Jump to content

Cum arata motorul vostru de Golf 7?


Not_used_calin
 Share

Postare recomandată

Not_used_calin

Salut !

 

Topicul nu se vrea a fi o parada de poze care mai de care mai "stralucitoare" ale motoarelor noastre, ci mai degraba o lectie deschisa - daca sunteti de acord - despre diferitele variante constructive TDI si TSI ale G7.

 

Am vazut ca sunt si alti colegi interesati despre acest lucru, ma numar printre ei, nefiind nici pe departe un foarte bun cunoscator al motorului pe care il tot alerg. Dar vreau sa devin. Vreau sa impartasim cunostintele , astfel incat atunci cand deschidem capota sa putem fi in stare sa facem o comparatie intre motoare, sa putem identifica si altceva pe acolo decat bateria, lichidul de parbriz, joja de ulei si eventual antigelul. Nu se stie cand ne poate fi de folos.

 

Am pus o poza - cadru general - astfel incat sa putem marca pe ea diferite zone de interes pentru discutii.

 

Eu unul, pentru inceput, as fi curios sa aflu de diferente sunt intre motorizarea de 1.6 si cea de 2.0 TDI. Apoi pe 2.0 TDI, intre diferitele coduri de motoare. In poza gasiti un CRBC.

 

 

post-2715-0-98492000-1431340335_thumb.jp

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de 1.2, 1.4 TSI arata identic. La fel si 2.0TDi 150 si 184. Nu tine strict de Golf pentru ca motoarele sunt aceleasi pe toate MQB.

In poza intre baterie si cutia cu sigurante se afla ECU.

Chargecoolerul se vede in fata lipit de galeria de admisie, turbina este in spate motorului.

L.E.: La fel la prima vedere sunt identice cel de 1.8TSI cu 2.0TSI.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

OK, se prea poate sa fie la fel: skoda, seat, vw, audi. Eu am retinut ca n-ar avea acelasi coduri. In conditiile astea, sunt la fel construite? Adica, uite o diferenta pe care am retinut-o in privinta motorului asta, fata de anteriorul 2.0 TDI: valva care controleaza vanele de la turbina are si componenta soft (se vad firele, mufa care duce la ECU). Despre intercooler am mai discutat, am retinut.

 

DPF-ul am inteles ca inainte era jos pus, acum l-au catarat in stanga-sus.

 

Care e EGR-ul? E clapeta de acceleratie, defapt?

 

Turbina - asa e la toti - partea cu gaze arse e din fonta si cea de compresor din aluminiu?

 

Si mai am intrebari....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Not_used_calin

@The Ego

 

Foarte bun material despre 2.0.

 

Am retinut cateva chestii interesante:

 

- motorul este prevazut cu 2 arbori de echilibrare, pentru reducerea vibratiilor si a zgomotului;

 

- suprimarea filtrului DPF (pentru cei ce doresc acest lucru dupa iesirea din garantie), va avea ca efect incarcarea valvei EGR cu funingine si disfunctionalitati ale acesteia (vezi circuit pag.42);

 

- regenerarea pasiva a DPF se face decat atunci cand se merge in forta. Am observat si eu asta : dupa un drum cu talpi si turatii maricele s-a pornit regenerarea (relati la 1000 rpm);

 

- sunt 4 etape pana sa ajungi sa arunci la gunoi un filtru DPF:

a) regenerarea pasiva inexistenta (mers subturat);

b) regenerare activa intrerupta in mod repetat (motorul sta turat la 1000 rpm si il opresti);

c) regenerare pasiva indusa (mers constant pe autostrada- de ex - la peste 2.000 rpm);

d) regenerare in service.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica cum trebuie sa mergi cu motorul asta? Daca mergi constant pe autostrada la peste 2000rpm (ma gandesc un 2200 pana in 2500) ai in jur de 120, poate mai mult. Asta dauneaza? Daca o alergi, iar nu e bine? Sau nu inteleg eu...?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Mersul constant pe autostrada cu turatii de peste 2.000 rpm (ca idee, la 2.200 rpm , a 6-a, ai 140 km/h) are ca efect arderea unei cantitati mari de combustibil, ceea ce incalzeste evacuarea si ajuta la curatarea DPF-ului. Poti merge si cu a 1-a la peste 2.000 rpm, insa efectul nu va fi acelasi (presiunea si caldura din evacuare sunt mici, insuficiente pentru a se curata DPF-ul).

 

Daca o alergi, fara sa o tii neaparat constant la o anumita viteza/turatie, o ajuta de asemenea, prin faptul ca arzi multa motorina si se incalzeste evacuarea. Incalzirea evacuarii pana pe la 550-600 gr este conditia unei bune functionari a filtrului DPF. La temperatura asta el se curata de funingine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot in documentul acela am vazut ca axele cu came nu se pot schimba doar ele, sunt montate la cald in "camshaft housing", care se schimba cu totul. Pompa de vacuum face corp comun cu cea de ulei si este jos sub motor (aproape integrata) si actionata cu curea dintata (zice ca lifetime).

Daca se va strica vreodata desfaci jumatate de motor ca sa o inlocuiesti.

 

Ce este clar, nu s-au gandit la reducerea costurilor de intretinere (ore manopera/piese), au avut in cap doar normele EURO si cum sa faca motorul din blocuri interschimbabile (inclusiv cu cel pe benzina) pentru a avea la final un cost de productie si logistic cat mai mic.

 

Fericiti cei cu masini noi si in garantie cu astfel de motoare, probabil scump de intretinut pentru cei care iau masinile cu km serios dupa aceea.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza cu 2.0 tdi 110kw/150cp

post-92718-0-73231900-1433964765_thumb.j

Modificat de sorinuif
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

@sorinuif

 

Este identic cu al meu. (decat ca e mai curat al tau  :-) ). Ce zici, facem un inventar al componentelor mari, sa vedem unde sunt facute? (bloc motor, intercooler, cutie viteze, turbina, calculator, rampa de inalte etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Ce am reusit sa gasesc pe deasupra:

 

- xenoanele- spania;

post-2715-0-09863600-1434026677_thumb.jp

- motor (chiulasa) - germania;

post-2715-0-11989900-1434026702_thumb.jp

- filtru motorina - cehia;

post-2715-0-32958100-1434026693_thumb.jp

- calculator - ungaria;

post-2715-0-99275100-1434026685_thumb.jp

- turbina - elvetia;

post-2715-0-71029800-1434026734_thumb.jp

- servo-frana - germania

post-2715-0-55266200-1434026746_thumb.jp

 

- intercooler-ul este Valeo; n-am reusit sa vad tara.

Modificat de Not_used_calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina de cine e fabricata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

N-am reusit sa vad pe ea, e inghesuiala, n-am unghi. Mai incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Vin cu o corectie la ceea ce am scris in postul #11. Turbina nu stiu unde este facuta, nu scrie pe ea decat VW AG si niste coduri. Ceea ce am pozat era defapt modulul de purificare (DPF+catalizator). Asta e facut in Elvetia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Turbina de cine e fabricata?

 

Cica ar fi Bosch-Mahle. Nu sunt sigur.

 

04L 253 010 B/V300

BM70B

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Motor hiper super etc etc... dar cum a spus si userul Dolfin...vai de capul(portofelul) aceluia la care se buseste ceva mai important...ca se schimba numai pe module(pe romaneste schimbi alte 3 piese bune din cauza defectarii uneia la un pret de aur invalit in cristale Swarovski :( ) singura chestie ce mi-a placut ca si imbunatatire ar fi acel EGR Low Pressure care ar trebui sa tina mai mult ca si la motorizarile mai vechi 2.0 TDI. Eu zic ca daca tine fara mari probleme pana la un 150 K km motorul ii de bine si ii de bine dat in voia Domnului, .. Altfel cred ca pana ce este noua, o sa fie buna ca si experienta. Asta e, motorizarile in ziua de astazi au devenit la fel de unica folosinta cum sunt telefoanle, televizoarele si toate cele tehnice. Sanatate sa avem. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca tine fara mari probleme pana la un 150 K km motorul ii de bine si ii de bine dat in voia Domnului,

 

 

Lucrez intens la treaba asta: 60.000 km fara probleme. Mi se pare ca ti-ai fixat un prag de satisfactie mult prea jos pentru motorul asta.

Modificat de Not_used_calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai dreptate dar deja m-am invatat cu aceste noi motorizari supercomplicate. Dar cum sunt nou in ale diselelor poate ca inca gandesc cu cap de benzinar :))) . Ooo super. Deci 60K fara probleme, este un inceput foarte promitator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

1.4TSI ACT, cod CZEA

w20wft.jpg

Deosebirea se poate face intre ACT si nonACT prin acele actuatoare care au ceva albastru. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Imi poate indica si mie cineva, macar aproximativ, pozitionarea electromotorului la motorul de 1.2 pe Golf 7? Eventual, daca are cineva timp sa arunce un ochi, imi poate spune daca se poate vedea usor codul ca piesa pentru acesta?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 18.06.2015 at 10:39, Not_used_calin a scris:

 

Cica ar fi Bosch-Mahle. Nu sunt sigur.

 

04L 253 010 B/V300

BM70B

La vechile motoare 1.6 tdi.si 2.0 tdi sun garret si sunt facute la noi in tara(Romania)cica sunt printre cele mai bune turbine.de asta zic ca si la motoarele astea noi s,ar putea sa fie la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit unde se fabrica turbinele...GERMANY.?speram sa fie rezistente...

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 tdi 105 cp

20180205_202224.jpg

Modificat de AtTy 89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!