Jump to content

Inlocuire radiator racire apa Passat B6


YooY
 Share

Postare recomandată

Salut, zilele trecute am constatat o scurgere pe scutul motor, care se pare ca provine de la radiatorul de racire, adica s-a spart.

Asa ca as dori ca un coleg binevoitor, sa ma ajute si pe mine cu informatii legate de inlocuire, mai precis modul de inlocuire(carti, poze sau tutoriale).

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Muale!

Am zis sa intreb si aici poate s-a mai intalnit cineva cu problema asta si cum a rezolvat problema!

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

UIte aici procedura de demontare a radiatorului de apa extras din ELSA :

Demontare bara fata.pdf

Demontare panou frontal (calandru suport radiatoare).pdf

Demontare suport ventilatoare.pdf

Si dupa ce demontezi suportul de ventilatoare desfaci cele 4 suruburi cu care este prins radiatorul de apa de cel de la AC .

Sa ai grija la radiatorul de AC ca sa nu fisurez sau sa indoi vreo conducta .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult  @DRI@N, de asa ceva aveam nevoie.

E de lucru serios :), dar daca exista loc intre motor si ventilatoare, adica poti leger sa lucrezi sa bagi mana, ca eu am 1.6 si ocupa spatiu putin in compartimentul motor, crezi ca as putea scoate si monta pe acolo radiatorul?!!!

 

Multumesc si iti doresc o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Nu stiu daca vei putea sa scoti radiatorul pe unde zici tu .

Poti incerca, iar daca nu mere procedezi cum e specificat in pdf-uri .

O seara buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc inca odata @DRI@N, pentru procedura, sfaturi si promtitudine, asa o sa fac.

O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU merge fara sa demontezi tragerul si sa-l aduci in pozitia de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Al Bundy, daca asta-i solutia, atunci asa am sa fac :), am sa folosesc materiale date de @DRI@N si o sa postez rezultatul, dupa inlocuire.

 

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Asa cum am promis, revin cu rezultatul....

Dupa multe batai de cap, ce radiator sa cumpar, ce firma, ce grosime, am ales unul Nissens, cu grosimea de 26 mm, la 290 ron, nici unul ieftin dar nici unul scump...

Sambata pe 23.05.2015, la ora 8.30, am inceput operatiunea de demonatre..., suspendare masina, demontare carenaje, demontare scut motor, detasare borna baterie, demonatere bara fata si cam atat... deoarece se vad suruburile care prind radiatorul de clima de radiatorul de racire motor si suruburile care tin suportii radiatorului, asa cum spuneam anterior am loc destul in compartimentul motor de a demonta ventilatoarele si a scoate radiatorul de racire prin compartimentul motor (folositi un prelungitor pentru a desface suruburile). Deci parerea mea daca aveti motoare mici de 1.6 sau sub sa nu demontati panoul frontal!

Am montat radiatorul si am asamblat totul in ordinea inversa demontarii, ma uit la ceas ora 18.00, bine, toate s-au petrecut fara graba, mare atentie si o pauza de masa la pranz (15.30 :) ).... pun atigelul diluat in vasul de expansiune astept sa se umple instalatia, zic sa pornesc motorul.... dar nu a fost cazul deoarece radiatorul a inceput sa curga :ceuameni: ...., am crezut ca.... dupa o zi de munca...

Duminica, ce credeti... avet idee... am dat jos radiatorul, stiam ca nu va ganditi la asta, deoarece sambata nu mai eram in stare si oboseala dar si nervi.

Luni la prima ora, telefon sa schimb panarama, ce-i drept de unde l-am cumparat mi-a zis tipul sa iau unul mai ieftin, dar am zis ca sa iau unul mediu ca pret si plus de asta m-am gandit ca si danezii astia is mai seriosi.

La ora 16.00 aveam noul radiator, comandat si ales de tipul de la magazinul de piese, FrigAir (Italian) grosime tot de 26mm, mai bine lucrat, mult mai incheiat, mai trainic, clemele mult mai hoatarate si mai ieftin dar oricum nu am luat diferenta, dupa atat munca care este la inlocuire nu mai conteaza, sa fie ok si sa tina...

La 16.30 ne-am apucat de montat (la inlocuire musai 2 persoane), suspendat masina, si indepartat bara fata care era prinsa in 2 suruburi doar de forma, iar aseara la 22.00 am terminat (repet fara graba, atentie la condensator).

Dupa test si completare cu lichid de racire, la fiecare 500 m pana si-a facut complet aerisirea este ok acum... sper...:)

 

Cam asta a fost si radiatorul de racire, daca ma duceam la service??!... nici nu-i credeam pe cei de acolo ca se poate intampla asta.

 

Multumesc colegilor care m-au ajutat @DRI@N, Al Bundy, Muale!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
Vlad Herghelegiu

Buna ziua. Am un passat b6 2.0 140 cp. Mi s-a fisurat radiatorul de racire a apei. Vreau sa achizitionez un  radiator Nissens. Vreau sa stiu daca este ok? Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

pentru cei care ati inlocuit radiatorul, ce marci ati folosit si cat de multumiti ati fost?

Merci frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In cele din urma mi-am raspuns singur :)

In weekend mi-am schimbat radiatorul, am pus Hella Behr 8MK 376 765-124 (cod OE 3C0 121 253 Ak). E frumos finisat, totul s-a potrivit perfect si pare de calitate.

Schimbul se face destul de usor: -se ridica masina de fata, se da scutul jos, se scoate furtunul care intra in intercooler prin dreapta jos(masina privita din fata) si se desface mufa ventilatoarelor

                                                           -se scoate tubulatura filtrului de aer si carcasa filtrului

                                                           -se scot furtunere din radiator, unul in dreapta sus si unul in stanga jos. Au sigurante similare cu cele de la furtunele de turbo. Vor iesi destul de greu asa ca trebuie insistat. Motorul e de preferat sa fie rece pentru a evita accidentele. Daca se doreste ca instalatia sa fie golita mai mult se poate sufla in borcanul cu antigel, eu am scos asa 4.5l de lichid.

                                                            -se desfac cele 4 suruburi care tin suportul de ventilatoare si se scoate prin rasucire(se ridica suportul din partea dreapta) fie pe sus fie pe jos

                                                            -se desfac cele 4 suruburi care fixeaza radiatorul (e nevoie de acelasi torx ca la suportul ventilatoarelor) si se scoate la fel ca ventilatoarele. Se ridica din dreapta si se scoate pe sus sau jos.

                                                            -montajul se face in ordine inversa. Recomand ungerea oringurilor cu antigel pentru un montaj mai usor

                                                            -se umple borcanul cu antigel diluat 50%(G12 sau G12+). In cazul meu au intrat 3l in primele 5-10 minute. Am pornit motorul si l-am lasat la relanti aprox 10 min asigurandu-ma ca nu sunt pierderi. Am completat pana la maxim, iar dupa 100km a fost nevoie sa complez cu aprox 100ml sa ajunga la maxim. Acum dupa 250km nivelul a ramas neschimbat.

Radiatorul vechi era spart undeva in partea de jos, nu era lovit sau frecat.

p8kEyAR.jpg

Modificat de Justin91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

va salut, la demontarea panoului frontal din pdf-urile de mai sus scrie urmatoarele:

La detaşarea conectorilor electrici ai senzorului de coliziune pentru airbagul frontal de pe partea şoferului -G283-, procedaţi conform descrierii de la →Lucrări de montaj la interiorul caroseriei; Gr. rep.69. 

am mai vazut o filmare cu demontarea panoului si zicea ceva de riscul de a activa airbagurile.....la ce trebuie avut grija?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua! Am constatat si eu ca am fisurat radiatorul de apa. As vrea sa-l inlocuiesc. Imi spune-ti daca este nevoie sa dau toata fata jos sau poate fi scos cumva pe sus sau pe jos. Colegul Justin91 poti sa-mi dai mai multe detalii. Eu am tot motor BMP. Din cate am citit am tras concluzia ca nu ai demontat toata fata ca sa-l schimbi. Daca ai timp te rog sa-mi detaliezi un pic.

Multumesc!

Modificat de Manuel N.
Foloseste functia "search". Citeste regulamentul forumului. First/last warning.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!