Jump to content

T4 - probleme dupa schimbarea motorului cu un 2.5 TDI,102cai, ACV


passat94
 Share

Postare recomandată

 nu am gasit nici un topic pe aceste probleme din acest motiv am inceput un altul,

 

Dupa schimbare motor au aparut ceva probleme ..masina porneste ...motorul este mai accelerat, dar in bord bujia clipeste, pedala acceleratie nu functioneaza, si am folosi un VCDS 10 parca, acestea sunt problemele care au aparut(vezi log), mentionez ca becuri frana functioneaza pe spate, dar am schimbat microintreupatorul si...acelasi lucru la diagnoza! ceva sfaturi de la cei care au mai patit!???

multumesc anticipat!

 

Chassis Type: 7D - VW Transporter
Scan: 01 02 03 08 15 17 18 19 22 25 35 37 56
 
   Mileage: 352240km/218871miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 074-906-021-ACV.lbl
   Part No: 074 906 021 A
   Component:  2,5l R5 EDC   00SG  1909  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 02760  
   VCID: 0E19C5CD4AB2C868A30

5 Faults Found:
00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
            30-00 - Open or Short to Plus
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
            30-00 - Open or Short to Plus
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
            30-00 - Open or Short to Plus
00741 - Brake Pedal Monitoring
            27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A

Modificat de passat94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce an este masina, si motorul schimbat este de acelasi tip, sau diferit?

Din ce inteleg, e posibil sa ai probleme cu masa de undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina este din '99 bordul albastru, motorul este la fel, turbo este cea care era pe masina, din cauza unei mufe si pompa de injectie este acceasi care era pe masina, bulbul de ulei si cel de apa este acelasi!

Va multumesc pt ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

lipseste un cablu de masa pentru problemele aparute la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Mentionez ca am luat o pereche de cabluri de pornire, le am cuplat la borna minus si pe motor....si nici o diferenta!

post-93251-0-71284600-1431383086_thumb.j

Modificat de passat94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In foto atasat, se vede ca "masa" pe cutia de viteze este prinsa! Poate ar trb sa mai verific in alte parti...dar nu stiu unde!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

pe manunchiu de cabluri care duce la motor ai toate cablurile conectate?   uitata bine, daca e nevoie da un pic banda, infasurarea jos sa vezi....de obicei pe instalatie sunt cabluri de masa legate separat pentru un anumit numar de consumatori si nu doar un cablu de masa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut,  nu am deschis alt topic, pentru ca aceeasi problema o am si eu. 

 @passat94mai stii cum ai rezolvat problema?  Am cumparat recent un T4 Multivan din 96, cod motor ACV, 102 CP. Masina avea motorul demontat pentru ca s-a blocat. Electromotorul a blocat motorul. Si au dat jos motorul, nu elecctromotorul, pentru ca, nu-i asa, de obicei se blocheaza motorul, nu electromotorul.IMG-20190221-WA0012.thumb.jpg.35bdaffab99ec1b9bfd0abcdb52cf75c.jpg

Am montat motorul, l-am pornit, dar scoate fum alb,IMG-20190220-WA0021.thumb.jpg.1f4111d269c465cb85b8203ddbabdf01.jpg foarte mult pana se incalzeste, dupa care scoate fum negru de fiecare data cand accelerez . Gazele au un puternic miros de motorina.

Turatia ramane la 1200 rpm ( tare sunt curios cine regleaza turatia, poate ma lumineaza si pe mine cineva).

Sper ca saptamana aceasta sa pot testa injectoarele (pe masina prin metoda returului).

Intre timp am inceput sa caut sa rezolv problemele cu partea electrica:

- cand pun contactul se aprinde faza scurta, fara pozitii (posibil sa fie facuta de un electrician). Nu stiu, daca e asa pentru ca nu am vorbit cu proprietarul din Austria niciodata.

- daca pornesc stergatorul din spate, mi se opreste motorul?

- in bord am aprinse becul de ulei  si cel de apa (intermitent). Dupa 20 secunde se aprinde si cel de la bujii, tot intermitent. Acesta se stinge pentru o perioada daca apas frana, sa reduc viteza, insa dupa 3-4 minute se aprinde din nou?.

- motorul nu a pornit din prima, am fost nevoit sa ii schimb senzorul de langa vilbrochen.(e nou, dar nu am pus original).

- dupa ce l-am pornit, nu se accelera decat foarte putin, cu pedala la maxim se accelera la 1400 rpm. Am schimbat doua mufe intre ele, aflate langa pompa de injectie, una gri si alta neagra ( le-am montat gresit initial). Am mers pe ideea ca marele VW are mufe antiprosti. Se pare ca m-am inselat.

- am schimbat senzorii de temperatura apa , cu 4 si cu 2 pini

Nu am Vcds, dar am facut o diagnoza cu Delphi, si imi arata temp -6 grade, chiar daca apa este la 70 de grade??? Se vede mai jos.

- cei doi senzori de presiune de ulei( pe termoflot nu am vazut sa aiba senzor de presiune ulei)

- este posibil ca traseul de vacuum sa nu fie bine realizat( nu am vazut motorul montat)

- de asemenea si mufele de la N 75 sa nu fie bine puse, cu toate ca le-am pus dupa schema luata de aici,  de pe forum.

Referitor la firele de masa, pe blocul motor, langa pompa de injectie, am verificat firele si sunt OK.

Unde mai sunt fire legate la masa?

Motorul l-am pornit sa ma asigur ca e ok, pentru ca ulterior sa-i fac un upgrade la 150 caluti. Dar asta dupa ce il aduc pe linia de plutire.

Daca v-am expus prea multe defecte, am o surpriza, mai am si altele  dar deocamdata astea sunt deranjante. Un pic.

Daca moderatorii considera ca sunt offtopic, ii rog sa mute postarea mea, acolo unde considera acestia ca este in regula.

Multumesc tuturor colegiilor care pot sa imi ofere sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

?? Pe bune, citind pățania ta parcă văd un film cu Stan și Bran.

Dai drumul la aragaz iese apă, vrei să te speli cu dușul iese gaz metan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A rezolvat cineva problema cu 1200 ture? ... Indicatorul de la apa nu merge mereu, dupa 10..15 secunde pulseaza bujia in bord,  mie nici macar obd ul nu vrea sa se conecteze la ECU. N am schimbat motorul si nici alte reparatii, problema a aparut deodata, am ramas fara acceleratie.. Cand si cand isi mai revenea la cateva zile dar acum a murit la 1200. Curatat EGR, verificat pompite vacum, verificat senzor aer, nu pare  sa am contacte imperfecte. Si nimic. Mentionez ca o pornesc si isi tine relantiul normal pana ating pedala.. Creste la 1200 si acolo ramane. Am schimbat si contactul de la frana. 

Modificat de Alex2021
Completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare!

Înseamnă că eu stau mai bine la capitolul transplant.🤣🤣

Luat t4 cu ACV din Satu Mare, plimbat 1100 km liniștit. De o lună și jumătate stă în fața blocului cu rateuri.

Până ieri a pornit instant, ralanti rotund. La 1800 turații... dă în nas, ca și cum ar trage aer fals pe undeva. De ieri, urcă și în turații liniștită, după ce am mai aranjat firele din fața motorului. Dar îndată ce intră în sarcină și încerc plecarea de pe loc... dă în nas. Când merg în marșarier zici că nu e aceeași mașină, merge brici!

Săptămâna asta încerc marea cu degetul, cu un al treilea mecanic. Dacă nu rezolv nimic, caut să cumpăr un alt motor, de preferat ABL. Mai puțini cai, dar mai liniștit eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar fi mai ieftin sa faci rost de in vcds și să vezi ce are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ăsta e primul pas, săptămâna asta. Doar că nu știu (încă) unde s-ar putea conecta cu vcds-ul, nu am mufa obd pe nicăieri 🤦‍♂️

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi dacă este acolo

 

2076740232_4-24-20237-42-30AM.thumb.jpg.67277c7bcc105aeca8c9529b9530cab4.jpg

 

Dacă chiar vrei să schimbi motorul şi nu găseşti tot ACV eu zic să te uiţi după AJT înainte de a te uita după ABL.

Dar mai întâi o diagonoză la ăsta să vedem care este treaba cu avansul, cantitatea injectată, injectoare, turbină, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina e struțo-cămilă. Original 1.9d (1x, cred), a fost transplantat acest ACV de 2.5 tdi fără a fi respectate toate cele, în sensul că sunt câteva furtunuri anulate, un filtru de aer Ford la turbină... Cine a pus motorul ăsta știa clar ce face, dar nu l-a prea interesat. Iar eu, neștiutor șef, cumpărat ca orbetele...

Mulțam de pont, caut sub volan mufa, deși nu cred că a fost dotată mașina în 1996 cu așa extraopțiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ConiAi verificat furtunele de vaccum, si pe cel care duce in calculatorul motorului? Acuatorul de vaccum al turbinii e mobil? Filtrul de motorina cand a fost schimbat? Scoate fum la accelerare, daca da, ce culoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv, din păcate e gol pe-acolo, se pare că în '96 nu se montau asemenea dispozitive.

Vreau să aduc mașina la starea inițială pe parte mecanică / electrică, de asta vreau 1.9td.

@dydu_kuf, am verificat furtunurile cât m-am priceput, am înlocuit ce era crăpat. Am schimbat filtrul de motorină. Recunosc că actuatorul de vacuum nu știu unde este poziționat, la nevoie îl schimb și pe ăsta (dacă pot face operațiunea singurel). Mă interesez pe Sfântul Goagăl și caut să rezolv problema.

Fum scoate doar în turații de peste 4000, albastru, doar până se încălzește. Apoi nu mai scoate deloc.

Din păcate, am măcelari de mașini, în zonă, nu mecanici. Fără tester nu se mai pricep...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că dacă turbina este cu westgate nu merge pe baza de vacuum ci pe baza de presiune. Îți dai seama de care este după forma electrovalvei N 75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit, frunzărind forumul. Acum învăț și eu VAG, nu doar benzinarele japoneze...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 @Coni Vezi ca la modelele mai vechi era montata in dreapta volanului Mufa OBD. 

IMG_20230427_112016.jpg

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mă uitasem după ACV, dar dacă coaja este alta bine că ai găsit:).

Pentru prima eroare ai mai jos cauze şi efecte

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00741

în principiu dacă ECU vede că ai piciorul pe frână normal că nu te lasă să accelerezi. Funcţionarea switch-ului (switch-ul are în el două întrerupătoare, unul pentru becurile de frână şi unul pentru ECU ca să ştie ăla să reducă sarcina când frânezi) se poate vedea pe Engine în grupul 006, a doua căsuţă. Acolo sunt 3 zerouri. Două se modifică în 1 când apeşi frâna şi al treilea se modifică când apeşi ambreiajul (dacă are switch la pedala de ambreiaj). Ideea este că atunci când apeşi frâna două dintre ele trebuie să se modifice.

 

Pentru a doua eroare vinovatul este ăla din poză

download.png.996a8695797943489db23afb375e5816.png

Problema este electrică aşa că verifică prima dată cablajul şi contactul la şurubul ăla. Se poate demonta şi verifica funcţionarea lui prin conectare la baterie (atenţie nu pui plusul pe el în timp ce este conectat şi firul de la ECU pentru că rişti să strici ECU, dar dacă scoţi firul ăla şi pui plusul de la baterie pe şurub trebuie să se audă cum face click. Se poate verifica rezistenţa internă cu multimetrul între corpul pompei şi şurub, trebuie să fie sub 10 ohmi.

N-ar strica să-l şi scoţi să vezi dacă nu are ceva depuneri de mizerie.

 

Ultima eroare este foarte importantă, din cauza nefuncţionării corespunzătoare a senzorului de turaţie al motorului nici motorul nu funcţionează corespunzător, poate chiar să nu pornească.. Aceeaşi chestie: verifică bine cablajul pe tot traseul, curăţă mufa cu spray de contacte şi dacă nu se rezolvă schimbă-l.

 

Totuşi eu zic să stergi erorile, să o porneşti, te mişti puţin cu maşina şi apoi faci din nou scanare. Este posibil ca erorile să fie rămase mai demult în memoria ECU. Să ne zici ce erori au rămas .

 

După ce lămureşti asta îţi mai zic ce să mai verifici cu vcds că mai sunt destule care pot fi verificate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!