Jump to content

Skoda Superb - my first project


EmilianPop

Postare recomandată

1100 de km de la engine rebuild. Mers pana in 3k rpm. Pe finalul rodajului a mai vazut si 4k. Maine merg sa ii fac revizia. Si dupa, daca este timp, o punem pe dyno sa vedem ce scoatem. :) 

Link către comentariu

@mad_kat, se simte foarte bine, e mai responsive comparativ cu motorul inainte de segmentare. Merge foarte bine, porneste cum trebuie, in 6 de fiecare data si sfert. Inainte mai avea momente cand pentru cateva secunde de la pornire, mergea in 5. Mi se pare o un motor potrivit pentru aceasta caroserie. Stabilitatea e ok, nu se simte grea de bot. Ce e drept, nu s-au adaugat multe kg extra. Desi e motorul mai greu, nu mai am accesoriile ce le aveam la TDI (turbo, intercooler, traseu etc.). Martori in bord nu am aprinsi.

 

Overall, sunt incantat pana acum, e o placere, sa o conduc, cum ziceam mai sus. Evident ca a pierdut din agresivitatea TDI-ului. Dar am castigat pe alte parti. Ramane de vazut pe partea de power ce face. Din ce am citit motoarele astea in versiune stoc nu prea depasesc 230 cp reali, deci daca totul e ok, probabil undeva intre 240-250 cp cu stage 1.

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

E interesant sa vezi ce plaja de cai ai obtinut, nu varful. Eu la beetle am 248 cai, dar de la in jur de 4000 rpm, am 240.

Link către comentariu

Exact cuplul de jos este atu-ul VR-urilor - acolo merge umblat din soft, mai degraba decat cresterea cifrelor.

Cand e frig sau nu e pornit de mult, si al meu pleaca primele secunde in 5 - insa am si bujiile neschimbate de mult ... 

Link către comentariu

@DonDonel, eu urmaresc plaja mare la cuplu. Motoarele de genu mai ales, au plaja mare la cuplu iar caii maximi sunt practic pe capat de ture. E normal. Nu e cum aveam la TDI, spike pe cuplu si dupa in jos iar plaja de cai constanta. Depinde de la motor la motor 😁 Cat timp ai constant ori caii, ori cuplu, e ok.

 

Pana una alta, o poza cu, chiulasa veche.. vezi supapele "inchise". Gazul asta, @mad_kat

 

 

20231219_123155.thumb.jpg.41414d7c78b3625e579eef851eff278f.jpg

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Gata, pe azi. Revizia e facuta. Uleiul de rodaj arăta foarte bine. Am bagat 10W60. 

 

Pus masina pe dyno, rezultat: 242.5 cp, 290 nm. Exact cum spuneam mai sus, cuplu e constant pe toata plaja de turatii.

 

In poza din postarea de mai sus, se vede de unde aveam acea pierdere de 40 cp inainte de segmentare. Desi initial banuiam un injector.

 

Sunt super multumit. Dyno-ul l-am facut mai mult pentru a ma asigura ca motorul ruleaza in parametri si dpdv al puterii. Nu am mai umblat la partea software deloc fata de versiunea de dinainte de segmentare. Nu prea mai aveam ce sincer. Pops & bangs-ul a fost minimizat de tot, sub 4k rpm nu face deloc, peste face putin, in limita bunului simt. Iar hardcut-ul l-am lasat. Probabil ca ma voi bucura de cateva ori pe an de el, poate pe la evenimente, dar e fain sa stiu ca masina stie sa faca si niste mici flacari. - vezi video cu run-ul pe dyno + hardcut aici:

 

 

Si o poza cu fisa dyno:

20231219_112056.thumb.jpg.16e7358c7fb7652a6b37c1c07d1a21f7.jpg

 

La final de zi, ma bucur ca am incheiat complet acest capitol al swapului pe partea tehnica. Mai ramane sa pun si foita de benzinar la ceasuri si sa adaptez si RPM pentru benzina. In rest pot sa continui cu urmatoarele lucruri de pe acel "to-do" list care nu se mai termina niciodata :)

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
  • 1 month later...
  • 1 month later...
EmilianPop

Incet incet, mai bifam lucruri de pe to do list. 

 

- Înlocuit kit de brate complet, Lemforder

- Înlocuit carenajele aftermarket cu unele originale. Nu recomand carenaje aftermarket noi. 

- Înlocuit amortizoare spate (Bilstein)

- Am trecut la placute față ATE Ceramic. Inițial am avut Brembo, dar scârțâitul lor m-a făcut sa revin la ATE.

- Buson ulei + antigel de Audi R8. Din păcate cel de antigel nu pot sa îl pun. Lovește în capota. 1000025847.thumb.jpg.92bc49c33a12ab42e583405168951446.jpgScreenshot_20240308_221706_Photos.thumb.jpg.f68f929fb72797069c02ed5600520975.jpg1000025052.thumb.jpg.bf8e5e8a1609e22c3bd4d91ce4547bf7.jpg

 

Next -> Revizia airride. Voi duce masina la AFS, în București unde se vor ocupa baietii ce au și montat sistemul de Airride de la Airlift.

 

Link către comentariu

Acel moment când e mai ieftin trailerul pana la București decât benzina consumata :))

IMG-20240312-WA0013.thumb.jpg.0f46a2d0fea0aae87d37fff43e0abe95.jpg

 

Masina merge la AFS pentru revizia la airride. Planuiesc sa imi mai fac un set extra de amortizoare pe fata cu perne pe ele. Iar la următorul schimb, peste 4-5 ani, sa nu mai fiu nevoit sa bag un drum pana acolo doar pentru atat.

 

Din păcate, nu am apucat sa ma înscriu si cu Skoda la Dropdown, un eveniment auto mai mare din Bucuresti unde voi face partea din echipa ce reprezinta RoDrag (noua organizare a drag-racingului din România). Va aștept acolo pe cei interesați sa vedeti atat masini de expoziție, cât și oldtimers, mașini de competitii etc. Vor fi prezenți și cei de la DOP, Carsx, WRT, Completechip impreuna cu masinile lor de prezentare.

Link către comentariu
  • 1 month later...

1 luna mai tarziu primesc si eu masina inapoi. Noroc cu un prieten care venea la etapa de RoDrag din Bucuresti si a venit cu ea. La AFS in Bucuresti unde a fost masina, au fost inlocuite pernele pe fata, s-a facut o revizie la airride (verificat instalatie, golit butelie de apa, etc), am inlocuit si bateria + freon. Traseul custom de la A.C este ok, nu scapa pe nicaieri, toate bune. 

To Do List (o scriu si aici sa am ca si reminder :))😞
- Pe partea mecanica, singurul lucru ce mai urmeaza sa il fac este sa inlocuiesc pompa secundara de apa la motor, aparent nu a mers niciodata + un mic furtun de apa din spatele motorului care nu prea imi place cum este pozitionat. Desi nu cauzeaza vreo problema, vreau sa ma asigur ca totul e ok. 

- inlocuit prinderile ale capotei de pe trager, cele actuale sunt ok dar au niste urme foarte mici de rugina. Asa ca voi lua un set identic pe care le voi duce la zincat si problem solved.

- Din pacate, din lipsa de timp, nu am reusit sa rezolv si clusterul si sa pun RPM de benzinar. Dar o rezolv si pe aia.

- Revopsit plafon + bara fata 

- Reconditionat jante / alte jante :D 

FB_IMG_1713953035566.thumb.jpg.916ac81e93defba55be86b9abddc1943.jpg

Link către comentariu

Tu "in spate" ai corpul termostat - vezi ce e destul de sensibila zona - sunt multe locuri pe unde poate sa nu etanseze bine, ca sa nu mai zic de notoriul crackpipe

Accesul e ca naiba si la mine la transversal, nu vreau sa ma gandesc cum e la longitudinal, cu firevall-ul aproape ....

Link către comentariu

@mad_kat, știu. Totul e nou, nu îmi fac griji. Monitorizez periodic dar pana acum, nici o problema. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!