Jump to content

Probleme pornire Octavia 1.6


Dan Fizesan
 Share

Postare recomandată

Buna,

Acu aproape un an mi-am cumparat o Skoda Octavia 1.6 MPI cu 55.000 km la bord. Totul a mers perfect pana la ieshirea mashinii din garantzie (am primit 6 luni garantzie cand am cuparat-o). Problema principala a fost pornitul la cald. Mergeam in orash, parcam mashina, intram intr-un magazin si cand sa plec nu mai porneste decit daca apas la greu pe acceleratie (cum se facea mai demult la Dacia). Electromotorul se invartea cam 0.5 secunde si pornea (cu acceleratia calcata). Din pacate problema a inceput sa se agraveze si "perioada de lucru" a electomotorului a devenit tot mai lunga pana intr-o dimineatza cand nu a mai vrut deloc sa porneasca. Am fost pana acuma de 4 ori la dealerul Skoda din orash si de 2 ori la dealerul de unde am cumparat mashina. Au schimbat pana acuma furtul de alimentare, senzor de relanti, ulei + filtru si busonul pe unde se pune uleiul in motor. Clapeta de adminsie a fost curatzata si memoria motor managementului a fost resetata. Cureaua de distributzie a fost stransa (se pare ca exista o defazare intre ceva componente din cauza ca era putin larga). Din pacate problema persista.

Poata ca are aici cineva o explicatie pt comportarea complet ciudata a mashinii.

PS:1. la a 4-a vizita la primul garaj mi-au zis ca compresia motorului este destul de slaba (7.5 , 8, 7.5, 10 pe cilindrii). Dupa ce cureaua de distributie a fost stransa a devenit compresia (8, 9.5, 8, 10). Compresia in cilindrii are ceva cu pornitul ? Alta intrebare este: exista componente externe motorului care influentzeaza compresia ? (sau numai pistoane, injectoare etc care se afla inauntrul blocului motor)

2. Stationar motorul nu merge complet "rotund" mici oscilatii in turatzia motorului exista (chiar daca pe ceas abia daca misca turometru), in schimb se simte un fel de tremurat in scaun cand merge la relanti.

DRAPAR: Ti-am editat titlul pentru a fi mai sugestiv. Nu cred ca era necesar sa scrii cu sh, tz!

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai diferente de compresie mare pe cilindrii... asta poate provoca si porniri grele (dar ar trebui sa se manifeste si la rece) si asta explica si mersul neregulat al motorului.

Totusi, vorbim de un motor tanar, ar fi inacceptabil sa fie din cauza uzurii grupului piston/cilindru (asta daca are km. reali).

Problema, cel mai probabil este din cauza supapelor care nu inchid bine mai ales ca si ei au gasit bube la distributie...

Mai poate fi si garnitura de chiulasa arsa...

Varianta mea este ca la primul proprietar i s-a rupt cureaua de distributie si reparatia a fost facuta de mantuiala (nu au fost schimbate toate supapele afectate, rectificat chiulasa sau ce a mai fost stricat pe acolo). Ar trebui sa schimbi distributia si in acelasi timp cineva(altul decat dealerul care a vandut-o) sa se uite la supape daca sunt lovite ca urmare a ruperii curelei de distributie. Daca e asa atunci trebuie o expertiza tehnica si negociat cu cei care ti-au vandut masina sa suporte o parte din reparatie, altfel reclamatie la ANPC ca ai primit un produs cu vicii ascunse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece pornirea este fara probleme dar daca cumva trebuie sa merg cu marsarierul (fiind parcata mashina cu fata) atunci in 1 caz din 5 moare motorul cand merg cu spatele. Dupa ce motorul ajunge la temperatura de functionare (90 grade) nu mai sunt probleme cu mersul cu spatele.

Inca o chestie: la primul dealer au gasit cica ff multa umezeala in ulei (s-a format la dop un fel de chestie alba-galbuie care nu am mai putut fi curatata si asha s-a ajuns la schimbarea dopului)

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de garnitura de chiulasa nu au zis nimic? Nivelul de ulei nu creste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De garnitura de chiulasa nu au zis nimic (nu stiu daca se poate verifica garnitura fara sa desfaca blocul motor) si despre nivelul de ulei au zis ca de fapt uleiul se subtiaza (uleiul in sine se imputineaza prin ardere si se umple la loc nivelul cu umezeala). Ce nu stiu ii daca umezeala aia este apa (condens) sau intra benzina la ulei.

O chestie ce as vrea sa stiu este: la Octavia ce anume se poate stii face fara sa fie blocul motor desfacut ? (adica: se pot scote injectoarele afara ? se poate vedea garnitura de chiulasa ? si asemenea). Alta intrebare ar fi daca blocul motor si interiorul se pot inspecta/desface fara sa fie dat motorul jos de pe mashina.

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnul meu , deja mergeti prea departe :injectoare , chiulasa. etc. In 9 cazuri din 10 motorul de 1.6 nu porneste fie din vina clapetei de acceleratie fie din vina senzorului de temperatura motor. Ambele sunt legate de calculatorul de motor si daca una din ele nu functioneaza bine , motorul porneste mai greu . Bujiile au fost verificate?Bobina de inductie este buna?Incercati alti dealeri Skoda mai seriosi (PBA, Avia , Brady), pentru ca sincer nu cred povestile cu strans curea de distributie si altele. Inca ceva:daca motorul are pierderi mari de compresie porneste foarte greu la rece , posibil sa nu mai porneasca deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt a umbal in bloc e nevoie sa dai chiulasa jos si sa mai scoti si uleiul si dupa aia dat baia jos

atunci poti vedea HONUIALA cilindrilor , daca se da un cap de biela jos se poate vedea uzura cuzinetilor( daca a trecut de pasta alba si a ajuns la cupru )

Tot dupa ce dai chiulasa jos poti vedea si daca i capul pistonului a atins un pic vreo supapa

bafta si numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ARDEI_IUTE : Cum am spus mai sus: clapeta a fost curatata si managementul motorului resetat, senzorul schimbat, bujiile schimbate. Singura chestie care nu a fost verificata este bobina de inductie (ma gandesc ca ii in electromotor). Bateria este 100% ok (am masurat-o). Daca cureaua de distributie era mai larga cica aerul nu mai intra la camera de ardere la momentul oportum si prin urmare si arderea se efectua mai greu, de aceea a fost stransa cureaua. Am fost deja la 2 dealeri Skoda deci nu cred ca problema este dealerul, mai degraba ceva nasol de tot la motor.

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu diferenta de compresie pe care o ai tu intre cilindrii poti sa imbogatesti dealerii din tara care o sa-ti curete clapeta de acceleratie si o sa-ti schimbe bobina de inductie(chiar daca nu este in electromotor ;) ), si masina tot prost o sa mearga.

Daca masuratorile alea de compresie sunt corecte (si dupa cum zici ca masina trepideaza, sunt), primul lucru ar fi rezolvarea compresiei.

Oricum un motor pe benzina o sa-ti porneasca si cu compresia slaba... mai greu , dar spre deosebire de diesel, o sa porneasca.

Injectoarele sunt in galeria de admisie, se pot da jos dar nu are rost...

Pentru garnitura de chiulasa trebuie data jos chiulasa, nu ar trebui sa fie necesara demontarea motorului de pe masina... cu ocazia asta vezi si starea supapelor. Daca sunt arse sau lovite foarte probabil sa fie din cauza asta diferenta de compresie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat no1: Sa inteleg din raspunsul tau ca fara a fi dat motorul jos se pot scoate chiar si pistoanele pt a verifica daca nu s-au frecat de blocul motor ? (la Octavia se pare ca nu sunt camasi, pistoanele culiseaza direct in blocul motor)

Alta intrebare este: care din componentele interne blocului motor influenteaza compresia ?

Merci

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea greoaie la cald parca era legata si de ...avans mare?! :) :P

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ti-a sarit distributia de pe punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ARDEI_IUTE : Cum am spus mai sus: clapeta a fost curatata si managementul motorului resetat, senzorul schimbat, bujiile schimbate. Singura chestie care nu a fost verificata este bobina de inductie (ma gandesc ca ii in electromotor). Bateria este 100% ok (am masurat-o). Daca cureaua de distributie era mai larga cica aerul nu mai intra la camera de ardere la momentul oportum si prin urmare si arderea se efectua mai greu, de aceea a fost stransa cureaua. Am fost deja la 2 dealeri Skoda deci nu cred ca problema este dealerul, mai degraba ceva nasol de tot la motor.

Dan

Tu spuneai ca ai schimbat senzorul de relanti. Nu stiu de acest senzor. @ARDEI_IUTE vorbea de senzorul de temperatura din instalatia de racire (acest senzor se gaseste in radiator) care provoaca porniri greoaie la cald. Acest senzor indica o temperatura eronata a lichidului iar ECU baga benzina in consecinta generand probleme la pornire.

Bobina de injectie sunt 4, cate una pentru fiecare bujie si se gasesc in fisa bujii. Deci daca vrei sa schimbi o bobina de inductie trebuie sa schimbi fisa bujii.

Uleiul diluat presupun ca sa datoreaza faptului ca a intrat benzina in motor din cauza unei bobine de inductie care nu a functionat, fapt ce a generat ca benzina sa nu fie arsa si s-a dus in baie. Verifica bobinele de inductie sa faca contact corecte. Oricum, daca o bobina se duce ar trebui sa se aprinda martorul de Engine Check in bord.

De asemenea urmareste nivelul la lichidul de racire ca nu cumva garnitura de chiulasa sa scape antigel in baie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu senzorul este greseala mea: a fost un senzor schimbat (dar eu nu stiu exact care - dealerul a spus ca pt problema mersului la relanti), deci nu stiu exact care senzor a fost schimbat, se poate sa fie cel de temperatura sau cel de relanti. Scuze pt @ARDEI_IUTE.

In zilele astea trebuie sa merg sa desfaca dealerul motorul pt a constata daca este vreo problema inauntrul motorului (supape, pistoane etc). De asta imi era cel mai frica. Cica dureaza aprox. 8 ore si manopera aici este 60 euro +TVA (eu locuiesc acuma in Olanda) deci desfacutul motorului este o gluma de 600 de euro. De aceea as fi vrut sa stiu ce anume se poate face fara a fi desfacut motorul. Dar se pare ca am ajuns la faza asta. O sa va tin la curent cu ce anume se constata ca ar fi defectul.

La ultima vizita la garaj a fost pus in uleiul cel nou ceva aditiv pt a curata motorul care era ff murdar pe dinauntru. Mecanicul a spus sa merg 1000 - 2000 km si sa vedem cum merge si apoi trecem la pasul cu desfacutul motorului daca nu sunt imbunatatiri. Interesant este ca nu sunt imbunatatiri la mersul stationar al motorului, dar la 165 km/h (mers in Germania) masina a mers brici si inca mai putea. Compresia este tot 8, 9.5, 8, 10. Eu credeam ca daca compresia este scazuta atunci motorul nu mai trage cum trebuie. Dar cred ca as fi putut merge si cu 180 cit cica este maximul la motorul de 1.6 MPi. Ciudat.

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta intrebare este: care din componentele interne blocului motor influenteaza compresia ?

In partea inferioara nu etalseaza segmentii datorita uzurii lor si a cilindrului iar in partea superioara supapele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dan

Incearca la un service autorizat Skoda-readiness code-este un test mai complex in cadrul caruia este verificata functionarea corecta a sondei lambda,senzor detonatie,catalizator,recirculare...Verifica si presiunea de combustibil,functionarea corecta a pompei de benzina,aer fals(acesta poate sa fie tras si din filtrul carbon activ)...Diferentele de compresie sunt minore...dupa parerea mea nu este necesara demontarea motorului!Poti verifica de asemenea si modul in care pulverizeaza injectoarele.Incearca toate acestea si mai vorbim...

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema cu pornirea la cald. Problema persista de vreo 3 ani. Am fost la Avia, mi-au schimbat sonda lambda, au curatat clapeta de acceleratie si degeaba. Se pare ca problema este din injectoare...

Modificat de nevi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu pe cineva care avea aceeasi problema la un Golf 1.6, benzina. La rece pornea ok, la cald nu pornea decat foarte greu. Problema: senzorul de temperatura al instalatiei de racire furniza informatii proaste (numai pe partea de ECU, pe partea din bord avea informatii corecte) si prin urmare ECU nu furniza corect amestecul de benzina/aer pt pornirea masinii la cald. Verificati cu Vag-Com-ul acest senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!