Jump to content

Schimbare antigel


Valentin
 Share

Postare recomandată

alecsus mergi cu masina vreo juma de ora cu caldura pornita ca se aeriseste singura. Ai sa observi cand isi face circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Valentin

    27

  • v@sy

    12

  • taz21

    9

  • sebastian_alex

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

alecsus mergi cu masina vreo juma de ora cu caldura pornita ca se aeriseste singura. Ai sa observi cand isi face circuit.

se pare ca ai avut dreptate.....acu da caldura la fel ca inainte......merci inca odata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar cele care au 2 furtune in borcan aerisirea se face singura. Mai greu cate o data dar se face. Langa termostatul de la circuitul mic se face cel mai greu aerisirea in rest se face mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate au doua furtune la borcan.

La G3,G2, aerisirea se face singura, ca doar nu e Dacie sa aiba robineti de aerisire. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut o boacana mare cat casa, anul trecut pe vremea cand nu stiam ca trebuie antigel G12 in instalatie, cand am schimbat sonda de temperatura la antigel au fost scapari de antigel iar eu am completat c`am un litru poate mai bine de antigel gata preparat de la un peco si nu am avut probleme cu instalatia de racire dar decand am aflat ca trebuie strict G12 am incercat sa ma documentez si m`am c`am speriat, in seara asta am fost la benzinaria respectiva de unde am luat antigelul atunci sa vad ce am cumparat si mai aveau si acum era un antigel la 6 RONI care rezista pana la -35 grade si scria pe el doar ca se poate utiliza la motoarele MAC si MAS (Ce inseamna asta?) eu nu stiu ce antigel am avut in instalatie inainte sa mai completez cu desta ieftin voi ce credeti e groasa treaba? eu am inteles ca daca e G11 ramai fara radiator si ce am pus eu nu era G11 maine merg sa cumpar G12 ca nu vreau sa raman fara radiator cand imi e lumea mai draga!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu MAS=motor cu aprindere prin scanteie(benzinar)

MAC=motor cu aprindere prin compresie(diesel).daca as fi in locul tau as spala instalatia de 2 ori sa fiu sigur,dupa care as pune g12,in rest poate te ajusta baieti care sunt mai experti o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta as face si eu cu completarea sa folosesti G12+. Asa nu vei avea probleme

Antigelul costa 70 lei (3l), nu cred ca este un capat de tara

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de 70 RONI eu intrebam daca e grava treaba ca am bagat antigel din acela ieftin, in seara asta am mai vorbit cu un mecanic si imi zicea sa stau cuminte si sa nu ma complic sa il schimb ca nu se intampla nimic, eu incercand sa ii explic ca e posibil sa imi manance radiatorul antigelul, a trecut c`am un an de zile de cand am pus antigelul ala nasol voi ce spuneti? azi nu am reusit sa iau antigelul ptc scap la 17 de la servici si e inchis mai peste tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in locul tau l-as schimba pentru ca nu stiu ce antigel ai bagat, daca este cu silicati sau fara.

Problemele cu antigelul sunt de doua feluri:

- coroziunea partilor metalice(motor, radiator) si "mancarea" garniturilor

- precipitarea amestecului care poate duce la ingrosarea lichidului avand ca rezultat infundarea radiatorului etc

Cat despre mecanici... cum spuneam: schimba-l ca nu costa mult

P.S. Poti sa iei antigelul de la prietenul wolksman, ti-l trimite acasa. In cazul asta e vreo 70 + curier. Asta presupanand ca instalatia ta are 6 l (3 antigel, 3 apa)

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal. tre sa schimb si eu antigelul; m-am uitat pe toppic-ul asta dar nu prea am inteles care furtune trebuie scoase ca sa golesc instalatia. poate ma ajutati cu poze ca sa fiu sigur ca nu vreau sa scot ce nu trebuie. :icon_thumright: daca nu porneste dim sa fie din cauza antigelului (are culoare maro) or din cauza bateriei? ( dar pe baterie este inca culoarea verde ceea ce inseamna ca este buna)

Modificat de GenuVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti mare grija cu antigelul ....eu am distrus garnitura de chiulasa la audi v8 (1990)

aveam g12 in motor,s-a aprins becul de nivel scazul,si am completat cu un antigel oarecare din peco pus la repezeala....in 2000Km masina a inceput sa consume 1l antigel la 500km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Nu stiu ce antigel am in motor, dar este putin verzui( asa am luat masina). Am niste scurgeri pe la acea carcasa gen plastic ce este prinsa pe chiulasa si duce spre senzorul de temp( motor 1.8 ABS ). Inca nu am gasit acea parte sa o schimb. Am tot complectat in timp cu apa iar cand am masurat de curand temperatura de inghet arata undeva la minus 7 grade.Nu vreau sa ma risc ca se anunta temperaturi sub zero si nu vreau sa dau in altele. Daca dau antigelul afara si pun tot unul verde are ceva? Antigelul este Prelix si nu scrie nimic de genul G11, sau G12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culoarea nu reprezinta o garantie. Te sfatuiesc sa-l schimbi pe tot cu G12 Plus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea culoare verzuie am avut-o si eu si la mine era G11.Daca nu vrei sa-l schimbi total doar sa completezi preferabil ar fi G12+ violet VW TL 774 F, dar acest amestec nu trebuie sa depaseasca termenul de 2 ani de zile dupa care ar trebui sa schimbi tot lichidul de racire.Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de sfaturi. O sa caut maine G12 si o sa merg sa il schimb in service, ca la ce zapada e afara,....nu am cum sa=l fac eu. De amestecat nu ma risc, pentru ca am vazut acum vreo7-8 ani cand lucram la o reprezentanta opel in Bucuresti un tip care a amestecat antigelul la o Frontera si a rezultat o marmelada sau ceva de genul budinca gri, care binenteles a dus si la griparea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex poti sa amesteci fara grija nu e nici o problema, iti garantez eu ca nu va iesi nici o marmelada..uite ce scrie pe bidonasul unde am avut eu G12+ : G 12+ violet (in accordance with TL VW 774 F) can be mixed with the previous coolant additives G 11 and G 12 red!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu o intrebare...nu stiu daca a mai fost pusa...n-am avut timp sa ma uit pe tot topic-ul...Antigelul G12 cand se face schimb, se baga in amestec cu apa sau in stare pura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se amesteca cu apa distilata intr-o proportie care variaza in functie de temperatura la carvrei sa reziste la inghet. De obicei scrie si pe bidon proportia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare- pe borcan scrie ca trebuie antigel G11 si nu G12!

De care sa pun! Eu am G12(roz) dar cred ca o sa cumpar tot verzaliu sau de care este G11!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit cele 6 pagini si m-am lamurit.incearca si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii zic ca acum cu noile tipuri de antigel nu ar fi problema daca peste g11 se pune g12 sau invers

eu nu stiu ce sa cred

numai ca aici in cartea service zice ca pana in 96 fabricatie se pune G11 iar dupa 96 luna a sasea se pune G12

atasez si o poza cu "dovada

post-44836-1284058570_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Dragosica pentru raspuns! Si eu am citit cele 6 pagini acum 7 :salut: si oricum cred ca o sa pun G11 in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta scrie in cartea mea pentru golf 3/vento deci in concluzie si masinile pana in 96 se pot trece pe G12 (calitate mai buna). Eu asa am facut si nu am avut probleme. In nici un caz sa nu amestecati cele 2 produse.

post-44347-1284109072_thumb.jpg

Modificat de ass1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu o "problema", din cauza lucrarilor de pe la motor de anul asta si din lipsa de bani, am complectat cu apa in instalatia de racire. Acum ca se apropie anotimpul rece, vreau sa pun si eu antigel, doar ca trebuie sa gasesc modalitatea de golire completa a instalatiei, ma gandesc ca are un buson de golire a antigelului (dacia stiu ca avea), doar ca nu stiu unde se afla. Care ma poate ajuta cu un sfat pana sambata??? Ca atunci trebuie sa-mi gasesc timp si pt asta.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!