarac (poate pentru ca este motorizarea de 1.2 TSFI, nu are nici xenon, dar are jante de table – LOL – a costat totusi vreo 22 k , pretul de lista era vreo 26 k), singura chestie mai “funny” fiind ca la punerea contactului, ecranul se ridica din bord.

Piesele pe care le-am vazut in compartimentul motor la Octavia au inscriptionata data fabricatiei 05.2015.

Am verificat nivelul uleiului, al lichidului de frana si al antigelului, toate erau spre limita superioara. Asta spre deosebire de nivelul benzinei, care la cei doar 3 litri, obliga computerul sa afiseze zero autonomie  :ceuameni:  

 

Dupa preluarea masinii, vineri, am parcurs prin ploaie puternica vreo 30 de km prin Bucuresti, ocazie cu care am montat si folie de protectie transparenta 100% pe faruri si proiectoare la un atelier pe sos. Fundeni, pret total 150 lei. In week-end am parcurs vreo 550 de km, pe traseul Bucuresti – Constanta – Mamaia – Neptun – Mamaia – Constanta – Bucuresti.

Masina a venit echipata cu anvelope Michelin Energy Saver 205 pe jante Ilias de 16, cu presiunea de 2.4 – 2.5, le-am potrivit in Constanta pe toate la 2.3 si am setat in computer aceasta valoare ca referinta.

Ca proba de drum sunt foarte incantat, masina are cuplu de la turatii mici, indiferent de treapta de viteza si este reconfortant sa stii ca ai mereu putere suficienta de rezerva.

Majoritatea traseului pe autostrada am mers pe pilotul automat, cu viteza setata intre 120 si 130 km/h (....), in majoritatea timpului pe modul ECO. 2 pasageri si maxim 6 - 7 kg. De la 120 km/h (....) ajunge repede, nu am simtit nici o diferenta la rulare si doar una foarte mica la zgomotul in habitaclu. Am convingerea ca era disponibila inca suficienta putere ca sa ajung fara probleme la 200 km/h, dar fiind motorul foarte nou nu am vrut sa fortez, astept un drum in Germania ca sa testez exact cat poate "prinde".   

Partea foarte nostima este ca sistemul ofera diverse sugestii de economisire a carburantului, ca de exemplu “inchideti geamurile”, “respectati indicatiile de schimbare a treptelor de viteza”, “scoateti din viteza si eliberati ambreiajul – cand masina stationeaza” – asta pentru a putea intra in functiune sistemul start-stop. Acesta reporneste la apasarea ambreiajului sau la rotirea/deblocarea volanului (care devine rigid cand intra SS).

Cartea masinii inca nu am primit-o si am inteles ca este posibil sa merg cu masina sa i se faca omologare individuala, pentru ca este motorizare noua. De altfel, nici in configuratorul companiilor de asigurari inca nu apare versiunea cu 110 Kw si 150 CP. I-am facut CASCO cu fransiza de 100 E, plata integrala anticipata, cost aproape 400 Euro.

Conform VIN – masina are an de fabricatie 2016.

Referitor la intervalul de revizie, masina vine din fabrica cu interval de 2 ani sau 30.000 de km, asa cum recomanda producatorul si mi s-a spus ca peste 95 % dintre masini raman asa, astfel incat am ales si eu aceeasi varianta. La Audi A3 Sportback era setat tot intervalul de 2 ani.

 

Ca aspecte care nu-mi plac: capota motorului se sprijina tot pe tija, ca si la Daciile din mileniul trecut, apa din stropitori vine de la nivelul motorului si nu al plafonului, in oglinda retrovizoare stanga se reflecta, la lumina zilei, o rama metalica, luneta este putin cam prea tesita, iar stergatorul curata o suprafata cam mica. Dar nimic din toate astea nu sunt probleme adevarate. 

 

Scuze pentru calitatea pozelor, era mai pe seara si lumina mai putina. Am pus mai multe cu Bolero, pentru ca este ceea ce s-a schimbat. La exterior, masina nu are modificari  :lol:

Scuze pentru eventuale erori tehnice, nu sunt inginer si, inca o data mea culpa, nici impatimit al masinilor.

 

Daca aveti intrebari, va raspund cu mare placere.

Toate cele bune

 

 

 

 

post-150039-0-96228400-1434385672_thumb.post-150039-0-49177400-1434386459_thumb.post-150039-0-50076800-1434386460_thumb.post-150039-0-00223100-1434386461_thumb.post-150039-0-53196400-1434386461_thumb.post-150039-0-00619000-1434386462_thumb.post-150039-0-01117500-1434386463_thumb.post-150039-0-51765400-1434386463_thumb.post-150039-0-03590200-1434386464_thumb.

 


post-150039-0-89743400-1434386811_thumb.post-150039-0-44541900-1434386812_thumb.post-150039-0-95108800-1434386813_thumb.post-150039-0-44999300-1434386814_thumb.post-150039-0-95086400-1434386814_thumb.post-150039-0-45236700-1434386815_thumb.post-150039-0-95617700-1434386815_thumb.post-150039-0-46555800-1434386816_thumb.post-150039-0-96506100-1434386816_thumb.post-150039-0-47594500-1434386817_thumb.


post-150039-0-02434900-1434386863_thumb.post-150039-0-54919000-1434386863_thumb.post-150039-0-06246900-1434386864_thumb.post-150039-0-56717700-1434386864_thumb.post-150039-0-82759500-1434386864_thumb.


post-150039-0-55454500-1434386954_thumb.post-150039-0-03409800-1434386983_thumb.

Modificat de Dudu
b) Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala (viteze peste limita legala....) Rog respecta acest paragraf
Link către comentariu
  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Norman

    39

  • gbrl

    7

  • The_Ego

    5

  • grigorievs

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. Mii de km fara probleme

Link către comentariu

Va multumesc foarte mult, la fel si voua, cateva sute de mii de km fara probleme :icon_thumleft:  

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos fara incidente!

Nu am inteles la ce te referi cand spui de pozitionarea stropitoarelor ( asta daca te referi la cele pt parbriz deoarece stropitoarea de luneta intradevar nu stropeste pana sus fiind pozitionata jos)

Link către comentariu

Foarte utile și complete informațiile! Încă o dată să o stăpânești sănătos!

Link către comentariu

@Benzaru: Am inteles ca ar stropi prea jos pe parbriz. Ar trebui sa stropeasca mai sus, mai aproape de pozitia oglinzii retrovizoare decat de stergatoare.

Nu se poate regla din duze?

 

Motorul acesta pe Skoda inca nu are varianta de ACT?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Da, de stropitoarele de parbriz spuneam, m-am gandit ca trimit apa prea jos, iar daca ar stropi de sus, ar fi mai eficiente, dar cred totusi ca ma insel, la viteze mari, apa s-ar duce pe plafon.

 

@DanNiculescu: multumesc frumos, iti doresc asteptare usoara si scurta ;)

Link către comentariu

Să ne spui te rog care este cuplul la acest motor. S-o stăpânești sănătos!

Link către comentariu

@The_Ego: sigur trebuie sa se regleze, dar nu am vrut sa umblu la ele chiar din prima zi.

 

Nu are varianta de ACT, producatorul, desi a inceput livrarea masinilor cu acest motor, nici macar nu a facut cunoscute detaliile tehnice: cuplu, viteza maxima, consumuri  :banghead:

Link către comentariu

Exact Norman, daca ar stropi dinspre plafon nu ai putea sa folosesti stropitoarele decat cand masina stationeaza.

Link către comentariu

Este acelasi motor ca pe VW, Seat, Audi.

Asa ca are 250nm disponibili intre 1500-3500rpm, 150cp de la 5000-6000rpm. Viteza maxima 216kmh.

Link către comentariu

Stii te rog si ce consumuri are in carte ?

Modificat de Norman
Link către comentariu

Cam 7% urban si 4,7-4.9% extra. Datele fiind de la Golf Sportsvan cu acelasi motor si fara ACT.

Pacat ca Skoda nu a vrut sa bage in gama si varianta cu ACT. A ramas singura din grup fara acest motor.

Link către comentariu

Motorul 1.4 "vechi" (euro 5) avea 6,5 - 6,7 % urban si mixt 5,3 - 5,5.

 

Ma gandeam ca euro 6 ar trebui sa fie mai economic, singurele indicii le-am gasit in configurator:

 

Consum combustibil oficial: 5.1l/100km
Emisii CO2: 118g/km   

 

Euro 5 avea minim 121 g/km si minim 5,3 % consum mixt.

 

Cu ACT-ul ai perfecta dreptate, nici eu nu inteleg

Modificat de Norman
Link către comentariu

Salut.

Foarte frumos Bolero 2. Dar am si eu o intrebare.

Am inteles ca s-au scos volanele rotunde in 3 spite. Au ramas doar cele tesite. Acuma vad ca sunt din nou volane rotunde. Cele tesite s-au scos? Ca nu mai inteleg nimic.

Pune poze si din exterior.

Link către comentariu

Volanul tesit in 3 spite este cel sport.

 

Poze cu exteriorul n-am pus, ca toata lumea stie cum arata, curiozitatea este la Bolero, care este nou :)

 

Dupa ce o spal, poate pun si poze  :D

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! :-) Primul lucru ce l-as schimba: limba de la Bolero :-) meniul in romana..neah :-)

Link către comentariu

Salut. Sa o stapanesti sanatos! Ce sunt cele 4 lumini mov de sub ecranul bolero-ului?

Link către comentariu

Multumesc frumos ! Inclin sa cred ca este de la blitz, rama Bolero-ului este foarte lucioasa, dar verific si iti spun.

Modificat de Norman
Link către comentariu

Salut.

Foarte frumos Bolero 2. Dar am si eu o intrebare.

Am inteles ca s-au scos volanele rotunde in 3 spite. Au ramas doar cele tesite. Acuma vad ca sunt din nou volane rotunde. Cele tesite s-au scos? Ca nu mai inteleg nimic.

Pune poze si din exterior.

 

Dupa ce am dat comandat volan in 3 spite anul trecut, mi s-a confirmat oficial de cei de la Skoda (PoRo) ca voi primi volan tesit, adica sport. Si volanul rotund cu trei spite nu mai este disponibil.  Am schimbat comanda pentru ca nu doream volan tesit si cu perforatii. Asa ca am primit cu 4 spite chiar daca nu e asa elegant, asta a fost.

Acum vad si eu ca iar este disponibil volanul cu 3 spite, rotund, cum mi-as fi dorit eu atunci... pe langa ca nu inteleg care e explicatia, sunt dezamagit. Ma intreb daca pot sa le cer sa-mi faca retrofit. 

@Norman: felicitari si drumuri multe si fara incidente!

Link către comentariu

Problema cu volanul a fost o nebuloasa si pentru mine in vederea lansarii comenzii.

 

Daca ma uitam in catalog (cel de la lansare din 2013, ca n-au mai scos altul, nici tiparit, nici pe internet) scrie "Versiunea de vârf include un volan cu 3 spiţe, cu comenzi pentru radio, telefon şi pentru transmisia automată DSG". Dar asta nu este o formulare clara: este volan in 3 spite pentru versiunea de varf (care este aia: Style, Laurin & Klement, RS ?) sau este volan in 3 spite doar daca ai cumulat si DSG ?

 

Pe de alta parte, daca ma uit in lista de preturi, la dotari scrie: la nivelul "Active", cel de baza: "Volan cu 3 spite reglabil vertical si axial", fara nici un indiciu daca este sau nu tesit. Mentiunea aceasta cu 3 spite la nivelul cel mai ieftin nu contravine specificatiilor din catalog ? 

 

Mai departe, la urmatorul nivel de echipare, "Ambition", scrie:  "Volan 4 spite imbracat in piele", iar la nivelul "Style" nu mai apare nici o modificare, deci se subintelege ca ramane in 4 spite.

 

Mai mult, la nivelul Laurin & Klement, scrie "Volan multifunctional in 4 spite imbracat in piele inclusiv comenzi audio si telefon"

 

In configurator, exista, ca optiune individuala: "Volan sport multifunctional (comenzi audio si telefon) imbracat in piele, schimbator viteze & maneta frana de mana in piele" iar fotografia este a volanului normal in 3 spite.

 

Aceasta varianta se poate alege si dupa bifarea pachetului Clever Pack Elegance, pentru aceeasi suma de 120 de euro, dar nu apare nicaieri mentiunea sau fotografia cu volanul tesit.

 

Din punctul meu de vedere, intre eleganta si functionalitate aleg intotdeauna a doua varianta, respectiv volanul in 4 spite m-ar fi avantajat mai mult, deoarece eu conduc numai cu mana stanga si 4 spite mi-ar fi oferit mai multe puncte de control.

 

Finalmente, masina din titlu a venit cu volanul in 3 spite, adica exact cel denumit si ilustrat in poza aferenta "Volan sport multifunctional", pentru care ar fi trebuit sa bifez optiunea de 120 de euro, dar eu am ales volanul de 16 euro.

 

Pe de alta parte, functia de apelare vocala apare indisponibila, nici reprezentantul, cand am preluat masina (e drept, mai pe graba, ca era vineri dupa amiaza), nu a stiut / putut sa o activeze, si nici eu, ulterior, umbland prin meniurile atat al Bolero-ului, cat si al telefonului si a conexiunii bluetooth, nu am reusit sa-i dau de cap. Optiunea de comanda vocala a fost transmisa fabricii, am verificat.

 

Am sa vorbesc la reprezentanta si cand ma duc sa ridic cartea masinii, sa vedem cum o rezolvam, poate stie cineva din service.

 

Din punctul acesta de vedere, asa cum am scris si la momentul lansarii comenzii, mi se pare impardonabil sa nu poti oferi clientului toate informatiile necesare.

 

Si mi se pare de-a dreptul jenant sa nu remediezi aceste deficiente dupa atata timp. Adica, nici macar in momentul de fata, producatorul nu este in stare sa ofere detaliile tehnice ale noului motor 1.4 TSI 150 CP. Produce si livreaza masini care costa aproximativ 22.000 de euro (cazul meu) cu aceste motorizari, dar fara sa faca cunoscute niste specificatii de baza. Nu este doar o lipsa de respect fata de clienti, ci este chiar penibil pentru orice constructor auto.

 

Dar sper ca aceasta sa ramana singura experienta nefericita cu Skoda, in rest, dupa primele cateva zile si sute de km, sunt, in general, foarte incantat de alegerea facuta. 

Modificat de Norman
Link către comentariu

Miroase a nou din poze :D

Sa o conduci sanatos !

Cum e suspensia, cum e confortul, cum sta in curbe ?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!